Auteur |
Bericht |
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
911E 2.2 Targa: Probleem...
Vanmiddag reed ik met mijn 911E (met MFI pomp) op de snelweg met ongeveer 120 km/u. Plots viel de motor uit. Vervolgens moeilijk weer aan te krijgen en als de motor liep (erg onregelmatig) en ik gaf gas reageerde de motor nauwelijks op het gas. Wel kwam er bijna zwarte rook uit de uitlaat. Mij lijkt dit een ontsteking of brandstof toevoer probleem. Komt iemand dit bekend voor? En naar welke specialist (kennis van MFI) kan ik de auto het beste brengen voor reparatie?
Alvast dank, Gilles
|
04 jun 2006 21:51 |
|
|
horn
PF #57
|
waar zit je in de buurt? Of maakt je de 'reis' naar een specialist minder uit?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jun 2006 21:54 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
de auto staat in de buurt van Hoorn (NH). Het gaat mij echter meer om de kennis en ervaring met de MFI pomp omdat hier misschien een deel van het probleem lijkt te zitten?
|
04 jun 2006 21:59 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Het probleem van jouw motor zou kunnen zijn , de in één keer verschoten koudstart regeling van de mechanische injectie pomp.
Met een beetje geluk een klein seegerringetje van een paar centen die met een half uurtje weer op zijn plaats zit.
Bij de ontsteking hoef je het echt niet te zoeken.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
04 jun 2006 22:18 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
hulde hulde aan onze techniker......
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
05 jun 2006 10:31 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Misschien is het tandriempje een paar tandjes versprongen van de pomp.Gevolg van een versleten tandwieltje op de pomp.
|
05 jun 2006 12:27 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
gebeurt ook wel eens maar met een niet op tijd staande pomp kun je goed rijden is mijn ervaring. Ik zie regelmatig tijdens een beurt de pomp net niet op tijd staan.....hier merk je niet altijd veel van.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
05 jun 2006 13:10 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Het was inderdaad de koudstart verrijking! De auto rijdt weer, en hoe! Met dank aan Erwin. Na reparatie van dit euvel en het juist afstellen van de ontsteking en de brandstofpomp rijdt de auto nu erg goed. Vanaf ongeveer 5000 tpm krijg je een extra duw in de rug, en bij lagere toerentallen is de auto ook een stuk beter rijdbaar. Erwin, ik laat je nog weten hoe het nu zit met brandstof- en olieverbruik.
|
26 jun 2006 14:25 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Mooi he, zo'n PF!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
26 jun 2006 17:51 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Geweldig om te lezen dit.
Ik sta er ook van te kijken dat Erwin ondanks zijn drukke bestaan nog steeds de tijd vind deze topics te lezen en beantwoorden. Helemaal top
Op deze manier kunnen we als Porsche liefhebbers allemaal wat leren.
En het schoot me net al te binnen, wat hebben we een jaar of 10 terug toch lopen stumperen zonder internet. Dan was je dagen zoekende geweest, dealers afbellen en hopen dat er iemand de juiste tip geeft. Nu heb je in enkele uren een aantal tips van mensen met dezelfde prettige tik.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 jun 2006 22:23 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Een kleine update. Het benzineverbruik van de 2.2E is nu ongeveer 1:7. Dit is dus een verbetering ten opzichte van de 1:4 die ik eerst reed. Qua olieverbruik is het nog niet echt meetbaar na ongeveer 500km. Misschien een halve liter, ik zal dit de komende weken in de gaten aangezien ik veel zal rijden. Ik heb in ieder geval een liter of 5 olie bij me (voor het geval dat...).
De auto rijdt nog steeds super. Zowel als de motor warm is of koud is het tik en lopen. Nu eerst op vakantie!
Gilles 2.2E
|
01 jul 2006 14:56 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
heel veel vakantie plezier en ik hoop voor je dat 5 liter zat is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 jul 2006 15:30 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Aha, je vertrouwt het nu dus
En nu met dit verschil in benzine verbruik is de rekening ook zo terug verdiend.
Veel plezier en goede reis.
Aan het kaartje zien we wel waar de reis naar toe ging
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
01 jul 2006 20:56 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Weet terug van vakantie met de Porsche. Ruim 3.000 km door Frankrijk gereden. Probleemloos. Bij de koude start loopt de motor wat onregelmatig maar eenmaal warm loopt hij mooi rond. Het olieverbruik is ongeveer 0,75 liter op 1.000 km. En benzineverbruik is afhankelijk van het type weg: de snelweg zo ongeveer 1 op 9; de landelijke wegen zo ongeveer 1 op 6 a 7. Gek genoeg rookt de motor op stationair toerental het ene moment wel en het andere niet...
Waardoor zou het komen dat de motor na de koude start wat moeizaam loopt?
|
16 jul 2006 12:44 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik ben benieuwd wat het antwoord gaat worden
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
17 jul 2006 9:33 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat is al vele malen gegeven.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
17 jul 2006 10:19 |
|
|
horn
PF #57
|
Huh? Aankoopkeuring?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 jul 2006 11:10 |
|
|