Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 4:46

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Leuker gaan we het wk niet maken. Ook niet makkelijker... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Leuker gaan we het wk niet maken. Ook niet makkelijker...
Toen ik onderstaande berichtgeving las moest ik eerst denken aan een grap, maar van de andere kant past het in het steeds minder klantvriendelijke beleid van de Belastingdienst...

Mensen die meer dan 454 euro winnen door het invullen van een WK-poule, moeten rekening houden met een aanslag van de Belastingdienst. De fiscus houdt komende weken tijdens reguliere controles bij bedrijven en instellingen extra controles op deze poules.

"We zullen goed kijken naar mededelingen op prikborden", laat een woordvoerder van de dienst dinsdag aan het Algemeen Dagblad weten. De fiscus beschouwt het voorspellen van voetbaluitslagen als een vorm van kansspelen, waarover een kansspelbelasting van 29 procent wordt geheven. De organisator van een WK-poule moet de belasting op het prijzengeld inhouden.

Bron: nieuwnieuws.nl

13 jun 2006 9:16
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Past idd wel in het beleid... :evil:

13 jun 2006 9:30
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ben benieuwd naar het kosten-baten plaatje........ :wink:

13 jun 2006 11:09
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
:pukel: :pukel: :pukel:

Wat weer een typisch Nederlands gel#l he....
Stel je eens voor dat je een meevallertje hebt van 1000,=
(moet het wel een groot bedrijf zijn.)

Bij ons maak je slechts kans op 25,= met 5,= inzet.

Laten ze eerst die achterstanden maar eens wegwerken bij de Belastingdienst.
Leuker kunnen ze het niet maken, wel ingewikkelder.

(of zouden ze dit bedoelen met meer blauw op straat :wink: :roll: )

13 jun 2006 11:14
Profiel Twitter 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Niet meer dan terecht hoor.
Ik hoop dat ze volgend jaar die kinderen die met Koninginnedag zooi verkopen op de vrijmarkt ook eindelijk eens gaan aanpakken... :wink:

13 jun 2006 11:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
:shock: Ik begrijp niet dat we in Nederland nog steeds niet in opstand komen; dit is weer zo'n idee :evil: : Totaal van de pot gerukt !

13 jun 2006 11:25
Profiel WWW
ex RS4
Bericht 
patrick911 schreef:
Ik hoop dat ze volgend jaar die kinderen die met Koninginnedag zooi verkopen op de vrijmarkt ook eindelijk eens gaan aanpakken... :wink:

Precies :!: Wat denken ze wel, geen belasting betalen over hun omzet en dan de winst ook nog wegsluizen door er ijsjes van te kopen... Keihard aanpakken die economische delinquentjes :wink:
Meneer Wijn, mag ik nu minder belasting betalen

13 jun 2006 11:28
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Dat je je ervoor leent... :?

Ik vind dat hetzelfde als om als politieagent in een kliko te gaan zitten en langs een b-weg auto's te flitsen. Je hebt toch ook nog zoiets als eigenwaarde...

Nieuw idee voor de belastingdienst: op zaterdag komen hier altijd padvinders een heitje voor een karweitje doen. Zou ik ook aanpakken.

R*kkers. :puker:

13 jun 2006 19:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Op wie moeten we boos zijn, op de regering, welke zoveel belastingen heft omdat het gedaan wordt.....
Óf op wij als volk, die dat allemaal braaf accepteren! (met uitzondering van mij omdat ik natuurlijk geen taxes betaal... hoewel... alles wat ik koop wordt in mijn nadeel belast, maar ik ben dan ook eigenlijk helemaal niet koop-bevorderd ;) )

13 jun 2006 19:49
Profiel Facebook 
vianen
Bericht 
horn schreef:
Dat je je ervoor leent... :?

Ik vind dat hetzelfde als om als politieagent in een kliko te gaan zitten en langs een b-weg auto's te flitsen. Je hebt toch ook nog zoiets als eigenwaarde...

Daarom kruipt ie ook in die kliko, dan is tie tenminste thuis :lol: :lol:

13 jun 2006 21:46
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
... op zaterdag komen hier altijd padvinders een heitje voor een karweitje doen Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

13 jun 2006 21:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Voor welke karweitjes zijn die allemaal beschikbaar :D ?

13 jun 2006 22:02
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Op wie moeten we boos zijn, op de regering, welke zoveel belastingen heft omdat het gedaan wordt.....
Óf op wij als volk, die dat allemaal braaf accepteren!

Ja, absoluut gezien betalen we aardig wat belasting. Relatief gezien (binnen Europa) valt het alleszins mee.

Beetje jammer dat de belastingdienst zich ook al druk gaat maken op deze kleinigheden. Alhoewel, binnen een groot bedrijf kan zo'n pot al snel oplopen tot honderden Euro's. Ik begrijp uit het verhaal echter, dat de belastingdienst niet speciaal rond gaat om specifiek hierop te controleren, maar het "meeneemt" tijdens de reguliere controle, waar mogelijk.

Waar ik me nog veel meer aan heb geërgerd is het feit dat de zakjes Cup-a-Soup naast de koffieautomaat als verkapt loon werden beschouwd door de belastingdienst en dat €2,75 toch echt veel te weinig was voor een lunchbonnetje, wanneer je voor dat geld een kop soep krijgt en je eigen brood mag smeren in de kantine. Verkapt loon...., oftewel.. als de wiedeweerga verhogen naar €3,75!!!....:roll:

13 jun 2006 23:12
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Jort schreef:
Verkapt loon...., oftewel.. als de wiedeweerga verhogen naar €3,75!!!....:roll:

Ach, ik betaal daarvoor maar 10 euro per dag aan de belastingdienst zo slecht is het dus nog niet in Ollanda

13 jun 2006 23:24
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
10 Euro om je eigen boterhammetjes te mogen smeren?

Wat gaat erop behalve zalm, eitjes van diverse vissoorten, ganzelever pathé, filet Américain, en dikke plakken ossehaas en Old Amsterdammer? :lol: :wink:

13 jun 2006 23:36
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Jort schreef:
Wat gaat erop behalve zalm, eitjes van diverse vissoorten ...

Je komt een heel eind in de buurt ... :wink:

13 jun 2006 23:49
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Alhoewel, binnen een groot bedrijf kan zo'n pot al snel oplopen tot honderden Euro's. Ik begrijp uit het verhaal echter, dat de belastingdienst niet speciaal rond gaat om specifiek hierop te controleren, maar het "meeneemt" tijdens de reguliere controle, waar mogelijk.

Blijft natuurlijk het punt dat de kansspelbelasting nooit bedoeld is voor een gokje wagen onderling, maar gewoon voor een gokje wagen in het economisch verkeer. Zo is de wet niet opgesteld, maar iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat er nu iets onder wordt geveegd, terwijl het er eigenlijk niet thuishoort...

Soms zou het de Inspecteur sieren om een oogje dicht te knijpen bij dit soort zaken. Maar kennelijk heeft het adagium regels zijn regels ook flink wortel geschoten bij de fiscus. Jammer, want men verwacht van de belastingplichtigen volop medewerking en daar mag dan ook wel wat tegenover staan (niet meewerkende belastingplichtigen is een ander verhaal).

14 jun 2006 1:20
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
en 'een beetje meewerkende' belastingplichtigen? :twisted: :wink:

14 jun 2006 6:01
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Heerlijk! Nederland op z'n smalst! De spruitjeslucht komt toch werkelijk van zo'n bericht afwaaien... :? R*t toch op!

14 jun 2006 9:04
Profiel
Bericht 
horn schreef:
en 'een beetje meewerkende' belastingplichtigen? :twisted: :wink:

Nog leuker zijn de belastingplichtigen die doen alsof ze meewerken, maar stiekum... :twisted:

14 jun 2006 9:11
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Tja, er moest toch een manier gevonden worden om Balkie naar Nederland - Servie/Montenegro te kunnen laten gaan... :wink:

Als we nu nog belasting gaan heffen op het buitenhangen van oranje-rotzooi dan kan ie straks misschien zelfs met het vliegtuig.

14 jun 2006 9:18
Profiel WWW
Bericht 
patrick911 schreef:

Als we nu nog belasting gaan heffen op het buitenhangen van oranje-rotzooi dan kan ie straks misschien zelfs met het vliegtuig.

In EU verband is een proefballonnetje losgelaten om emails en sms-en te belasten... Breng ze niet op verdere ideeën...

14 jun 2006 9:38
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Devils son schreef:
In EU verband is een proefballonnetje losgelaten om emails en sms-en te belasten... Breng ze niet op verdere ideeën...

Gelukkig is dat onzalige voorstel van de heer Lamassoure om €0,00001 op email en €0,01 voor SMS ingetrokken. :!:
Er zijn diverse petities ingebracht en hij heeft de halve EU over zich heen gekregen.

BTW op sms alweer van de baan

14 jun 2006 12:37
Profiel WWW
ex RS4
Bericht 
:) :)

'WK-pools geen prioriteit bij fiscus'

Uitgegeven: 13 juni 2006 06:52
Laatst gewijzigd: 13 juni 2006 14:59
DEN HAAG - Bij bedrijfscontroles van de Belastingdienst hebben WK-pools geen prioriteit. Staatssecretaris Joop Wijn van Financiën heeft dat dinsdag gezegd in het wekelijkse vragenuurtje van de Tweede Kamer.

Wijn was naar de Kamer geroepen door PvdA'er Frank Heemskerk. Aanleiding vormde een bericht in het Algemeen Dagblad dat de Belastingdienst extra zou controleren op WK-pools bij bedrijven.

Over dergelijke pools moet belasting worden betaald als de prijs meer dan 454 euro bedraagt. Heemskerk wilde weten of de Belastingdienst niets beters te doen heeft.

Bron: nu.nl

15 jun 2006 11:37
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
En wat kost zo'n vraag stellen in de kamer ookweer? Heeft die knakker van de PvdA niks beters te doen :cheesy:

15 jun 2006 11:48
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende