Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 8:30

Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Cayman? 
Auteur Bericht
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jeroen914 schreef:
mhoeneveld schreef:
qua weg gedrag is de Cayman volgens mijn bescheiden menig tot veel meer in staat dan een Boxter S en gaat dat juist meer richting 911

mhoeneveld schreef:
Tsja ga het allemaal maar eens rijden. Ik ben geen die hard coureur maar voel de verschillen in autos wel aardig aan.

Nou... volgens mij heb je het nog niet helemaal door
Of misschien helemaal niet
:mrgreen:

Diegene die geblindoekt het verschil merkt tussen een Cayman S en een Boxster S (wat wegligging betreft) krijgt van mij een taart van 100 personen groot..

Oja Walter Rorhl mag als enigste niet meedoen.

Cayman is voor een zeer uitgelezen publiek, de puristen.

Oja instapper van Cayman is wel ff kaal hoor........komt nog ff een dikke 15k bij wat (verplichte) opties betreft.

Cayman goedkoop.......neuhhh.....goed.......jaaaaahhhhh.

John

(die met zijn lange poten 1.90 niet lekker in een Cayman zit)

09 jun 2006 13:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
John4S schreef:
Diegene die geblindoekt het verschil merkt tussen een Cayman S en een Boxster S (wat wegligging betreft) krijgt van mij een taart van 100 personen groot..

Geblindoekt wil ik er toch niet mee testrijden hoor :roll: :twisted:

Daarvoor moet je maar een Citroen C5 kopen :wink:

Laatste update 22/10/2013

09 jun 2006 14:12
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Heb ff op de site van Porsche zitten neuzen maar zie zo geen verschillen in standaarduitrusting tussen een Cayman S een een 911. En wat zit er op deze auto's dat ontbreekt op een standaard Cayman? (behalve waarschijnlijk de grotere velgen).

Oprechte vraag overigens, waarschijnlijk zit ik verkeerd te kijken.

09 jun 2006 15:10
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
John4S schreef:

Ik ga ook niet beweren dat de verschillen een groot gat tussen de modellen open laten. Laten we eerlijk zijn. Een Boxter S is ook een beest van een auto met een waanzinnige wegligging. Het feit dat een Cayman en een Boxter allebei middenmotor zijn geeft de autos wel een identiek karakter mee.

Ik kwam uit een Boxter S en stapte een half uur later in een Cayman S. Misschien suggestief (want ieder mens laat zich door emoties beïnvloeden) maar ik had toch het idee dat het net wat precieser en strakker stuurde.

Maar goed misschien is het suggestie :?

En die taart sla ik over want geblindoekt komt de klap bij allebei hard aan en ik vrees dat ik dan ook geen enkel verschil zal merken :wink:

09 jun 2006 15:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Kijk, een Boxster 986 of 987 vind ik wel erg mooi. Proporties en lijnen kloppen. Misschien komt het omdat de auto als cabriolet is ontworpen.

De Cayman is een coupe, gebaseerd op een cabriolet. Misschien dat het model me daarom wat vreemd overkomt. Zo denk ik ook over de Z4 coupe.

Omgekeerd zegt men vaak van cabrio's, welke van coupe's afgeleid zijn dat ze minder mooi gevormd zijn dan hun origineel (zei de 968 cabrio-rijder...) :roll:

09 jun 2006 16:05
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Daar kan ik me wel bij aansluiten Retep.
Ik kan ook nog niet helemaal aan de lijn van de Cayman wennen. Misschien ziet hij er net wat te agressief uit voor een Porsche :? . Maar misschien komt dat ook nog wel. De Boxter heb ik ook 2 jaar voor nodig gehad. :wink:

Overigens vind ik een 996 of 997 als cabrio geen slechte afsplitsing van de coupe versie.

09 jun 2006 16:24
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Overigens vind ik een 996 of 997 als cabrio geen slechte afsplitsing van de coupe versie.

Mee eens, die zien er goed uit. En er zijn natuurlijk meer coupe's die succesvol 'onthoofd' zijn (Aston Martin V8, 360 modena, E-Type, 65-66 Mustang, Saab 900 Turbo etc. etc.).

Maar het komt niet vaak voor dat de omgekeerde weg wordt gevolgd, zoals bij de Cayman en Z3/Z4 Coupe.

Vraag me af wat moeilijker is voor designers, van een cabrio een coupe maken of andersom... :?:

09 jun 2006 17:27
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Deze SpeedArt Cayman mocht zich over zeer veel belangstelling verheugen in Zuffenhausen... :wink:

Afbeelding
Afbeelding

11 jun 2006 21:50
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Laten we wel wezen dat zeker de Speedart Cayman een zeer aantrekkelijk aggresief uiterlijk heeft hoewel ik aan die 'kermit de kikker' groene accenten wel even moet wennen. :wink:

11 jun 2006 22:04
Profiel WWW
ex RS4
Bericht 
Hier nog een iets beter fotootje van de SpeedArt Cayman, dank aan DenisS2. Dat groen heeft wel iets vind ik.

Afbeelding

12 jun 2006 0:02
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Beetje Fast & the Furious-achtig..Ziet er best blits uit! 8)

12 jun 2006 0:42
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Harley schreef:
Deze SpeedArt Cayman mocht zich over zeer veel belangstelling verheugen in Zuffenhausen... :wink:

inderdaad...
Afbeelding
let even op massa, whoah wel een geinig bakkie verder nies indrukwekkends 8)

zelf nog een paar toegevoegd
Afbeelding
Afbeelding
jammer van de gebruikte verf voor de remklauwen, ja speedy nog even gechecked, moesten toch echt groen zijn.

Buiten de voetballerij om, zou oranje ook een mooie accent kleur hiervoor zijn.

12 jun 2006 20:48
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
lol, die rufie! :lol: Hij doet me denken aan zo'n typische japanner met die camara van em :D Geweldig!!

*niet te persoonlijk of te negatief opvatten beste Alain, WE LOVE YA!!*

Maar ja, ik vind de Cayman misschien iets op een Boxster lijken, maar ook heel veel op gewoon een standalone model. Wat is er buiten de vorm, de heupen en de koplampjes EN misschien de binnenkant nu overgebleven aan het boxster concept? Bijna niets..Andere velgen, andere mistlampjes, andere luchtinlaten en om niet te vergeten die schitterende glazen achterplaat die me eigenlijk een klein beetje doet denken aan het Targa-model. :)

13 jun 2006 9:30
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
John4S schreef:

Die uitdaging ga ik wel aan (om te beginnen hoor je het al...). :wink:

13 jun 2006 9:48
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Devils son schreef:
John4S schreef:
Die uitdaging ga ik wel aan (om te beginnen hoor je het al...). :wink:
Jij hoort de wegligging? Man, je BLIJFT me verbazen... Echt!

13 jun 2006 10:22
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
paSCal schreef:

Op zich is dat niet onmogelijk (slechte wegligging: niet hard gaan, toch piepende banden), maar ik bedoelde dat je met die blinddoek om nog steeds hoort in welke auto jij zit. Of is de blinddoek bedoeld om niet de wegligging te kunnen zien?

13 jun 2006 11:35
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Devils son schreef:
paSCal schreef:
Op zich is dat niet onmogelijk (slechte wegligging: niet hard gaan, toch piepende banden), maar ik bedoelde dat je met die blinddoek om nog steeds hoort in welke auto jij zit. Of is de blinddoek bedoeld om niet de wegligging te kunnen zien?
Hmmm, zou het iets te maken kunnen hebben, dat je met die blinddoek kunt zien of er wel of niet een hard-vast-dakkie op zit?

Maareh, jij geeft niet gauw toe dat je iets over het hoofd zag, of wel? :cheesy:

Anyway, terug "on-topic", denken we met zijn alleen dat er veel "normale Caymans" verkocht gaan worden? Nu je dus ook een niet-S versie kunt kopen?

13 jun 2006 14:40
Profiel Facebook 
Bericht 
paSCal schreef:
denken we met zijn alleen dat er veel "normale Caymans" verkocht gaan worden? Nu je dus ook een niet-S versie kunt kopen?

Ik denk het niet. 4500 euro meer voor een vast dak... terwijl je tegenwoordig (vroeger was het wel normaal dat een coupe meer kostte...) bij alle concurenten een minderprijs betaalt bij een vast dak.

Ik denk dat de marketingafdeling mis zat toen men de prijs van de Cayman hoger zette dan de prijs van de Boxster. Van de andere kant: ik weet niets van marketing, dus...

13 jun 2006 14:58
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Niet alleen een vast dak he....
18" tov. 17" (toch een meerprijs van 1500 euro)
5 hele pk's meer
Wie weet nog meer verschillen?

Denk dat er aan het einde van het liedje weinig financieel verschil is, maar dan nog inderdaad.... Ik moet wel zeggen, de Cayman ziet er mooier uit dan een dichte Boxster (vind ik!)

13 jun 2006 15:05
Profiel Facebook 
Bericht 
paSCal schreef:
Niet alleen een vast dak he....

In de beleving van velen wel.

Maar... de tijd zal het uitwijzen.

13 jun 2006 15:07
Profiel
ex RS4
Bericht 
Alleen de achterspoiler van de Cayman is dat prijsverschil al waard :wink:
Bij de Boxster vind ik die :sick: Heeft me er in het verleden overigens niet van weerhouden een Boxster te kopen :cheesy:

13 jun 2006 15:10
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
paSCal schreef:
Ik moet wel zeggen, de Cayman ziet er mooier uit dan een dichte Boxster (vind ik!)

Dito gevoel hier (Net als een Z3 of Z4Coupé mooier is dan het cabriozusje)

Laatste update 22/10/2013

13 jun 2006 15:11
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Tot nu toe kregen de sceptici voor wat betreft het succes van de Cayman S ongelijk. Ik denk dat dat met de komst van de "gewone" Cayman weer gaat gebeuren... :wink:

M.a.w., ik denk dat ie prima verkocht gaat worden.

1) de auto is nieuw en "hot", doet van zich spreken in positieve zin en dat verkocht tot noch toe ook de Cayman S, dus waarom het goedkopere broertje niet;
2) de auto heeft niet de naam een kappers/kapsters auto te zijn, dat zijn meestal cabrio's (Let op, niet mijn mening... :wink:);
3) 't is de goedkoopste volbloed coupé die Porsche aanbiedt met een prijskaartje vanaf €67.500. Da's al snel €42.000 goedkoper dan z'n grotere broer.

Laatst bijgewerkt door Jort op 14 jun 2006 1:33, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jun 2006 18:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
paSCal schreef:
Anyway, terug "on-topic", denken we met zijn alleen dat er veel "normale Caymans" verkocht gaan worden? Nu je dus ook een niet-S versie kunt kopen?

Dit wordt inderdaad spannend. Ben benieuwd of de lagere prijstelling gecombineerd met minder motorvermogen etc. de meute kopers naar binnen trekt... :roll:

13 jun 2006 21:42
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Tot nu toe kregen de sceptici voor wat betreft het succes van de Cayman S ongelijk.

Is dat echt zo? Ik zie ze nauwelijks...

14 jun 2006 1:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende