Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:57

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nova woe 7 juni 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Nova woe 7 juni 2006
Gezien & gehoord in Nova, woensdagavond 10:35?

De politie & justitie van ons mooie landje gaan op basis van je auto in combinatie met 'verdacht gedrag' al je antecedenten na, om te kijjken of je wel 'zonder witgewassen geld' aan je droom-mobiel bent gekomen.

Het moet toch niet gekker worden. Als je dus heerlijk in je zuurverdiende P rondrijdt ben je in 1ste instantie feitelijk 'verdachte' met 'bedenkelijk gedrag' TENZIJ anders bewezen.

T*ring zeg, ik weet echt niet welke kant het op gaat met onze maatschappij :!:

(Ja natuurlijk vind ik het goed dat ze criminelen oppakken, die met vuurwapens, wit poeder en *iets* te veel cash op zak rondrijden, maar dit.... :? :? )

07 jun 2006 23:25
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Niks aan de hand toch als je niets te verbergen hebt. En waarom zou je jezelf überhaupt verdacht gedragen? :wink:

07 jun 2006 23:30
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Niets aan de hand als je niks te verbergen hebt? Goed argument. Heb je iets tegen een camera in je woning die 24 uur per dag gemonitord wordt door politie/justitie? Ja, hoezo, iets te verbergen dan? :? (oh jee, weer zo'n privacy-onderwerp, hou me vast!) :wink:

Laatst bijgewerkt door MS964 op 07 jun 2006 23:42, in totaal 1 keer bewerkt.

07 jun 2006 23:37
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Ze doen maar :D :mrgreen:

07 jun 2006 23:40
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Nova woe 7 juni 2006
ErikE schreef:
De politie & justitie van ons mooie landje gaan op basis van je auto in combinatie met 'verdacht gedrag' al je antecedenten na, om te kijjken of je wel 'zonder witgewassen geld' aan je droom-mobiel bent gekomen.

Zit het net te kijken/beluisteren op X in het land :arrow: dus ff verkeerd uitvallen tegen Oom Agent en je karretje staat bij de domeinen ofzo ..... tot het onderzoek is afgerond .... :shock:

Ach, in Italie gebruiken ze dat soort voertuigen om boeven te vangen :drive:

Geloof dat ze ook naar je (geregistreerde) inkomen kijken - dus WIJ met die OUDE Porsches zullen er niet zo heel snel last van hebben :idea:

07 jun 2006 23:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Je vergeet de criteria "erg jong", "net uit de gevangenis en geen inkomen" en dat in combinatie met ongewenst en verdacht gedrag.

Heb toch de indruk dat wij gewoon kunnen blijven rijden :D en voel me al helemaal geen verdachte.

07 jun 2006 23:45
Profiel
vianen
Bericht 
Nou,.......niks aan de hand..............word wel een beetje te gek zo langzamerhand, ben benieuwd hoe je reageert als ze voor je deur staan, je auto invorderen en zeggen dat je de auto terug krijgt als is gebleken dat je een lieve jongen bent :scratch:

Moet niet gekker worden, lijkt wel iets uit een periode uit de vorige eeuw.............

Ik word er kots misselijk van :sick: :puker:

07 jun 2006 23:45
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
bert964c4 schreef:
... als ze voor je deur staan, je auto invorderen en zeggen dat je de auto terug krijgt als is gebleken dat je een lieve jongen bent :scratch:

Tja .... dat witwassen en schoonmaken op elkaar lijkt - kan jij niks aan doen :twisted: :wink:

07 jun 2006 23:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Heb het gezien, lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n probleem.
Er wordt alleen onderzoek gedaan als er reden is voor argwaan. Dus stel; een erg jong persoon met een dure auto en opvallend rijgedrag wordt aan de kant gezet, bij staande houding ziet de agent meer 'verdachte' dingen (goude Rolex om de pols, en een zak met geld bij zich... etc) en checkt op basis van z'n argwaan de achtergrond van deze persoon. Wel of geen werk, heeft de persoon strafverleden, etc.) Als jij dus alles eerlijk betaald hebt, is er niks aan de hand.

