Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:30

Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nieuw en op zoek 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex 996 Targa - Ex Macan S - 997 GTS
Gooi
Bericht 
Rob Herfst schreef:
:idea: de emotie heeft gewonnen!!!! :thumleft: :wink:

Nee, de portemonnee! Maar er was geen keuze meer, maar Porsche is altijd emotie :lol:

06 jun 2006 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Ook vanuit hier welkom geheten op het Porscheforum!!!!

Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, maar je koopt toch wel met Gebrauchtwagen Garantie?

Ben benieuwd hoe het gaat lopen....

Succes!

06 jun 2006 23:28
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
cvaniperen schreef:
Nee, de portemonnee! Maar er was geen keuze meer, maar Porsche is altijd emotie :lol:

Nee, hoor.......toch echt de emotie! :wink:
Tis een doordenkertje(!) :
Als de portemonnaie had gewonnen was het namelijk een 993 geworden! :mrgreen: :wink:

06 jun 2006 23:30
Profiel WWW
Rosmalen
Bericht 
:lol: :lol: :lol:

Net zoals alle Amerikanen geloof ik! Nog geen 993 gezien.....

Afbeelding

06 jun 2006 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Gooi
Bericht 
ER schreef:

Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, maar je koopt toch wel met Gebrauchtwagen Garantie?

Succes!

Ja, met Gebrauchtwagen Garantie. Wat me overigens opvalt is hoeveel disclaimers die duitse P-dealers moeten invullen op zo'n contract (unfallsfrei, anzahl der vorbesitzer, km's per vorbesitzer, werkstatte historie, enz). Is dat bij de NL Porsche dealers ook zo? Geeft wel een vertrouwend gevoel.

07 jun 2006 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Alvast gefeliciteerd!

Misschien een beetje off topic hoor, maar waarom is het zo belangrijk dat je
de BTW kan verrekenen? Dit lijkt mijn inziens toch meer op een schijnvoordeel, op het moment dat je de auto weer verkoopt moet je afrekenen met de fiscus. Bijkomend nadeel: als je de auto zakelijk rijdt moet je nog eens een fiscale bijtelling gaan betalen (22% van de cataloguswaarde).
En ook nog eens een extra 12% OB afdragen (van deze fiscale bijtelling) voor het prive gebruik.

Wil je dit niet, moet je een rittenregistratie bijhouden, maar dan mag je juist de fun kilometers niet in de Targa rijden..

Welliswaar zijn alle autokosten dan aftrekbaar, maar dit klinkt mij desondanks niet als een groot voordeel?

Wie maakt mij wijzer?

07 jun 2006 14:02
Profiel
Rosmalen
Bericht 
cvaniperen schreef:
ER schreef:

Succes!

Ja, met Gebrauchtwagen Garantie. Wat me overigens opvalt is hoeveel disclaimers die duitse P-dealers moeten invullen op zo'n contract (unfallsfrei, anzahl der vorbesitzer, km's per vorbesitzer, werkstatte historie, enz). Is dat bij de NL Porsche dealers ook zo? Geeft wel een vertrouwend gevoel.

Bij mijn weten hoeft dit in NL niet zo uitgebreid. Maar laat ze dit allemaal maar ondertekenen; bij problemen zit je sowieso gebakken.
De auto moet voor de Gebrauchtwagen Garantie nl. voldoen aan vele criteria van Porsche AG. Wanneer straks in NL blijkt dat dit niet zo was, mag de dealer het alsnog in orde gaan maken (gratis, onder garantie uiteraard). Bijvoorbeeld te dunne remschijven, te kale banden etc etc.

Da's nou het voordeel van zo'n Europeesche Garantie.

07 jun 2006 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Gooi
Bericht 
Sanhi schreef:
Alvast gefeliciteerd!

Misschien een beetje off topic hoor, maar waarom is het zo belangrijk dat je
de BTW kan verrekenen? Dit lijkt mijn inziens toch meer op een schijnvoordeel, op het moment dat je de auto weer verkoopt moet je afrekenen met de fiscus. Bijkomend nadeel: als je de auto zakelijk rijdt moet je nog eens een fiscale bijtelling gaan betalen (22% van de cataloguswaarde).
En ook nog eens een extra 12% OB afdragen (van deze fiscale bijtelling) voor het prive gebruik.
Wil je dit niet, moet je een rittenregistratie bijhouden, maar dan mag je juist de fun kilometers niet in de Targa rijden..
Welliswaar zijn alle autokosten dan aftrekbaar, maar dit klinkt mij desondanks niet als een groot voordeel?
Wie maakt mij wijzer?

