Auteur |
Bericht |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Je bent een heel belangrijke ervaring rijker
Velen hier hebben lang gezocht naar een goede, mooie P. en daarvan zijn er steeds minder naar mate ze ouder worden.
Nu ff waardeloos maar ben, zoals je zelf ook zegt, alleen maar blij voor je
En Erwin: wat een service
Veel succes met verder zoeken, die éne staat nu al ergens op je te wachten
|
07 jun 2006 11:14 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zoals steeds gezegd de zoektocht is zeker zo leuk dan de aanschaf.
Goed dat de keuring geweest is, al had je (en wij allen) liever gehad dat ze goedgekeurd werd.
Bij elke nieuwe kandidaat wagen leer je ook weer een hoop bij van het merk en leer je zelf de zwakke punten kennen.
Gewoon verder kijken en ergens staat de juiste wagen voor je
-Koen die ook al tientallen Porsches is gaan bekijken doch maar drie goede (mijn ex Elver, een 930 en mijn 968CS) heeft gezien-
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 jun 2006 11:29 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Inderdaad jammer. Maar altijd beter dan later tot de ontdekking komen dat je je hele spaarvarken in een auto moet leegstorten om hem op de weg te houden.
Gewoon verder zoeken dus en positief blijven denken
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 jun 2006 12:16 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Nu even een teleurstelling, maar op de lange termijn is het goed dat het zo afgelopen is.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 jun 2006 16:56 |
|
|
horn
PF #57
|
@ walter: ik heb mijn eerste 964 anders gedaan. Niet laten keuren, gewoon geld gepind en wagen opgehaald. Paar maanden plezier van gehad en toen bleek hij volledig krom en doorgerot te zijn.
Kan je beter wat uurtjes en een 'vergeefse' AKK moet aftikken. Had ik, had ik, had ik maar....
Gewoon verder zoeken, time is on your side! En bedenk; evenals angst, is emotie een slechte raadgever!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 jun 2006 17:24 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... Angst = emotie.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 jun 2006 18:31 |
|
|
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
Hey jongens, bedankt allemaal voor de leuke reacties. Alhoewel het aanvankelijk een domper was, bekijk ik het nu idd als een leerrijke ervaring. Ik ben alweer gewoon rustig verder aan het rondkijken (gewoonlijk tijdens de latere uurtjes zoals je ziet) en weet nu ook voor eens en altijd dat een AKK zeker geen overbodige luxe is.
|
11 jun 2006 1:50 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Walter, ik had het jou nog niet gevraagd. Waarom een SC?
Een SC is een fijne en mooie auto, maar vaak is een 3.2 een meer voor de hand liggende keus.
Héél iets jonger en gebruiksvriendelijker dan een SC door zijn K-jetronic injectiesysteem.
De prijzen liggen naganoeg gelijk.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
11 jun 2006 7:29 |
|
|
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
Tja, waarom geen 3.2. Een heel terechte vraag , Erwin. Je moet weten dat ik aanvankelijk voor een 3.2 wilde gaan. Maar aangezien ik een bepaald bedrag opzij wilde houden om evt onvoorzienbare problemen na aankoop mee op te lossen, kwam ik steeds op SC's uit, aangezien die steeds toch verschillende duizendjes minder duur waren dan hun iets grotere zus. En zo groeide het een beetje dat ik automatisch naar een SC begon rond te kijken. Maar misschien kan ik beter nog iets langer wachten, iets meer achter de hand hebben, en voor een 3.2 gaan. Ik lees immers overal dat dit toch de meest betrouwbare P is (onder de klassieke exemplaren, bedoel ik dan, en dit zijn ook nog altijd de P's waar ik het meest weg van ben), waarbij zowat alle laatste zwakke puntjes eigen aan de 911 (kettingspanners, etc) zijn weggewerkt.
|
12 jun 2006 17:18 |
|
|