Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:57

Antwoord op onderwerp  [ 563 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Bezoek aan Porsche fabriek Zuffenhausen 9-10 juni 2006 

Wanneer bezoek ?
juni 2006 68%  68%  [ 28 ]
september 2006 32%  32%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 41

Bezoek aan Porsche fabriek Zuffenhausen 9-10 juni 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Ruffie
:D Ruffie bedankt en top geregeld.

11 jun 2006 1:04
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
... vlak voor een plek waar een camper op z'n zij lag (tegen de richting van het verkeer in)... Dat zag er niet goed uit... :(

.... daar mochten wij niet (meer) langs voordat de camper verwijderd was :( ...de verloren tijd daarna ruimschoots ingehaald :wink:

11 jun 2006 3:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Tja, zoals verwacht zal het een leuke trip zijn geweest!

Achteraf had ik bij de inschrijving niet moeten vertellen dat ik met de Audi naar Stuttgart wilde , dan had ik het ook 'life' mogen meemaken. :cry:

11 jun 2006 7:23
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Poll ingevuld.

September nog een keer? :roll: :lol: :lol:

11 jun 2006 7:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Citaat:
Achteraf had ik bij de inschrijving niet moeten vertellen dat ik met de Audi naar Stuttgart wilde , dan had ik het ook 'life' mogen meemaken.

:D :D :D

11 jun 2006 8:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Rufie,

hartstikke bedankt, het was superleuk en veel gezien, leuke mensen ontmoet, enige minpuntje was dat het druk was op de 3, zodat ik de 275 heb aangetikt, maar nog niet mijn oude record van 280 met de Turbo heb kunnen overtreffen :x

11 jun 2006 8:24
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Rufie,

Geweldig georganiseerd, top lokaties, leuke mensen, wat wil je nog meer. Bedankt :!:

Helaas ben ik zelf zaterdagmorgen als een dief in de nacht naar huis gegaan; mijn vrouw bleek met 40 graden koorts wakker geworden te zijn. Gezien de drukte van ons gezin wil je dan niet alleen thuis zijn. Dus heb ik het Mercedes museum moeten missen.

Maar, belangrijker, spijtig slechts enkelen de hand kunnen schudden. Iedereen bedankt voor de gezelligheid en graag tot een volgende meeting :!:

11 jun 2006 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Voor de mensen die hem hebben gemist; de nieuwe 997 targa (amerikaans model).

http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=17873

11 jun 2006 11:16
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Maxfli schreef:
Helaas ben ik zelf zaterdagmorgen als een dief in de nacht naar huis gegaan ... heb ik het Mercedes museum moeten missen.

:D Dat handenschudden komt nog wel een keer !

..... Mercedes Museum is overigens zo groot dat sommige van ons er meer dan twee uur over deden om alleen maar de bovenste 3 verdiepingen te kunnen bekijken :shock: .... en dat terwijl er dan nog maar 5 te gaan zijn :twisted:

Beterschap voor Mrs. Maxfli :clown:

11 jun 2006 11:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Het was helemaal top. Bedankt Rufie !
Zelfs het weer had je niet beter kunnen regelen.
Met 30 graden open over de autobahn, wat wil je nog meer 8)

11 jun 2006 12:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Even een impressie uit het Mercedes Museum:
(ik vind dit namelijk een hele fraaie foto)

Afbeelding

11 jun 2006 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
PaSCal of zo................
Albumpje aanmaken voor de foto's van deze trip ??!!

11 jun 2006 13:14
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Bedankt voor de leuke reacties allemaal !

Heb hier niet veel aan toe te voegen : het weer kon niet beter, stuk voor stuk gezellige mensen, een interessante rondleiding in de fabriek.
Hetgeen we niet mochten zien hebben we toch gezien : de targa. Nieuwe turbo's hebben we nu wel genoeg gezien, wordt bijna ordinair.

Het hotel had alles prima geregeld, zoals onze voorbehouden plaatsen in de ondergrondse parking. Prachtige kamers, keurig ontbijt.

Het bezoek aan het Mercedes Museum overtrof alle verwachtingen. Voor mij is dit één van de mooiste, zoniet de mooiste architecturale realisatie die ik ooit gezien heb. Het gebouw is niet alleen een mooie verpakking maar heeft ook inhoud. De rijke Mercedes geschiedenis wordt op een originele manier tentoon gesteld.

Op de terugweg heb ik mijn dieseltje een grondig gekuist. Alleen blijkt het verbruik aanzienlijk hoger dan bij normale snelheden. Ik kreeg het warm en dacht echt dat ik zonder diesel ging vallen. De boordcomputer telde af : 30 km, 20 km, 10 km en dan gelukkig verscheen er een bord van een tankstation over 5 km. Pfiew.

