Auteur |
Bericht |
Sjonnie
|
RUF tuning 996/997
Ik heb eens een mailtje naar RUF gedaan met de vraag wat er mogelijk was aan de motor van een 996 of 997.
Een mailtje met volgende reactie 1 en 2 kreeg ik nog dezelfde dag.
Iemand ervaring hiermee?
Laatst bijgewerkt door Sjonnie op 03 jun 2006 21:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 jun 2006 20:58 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
nr1 is nog al een blanco mailtje bij mij
nr2 blijft hangen met het downloaden
maar vanwaar de vraag sjonnie?
hebben we plannen?
misschien wil jurgen wel ruilen, was immers te spreken
over de 4s.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
03 jun 2006 21:02 |
|
|
Sjonnie
|
Het zijn .pdf files die ze mij gestuurd hebben en die ik op hcc.net geparkeerd heb. Bij mij werkt het wel...
Ik heb geen plannen, maar met mijn Italiaanse vriend weet je maar nooit. Hij wil geen grotere spoiler omdat er onder de motorkap maar 320 pk zit, dus......wie weet.
|
03 jun 2006 21:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hé, bekend initiatief ..... helaas vervolgens niets mee gedaan.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 jun 2006 21:25 |
|
|
Sjonnie
|
Lijkt niet helemaal over hetzelfde te gaan.
Daarenboven, iemand die dergelijke 19 inch OZ wielen eronder laat schroeven, die zou ook wel eens deze stap durven te zetten.
|
03 jun 2006 21:32 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Zo beter
Ruf 1
Ruf 2
|
03 jun 2006 21:32 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
zeker
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
03 jun 2006 21:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Twee Belgen die allebei een email aan Ruf sturen om te vragen wat de mogelijkheden zijn voor het tunen van een Porsche
..... maar niet helemaal hetzelfde inderdaad.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 jun 2006 21:42 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Echte IT-er hè, die Marcos.... klasse
_________________________________________ Take the long way home....
|
03 jun 2006 21:46 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Maak er maar een 3e Belg van, ik heb namelijk een tijd geleden ook zo'n mailtje gestuurd en diezelfde info ontvangen. Uiteindelijk vind ik het te duur, maar vooral : met 320 pk kom je ook behoorlijk vooruit
|
06 jun 2006 15:08 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Wat mij het meeste stoorde, was de garantie van 2 jaar, maar met een maximum van 40.000km, en dat vind ik eigenlijk te weinig vetrouwen geven.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 jun 2006 15:13 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ruf 1
Ruf 2
Tegenvallen is natuurlijk een belachelijk woord in deze...maar ik had altijd begrepen, dat een compressor, in vergelijking met een turbo, mss íets minder pk's had, maar des te meer koppel...meer 't karakter had van een V8 zeg maar...
Sterkste versie heeft hier 470 NM
Paul , die twee jaar lijkt me een minimum, onder wss zeer zware omstandigheden...bij "normaal" gebruik gaat hij mss wel een P-leven mee...stand verplicht.
|
06 jun 2006 15:45 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Bijna 40 mille voor een complete set
Daar zou ik al een pracht van een 911 voor kopen
_________________________________________ NPC 0577
|
06 jun 2006 19:00 |
|
|
John
Cayenne
|
ik zou er wel is een proefritje mee willen maken.
Geeft de liefhebber die niet van (turbo) spoilers en gaten houd een mooie optie om met turbospecs te knallen.
Let wel het prijsverschil is vele malen minder dan er 1 op in te ruilen.
Je rijdt nog wel lekker in je eigen vertrouwde karretje, en een 4s heeft al een turbo onderstel, dus dat zit wel snor.
Wel is het niet veel meerwaarde op je auto als je hem ooit gaat inruilen, je doet het voor jezelf......maar dat doen we al.......toch??
|
06 jun 2006 19:18 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Het is die 40.000 km dat ik nogal aan de povere kant vind.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 jun 2006 20:07 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
tja, koop voor € 35.000,-- een gebruikte 996 uit 99 of 00 en voor nog eens € 38.000,-- ben je weer helemaal het (snelle) mannetje.
Mooi, bruut maar ook erg veel geld.
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
06 jun 2006 21:22 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Voor ongeveer dat totaal: liever een echte GT3 (he fred! )
(waarmee ik niet wil impliceren dat dat in de prijs voor jouw wagen zou zijn!)
|
06 jun 2006 23:28 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dan maar gelijk een GT3 Fred
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jun 2006 23:29 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
nou heren, zo'n RUF 911 Compressor is ook niet te versmaden!
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
07 jun 2006 7:24 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Klopt niet : prijskaartje is dan eerder € 15000. De 38000-euro-kit betreft enkel een 997, foto's van dat model (die groene !) hebben hier al gecirculeerd.
|
07 jun 2006 12:28 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ergens wel, maar als je op 2 jaar tijd bvb. 100.000 km rijdt, blijft dat dus ook onder garantie ! Anderzijds hetzelfde als je bvb. 8 jaar doet over 40.000 km. Het is logisch dat ze de garantie érgens beperken. Die 2 jaar is trouwens het minimum dat wordt opgelegd door de Europese regelgeving.
|
07 jun 2006 12:30 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik leid hieruit af, dat als ik na 14 maanden en 45.000 km een defect heb, ik de garantie op mijn buik mag schrijven.
Of is dit niet wettelijk van Ruf , gezien de verplichte garantie periode van 2jaar
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 jun 2006 12:49 |
|
|
Jort
Groningen
|
In principe levert een compressor niet meer koppel dan een groot uitgevallen turbo. Hij kost inderdaad wel wat meer pk's vanwege de directe aandrijving via riem, maar lever daar vermogen voor terug vanaf stationair (inderdaad vergelijkbaar met een grote V8 ), in tegenstelling tot een uitlaatgas turbo die eerst op toeren moet komen.
Vergelijking van het hoogte van motorkoppel is nooit echt relevant, ook hier niet. Vorm van vermogens- en koppelkromme en met name de lengte van de powerband maken hier het grote verschil. Plus het ontbreken van turbotraagheid in het geval van de compressor natuurlijk.
|
07 jun 2006 12:51 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Paul, het is wel degelijk zoals ik het schrijf. Of laat ik stellen : enkel op die manier is het in orde met de Europese wetgeving terzake, want die verplicht voor nieuw verkochte goederen een minimum waarborgperiode van 2 jaar. De compressorkit is dus in wezen niet anders te aanzien als een TV of wasmachine... (wat garantie betreft).
We kunnen ook een mailtje sturen naar RUF om hun visie te kennen...
|
07 jun 2006 13:40 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
En gelijk quantumkorting vragen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 jun 2006 15:39 |
|
|