Auteur |
Bericht |
jl964
964C4/ (Alfa Romeo)Arnhem
|
Xenon inbouw/ombouw 964
De laatste tijd zit ik met regelmaat te kijken naar allerlei xenon-inbouwsetjes vanaf een 399 tot 499 euro om 's nachts verder dan vijf meter te kunnen kijken in de P. Heeft iemand van jullie ervaring met het inbouwen van deze setjes? En welke gebruikt?
Op het forum lees ik wel iets van origineel fabriek af inbouw in de 993 voor 1750 euro!!!! Maar ik neem aan dat dat ook met de ombouwsetjes te regelen moet zijn.
_________________________________________ ----De P werkt beter dan een emmertje Prozac----
|
07 jun 2006 21:12 |
|
|
D-Dreamer
Boxster S 2001Rozenburg
|
moet je vanaf heden ook niet direct een hoge druk sproei-installatie hebben wanneer je Litronic/Xenon wilt inbouwen?
|
07 jun 2006 21:31 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Geen ervaring met zo'n conversie, maar er zijn ook andere oplossingen
1) Voor McGyver-types
2) Goedkoop, eenvoudig en het proberen waard
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 jun 2006 21:46 |
|
|
jl964
964C4/ (Alfa Romeo)Arnhem
|
Hmm,
Hogedruk-wasinstallatie geen probleem op een 964. Automatische hoogteverstelling hoeft niet op aftermarket inbouw.
En ja, optie 2 heb ik al geprobeerd, hiernaast ook de nightguide en Osram silvers geprobeerd. Geeft iets meer lichtopbrengst (tenminste het lijkt zo), maar is niet echt zaligmakend.
Optie 1 lijkt mij niet zo'n goed idee gezien de 100W-lampjes etc. iets teveel gegoochel, lijkt mij.
_________________________________________ ----De P werkt beter dan een emmertje Prozac----
|
07 jun 2006 22:00 |
|
|
horn
PF #57
|
effe een belletje naar renntech. die heeft destijds mijn 964 verlichting omgebouwd voor relatief weinig en met groot resultaat.
kon 's nachts ineens verder kijken dan 3 meter...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 jun 2006 22:04 |
|
|
Marcel C2C
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupeDen Haag
|
Dat ombouwen mag,(formeel), niet meer zins 01-01-06 Tenzij je ook een automatische hoogteverstelling installeerd en dat is een hele klus
_________________________________________ Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.
|
07 jun 2006 22:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
de Renntech conversie is IMO geen Xenon
|
07 jun 2006 22:28 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Als je naar Xenon ombouwd moet meestal ook de refelctor vervangen worden. Weet niet hoe dat bij een 964 gaat. En zoals hier boven gesteld mag sinds 1 jan 2006 niet meer zonder automatische hoogteverstelling worden ingebouwd
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 jun 2006 22:42 |
|
|
Roi
niet meer....
|
JL964,
Leesvoer:
Bright Eyes
Lekker met de gatenboor je 964 bewerken
Succes ermee,
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
07 jun 2006 22:53 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Goed leesvoer Roi
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 jun 2006 22:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Horn Ze willen niet echt luisteren ... die Xenon-wannabee's
Renntech heeft een kabelboompje ontwikkeld wat het mogelijk maakt om lampen met meer licht opbrengst in je 964 te plaatsen - dit zonder risico van een uitgebrand contactslot (.... want de kenners weten dat bij bv een 964 alle stroom door het contactslot gaat ...)
Ook hoeven er geen gaten geboord te worden - en kost het setje naar mijn weten ongeveer de helft van zo'n wazig Xenon kitje
|
07 jun 2006 23:02 |
|
|
jl964
964C4/ (Alfa Romeo)Arnhem
|
Olaf: En dan kun je er zonder problemen 100W lampjes in draaien. (en uit draaien voor de APK)?
Hmm, klinkt ook erg interessant.
_________________________________________ ----De P werkt beter dan een emmertje Prozac----
|
08 jun 2006 23:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
9m heeft een xenon-kit waarbij je voor zover ik weet geen gaten hoeft te boren...
|
08 jun 2006 23:51 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dit ?
lampje
is best wel geld
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
09 jun 2006 0:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Absoluut niet duur voor een fatsoenlijke Xenon kit. Goedkoper zal best kunnen, maar of dat past bij onze auto's?
|
09 jun 2006 0:08 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja ik had mijn gedachte even wat beter moeten omschrijven.
Ik rij 20 tot 25 K kilometers met de P waarvan ik toch zeker 40% in het donker rij.
Ja er zijn betere verlichtingen mogelijk maar ik stoor me er niet aan, zo slecht vind ik het nou ook weer niet.
Maar ik denk dat de meesten daar anders over denken.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
09 jun 2006 0:12 |
|
|