Als het aan mij ligt komt er zeker een vervolg. Najaar 2007 zal het nieuwe Porsche Museum zijn deuren openen. Ik verkies echter de lente voor een dergelijke rit, dus zit ik eerder te denken aan juni 2008 voor de volgende editie.

Vandaag heb ik lekker lui uitgerust, was wel nodig. De foto's zullen voor morgen zijn.

Heren Moderators ? Krijgen wij een albumpie please :) :wink: ?

Greets,

Rufie.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

11 jun 2006 18:44
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Zegguh Roel, ik heb ook nog een leven, dus ff dimmen he ;)

Album is hier te vinden, dus uploaden maar weer ;)

11 jun 2006 20:29
Profiel Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Zo, eindelijk ook ff tijd om eea te lezen en zo...

Rufie :thumright: :thumright:
Ik heb niks meer toe te voegen aan alles wat al gezegd is., maar nogmaals BEDANKT.

Ik heb een hele stapel foto's, zal er snel wat uploaden in het album. Hier al vast een paar. Deze SpeedArt Cayman mocht zich over zeer veel belangstelling verheugen in Zuffenhausen... :wink:

Afbeelding Afbeelding

11 jun 2006 21:56
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
zo met een album paraat, zal ik ook hier even ding neertikken.

Heb je geen zin om te lezen, dan hier de conclusie: het was een super weekend!

Het begon dus allemaal vrijdag ochtend nogal vroeg.
Samen met Maxfli (die al rijdend sneller kan sms-en dan ik zittend op een bank) en Harley opgereden naar Heerlen.

Netjes op tijd daar aangekomen en met de eerste mensen kennisgemaakt, even nieuwe navigatie software installeren en we waren klaar. Alleen was het wachten op nog 1 iemand, juist Rufie!

Voor een ieder een tas met roadbook, luxe pen :wink: en de nieuwe 'folder' van de 997 :thumleft:

Omdat wij al vroeg er tussen uit moesten voor een sanitaire stop
waren we al snel de groep kwijt. Helaas was het te druk met dagelijks verkeer om goed door te kunnen gassen daar waar het zou mogen.
Al met al strakke rit en terwijl wij dachten achter de meute aan te rijden
bleken wij er zon beetje als eerste te zijn en druppelden kort daarna de rest binnen.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Even wezen kijken bij de dealer waar het een redelijke kale bedoeling was en het leuks eigenlijk vooral buiten stond zoals deze cayman en respect aan deze bestuurster, geschat op een jaartje of 60, die met haar 924 nog bij de dealer komt voor onderhoud.

Afbeelding Afbeelding

Omdat we zo vroeg waren hadden we een lekker rustig museum voor ons
zodat we lekker konden genieten en mooie fotos maken zonder te veel mensen

enkel highlights, verder zie het album

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Vervolgens dus de toer, niet zo handig om te melden dat het allemaal iets anders zou lopen omdat er wat proto's gebouwd werden. Daardoor werd iedereen dus extra oplettend, met name speedy die door het dolle was toen we door een ruitje een volledig afgebouwd exemplaar zagen, een rode. En de werkelijkheid is gelijk aan die van de photoshop enkele weken terug.

Het is allemaal erg indrukwekkend hoe qua logistiek alles op elkaar is afgestemd, met alle verschillende 911 types geproduceerd op 1 en dezelfde band.
In Stuttgart wordt nu alleen de 911 geproduceerd, maar wel alle motoren voor alle modellen. En om hier even in te haken op het inrijden van de motor. Elke motor wordt op de testbank gezet en vol belast om te kijken of de pk's eruit komen. Porsche test elke motor op het minimaal aantal pk's en keurt elke motor af die er niet aan voldoet.

Na de 2 uur durende rondleiding worden we al pratend ingehaald door 2 997 targa's. De eerste wist te ontkomen, de tweede niet. Ik houd de fotos nog even hier en een mail gestuurd naar autoweek. Polsen of ze intersse hebben, enig inkomen hieruit (verwacht het niet, maar mocht het zo zijn) gaan dan richting forumkas. Anders kun je ze hier morgen vinden.

Richting hotel en hup de stad in, wij onder leiding van Eric omdat we een halte te laat uitstapten hebben we een aardig stuk moeten lopen richting het restaurant. Daar was niet elke vrouw met hoge hak blij mee :lol:

Leuk restaurant met gelukkig voetbal op zodat de live muziek en dansers stil waren. Wat een takke herrie, maar wel erg gezellig.

Zaterdag het Mercedes museum, wat een gebouw en dito afwerking !
Een echte aanrader. Nog een gezamenlijk kopje koffie en toen was het tijd voor de rest om te gaan.