Of een persoon zonder (aantoonbaar) inkomen en werk woont in een duur huis en rijdt een nieuwe auto. In dit geval wordt aan betreffende persoon gevraagd aan te tonen hoe hij aan deze spullen komt, kan hij dat niet wordt er een verzoek ingediend bij de OvJ om inbeslagname obv witwasmisdrijf.

Mss een beetje Big Brother is watching you... maar ach, als je niks te verbergen hebt, why worry?

07 jun 2006 23:52
Profiel
vianen
Bericht 
Olaf schreef:
bert964c4 schreef:
... als ze voor je deur staan, je auto invorderen en zeggen dat je de auto terug krijgt als is gebleken dat je een lieve jongen bent :scratch:

Tja .... dat witwassen en schoonmaken op elkaar lijkt - kan jij niks aan doen :twisted: :wink:

:mrgreen: :wink:

07 jun 2006 23:56
Profiel
Groningen
Bericht 
carrera32 schreef:
Heb het gezien, lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n probleem.
Er wordt alleen onderzoek gedaan als er reden is voor argwaan. Dus stel; een erg jong persoon met een dure auto en opvallend rijgedrag wordt aan de kant gezet, bij staande houding ziet de agent meer 'verdachte' dingen (goude Rolex om de pols, en een zak met geld bij zich... etc) en checkt op basis van z'n argwaan de achtergrond van deze persoon. Wel of geen werk, heeft de persoon strafverleden, etc.) Als jij dus alles eerlijk betaald hebt, is er niks aan de hand.

Of een persoon zonder (aantoonbaar) inkomen en werk woont in een duur huis en rijdt een nieuwe auto. In dit geval wordt aan betreffende persoon gevraagd aan te tonen hoe hij aan deze spullen komt, kan hij dat niet wordt er een verzoek ingediend bij de OvJ om inbeslagname obv witwasmisdrijf.

Mss een beetje Big Brother is watching you... maar ach, als je niks te verbergen hebt, why worry?

Exact. De Telegraaf zou kunnen koppen: "Porscherijders worden doorgelicht" De oplettende kijker weet beter.

We liggen ook niet wakker van het feit dat we allemaal getapt worden. Daar zou ik me meer druk om maken...ware het niet, dat ik me liever druk maak om andere dingen. Dit weekend het water op of niet?... Afbeelding :wink:

08 jun 2006 0:22
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ach jongens. Al die tweedehandsjes hier komen echt niet in aanmerking voor een dergelijk antecedenten onderzoek.
Zelfs niet als er een 20 jarige knakker met een gouden rolex in rijdt...

my 2 pennies, zonder iemand te willen beledigen. Ik denk als je in een Porsche rijdt van 2 jaar of jonger en je niet ouder bent dan 25 dat ze wellicht even je kenteken nalopen.
Het zal echt niet zo zijn dat iedere puber met een bovenmodale auto armen en benen zal moeten spreiden.

Dus rustig doorademen, :wink:

Horn - verbaasd hoe overdreven reacties soms kunnen zijn...

PS Eerst roept iedereen 'ga eens boeven vangen'. Dan proberen ze dat en dan worden we er weer kotsmisselijk van :roll: Alsof jezelf niet denkt bij een gabber van 23 met een dikke ketting om zijn nek in een felgele 997 cabrio 'vast drugsgeld...' :?

08 jun 2006 6:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Maak me er totaal geen zorgen over. Verder vind ik het een goede zaak.

08 jun 2006 7:10
Profiel
Amsterdam
Bericht Re: Nova woe 7 juni 2006
ErikE schreef:
Gezien & gehoord in Nova, woensdagavond 10:35?

Het moet toch niet gekker worden. Als je dus heerlijk in je zuurverdiende P rondrijdt ben je in 1ste instantie feitelijk 'verdachte' met 'bedenkelijk gedrag' TENZIJ anders bewezen.

