Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:59

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Kinderstoeltje 911 1972, welke en waar? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 3.2 cabrio '87
Den Haag
Bericht Kinderstoeltje 911 1972, welke en waar?
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een kinderstoeltje voor m'n zoontje van 2 1/2 voor in mijn 911 uit 1972. Het is achterin best wel krap en moet iets kunnen vinden wat met de 2-punts heupgordel kan worden vast gemaakt. :?

Heeft iemand tips welk soort of merk en waar ik iets kan vinden voor deze oudere modellen?

06 jun 2006 17:28
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Het beste past toch echt de Porsche Prince kinderstoel.
De gordel haal je door een soort van hard "kussen" of "tafeltje" welke het mannetje vastduwt in het stoeltje.

Gewoon tegen betaling op te halen bij Alpo in Haarlem (heb effe geen nummer bij de hand...), van te voren bellen is zinvol maar meestal heeft 'tie ze op voorraad.

Of je moet nog een half jaartje geduld hebben dan doe ik die van mijn zoon(tje) weg omdat 'tie er uitgegroeid is..

gr.

dick

06 jun 2006 19:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Kijk hier eens, die had ik ook (in iets nettere kleuren) en werkt perfect. Vanaf een jaar of 3.

Porsche Prince is volgens mij voor een kind van 2½ wel een beetje aan de kleine kant... Kan nog een half jaar en dan is hij eruit gegroeid.

07 jun 2006 6:45
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 cabrio '87
Den Haag
Bericht 
Aha, dank!

Bij Alpo zijn ze al uitverkocht, worden sinds een jaar niet meer gemaakt en worden dus schaarser. Dat brengt mij op de Ebay advertentie.. Deze loopt ook aardig op door een oostenrijker die het zitje ook heeeel graag wil hebben. Heb een poging gedaan, maar ik wordt steeds overboden... :evil:

Kortom, nieuw moeilijk te krijgen en zijn schaars/duur tweedehands...

De zoektocht gaat door

07 jun 2006 16:05
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zoek hier eens op 'ebay' - staat een hele biedinstructie. Die advertentie loopt nog 4 dagen. NIET BIEDEN NU NOG!!!!!!!! :!:

07 jun 2006 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 cabrio '87
Den Haag
Bericht 
Klopt, maar aangezien zijn maximale prijs toch al hoog ligt maakt de timing van mijn bieding ook niets uit.
Ik ga toch eens verder kijken. Dank voor de tip.

08 jun 2006 0:08
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Wessemius schreef:
Klopt, maar aangezien zijn maximale prijs toch al hoog ligt

Zijn maximale prijs? Hoe weet je die dan?

Gewoon ebay in de gaten houden, en dan vooral ebay.de :idea:

08 jun 2006 6:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 cabrio '87
Den Haag
Bericht 
Omdat ik met mijn biedingen steeds automatisch werd overboden. Ben op een gegeven moment maar gestopt om de prijs inderdaad nu al niet al te ver te laten oplopen, mara ik denk wel dat zijn maximale prijs vrij hoog ligt.

08 jun 2006 9:48
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ach, zolang je maar niet over jouw maximale prijs heengaat is er niets aan de hand.

hoog is relatief. Heb ooit zo'n stoeltje bijna ongebruikt op ebay gescoord voor 55 euro. Man wist niet wat hij in huis had. Heb hem sindsdien ook wel (meer gebruikt) voor 100+ euri zien gaan. Was overigens grijs met porsche script stof.

08 jun 2006 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
"in - between - porsches" ex-911sc 1980
Zeist
Bericht 
Citaat:
Het beste past toch echt de Porsche Prince kinderstoel.

Wat ik begrijp van de test komt dit Porsche (Romer) Prince stoeltje belabberd uit de bus. Dat is de reden waarom de fabrikant het hele stoeltje niet meer maakt.
Omdat mijn dochter over enkele maanden ook in zo'n stoeltje past ben ik van plan een driepuntgordel achterin te laten monteren; volgens mij moeten dan ook andere (betere) stoeltjes in de Porsche passen.

Iemand ervaring hiermee?

11 jun 2006 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht 
Hoi lamine,

ik heb ik mijn targa inderdaad driepuntsgordels gezet. Precies om de door jou geschreven reden: Die tweepuntsgordels zijn absoluut niet veilig genoeg, ook niet met dat Prince stoeltje. Nu kan ik inderdaad de Romer Duo, de Romer kid kwijt in de P.

Dit is nogal een intensief klusje als je het netjes wil doen.je moet namelijk op een nette manier twee aanhechtpunten op de hoedenplank creeren. ook moet je een goede plek voor de rolautomaten vinden.

Als je het mooi en makkelijk wilt kan je het beste een 964 hoedenplank met gordels kopen bij een van de onderdelenleveranciers (van kessel o.i.d.). naar ik begrepen heb is dit makkelijk te plaatsen.

Succes,

Gr. Gijs.

12 jun 2006 9:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]