Wij zijn nog een nachtje gebleven, hebben lekker geshopt, nog wat gegeten en genoten van de sauna's en bubbelbad in het hotel.

Vanmiddag dus terug gereden en een nieuw pr gereden. Van Massa win ik nog net maar Roel moet ik voor me dulden.
Afbeelding
Voor de aero kundige onder ons, dit was met mijn lampn ingeklapt maar wel de extra ballast van de digi cam van Eric. :wink:

Kortom een heerlijk weekend, naast de autos een hele hoop leuke mensen ontmoet en gesproken. Dat was echt super gezellig alleen hopelijk probeert Eric de volgende keer iemand anders zijn vriendin te versieren 8)

Rufie, zoals al eerder gezegd, je hebt puik werk geleverd en we hebben genoten. DANK !
en graag tot in 2007

Afbeelding

Ben weer blij in nederland te wezen, hier is Porsche tenminste nog exclusief. Want rode 997's met spoiler pakket rijden daar rond met de vleet. Vraagt je af of paul de zijne in de aanbieding heeft gekocht :roll:

11 jun 2006 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Zo.
Na een dagje uitrusten/bijkomen in de zon en een stevige bbq ben ik weer helemaal de oude!
Ik ga zodirect even wat foto's uploaden (heb er 196 gemaakt dus dat wordt even selecteren).
Maar zoals beloofd ook nog even een kort verslag van de rit.
We (m'n vriendin en ik) hadden besloten de avond ervoor te overnachten in het vd Valk hotel te Heerlen. Daar zijn we dus donderdagmiddag heen gereden. Na wat geluierd, gezwommen en op het terrasje gezeten te hebben stond er ineens nog een zwarte 911 op het parkeerterrein. Naast ons. Dat was Marknineoneone en vriendin. Dus dat werd al snel een drankje, uiteraard. De trip begon daarmee al goed, maar ook door de TVR meeting die op dat moment plaatshad op het parkeerterrein aldaar.

De volgende ochtend was het gelijk al supermooi weer en zat de stemming er meteen al in (ondanks het gebrek aan ontbijt en koffie op dat vroege uur). Na uitreiking van de grijze Porsche tasjes en het roadbook door Rufie en zijn vriendin vertrok de stoet richting het land waar al die vehikels ooit vandaan zijn gekomen.

Het was gelijk al opletten, want er kwamen meteen al een aantal ingewikkelde aflslagen en bochten. En aangezien ik het orientatievermogen van een blinde garnaal heb moest ik direct al terugvallen op de navigatieskills van mijn bijrijdster. Die mijn 'weet je zéker dat we goed zitten?' steeds geïrriteerder met 'jahaa' beantwoordde. Ik vroeg dat zo vaak omdat we ongeveer in het midden van de groep vertokken en ik zowel voor me als achter me niemand meer zag. En na een uur nog niet. Even later stonden we ergens te tanken en toen zag ik een P met geel kenteken met een Autobahnfehige snehlheid voorbij rasen. Dat stelde me enigzins gerust. Niet dat ik m'n vriendinnetje niet geloofde, maar toch..

We kwamen al best vroeg aan (rond 11.00 uur) en hebben zodoende drie uur rustig aan kunnen doen. Meteen maar even het museum bezocht, voordat er overal kwijlende Hollanders in het rond liepen :wink: en zodoende waren we enige twee in het museum. Altijd goed voor de juiste hoeken van de foto's. Tijdens wat traditioneel bratwurst geschrans groeide de groep en konden we langzaamaan richting hetgeen waar we allemaal voor gekomen waren: De Fabriek.

De toer begon met een grote teleurstelling. Er mochten geen camera's mee naar binnen.. :cry: :evil: Op zich ietwat begrijpelijk, maar toch..erg jammer. Dat bleek meteen binnen al. Al die machines, onderdelen van een auto die je normaal alleen in 1 stuk ziet, druk werkende mensen en zwartgele strepen was adembenemend om te zien!
Onze gids deed het erg leuk, en leit zich niet van de wijs brengen door de vele flauwe en uitdagende opmerkingen van de groep. Dat deed ie erg leuk, moet ik zeggen. We wisten dat er ergens een gebied was waar aan een prototype/geheimzinnig project werd gewerkt en zodra we ergens te lange bleven staan, of afdwaalde werden we snel weer mee geroepen. Een soort schoolreisjes gevoel zeg maar.
Erg leuk om te zien, zo'n productie proces. Alles gebeurt op een lopende band die met een snelheid van 1m per minuut loopt en daar doet iedere arbeider zijn taak. De onderdelen worden geleverd door een onbemand robotkarretje dat via zwarte lijnen op de grond zijn voorgeprogrammeerde weg aflegt. We hebben o.a. gezien hoe de deuren gemonteerd werden, de stoelen, het leer voor het interieur werd geselecteerd en gesneden, hoe een motorblok in elkaar werd gezet, de motor en versnellingsbak (van Mercedes :!: :wink: ) met de assen en remschijven onder de auto werd gehangen en nog veel meer. Erreg bijzonder!