In mijn situatie is dat wel gunstig, maar het gaat te ver om dat hier uiteen te zetten. Het heeft voornamelijk met winst drukken te maken. :wink:

07 jun 2006 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Niet jippie bedoeld hoor, maar ik zie niet in hoe ik de VPB zou kunnen drukken door de aanschaf van een Porsche? Personenauto is van investeringsaftrek uitgesloten en bovendien is het onmogelijk een auto in 1 jaar boekhoudkundig af te schrijven. Ik ben dus zeer benieuwd. (als het tenminste een mogelijkheid is die het daglicht kan verdragen...)

07 jun 2006 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Gooi
Bericht 
Sanhi schreef:
Niet jippie bedoeld hoor, maar ik zie niet in hoe ik de VPB zou kunnen drukken door de aanschaf van een Porsche? Personenauto is van investeringsaftrek uitgesloten en bovendien is het onmogelijk een auto in 1 jaar boekhoudkundig af te schrijven. Ik ben dus zeer benieuwd. (als het tenminste een mogelijkheid is die het daglicht kan verdragen...)

Klopt allemaal wat je zegt maar dit was voor mij de beste oplossing...

07 jun 2006 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Als je de auto gewoon afschrijft (bijv in 4 jr) heb je ook een aardige mogelijkheid de winst te 'drukken'. Snap ie?

07 jun 2006 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Volgens mij staat de afschrijving niet in contrast tov de enorme fiscale bijtelling. Bovendien betaal je die fiscale bijtelling over een bedrag van ca. 116.500 euro, dat terwijl de aanschafwaarde van die auto momenteel zo rond de 55k - 60k ligt. Bovendien gaat de VPB (ik neem dat het hier over een BV gaat) volgend jaar omlaag alsmede de dividendbelasting. Lijkt mij dan voordeliger een winstuitkering te doen. En de Porsche prive te gaan rijden..

07 jun 2006 16:37
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Maar dan ga jij er van uit dat je de auto prive gebruikt als je hem alleen zakelijk gebruikt (en minder dan 500km prive) dan kun je alles tlv de winst brengen :lol:

07 jun 2006 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Gooi
Bericht 
Het zal volledig zakelijk gebruikt gaan worden... 8)

07 jun 2006 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Da's erg jammer. Maandag ochtend op de A2 richting Amsterdam, het echte Porsche gevoel. Ieder het zijne natuurlijk.

Toch veel plezier met de voorvreugde alvast. :wink:

07 jun 2006 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Gooi
Bericht 
Tot op de eerste meeting ! Zakelijk welteverstaan :wink:

08 jun 2006 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
foei :wink:

08 jun 2006 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
cvaniperen schreef:
Het zal volledig zakelijk gebruikt gaan worden... 8)

En naar ik aanneem over een tijdje tegen de boekwaarde naar prive gaan ;-)

08 jun 2006 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Gooi
Bericht 
Ja, maar de fiscus kijkt wel naar de rieele waarde, dus je moet niet na 3 jaar aankomen met een boekwaarde van € 8.000,00, want daar wordt niet ingetrapt.

08 jun 2006 21:37
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Inderdaad en zeker niet wanneer je hem kort daarna verkoopt :wink:

08 jun 2006 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
ineens worden de fiscale wondermannen wakker ;)

08 jun 2006 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
Als een Auto op de zaak staat heb je wel mooi de afschrijving, en de kosten op de zaak. Als ik met mijn familie weg ga is het of naar een stad om spulletjes te kopen, of op vakantie of naar familie die allemaal dichtbij wonen dus ga je dan niet met de Porsche.

Elke dag rij ik de zakelijke ritjes met de porsche en dat gaat prima.
Vroeger had ik ook een ""nette"" zakenauto en een masarati..... Je rijdt er nooit mee, en hij kost het meeste geld.
Nee nooit meer een poets auto voor erbij, de leuke auto moet je in rijden, en de auto voor erbij is de familie auto ( jeep)

En wil je een keer in het weekeind rijden ( wat bij mij dan eigenlijk nooit gebeurt) kan het prima zakelijk zijn, wie zegt dat jij in het weekeinde niet mag rijden voor de zaak. Op bv. de Porsche club kun je prima netwerken.
En km registratie is zo omslachtig niet.....

09 jun 2006 9:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
inderdaad, km admin. is vrij eenvoudig maar wel tijdrovend :oops:
maar netwerken op een porschemeeting, denk niet dat de fiscus daar intrapt :!:
maar een spoedlevering die toevallig op de route ligt, tja..................... :wink: 8)

09 jun 2006 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
craze schreef:
netwerken op een porschemeeting, denk niet dat de fiscus daar intrapt :!:

waarom een stuk wandelen over een grasveld wel (golf ) of een race auto sponseren wel, of business seats bij ajax wel, of met allerlei oude mannen sigaren roken (rotary) wel en de porsche club niet....

09 jun 2006 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Gooi
Bericht 
We gaan het gewoon proberen en dan zien we het wel... :lol:

09 jun 2006 20:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende