Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:57



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
911E 2.2 Targa: Probleem... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Bericht 911E 2.2 Targa: Probleem...
Vanmiddag reed ik met mijn 911E (met MFI pomp) op de snelweg met ongeveer 120 km/u. Plots viel de motor uit. Vervolgens moeilijk weer aan te krijgen en als de motor liep (erg onregelmatig) en ik gaf gas reageerde de motor nauwelijks op het gas. Wel kwam er bijna zwarte rook uit de uitlaat. Mij lijkt dit een ontsteking of brandstof toevoer probleem. Komt iemand dit bekend voor? En naar welke specialist (kennis van MFI) kan ik de auto het beste brengen voor reparatie?

Alvast dank, Gilles


04 jun 2006 21:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
waar zit je in de buurt? Of maakt je de 'reis' naar een specialist minder uit?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 jun 2006 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Bericht 
de auto staat in de buurt van Hoorn (NH). Het gaat mij echter meer om de kennis en ervaring met de MFI pomp omdat hier misschien een deel van het probleem lijkt te zitten?


04 jun 2006 21:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Het probleem van jouw motor zou kunnen zijn , de in één keer verschoten koudstart regeling van de mechanische injectie pomp.

Met een beetje geluk een klein seegerringetje van een paar centen die met een half uurtje weer op zijn plaats zit.

Bij de ontsteking hoef je het echt niet te zoeken. :shock:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


04 jun 2006 22:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
hulde hulde aan onze techniker...... :wink:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


05 jun 2006 10:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2e targa 1971
noord brabant
Bericht 
Misschien is het tandriempje een paar tandjes versprongen van de pomp.Gevolg van een versleten tandwieltje op de pomp.


05 jun 2006 12:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
aher schreef:
Misschien is het tandriempje een paar tandjes versprongen van de pomp.Gevolg van een versleten tandwieltje op de pomp.


gebeurt ook wel eens maar met een niet op tijd staande pomp kun je goed rijden is mijn ervaring. Ik zie regelmatig tijdens een beurt de pomp net niet op tijd staan.....hier merk je niet altijd veel van.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


05 jun 2006 13:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Bericht 
Het was inderdaad de koudstart verrijking! De auto rijdt weer, en hoe! Met dank aan Erwin. Na reparatie van dit euvel en het juist afstellen van de ontsteking en de brandstofpomp rijdt de auto nu erg goed. Vanaf ongeveer 5000 tpm krijg je een extra duw in de rug, en bij lagere toerentallen is de auto ook een stuk beter rijdbaar. Erwin, ik laat je nog weten hoe het nu zit met brandstof- en olieverbruik.


26 jun 2006 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Mooi he, zo'n PF! :cheers:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


26 jun 2006 17:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Mooi he, zo'n PF! :cheers:


Geweldig om te lezen dit.
Ik sta er ook van te kijken dat Erwin ondanks zijn drukke bestaan nog steeds de tijd vind deze topics te lezen en beantwoorden. Helemaal top :thumleft:
Op deze manier kunnen we als Porsche liefhebbers allemaal wat leren.

En het schoot me net al te binnen, wat hebben we een jaar of 10 terug toch lopen stumperen zonder internet. Dan was je dagen zoekende geweest, dealers afbellen en hopen dat er iemand de juiste tip geeft. Nu heb je in enkele uren een aantal tips van mensen met dezelfde prettige tik. :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


26 jun 2006 22:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Bericht 
Een kleine update. Het benzineverbruik van de 2.2E is nu ongeveer 1:7. Dit is dus een verbetering ten opzichte van de 1:4 die ik eerst reed. Qua olieverbruik is het nog niet echt meetbaar na ongeveer 500km. Misschien een halve liter, ik zal dit de komende weken in de gaten aangezien ik veel zal rijden. Ik heb in ieder geval een liter of 5 olie bij me (voor het geval dat...).

De auto rijdt nog steeds super. Zowel als de motor warm is of koud is het tik en lopen. Nu eerst op vakantie!

Gilles 2.2E


01 jul 2006 14:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
heel veel vakantie plezier en ik hoop voor je dat 5 liter zat is.




robert
_________________________________________
remmen is angst


01 jul 2006 15:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Aha, je vertrouwt het nu dus :lol:
En nu met dit verschil in benzine verbruik is de rekening ook zo terug verdiend.:mrgreen:

Veel plezier en goede reis.
Aan het kaartje zien we wel waar de reis naar toe ging :shock:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


01 jul 2006 20:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Bericht 
Weet terug van vakantie met de Porsche. Ruim 3.000 km door Frankrijk gereden. Probleemloos. Bij de koude start loopt de motor wat onregelmatig maar eenmaal warm loopt hij mooi rond. Het olieverbruik is ongeveer 0,75 liter op 1.000 km. En benzineverbruik is afhankelijk van het type weg: de snelweg zo ongeveer 1 op 9; de landelijke wegen zo ongeveer 1 op 6 a 7. Gek genoeg rookt de motor op stationair toerental het ene moment wel en het andere niet...

Waardoor zou het komen dat de motor na de koude start wat moeizaam loopt?


16 jul 2006 12:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Ik ben benieuwd wat het antwoord gaat worden :lol:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


17 jul 2006 9:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Renntech schreef:
Ik ben benieuwd wat het antwoord gaat worden :lol:

Dat is al vele malen gegeven. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


17 jul 2006 10:19
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
WdePundert schreef:
Renntech schreef:
Ik ben benieuwd wat het antwoord gaat worden :lol:

Dat is al vele malen gegeven. :wink:


Huh? :roll: Aankoopkeuring?




















:mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jul 2006 11:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.