Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 7:42

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche, quality never goes out of style! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Marcel schreef:
DIe hele kwaliteits studie is gebaseerd op:

"The study measures reported problems per 100 vehicles after 90 days of ownership"

Wat zegt dat nu over de kwaliteit van een auto, na 90 dagen....het gaat er om hoe ie zich gedraagt over een langere periode.....

Een hele hoop denk ik, als ze (Laguna's) na 90 dagen al uit elkaar beginnen te vallen
:P

14 jun 2006 11:14
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
ff een aanvulling, bij ons op de zaak reed de eerste Laguna al rond met een ruilmotor na 2 maanden...

14 jun 2006 11:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Nou laten ze eerst maar eens nieuwe en betere zooi bouwen :P

Citroën is ook lekker met hun C5. Iemand die mijn pa kent heeft zo`n ding, daarmee kun je dus ook de kofferklep van een afstand openen...Dat ding ging dus spontaan open bij 120 km/h :roll:

14 jun 2006 11:18
Profiel Facebook 
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
Meneer aard schreef:
Goh meneer U bent de eerste met dit probleem

Dat heb ik ook veel gehoord. Volgens mij staat deze zin in het handboek "hoe om te gaan met klachten over de Renault"

14 jun 2006 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Marc' Oh Oh... schreef:
Meneer aard schreef:

Dat heb ik ook veel gehoord. Volgens mij staat deze zin in het handboek "hoe om te gaan met klachten over de Renault"

Volgens mijn bestaat alleen die zin :P

Het klachtenboek Renault:

Klacht 1A: Storing, gebreken of andere aard? Reageer dan met "Goh meneer u bent de eerste met dit probleem".

Klacht 2A: Zie klacht 1A
Klacht 2B: Zie klacht 1A
etc.....

14 jun 2006 11:41
Profiel Facebook 
Bericht 
Ik had mij natuurlijk ook wat beter kunnen verdiepen in het merk Renault

Renault met pech

14 jun 2006 11:47
Profiel
Groningen
Bericht 
M'n vader heeft vrijwel probleemloos 40 jaar Renault gereden.

14 jun 2006 11:49
Profiel
Bericht 
mijn vader niet

die heeft nooit Renault gereden

14 jun 2006 11:53
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Meneer aard schreef:
Citroën is ook lekker met hun C5. Iemand die mijn pa kent heeft zo`n ding, daarmee kun je dus ook de kofferklep van een afstand openen...Dat ding ging dus spontaan open bij 120 km/h :roll:

Da's toch normaal, dat is hun versie van de 120+ spoiler... :mrgreen:

14 jun 2006 12:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
patrick911 schreef:
[

Da's toch normaal, dat is hun versie van de 120+ spoiler... :mrgreen:

Zeker voor extra 20 pk :+ Nou dan is de c5 iets voor de sjonnies :P

14 jun 2006 12:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Meneer aard schreef:
Marc' Oh Oh... schreef:
Meneer aard schreef:

Volgens mijn bestaat alleen die zin :P

Het klachtenboek Renault:

Klacht 1A: Storing, gebreken of andere aard? Reageer dan met "Goh meneer u bent de eerste met dit probleem".

Klacht 2A: Zie klacht 1A
Klacht 2B: Zie klacht 1A
etc.....

denk dat dit in de handboeken van veel firma's staat, hoeveel keer dat ik dat al gehoord heb in mijn leven, en ben er nog maar 23 :roll:

15 jun 2006 16:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2 cabrio 1996
den haag
Bericht 
Mijn moeder had ooit een rode renault 4. Ze werd op een dag van de weg gehaald, bij een of andere politiecontrole; mee naar het bureau, alwaar ze de auto mocht achterlaten wegens totale verrotting. We praten over eind jaren zeventig, toen had ze nog bloemen in het haar en rookte ze gekke dingen, dus de veiligheid van de auto was niet echt een issue zal ik maar zeggen.
Afijn ze staat daar op mijn vader te wachten, wordt er een vent binnengebracht met ook een rode renault 4: zelfde verhaal.
Die vent gaat dus netjes naast mijn moeder zitten wachten op zijn vrouw. Die komt vijf minuten later aan in: jawel, een rode renault 4. Een oplettende agent zet hem even op de brug..... hoppa! Dag rode renault nummer 3. Konden ze samen met de bus naar huis.
Kortom: ook toen konden ze er al wat van, bij renault. Hebben ze toch weinig geleerd in die dikke twintig jaar. Je vraagt je inderdaad af hoe het kan dat die Alonso maar eindeloos perfecte rondjes blijft draaien op alle circuits in de wereld. Of wacht eens even: staat die formule-1-fabriek van renault niet in engeland?
Mijn moedertje rijdt trouwens vandaag de dag in een extreem betrouwbare toyota, dus die heeft in twintig jaar wèl wat opgestoken. figuurlijk dan, want letterlijk steekt ze er niet veel meer op geloof ik :D

15 jun 2006 17:23
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
PeterC2C schreef:
Of wacht eens even: staat die formule-1-fabriek van renault niet in engeland?

Geloof me, DAT zegt dus niks :evil: :cry: :roll:

@ Harley - ik begrijp je gedachtengang, maar jullie mogen derhalve geen Renault leasen omdat JE BEDRIJF dat niet wil. Niet omdat de leasemaatschappij geen Renaults aan jullie wil leasen. En ik reageerde op de opmerking dat Renault 'niet voor niets door leasemaatschappijen aan de kant gegooid was'.

15 jun 2006 17:29
Profiel
Groningen
Bericht 
PeterC2C schreef:
Kortom: ook toen konden ze er al wat van, bij renault. Hebben ze toch weinig geleerd in die dikke twintig jaar. Je vraagt je inderdaad af hoe het kan dat die Alonso maar eindeloos perfecte rondjes blijft draaien op alle circuits in de wereld. Of wacht eens even: staat die formule-1-fabriek van renault niet in engeland?
Mijn moedertje rijdt trouwens vandaag de dag in een extreem betrouwbare toyota, dus die heeft in twintig jaar wèl wat opgestoken. figuurlijk dan, want letterlijk steekt ze er niet veel meer op geloof ik :D

Volgens de ADAC statistieken stond afgelopen jaar een Toyota Avensis uit 2005 vaker langs de weg dan een Laguna uit hetzelfde bouwjaar (per 1.000 van hetzelfde type). Zelfde geldt voor de Megane uit 2005 t.o.v. de Corolla en Clio t.o.v. de Yaris.
Renault heeft de laatste 5 jaar haar betrouwbaarheid sterk verbeterd. Begin deze eeuw was het inderdaad een paar jaar slecht gesteld met de betrouwbaarheid, dat klopt.

bron

Tot zover de feiten. Iemand nog sappige verhalen? :wink:

15 jun 2006 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
ik ken er nog 3 :wink: en allemaal laguna,
1) een vriendin reed met ene (na 2 weken, een week kwijt, een maand later weer iets kapot, heeft dan een nieuwe leasing gekregen van de firma)

2) een zaakvoerder die ik ken, had er 2 in dienst, diegene van hemzelf had hij zoveel last van dat hij deze na 6 maand weggedaan had voor een landcruiser. de andere van een verkoper heeft maar 5 keer binnen geweest voor pech op 2 jaar

3) een ver familielid van mijn moeder heeft zo één 2de hands gekocht, was echt een koopje volgens hem voor die leeftijd. heeft deze nu een jaar en iets en nog maar 1 keer binnengemoeten, denk dat de vorige eigenaar al bijna alles heeft moeten vervangen

en dan zeggen dat renault veel verbeterd is de laatste 5 jaar :shock:

15 jun 2006 19:17
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
KEV-911 schreef:
en dan zeggen dat renault veel verbeterd is de laatste 5 jaar :shock:

Je draait het om. Jij zegt dat......., op basis van een paar ervaringen van mensen die je kent. Wat kunnen we met die informatie, behalve ons medeleven tonen? Dat zijn geen statistieken, dat is veralgemeniseren op basis van een paar voorvallen.

1) Ik heb een vriend met een gloednieuwe 911 die 5 keer terug is geweest naar de garage omdat de motor steeds stielviel als hij tegelijk de handrem aantrok, het gaspedaal vloerde en de makeupverlichting aandeed.
2) De vriendin van een kennis van m'n opa heeft een Cayenne die 1 op de 10 keer niet start en daarvoor al 8 keer bij de garage is geweest om de diesel uit de benzinetank te laten halen.
3) Een vriend van een kennis heeft een Boxster met 6.000 Watt geluidsinstallatie, waarvan al 2 keer onder garantie de accu is vervangen en waarvan de electrische raambediening weigert als het regent en de muziek aanstaat.
4) De 2dehands 911 van m'n vader is in 2 jaar nog nooit naar de garage geweest voor mankementen. Dat kan niet anders betekenen, dan dat de vorige eigenaar alles al heeft moeten vervangen.
Dus: Porsches zijn zo onbetrouwbaar als de pest. :wink: :wink:

De ADAC heeft fatsoenlijke statistieken en baseert zich op feiten.

15 jun 2006 19:26
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Helemaal mee eens Jort. Instanties als de ADAC zien ook wat er stil valt langs de weg. En als je dat zo over een jaar uitspreid krijg je een redelijk beeld van wat een betrouwbare en minder betrouwbare auto is.

15 jun 2006 20:02
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Leuk om dit draadje nu te lezen... Wat betreft renault!!!

Een half jaar geleden hebben we een Grant grant tour aangeschaft uit 2003, en sindsdien staat hij nu voor de 4e keer in de garage met allerlei storingen. Deze keer wordt de gasklep e.d. vervangen.... De P staat ook nog steeds in Steenwijk en heb de Citroen XM omgeruild voor een ouder type Laguna uit 1996 als ritjes naar schiphol auto... :oops:

Zou het dan gaan betekenen dat ik beter een bezoekje aan Batavus kan brengen :shock:

15 jun 2006 20:23
Profiel
Groningen
Bericht 
Ik kan Batavus zo niet vinden in de statistieken van de ADAC, maar misschien is Smart een optie? :wink:

15 jun 2006 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ik rij nu anderhalf jaar (140K km's) in een Volvo V50 2.0D rond en heb er al méér storingen aan gehad dan aan mijn Laguna GT. 1.9dci waar ik twee jaar (185K km's) mee heb gereden. Zelfde geld voor een aantal collega's van mij. Zou Volvo nóg slechter zijn dan Renault? Alle gekheid op een stokje, Laguna's hebben in ons wagenpark vrijwel géén noemenswaardige problemen opgeleverd en de Volvo's gewoon net iets meer maar nog steeds niet echt noemenswaardig.

15 jun 2006 20:43
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
En toch hoor ik de laatste tijd veel signalen over storingen met de Laguna's en heb nog niet veel negatieve verhalen gehoord over de volvo's. Mijn idee was om voordat de Laguna GT de 200K bereikt hem om te ruilen voor een Volvo V70. Deze auto is bestemd voor mijn vriendin, zij rijdt zo'n 50-60K per jaar.

Toch is het altijd treffen met een 2e handsje. Is er ook een renault of Volvo forum??? Misschien om daar nog wat wijsheid op te doen.

Maar ik ben blij dat Porsche als beste uit de bus komt, al heb ik met de mijne nog niet echt veel plezier gehad. Maar dat komt nog wel, zodra hij zijn 2e thuis (Erwin) heeft verlaten

15 jun 2006 21:34
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Het slechtste automerk voor onze familie was toch altijd nog de Lada, de auto met HEEL veel BLA BLA.. :roll:

15 jun 2006 21:55
Profiel Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
FROST schreef:
Het slechtste automerk voor onze familie was toch altijd nog de Lada, de auto met HEEL veel BLA BLA.. :roll:

nou kan je veel over een lada zeggen, maar niet dat het een auto met heel veel bla bla is :roll:

15 jun 2006 22:07
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Jort schreef:
Ik kan Batavus zo niet vinden in de statistieken van de ADAC

Kun je nagaan hoe betrouwbaar een Batavus is :wink:

15 jun 2006 22:12
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Jort schreef:
Ik kan Batavus zo niet vinden in de statistieken van de ADAC

Kun je nagaan hoe betrouwbaar een Batavus is :wink:

Dus toch rennen naar de Batavus dealer en weer fluitend fietsend terug :wink:

15 jun 2006 22:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende