Auteur |
Bericht |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
924: uitlaatpakking gezocht en kan deze lekken?
Al tijden heb ik een getik in de motor. Kleppen zijn nauwkeurig afgesteld, maar dat helpt niks.
Als ik in de straat naast een andere auto sta, dan hoor ik 'm tikken.
Buurman werkt bij ANWB en zegt dat de uitlaatpakking lekt.
Nu heb ik het spruitstuk losgemaakt, er zat alleen siliconen pakking tussen, maar ik zie geen sporen voor zover ik kan kijken.
Kunnen de pakkingen tussen blok en tussenstuk (4-gats naar 2-gats) lek zijn? Ik krijg dat stuk er niet vanaf zonder het blok te lichten volgens mij...
Waar krijg ik een nieuwe pakking 2-gats voor de pijp of is dat standaard te krijgen?
Weet iemand anders waar de tik nog vandaan kan komen? Is een hele schelle tik, je zou zeggen kleppen, lijkt het meest op wat de buurman zegt, dus we wachten af.
Is silicoon trouwens wel afdoende als pakking, of raden jullie dit af?
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
12 jun 2006 17:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat kan idd.
Ik heb het met één van mijn wagens ook voorgehad.
Eerst werd er ook aan de kleppen gedacht.
Bleek de pakking tissen het blok en het spruitstuk op één plats doorgebrand te zijn.
Van daar kwamhet getik.
Pakkig gewisseld en probleem opgelost
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 jun 2006 17:47 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De kans is groot van die pakking.
Na onze trip naar Italië, ben ik naar de garage gereden, omdat ik vond dat de klepjes serieus tikte.
Het bleek toen ook de pakking tussen de uitlaat en de cylinder te zijn.
Zal dus waarschijnlijk een gelijkaardig geluid zijn, maar vermits ik geen techneut ben, hoorde ik het verschil niet.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 jun 2006 17:50 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Krijg je het spruitstuk wel los van het blok? Mij lijkt dat er net te weinig plaats is... tussen het blok en de wielkas bedoel ik dus.
Graag advies hierover. Ik word zowat uitgelachen op straat...
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
12 jun 2006 17:51 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een versnellinkje lager schakelen. Dat tikt het harder waardoor je dat gelach niet meer hoort
On Topic : Nog nooit gedaan bij een 924 dus dit antwoord moet ik je schuldig blijven
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 jun 2006 20:22 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Inmiddels heb ik de pakking tussen de uitlaat en het spruitstuk vervangen. Deze was van silicone universeelpakking gemaakt, dus dat werkt niet.
Om erbij te komen heb ik het hitteschild verwijderd en dat was natuurlijk helemaal niks meer. Het brak ook direct in twee stukken...
Van aluminium heb ik een goeie kopie kunnen maken, niet helemaal perfect maar beter dan dit wordt het niet.
Toen brak er een bougiekabel. Die was al rot, ik had al eens een goeie tike gekregen, dus dat was te verwachten.
Nieuw setje van een ander type (wel lange metalen hulzen, rubberen stopjes op verdelerkap waren wat lang -> stanleymes) gehaald voor 78 euri (ik schrok me leveloos).
Nou, gestart en hij loopt weer als een klokje. Ik heb hem nog niet warm kunnen laten lopen, maar volgens mij is het getik afgelopen. De test op de weg moet dat nog uitwijzen. Kan dinsdag pas, dan gaat ie weer van het werk naar huis.
To be continued.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
15 jun 2006 15:58 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ben benieuwd , maar als het nog zou lekken/tikken hoor je het ook op rolantie dus ik vermoed dat het verholpen is
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 jun 2006 21:59 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Ja, je hoort het getik als je langs een geparkeerde auto rijdt. Dus dat gaat dinsdag gebeuren. Spannend...
Heb trouwens het idee dat hij beter start en lekkerder stationair loopt. Dat kan ook die 78 euro zijn die ik in mn hoofd probeer goed te praten...
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
15 jun 2006 23:55 |
|
|