Het hotel was ook weer top geregeld. Mooie kamers met heerlijke bedden. 's Avonds uit naar Stuttgart. Alwaar we Mexicaans hebben gegeten. Ik denk dat we verreweg de twee luidruchtigste tafels waren, maar in ieder geval de gezelligste :D.
Daarna terug met de metro richting hotel. Alwaar ik met Speedy944, Marknineoneone en Rufie nog even wat afzakkertjes aan de hotelbar heb genomen (Speedy944, dank voor de whiskeylessen :shaking2: :D).

De volgende dag een heerlijk ontbijtje naar binnen gewerkt en vervolgens met Mark en Olaf richting Mercedes museum getoerd.
Damn..wat een mooi en indrukwekkend gebouw is dat zeg! En de inhoud uiteraard ook. dat kan ik ook wel gaan beschrijven, maar in tegenstelling tot de Porsche fabriek heb ik hier wel meer dan voldoende beeldmateriaal van.

Enkele uren later zijn we (met slechts één keer fout rijden) weer de Autobahn opgedraaid en hebben met het dak en ramen open heerlijk naar huis getoerd. Steeds zo rond de 200 met uitschieters naar 240, was het op wat drukke punten na, erg goed te doen :D .

Dus.
Nogal een lang verhaal, met nogal wat foto's die ik nu ga selecteren en zal uploaden.

Iedereen, maar vooral Rufie, superbedankt voor deze leukste Porscherit ever!
En tot in voorjaar 2008..ik schrijf me bij deze alvast in! :D

11 jun 2006 22:43
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
De verslagjes zijn SUPER en al ben ik niet mee kunnen gaan , ik heb het hele weekend aan jullie gedacht en met jullie meegeleefd.
Volgende keer ben ik (zijn wij) er wel bij :wink:

Laatste update 22/10/2013

11 jun 2006 22:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Zo, bij deze 49 (!) foto's een voor een ge-upload.
Ze staan helaas in de verkeerdomme volgorde.. :roll:
Dat realiseerde ik me pas na een paar uploads en ik kan ze niet meer omdraaien.. kortom, bekijk de foto's beginnend bij het einde.
:oops:

11 jun 2006 23:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Hmmm voorjaar 2008 dus. Ik wil dat allemaal ook wel eens meemaken bijzijn...
En de nieuwe 998 op de kiek zien te krijgen ;-)

11 jun 2006 23:37
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Geert schreef:
Ze staan helaas in de verkeerdomme volgorde.. :roll:
Dat realiseerde ik me pas na een paar uploads en ik kan ze niet meer omdraaien.. kortom, bekijk de foto's beginnend bij het einde.
:oops:
Maareh, je kan ook de "sorteervolgorde" aanpassen hoor! :cheesy:

12 jun 2006 9:21
Profiel Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Zo, ook wat fotootjes geupload in het album. Aangezien de meeste foto's door Agnes zijn genomen staan er nu ook eens Mensen op ipv Auto's :shock: :wink:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

De rest vindt je HIER

12 jun 2006 10:02
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Leuk al die foto's.

Pffff, is nog effe afkicken vandaag :?

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

12 jun 2006 10:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
idd. Zit nog helemaal na te genieten :lol:

12 jun 2006 10:33
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Heren dat was echt GEWELDIG om te lezen!! Ik zat al half te kwijlen hier op mijn stoel, jemig wat had ik er graag bij willen zijn..

Maar naderhand heb ik WEL wat kleine vraagjes:

"...met name speedy die door het dolle was toen we door een ruitje een volledig afgebouwd exemplaar zagen, een rode. En de werkelijkheid is gelijk aan die van de photoshop enkele weken terug.." Uhm, welk model? De nieuwe Targa??

"..mail gestuurd naar autoweek.." Krijg je hier geen gezeik mee van Porsche zelf?? En zo niet, nog wat van Autoweek gehoord wanneer ze die foto's gaan vrijgeven?

"..de motor en versnellingsbak (van Mercedes ).." WAT? Lees ik het nou goed dat mercedes Benz versnellingsbakken levert voor de Porsche AG??!

Tjah..en als ik dat zo lees met het Mercimuseum dan denk ik dat alle andere musea's van Porsche een beetje tegenvallen..Het klopt toch dat er daar maar iets van 20 staan maar dat die wel om de zo veel tijd verwisselt worden? Hoog tijd dus voor het Nieuwe gebouw!!

12 jun 2006 10:56
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 563 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende