Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
964 C4 '91: Airbag storing
Iemand nog ervaringen betreft de airbag storing?
Ik weet alleen dat het lampje blijft branden en weet dat ook veel nieuwere auto's er last van hebben.
|
12 jun 2006 9:03 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Heeft die van mij ook wel 's gehad. Kwestie van resetten van software meen ik.
|
12 jun 2006 9:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De hammer eraan. Het is idd vaak een kwestie van resetten. Maar het kan ook iets anders zijn: levensduur airbag is 15 jaar, dus...
|
12 jun 2006 10:11 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
heb je de accupolen al een paar minuten los gehad?soms is zoiets dan weer over.als er echt een storing in zit niet natuurlijk.
gr anton964
|
12 jun 2006 10:28 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik denk ook dat het met die 15 jaar te maken heeft.
maar zou het nou echt nodig zijn om er dan nieuwe airbags in te doen?
ik denk dat het een duur geintje is twee airgags vervangen.
heeft iemand hier ervaring mee?
anton964
|
12 jun 2006 10:36 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Die in het stuurwiel is makkelijk: vervangen door een ander stuurwiel (staat bij mij op de rol, hoewel ik er nog niet uit ben welke ik ga nemen). Passagier... geen idee wat het kost, maar ik denk niet dat ik daar aan begin. Ten eerste omdat de 964 is ontwikkeld zonder airbags en ze dus strikt genomen niet nodig zijn. Ten tweede omdat ik denk ik 45K van de 50K alleen in de auto zit.
Die in het stuurwiel doe ik wel, met name ook omdat ik zoveel met de auto rij dat ik de investering daar wel het geld waard vind.
|
12 jun 2006 10:39 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Kan toch niet aan die 15 jaar liggen... ik heb mij laten vertellen dat alleen die "gas"patronen iets kunnen gaan mankeren. Een kennis werkte bij een productiebedrijf van deze patronen.
De storing zat er al in toen de P. 14 jaar jong was...
Op google veel te vinden over airbaglampjes storingen... allemaal van eleltronische aard... alleen jammer dat je de storing niet zelf kan resetten/uitlezen.
|
12 jun 2006 10:41 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Domme vragen bestaan WEL, en hier komt er één:
Je hebt (net als ik) een C4 van 1991.
Héb je wel airbags
Lichting '91 is een overgangsmodeljaar met name voor de airbags. Ik heb ze dus NIET. Dus heb ik dat lampje ook niet nodig, maar is/was het dashboard er mss wel alvast op voorbereid !?
_________________________________________ Take the long way home....
|
12 jun 2006 13:55 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
als dat zo is ga ik heel hard lachen hoor!sorry!
|
12 jun 2006 14:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
12 jun 2006 14:13 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Ze zitten er in hoor!
Ik vind het stuur met de airbag net wat stoerder dan de andere uitvoering... wel jammer dat er nou juist een storing in dit systeem zit...
|
12 jun 2006 14:39 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Re: Airbag storing 964 C4 '91
Weet wel dat alle 5series vanaf 1996 er last van hebben,monteurs solderen de aansluitingen onder de stoelen door en vervangen de sensormat in de rechterstoelzitting.Dan resetten met de uitleesapparatuur,koude reset werkt niet
_________________________________________ t beste maar weer...
|
12 jun 2006 14:45 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Tijd geleden in AMS een [crash]test met een 15 jr oude Merc S klasse,airbags werkten feilloos...
_________________________________________ t beste maar weer...
|
12 jun 2006 14:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hoe ouder, hoe meer kans op problemen. Of de ouderdom in jouw geval de storing oproept weet ik niet, maar uitgesloten acht ik het niet.
|
12 jun 2006 16:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Porsche heeft de vervangingstermijn niet voor niets op 15 jaar gezet. Tussen 14 jaar en 16 jaar zal niet een extreem verschil zitten, maar hoe ouder de airbag, des te groter de kans op storingen en het niet willen werken. En als je het zeker weet dat ze het niet meer doen is het te laat...
|
12 jun 2006 16:49 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
wat zou zoeen airbag kosten?
anton964
|
12 jun 2006 23:10 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik meen me te herinneren dat er een tijdje terug op de tv een item was over de airbag. Hierbij werd geadviseerd om die na tien jaar te vervangen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 jun 2006 16:16 |
|
|
Raymond
964 C4 Cabriolet ZwartOud Beijerland
|
Beste myfirsst964,
Ben eigenlijk wel benieuwd of je probleem met je airbag lampje is opgelost en hoe heb je het opgelost ?
Zal je altijd zien, volgende week moet mijn 964 C4 gekeurd worden en wat denk je ? Mijn airbag lampje blijft branden. Kontakt aan, lampje airbag aan, starten, lampje heel kort uit en vervolgens blijft hij aan !!
Graag je reactie.....
Porsche groet,
Raymond
_________________________________________ "One test is worth more then a thousand theories"
|
21 jun 2006 14:17 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Een vaker voorkomend probleem is storing in een sensor. Meet het en je weet het. Even ermee naar een Porsche-specialist en uit laten lezen dus.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jun 2006 10:21 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het moet altijd iets electronisch zijn. Het airback systeem zelf is redelijk simpel van opzet. Een grote zak met een gaspatroon die langs een electromechanisch mechanisme geleegd wordt.
Meestal is het een sensor die de geest heeft gegeven.
Dat de airbag na 15 jaar moet worden vervangen heeft niets te maken met het feit dat hij het niet meer zou doen maar puur een preventieve maatregel. Net als een brandblusser die na een aantal jaren vervangen moet worden. Ondanks dat de gaspatroon en fles nog in tact zijn.
Je wilt namenlijk zeker weten dat het systeem betrouwbaar reageert in geval van een crash.
(Je kunt natuurlijk met 30 km per uur tegen een betonnen muur rijden om te zien of je airbags het nog doen na 15 jaar )
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 jun 2006 11:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Veiliger optie -
Stekker aan de achterzijde loshalen .... zogenaamds tweeling-snoer aan de aansluiting van de airbag bevestigen ....
Zorg dat het snoer 10 a 15 meter lang is ....
Doe de ramen open
Neem de accu uit de auto ** dit kan je eigenlijk (beter) al doen voordat je de airbag loskoppelt
Loop met de accu en het andere einde van het tweelingsnoer zo'n 10 a 15 meter bij de auto vandaan - het beste is om dat te meten vanaf de voorzijde van de auto ...
sluit een van de draden van het tweelingsnoer aan op de minpool van de accu ....
..... bedenk nu eerst of je verder wilt gaan met de test .....
Als: JA druk de andere draad van het tweelingsnoer tegen de plus-pool van de accu ..... SCHRIK NIET
Als de airbag niet heeft gefunctioneerd - contrtoleer de accu, het snoer en de aansluitingen
Succes
|
22 jun 2006 11:50 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Montage zijn bovenstaande handelingen in omgekeerde volgorde.
Let wel op al het gas uit de airbag terug in de patroon te knijpen.
De airbag weer netjes op te vouwen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 jun 2006 12:04 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Vergeet de airbag vervolgens niet te strijken want anders past deze echt niet meer terug op zijn originele plaats
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
22 jun 2006 19:52 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat is het
Ik dacht al krijg hem er net niet meer in. Had het stuur al met tape dichtgeplakt want anders ging het niet.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 jun 2006 22:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ben blij met m'n ouwe 3.2, als ik de laatste tijd lees wat er allemaal stuk gaat aan z'n opvolger....
|
22 jun 2006 23:22 |
|
|