zo met een album paraat, zal ik ook hier even ding neertikken.
Heb je geen zin om te lezen, dan hier de conclusie: het was een super weekend!
Het begon dus allemaal vrijdag ochtend nogal vroeg.
Samen met Maxfli (die al rijdend sneller kan sms-en dan ik zittend op een bank) en Harley opgereden naar Heerlen.
Netjes op tijd daar aangekomen en met de eerste mensen kennisgemaakt, even nieuwe navigatie software installeren en we waren klaar. Alleen was het wachten op nog 1 iemand, juist Rufie!
Voor een ieder een tas met roadbook, luxe pen
en de nieuwe 'folder' van de 997
Omdat wij al vroeg er tussen uit moesten voor een sanitaire stop
waren we al snel de groep kwijt. Helaas was het te druk met dagelijks verkeer om goed door te kunnen gassen daar waar het zou mogen.
Al met al strakke rit en terwijl wij dachten achter de meute aan te rijden
bleken wij er zon beetje als eerste te zijn en druppelden kort daarna de rest binnen.
Even wezen kijken bij de dealer waar het een redelijke kale bedoeling was en het leuks eigenlijk vooral buiten stond zoals deze cayman en respect aan deze bestuurster, geschat op een jaartje of 60, die met haar 924 nog bij de dealer komt voor onderhoud.
Omdat we zo vroeg waren hadden we een lekker rustig museum voor ons
zodat we lekker konden genieten en mooie fotos maken zonder te veel mensen
enkel highlights, verder zie het album
Vervolgens dus de toer, niet zo handig om te melden dat het allemaal iets anders zou lopen omdat er wat proto's gebouwd werden. Daardoor werd iedereen dus extra oplettend, met name speedy die door het dolle was toen we door een ruitje een volledig afgebouwd exemplaar zagen, een rode. En de werkelijkheid is gelijk aan die van de photoshop enkele weken terug.
Het is allemaal erg indrukwekkend hoe qua logistiek alles op elkaar is afgestemd, met alle verschillende 911 types geproduceerd op 1 en dezelfde band.
In Stuttgart wordt nu alleen de 911 geproduceerd, maar wel alle motoren voor alle modellen. En om hier even in te haken op het inrijden van de motor. Elke motor wordt op de testbank gezet en vol belast om te kijken of de pk's eruit komen. Porsche test elke motor op het minimaal aantal pk's en keurt elke motor af die er niet aan voldoet.
Na de 2 uur durende rondleiding worden we al pratend ingehaald door 2 997 targa's. De eerste wist te ontkomen, de tweede niet. Ik houd de fotos nog even hier en een mail gestuurd naar autoweek. Polsen of ze intersse hebben, enig inkomen hieruit (verwacht het niet, maar mocht het zo zijn) gaan dan richting forumkas. Anders kun je ze hier morgen vinden.
Richting hotel en hup de stad in, wij onder leiding van Eric omdat we een halte te laat uitstapten hebben we een aardig stuk moeten lopen richting het restaurant. Daar was niet elke vrouw met hoge hak blij mee
Leuk restaurant met gelukkig voetbal op zodat de live muziek en dansers stil waren. Wat een takke herrie, maar wel erg gezellig.
Zaterdag het Mercedes museum, wat een gebouw en dito afwerking !
Een echte aanrader. Nog een gezamenlijk kopje koffie en toen was het tijd voor de rest om te gaan.
Wij zijn nog een nachtje gebleven, hebben lekker geshopt, nog wat gegeten en genoten van de sauna's en bubbelbad in het hotel.
Vanmiddag dus terug gereden en een nieuw pr gereden. Van Massa win ik nog net maar Roel moet ik voor me dulden.
Voor de aero kundige onder ons, dit was met mijn lampn ingeklapt maar wel de extra ballast van de digi cam van Eric.
Kortom een heerlijk weekend, naast de autos een hele hoop leuke mensen ontmoet en gesproken. Dat was echt super gezellig alleen hopelijk probeert Eric de volgende keer iemand anders zijn vriendin te versieren
Rufie, zoals al eerder gezegd, je hebt puik werk geleverd en we hebben genoten. DANK !
en graag tot in 2007
Ben weer blij in nederland te wezen, hier is Porsche tenminste nog exclusief. Want rode 997's met spoiler pakket rijden daar rond met de vleet. Vraagt je af of paul de zijne in de aanbieding heeft gekocht