Auteur |
Bericht |
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
964: hoe zit dat nou met die accu?
Heren,
Ik heb zojuist een bod op een 964 gedaan. Uiteraard komt er nog een AKK, maar ik ben nu al helemaal als een kind zo blij.
Wel is het zo dat de vorige eigenaar een probleem met zijn accu heeft. Als hij er een tijdje niet mee heeft gereden dan start 'ie niet meer. Hij heeft daarom een druppelaar. Ik heb echter geen mogelijkheden voor een druppelaar (best een rare zin). Nou heb ik begrepen dat 964's vaker 'lekken', maar is dit vaak om dezelfde reden of kan het van alles zijn en dus potentieel nog een vervelend addertje onder het gras worden?
Ben benieuwd naar jullie mening.
_________________________________________ Sapere aude
|
06 jun 2006 20:43 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Is het een kwestie van enkele dagen of enkele weken voordat de accu te weinig spanning heeft om te kunnen starten?
Ben overigens wel erg benieuwd welke 964 je op het oog hebt!
Mooie auto's
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 jun 2006 20:47 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Er is op dit forum al van alles gezegd en geschreven over accu's, lekken
druppelladers e.d.
Geef even een zoekopdracht (zie boven) en je vind vanzelf de antwoorden op je vraag.
Sukses.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
06 jun 2006 20:48 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Ik kan me heel goed voorstellen hoe blij dat je bent en hoop daarom dat de AKK goed uitpakt.
Als de aankoop is gerealiseerd snel wat foto's plaatsen hoor!
En natuurlijk dan heel veel rijplezier toegewenst.
Sukses!!!!!!!!!!!!!!!
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
06 jun 2006 20:55 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Ik ga meteen nuizen in de archieven. De AKK wil ik zaterdag doen, als alles goed gaat plaats ik de foto's!!!!!!
Erg spannend allemaal!
_________________________________________ Sapere aude
|
06 jun 2006 21:00 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Sjonge, jonge, laten al die gasten je weer alles opzoeken....
In mijn geval (2005): als de accu niet meer op z'n best is (ooit [bijna] leeg geweest of zo) dan duurde het bij mij zo'n twee/drie weken voordat de 964 niet meer startte. Gewoon te weinig stroom over, door al dat lekken.
Ik denk dat je 'gewoon':
A) tijdens de opslag de pool er af moet halen (reset je wel de hele zwik, moet je 964 bijvoorbeeld weer een kwartier stationair 'leren' draaien...
OF
B) minimaal eens per twee weken een stuk rijden (YESSS!!)
Makkie toch?
_________________________________________ Take the long way home....
|
06 jun 2006 21:20 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Cash,
accu houdt het bij mij normaal zonder rijden 4 weken vol...in de winter is het een weekje korter en dan af en toe de lader erop.
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
06 jun 2006 23:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
07 jun 2006 0:28 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
idd gewoon rijden maar ik denk niet dat je zorgen hoeft te maken dat het iets anders is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 jun 2006 0:31 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
964-en en accu's, ik kan er boeken over schrijven! Hierbij een draadje met een uitleg van het probleem, en aan het einde ook hoe ik het opgelost heb!
Tip: probleem oplossen, op welke wijze dan ook, voordat de winter begint (of geregeld, dus in ieder geval elke week, rijden, dat wil ook wel 's helpen)
|
07 jun 2006 0:36 |
|
|
horn
PF #57
|
kan meerdere oorzaken hebben.
Dynamo adje, accu (bijna) overleden, te veel lekstroom (radio, alarm etc) - volgens mij niks dat er tijdens een beetje AKK niet uit zal komen. Ik zou het bij de AKK wel even apart vermelden - kunnen ze er gericht naar zoeken.
En nu: FOTOOOOOOO'S!!!!!!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 jun 2006 6:37 |
|
|
jl964
964C4/ (Alfa Romeo)Arnhem
|
Had precies hetrzelfde bij de aankoop. En tevens geen aansluitmogelijkheid voor een druppellader ivm losstaande garageblok, zonder 220v. Heb alles in de 964 nagemeten en vond wel wat lekstroom. Heb toch maar voor de zekerheid een nieuwe accu erin gezet voor een kleine 70 euro en nooit meer problemen gehad. En ja, ik rijd er elke week wel een behoorlijk eindje in.
PS. heb ook nog zo'n Power-station gekocht. Zo'n apparaat die je thuis oplaadt en kunt gebruiken als nood-stroomvoorziening in de schuur. Voor bijvoorbeeld ........ een accudruppellader of als dat al niet meer helpt als aansluiting voor de startkabels.
_________________________________________ ----De P werkt beter dan een emmertje Prozac----
|
07 jun 2006 13:31 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Mannen, vanavond zet ik de foto's erop. beloofd!
_________________________________________ Sapere aude
|
07 jun 2006 13:39 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Al goed, we zien ze wel verschijnen
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
07 jun 2006 16:19 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Helaas ik zie niks.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
08 jun 2006 0:30 |
|
|
horn
PF #57
|
Beloftes: zo gemaakt, zo gebroken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jun 2006 6:42 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Mea culpa mea culpa. Weer zo'n uit de hand gelopen borrel/etenje gisteren. Maar ik doe genoeg boete, ik zit met gillende koppijn achter mijn bureau!
_________________________________________ Sapere aude
|
08 jun 2006 14:53 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Ik heb nu zojuist een nieuwe accu gemonteerd in mijn 964 .
De huidige Bosch accu was echt niet meer te redden.
Nu heb ik er maar een japanse accu ingezet en prima!
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
08 jun 2006 15:15 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
gewoon gel-accu nemen van 72 amph.
en het probleem is opgelost waarschijnlijk
tenminste de mijne start altijd ook na een langere periode
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
08 jun 2006 16:03 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Probleem zit hem niet in de accu maar in de evt.lekstroom
Een accu met een hoger amperage(start in de winter makkelijker) duurt alleen langer voor dat hij is leeggetrokken.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
08 jun 2006 16:31 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Helemaal mee eens.
Meesten rennen naar de winkel voor een nieuwe accu want dat lijkt de oorzaak omdat die leeg is natuurlijk. Maar als die leeg wordt getrokken en/of niet wordt opgeladen...
|
08 jun 2006 19:01 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Paul,
je hebt gelijk met mijn niet P dacht ik ook dat de accu slecht was - eerst accu laten testen - toen bleek het de dynamo te zijn - geld uitgespaard voor een nodeloze accu
|
08 jun 2006 19:39 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Weet iemand hoe je een foto toevoegd? Wil graag mijn aanstaande laten zien.
_________________________________________ Sapere aude
|
08 jun 2006 21:00 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies Paul. Dat heet symptoom bestrijding. Je moet idd de oorzaak ervan weg nemen. Natuurlijk gaat het met een nieuwe accus weer wat langer goed maar na enige maanden ben je gewoon weer terug bij af en dat terwijl een accu makkelijk 5 jaar mee kan.
Ik weet niet of een gel accu zo'n goed idee is. Een gel accu kan namenlijk minder piekstroom leveren. Dat merk je vooral als je langer moet doorstarten.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 jun 2006 21:53 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ja, dat weet ik
Begin bij de Album knop onder een eigen bijdrage of bovenaan Album.
Lees eerst ook Deze eens helemaal door.
|
08 jun 2006 22:29 |
|
|