Auteur |
Bericht |
peter139
|
928 s4 velgen
hallo dit is mijn eerste post dus ik stel me maar even voor
Ik ben dus peter en rij niet in een porsche maar in een golf 2 uit 89
Ik ben bezig met een velgenproject waarbij ik porsche s4 velgen wil monteren onder mijn golf
Dit is niet zo'n probleem.
Ik had wat vragen over de s4 velgen opzich.
Ik heb een setje 4x 7j die aan de buitenkant precies hetzelfde zijn.
Als ik naar de binnenkant kijk lijkt het wel of 2 velgen sterker zijn. De opbouw van de velg is totaal anders. Het lijkt me te maken te hebben met het remmen(of het accerereren). Of heb ik 2 velgen van een eerder bouwjaar? Kan iemand mij hier informatie over geven?
Hier nog een plaatje van de velgen
mvg peter
|
13 mei 2006 20:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Andere offset denk ik.
|
13 mei 2006 20:46 |
|
|
peter139
|
dat niet ze zijn bijde et65.
ik zal eens wat foto's maken want het is niet makkelijk uit te leggen
|
13 mei 2006 22:16 |
|
|
peter139
|
heb even wat foto's gemaakt omdat ik nog steeds niet achter het goed antwoord ben.
Imand een idee waar dit onder weg komt enwaarom er een verschil is?
|
10 jun 2006 13:22 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik begrijp je vraag maar ik heb het antwoord niet sorry.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
10 jun 2006 13:28 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Wat voor nummers staan er in
iets met 928 in de een en in de ander
944
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
10 jun 2006 13:31 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dit bedoel ik
944.362.113.00
928.361.021.05
928.362.117.00
_________________________________________ remmen is angst
|
10 jun 2006 13:32 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Misschien een verschil in productiejaar?
_________________________________________ NPC 0577
|
10 jun 2006 13:45 |
|
|
peter139
|
Ik heb de volgende nummers gevonden:
Het slanke model:
928 362 115
032600 AS1062
2786
Het dikke model:
928 3610 2105
030803T AS1062
|
10 jun 2006 17:54 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
sorry heb nog verder gezocht maar ik heb geen info voor je.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
10 jun 2006 20:27 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Het is niet zo moeilijk.
De velg met het nummer 944 er in komt oorspronkelijk van de 944 S.
(modeljaar 1987 en 1988.)
De andere velg is idd. van een 928 S4.
Door het verschillende gewicht van de auto's is de één wat streker gemaakt dan de andere.
Over de ET waarde kan ik zo geen info vinden.
Erik
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
10 jun 2006 20:49 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
| | | | Erick schreef: Het is niet zo moeilijk. De velg met het nummer 944 er in komt oorspronkelijk van de 944 S. (modeljaar 1987 en 1988.) De andere velg is idd. van een 928 S4. Door het verschillende gewicht van de auto's is de één wat streker gemaakt dan de andere. Over de ET waarde kan ik zo geen info vinden. Erik | | | | |
ik denk alleen dat je naar de nummers hebt gekeken die ik heb gepost, in de nummers van peter staat alleen bij neide velgen 928
_________________________________________ remmen is angst
|
10 jun 2006 21:56 |
|
|
peter139
|
heeft het verder niks te maken met remmen/accelereren? Dat was mijn gedachtengang een beetje
|
11 jun 2006 0:12 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Waarom zou je daar verschillende wielen voor moeten hebben
_________________________________________ NPC 0577
|
11 jun 2006 12:13 |
|
|
peter139
|
misschien dat de krachten van het remmen of accelereren een invloed hebben. Of misschien gewichtsbesparing. Ik weet het niet.
Wat mij ook opviel bij de 'dikke velgejes is dat een spaak gevuld is. Zie de foto boven. Ook weer zo'n onverklaarbaar iets. Zit precies naast een ventiel
Ik vind het toch wel een leuk onderwerp omdat niemand het eigenlijk echt weet. Ik heb al zoveel mensen benaderd maar geen een die het voor 100% weet.
De velgen rollen er wel om maar ben gewoon benieuwd waarom sommige dingen zo gedaan zijn
gr peter
|
11 jun 2006 12:29 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik vrees voor je dat we daar waarschijnlijk nooit achter zullen komen
_________________________________________ NPC 0577
|
11 jun 2006 12:43 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
Op de pet staat dat er een verschil is tussen de modellen tot 88 en vanaf 89, wat het verschil is weet ik niet maar mss wel dit wat Peter139 aantoont
|
11 jun 2006 14:36 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Omdat ik me recent beetje met velgen heb bezig gehouden ...
De krachten zullen geen rol spelen in die zin dat beide de maximale (rem)kracht gemakkelijk aan kunnen.
De spaken met de gladde achterkant doen denken aan de holle spaak Turbo Velgen, maar of dat klopt weet ik echt niet.
De spaken met de ribbels aan de achterkant doen denken aan de velgen met massieve spaak (Turbo Look) waar materiaal is weggehaald waar het niet echt nodig is. 1 spaak (links onder) heeft geen ribbels en zit vlak naast een ventiel zoals je schrijft. Dit doet me erg denken aan wat ik recent las over een Alpina velg die het ventiel onder de centrale naafdop heeft en van daaruit via een holle spaak verbinding naar het velgbed Dit zou dus ook een holle spaak kunnen zijn maar hoe dat hier zou functioneren
Zit het ventiel 'normaal' in het velgbed?
Het zijn gesmede velgen(duur proces) en de 928.362.115.01 is voor auto's vanaf '80, vervangen door de 928.362.115. 01. Jouw andere nr. met 03 op het eind is onbekend op mijn onderdelen CD.
Dat is alles wat ik er over kan zeggen; toch al het e.e.a. voor een model waar ik niets van af weet
|
11 jun 2006 15:34 |
|
|
peter139
|
ik heb de velgen voor de gein es even gewogen
(inclusief lood, naafdop en band)
De holle variant woog 15,6kg per stuk
De massieve variant weegt 16.1kg dus 500 gram zwaarder.
Verder heb ik geen in de massieve spaak geen kanaal kunnen ontdekken ofzo. Ik denk dat het te maken heeft met een bepaalde onbelans of produktieproces. Het was mij wel bekend dat de velgen gesmeed waren. Dit kun je uiteindelijk ook wel zijn als ze volledig gepolijst zijn. De glans is dieper en anders van kleur.
Iemand die nog info heeft graag posten.
gr peter
|
11 jun 2006 16:17 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
je geeft ook niet om voetbal?
dat verschil in gewicht is wel betrekkelijk klein maar zou toch kunnen kloppen voor holle - massieve spaken lijkt me.
het gaat hier wel om 16" dus het effect is kleiner voor zo'n compleet wiel tov een 18" velg waar het verschil (dus) 2,5 kg is.
|
11 jun 2006 16:39 |
|
|