T*ring zeg, ik weet echt niet welke kant het op gaat met onze maatschappij :!:

(Ja natuurlijk vind ik het goed dat ze criminelen oppakken, die met vuurwapens, wit poeder en *iets* te veel cash op zak rondrijden, maar dit.... :? :? )

TWEE Porsches, TWEE keer zo verdacht :lol: :wink: :wink:

08 jun 2006 8:14
Profiel
Westervoort
Bericht 
Snap niet waar iedereen zich druk over maakt...met een zaak wordt je ieder jaar/ iedere 2 jr doorgelicht door de belasting...en dan is er vaak niet eens aanleiding , nu duidelijk wel..

08 jun 2006 8:22
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jurgen schreef:
Snap niet waar iedereen zich druk over maakt...met een zaak wordt je ieder jaar/ iedere 2 jr doorgelicht door de belasting...en dan is er vaak niet eens aanleiding , nu duidelijk wel..

Het ene jaar belastingen, het andere Btw.

Trouwens, denken jullie dat ze blindvertrouwen op de persoonlijke belastingsaangifte :? :?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 jun 2006 8:26
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik heb een witte P, dus niks te vrezen 8) :lol: :zwbl:

08 jun 2006 9:53
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Dus rustig doorademen, :wink:

Horn - verbaasd hoe overdreven reacties soms kunnen zijn...

Jurgen schreef:
Snap niet waar iedereen zich druk over maakt...

Niets aan toe te voegen. ;)

08 jun 2006 10:00
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:

Volgens mij heeft de BD de pik op je, want iedere twee jaar is niet gebruikelijk (of je moet in een specifieke branche zitten als agrarisch uitzendbureau, maar dan ben je ook al "verdacht").

08 jun 2006 10:19
Profiel
Westervoort
Bericht 
Twee jaar achtereen...vervolgens 5 jaar niet... ; of het was zo goed , of ze hebben niets kunnen vinden...ik weet 't niet, onvoorspelbaar iig.

Heb er nu overigens geen last meer van hoor...speel nu knecht :wink:

08 jun 2006 11:04
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Jurgen schreef:
Twee jaar achtereen...vervolgens 5 jaar niet...

Kan er geen peil op trekken ..... heb soms een idee dat ze gewoon een graai in de stapel doen :shock: .... op andere momenten heb ik het idee dat ze met een 'kruisjes achter je naam' systeem werken :wink:

08 jun 2006 11:11
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Eén ding is iig wel zeker ; als het niet goed zit, heb je ze ieder jaar op de stoep... 8)

08 jun 2006 11:15
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Olaf schreef:
op andere momenten heb ik het idee dat ze met een 'kruisjes achter je naam' systeem werken :wink:

Dat doen ze ook. En een systeem waar bepaalde groepen meer gecontroleerd worden. Uitzendbureau's horen daarbij, horeca, enz.

Ook worden aangiften in de computer vergeleken. wijk je teveel af van vergelijkbaren... dan wordt je eruit gepikt.

Een paar controles waar men geen resultaat uit heeft gehaald houdt de Inspecteur weer op afstand. En andersom kan ook: als de FIOD je op de korrel heeft gehad dan blijf je langdurig in de kijker... :twisted:

08 jun 2006 11:50
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Jaren geleden met m'n 944 een gehad dat een agent in een onopvallende auto mij achtervolgde tot thuis, en mij vertelde dat hij mijn auto had nagetrokken en dat deze niet verzekerd was. Ik zou nog wel de nodige formulieren thuis krijgen om aan te kunnen tonen dat ik dat wel was. Dat is nu misschien 5 jaar geleden en ik heb nog niks ontvangen. Dus je wordt iig vaker "doorgelicht" dan je denkt. Dus volgens mij verandert er niets....

08 jun 2006 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Marco schreef:
ik heb een witte P, dus niks te vrezen 8) :lol: :zwbl:

Ik zou 'm maar niet wassen als ik jou was :wink:

08 jun 2006 19:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende