Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:42

Antwoord op onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
RINGring ..... wake up! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
ppp 356 schreef:
(..)Enkel op de ring, weet je dat er buiten ervaren en mensen met verstan, ook nog van die randdebielen rondrijden, die beantwoorden aan je omschrijvingen. Als ik rond de kerktoren rij, verwacht ik deze eigenlijk niet.

De kans op ongelukken neemt toe met het verhogen van de snelheid, zo simpel is het in feite. Het risico kan enigszins verminderd worden door een ervaren bestuurder in de auto te zetten. Dat de risico's zich verwezenlijken blijkt wel uit de reputatie die de Ring heeft. Het is een optelsom van gevaarlijke bochten, hoge snelheden en - voor zover ik weet - het volledige gemis aan enige eis die wordt gesteld aan voertuig en bestuurder.

14 jun 2006 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
De eis aan voertuigen en bestuurder is gelijk aan ieder ander stukje openbare weg. Ga je op de normale openbare weg met hoge snelheid rijden dan zal de Ring niet veel gevaarlijker zijn mits je enige baan kennis hebt, rij je met 80 over de normale openbareweg en met hoge snelheid over de ring dan zal deze natuurlijk veel gevaarlijker zijn en randdebielen kom je op de normale openbare weg helaas net zo vaak tegen als op de ring.

14 jun 2006 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
adu schreef:
ppp 356 schreef:
(..)Enkel op de ring, weet je dat er buiten ervaren en mensen met verstan, ook nog van die randdebielen rondrijden, die beantwoorden aan je omschrijvingen. Als ik rond de kerktoren rij, verwacht ik deze eigenlijk niet.

De kans op ongelukken neemt toe met het verhogen van de snelheid, zo simpel is het in feite. Het risico kan enigszins verminderd worden door een ervaren bestuurder in de auto te zetten. Dat de risico's zich verwezenlijken blijkt wel uit de reputatie die de Ring heeft. Het is een optelsom van gevaarlijke bochten, hoge snelheden en - voor zover ik weet - het volledige gemis aan enige eis die wordt gesteld aan voertuig en bestuurder.

Je veronderstelling, gaat volgens mij enkel op, als je ervan uitgaat, dat iedereen op de openbare weg zich houd aan de verkeersregels.
Voor iemand die graag snel rijd, denk ik dat het risico op de ring kleiner is dan op de openbare weg.

MS964 schreef:
Nou Rob, bij mij in de straat vallen er toch niet zoveel doden en gewonden hoor. Dus wel degelijk meer risico op de Ring.

Onze zaak is gelegen op de A-12, dit is een weg zonder bochten, rechtdoor van Antwerpen, tot in Brussel. Het aantal gewonden en doden dat daar vallen op een jaar, daar kan de ring gelukkig niet aan tippen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

14 jun 2006 10:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ik begrijp de reacties niet meer ... Je hoeft toch geen genie te zijn om te kunnen inzien dat het rijden op de Ring per definitie gevaarlijk is dan een stukje snelweg ... Dat het beide een openbare weg betreft ben ik wel met Houben eens, maar door de wijze waarop de Ring wordt gebruikt/ geëxploiteerd - in feite bij wijze van circuit - is die niet gelijk te stellen aan welke stukje openbare weg dan ook. Let wel, ik heb er geen problemen mee als mensen zich aan degelijke risico's blootstellen. Ik vraag me wel af of er geen regels gesteld moeten worden voor het rijden op de Ring, opdat opgeschoten jongelui met een standaard Golf mk1 of de in mid-life crisis verkerende manager met z'n Ducati huppeldepup elkaar niet tot moes rijden.

14 jun 2006 10:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
ppp 356 schreef:
Je veronderstelling, gaat volgens mij enkel op, als je ervan uitgaat, dat iedereen op de openbare weg zich houd aan de verkeersregels. Voor iemand die graag snel rijd, denk ik dat het risico op de ring kleiner is dan op de openbare weg.

(..)
Onze zaak is gelegen op de A-12, dit is een weg zonder bochten, rechtdoor van Antwerpen, tot in Brussel. Het aantal gewonden en doden dat daar vallen op een jaar, daar kan de ring gelukkig niet aan tippen.

Zeer recent in het nieuws: minder schades en uitkering (auto)verzekering vanwege verkeersongevallen als gevolg van files :arrow: >files ... <ongelukken :lol: waar hadden we het ook alweer over, o ja, de relatie tussen snelheid en ongelukken :roll:

Ik neem aan dat de A12 meer verkeer verwerkt dan de Ring, je zou dus percentagegewijs moeten kijken. Maar ja, volgens mij willen de die-hards het niet horen/weten :roll:

14 jun 2006 10:39
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
adu schreef:
Ik begrijp de reacties niet meer ... Je hoeft toch geen genie te zijn om te kunnen inzien dat het rijden op de Ring per definitie gevaarlijk is dan een stukje snelweg ... Dat het beide een openbare weg betreft ben ik wel met Houben eens, maar door de wijze waarop de Ring wordt gebruikt/ geëxploiteerd - in feite bij wijze van circuit - is die niet gelijk te stellen aan welke stukje openbare weg dan ook. Let wel, ik heb er geen problemen mee als mensen zich aan degelijke risico's blootstellen. Ik vraag me wel af of er geen regels gesteld moeten worden voor het rijden op de Ring, opdat opgeschoten jongelui met een standaard Golf mk1 of de in mid-life crisis verkerende manager met z'n Ducati huppeldepup elkaar niet tot moes rijden.

Misschien wel , het is enkel als ze met regels beginnen, waar eindigd het dan?

Zoals je eigenlijk al aangeeft, als ze op de ring gaan rijden, weten ze dat dit bepaalde risico's inhalen. Zulke ongevallen, vallen altijd te betreuren, en zijn zware beproevingen voor de nabestaande, maar als je gaat rijden, moet je beseffen dat dit risico erbij hoort.
Nu te strenge regels gaan maken, zal spijtig genoeg vooral die mafkezen, (ik heb het zeker niet over de slachtoffers, want ik was er niet bij, en weet dus niet wat er gebeurt is) tegenhouden om op de ring te gaan rijden. En wat denk je dat ze dan gaan doen, bij mama thuis warme chocolade melk gaan drinken? ik denk het niet. Ze gaan rond jouw kerktoren scheuren.

Voor mij mogen ze de ring laten zoals het is, net als
De bergbeklimmers, benjispringers, basejumpers, techdivers enz.

Ieder diertje zijn pleziertje, als je 18 bent, moet je weten waar je mee bezig bent.

Maar nog eens voor alle duidelijkheid, elke dode dat er valt, vind ik kl*t*, en dan denk ik vooral aan de nabestaande. :cry: :cry: Maar regels zijn er al genoeg op deze wereld, ik heb een hekel als ze me alsmaar tegen mezelf willen beschermen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

14 jun 2006 10:48
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Adu schreef:
Ik neem aan dat de A12 meer verkeer verwerkt dan de Ring, je zou dus percentagegewijs moeten kijken. Maar ja, volgens mij willen de die-hards het niet horen/weten

Hiermee kan je ook stellen, dat regels doden niet voorkomen. Trouwens op de A12, kan je zelden de maximale snelheid van 90km/u halen.

Ik ben zeker geen Die-hard, zeker niet op de ring, maar hebben we al geen regels genoeg. De ring is een plaats waar je niet moet zijn, als je niet wilt, dat kan je van de openbare weg niet zeggen.
We verstikken onszelf, met alsmaar regels te laten opleggen.

Als ik later sterf, wil ik dat de mensen kunnen zeggen, dat ik geleefd heb, en met de huidige regels, word dit alsmaar moeilijker.

14 jun 2006 10:55
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ppp 356 schreef:
[Maar regels zijn er al genoeg op deze wereld, ik heb een hekel als ze me alsmaar tegen mezelf willen beschermen.

Dat is precies de spijker op z'n kop. Ik denk ook dat de wereld er niet vrolijker op wordt als ze straks computerde gestuurde auto's verplicht zouden stellen omdat die minder fouten (en dus verkeerdoden) veroorzaken. Waar leg je de grens? Moet je snelheidsbegrenzers inbouwen?, moet je een 'breathanalyzer-startonderbreker' inbouwen?
Ik denk van niet.
Sterker nog, hoe meer je mensen tegen zichzelf beschermd, hoe meer mensen van nature menen toch risico's te moeten gaan opzoeken...

Je weet dat het gevaarlijk is, je moet alleen ook de mentaliteit hebben om daar mee om te kunnen gaan.
Ik vind een Ducati fantastisch, maar zal er nooit een kopen omdat ik me daarop dood zou rijden. Ik zou me daarop niet kunnen beheersen.
Moet je dan motoren als de Ducati maar verbieden...?

14 jun 2006 11:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ach ja, van sommige pleidooien weet je al van tevoren ... Toch een beetje jammer als je met je goed uitgeruste voertuig, al je ervaring en goede gedrag op de Ring rijdt en er duikelt zo'n idioot over je heen. Maar ja, da's nu eenmaal het risico ... :roll: Volgens mij zijn spelregels dan zo vervelend niet - maar ik ben dan ook maar een eenvoudige pennelikker 8)

14 jun 2006 11:06
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ppp 356 schreef:
Als ik later sterf, wil ik dat de mensen kunnen zeggen, dat ik geleefd heb, en met de huidige regels, word dit alsmaar moeilijker.

Volledig mee eens! :thumleft:

@adu: Als je eens de kans hebt, moet je zeker een keertje bij de Ring gaan kijken! Toen ik daar de eerste keer kwam, dacht ik ook daar ga ik NOOIT rijden! Een uurtje later reed ik er toch, maar wel op een redelijk relaxte manier (goed in mijn spiegels kijkend en op tijd aan de zijkant met knipperte aan om de snelle mannen en vrouwen voorbij te laten gaan!)!
De kans dat er wat gebeurd op weg of terug van de Ring lijkt mij echt vele malen groter!

Als je ziet hoeveel er op de Ring wordt gereden, dan denk ik dat het aantal ongevallen meevalt (procentueel)!!!!

Wij kunnen tot slot wel alles willen regelen, of laten regelen door de overheid, maar zijn wij al die regeltjes niet juist een "beetje" beu?????

Niemand is toch verplicht om op de Ring te gaan rijden?

14 jun 2006 11:06
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
patrick911 schreef:
Je weet dat het gevaarlijk is, je moet alleen ook de mentaliteit hebben om daar mee om te kunnen gaan.
Ik vind een Ducati fantastisch, maar zal er nooit een kopen omdat ik me daarop dood zou rijden. Ik zou me daarop niet kunnen beheersen.
Moet je dan motoren als de Ducati maar verbieden...?

Die verregaande regelzucht is idd om :sick: worden. Er is zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

(Patrick, je voorbeeldje verklaart wel precies waarom ik een Harley rijd en geen Duc :roll: )

14 jun 2006 11:07
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
MS964 schreef:
Nou Rob, bij mij in de straat vallen er toch niet zoveel doden en gewonden hoor. Dus wel degelijk meer risico op de Ring.

Mmmmmmmmmmm, beetje kort door de bocht om eens een toepasselijk gezegde te gebruiken! :mrgreen: :wink:

Is jouw straat ook 22 kilometer lang en geldt er geen snelheidsbeperking?
NOPE!
Bij jouw staan er huizen, bomen, geparkeerde auto's, zijn er spelende kinderen, fietsers en geldt er een snelheidsbeperking.
Geen vergelijk dus IMHO! :wink:

14 jun 2006 11:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik wil natuurlijk geen roet in het eten gooien voor jullie weekend @ de ring, maar als je kijkt naar overige track days, met name gewoon in de UK is dat gewoon per klasse ingedeeld.

Mensen met weinig-geen ervaring, redelijke en top ervaring. Daar zal ook geheid (ongeluk zit in een klein hoekje) een keer iemand de grindbak in duiken maar toch rijden ze daar in harmonie samen. Ook wel op de ring daar zullen ze ook in harmonie en respectvol samen rijden maar waarom stelt de organisatie geen "strengere" eisen althans, laat ze dan een ander regelement opstellen.

Laat ze het zooitje ook dan opdelen in klasse, mensen met weinig-geen ervaring per klasse dan ligt het snelheids verschil niet zo hoog als die gasten die tig duizend keer over de ring zijn geweest. Maar als er al eerdere doden/slachtoffers zijn gevallen dan zal der nu wel geen nieuwe regels komen ..

14 jun 2006 11:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Rob Herfst schreef:
(..)Niemand is toch verplicht om op de Ring te gaan rijden?

Helemaal mee eens, is een vrije - meer of minder doordachte - keuze waaraan - al dan niet voorziene - risico's zijn verbonden. Fijn doen zou ik zeggen en vooral niet zeuren als je bijv. door een ander wordt aangereden en je in een rolstoel kunt nadenken hoe je verdere leven eruit gaat zien. Dan heb je immers "geleefd" ... Klinkt hard hè, maar het is wel de realiteit. Nee, ik ben ervan overtuigd dat regulering hier wel op zijn plaats zou zijn, maar ja, ik ben dan ook risico avers.

En nog even dit, ik ben ervan overtuigd dat als als iedereen zich zou gedragen en zich de belangen van een ander enigszins zou aantrekken regelgeving minder nodig zou zijn. Net zo min als jullie ben ik voor verregaande inperking van vrijheid en meer regels, maar of het kan - kan iedereen zich gedragen/beheersen - betwijfel ik. Eigenbelang, voortkomende uit de natuurlijke drang tot overleven zit ons denk ik dwars.

14 jun 2006 11:17
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
adu schreef:
maar ja, ik ben dan ook risico avers.

:shock: en dan koop je een 911? :mrgreen: :wink:

14 jun 2006 11:34
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
adu schreef:
Ach ja, van sommige pleidooien weet je al van tevoren ... Toch een beetje jammer als je met je goed uitgeruste voertuig, al je ervaring en goede gedrag op de Ring rijdt en er duikelt zo'n idioot over je heen. Maar ja, da's nu eenmaal het risico ... :roll: Volgens mij zijn spelregels dan zo vervelend niet - maar ik ben dan ook maar een eenvoudige pennelikker 8)

Adu, ik krijg bijna medelijden met jouw :( :(
Maar nog net niet genoeg om mijn mening te herzien :lol: :lol:

Hoe ga je bepalen, wie wel en niet op de ring mag rijden? met een rijexamen?
Ik dacht dat we zoiets al hadden op de openbare weg, daar hebben we toch ook allemaal (zou toch moeten) ons rijexamen gedaan, en het rijdt er ook nog vol met gekken.

Misschien een ringverbod voor rijders die onverantwoord bezig zijn, maar wanneer ben je onverantwoord bezig :?:

14 jun 2006 11:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Rob Herfst schreef:
adu schreef:
maar ja, ik ben dan ook risico avers.

:shock: en dan koop je een 911? :mrgreen: :wink:

Risico avers wil bij mij zeggen dat ik niet onnodige risico's neem, wat niet inhoudt dat ik per definitie de 3000 RPM niet overschrijdt ... :lol:

14 jun 2006 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Het lijkt wel of jij het gaspedaal nooit intrapt Adu :lol: en het risico nooit opzoekt, maar waarom rij je dan een Porsche?
De Ring bied ook voordelen als je een keer gas wilt geven, je hebt geen tegenliggers, als je er vanaf gaat beland je in een vangrail dit is nog altijd beter als een boom of ander gevaarlijk obstakel en als het mis gaat zijn de hulpdinsten een stuk sneller ter plaatse dan op de openbare weg.

14 jun 2006 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
ppp 356 schreef:

Misschien een ringverbod voor rijders die onverantwoord bezig zijn, maar wanneer ben je onverantwoord bezig :?:

Die vraag krijg je nooit maar dan ook nooit goed beantwoord. Wie is er nou onverantwoord bezig. Waarschijnlijk moet je dan een streep gaan trekken, maar dat werkt gewoon denk ik helemaal niet.

Maar zoals eerder gezegd, het is gewoon geen verplichting om over de ring te rijden.

14 jun 2006 11:51
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik weet niet hoe dat met de anderen hier zit als ze op een circuit (en de Ring zeker ) gaan rijden.Ik ga steeds met een hoge vorm van respect voor het circuit en de risicovolle situatie rijden
Doordat je weet dat er anderen zijn die denken dat ze iets te winnen of te bewijzen hebben ga ik automatisch nog veel allerter rijden en nog meer rekening houden met komende gevaren dan op een openbare snelweg.
Doet er eentje mete gek of komt die te kort gaat mijn pinkertje aan en laat ik ze voorbij. Daarna zal ik wel weer verder gaan gassen.
Ik heb elke keer (en tot nu toe na al die jaren steeds gelukt) gewonnen als ik een dagje heb kunnen circuit rijden zonder enige schade (zowel aan voertuig als technisch) .
Ik hoef echt niemand iets (en zeker geen wildvreemden daar) te bewijzen.
Als ze willen racen om te winnen (lees ik moet iedereen voorbij en niemand mag mij voorbij) moeten ze zich bij een rennteam inschrijven en competitie rijden.

Laatste update 22/10/2013

14 jun 2006 12:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Joost Houben schreef:
Het lijkt wel of jij het gaspedaal nooit intrapt Adu :lol: en het risico nooit opzoekt, maar waarom rij je dan een Porsche?
De Ring bied ook voordelen als je een keer gas wilt geven, je hebt geen tegenliggers, als je er vanaf gaat beland je in een vangrail dit is nog altijd beter als een boom of ander gevaarlijk obstakel en als het mis gaat zijn de hulpdinsten een stuk sneller ter plaatse dan op de openbare weg.

Nogmaals, ook ik heb plezier van de auto en niet alleen van de looks, lees maar na in één van mijn vorige reacties. Om lol te hebben hoef ik echter de Ring niet op. Heb niks te bewijzen, alleen een heleboel te verliezen ... Ik zie niet in waarom ik mij zou blootstellen aan de risico's van de Ring, in het bijzonder andere gebruikers die wellicht niet opletten of minder goed (kunnen) omgaan met een gaspedaal/gashendel. Ik zou dan eerder een clinic op Zandvoort doen (heb ik in het verleden ook al eens gedaan :D ). Dat is een gecontroleerde omgeving, waarbij ik mij beter voel. Verder zou ik zeggen, doe wat je niet kunt laten - maar niet gaan piepen als je iets overkomt.

14 jun 2006 12:03
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Meneer aard schreef:
Maar zoals eerder gezegd, het is gewoon geen verplichting om over de ring te rijden.

Nee, maar van de andere kant snap ik Adu ook wel. Je zegt tegen je vrouw (en evt kinderen) dat je voorzichtig zult zijn, maar dat heb je maar ten dele in de hand. Er hoeft inderdaad maar een idioot te zijn die zichzelf hopeloos overschat en daar ga je. Voor mij betekent dat niet dat ik vind dat ze daar regeltjes voor moeten maken (die zijn er in het 'gewone' verkeer ook, en daar kan diezelfde idioot zich ook overschatten) maar dat ik dat risico op de ring met mijn auto niet aandurf. In het verkeer weet ik dat ik op meer zaken wel kan anticiperen en ik dat risico wel aandurf.

14 jun 2006 12:04
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
patrick911 schreef:
In het verkeer weet ik dat ik op meer zaken wel kan anticiperen en ik dat risico wel aandurf.

In het dagelijkse verkeer, MOET je het risico wel aandurven, of je bent verplicht van je op te sluiten, en je te onthouden van alle sociale contacten.
Op de ring heb je de KEUZE of je het aandurft.

Maar zoals ADU terecht schrijft
"maar niet gaan piepen als je iets overkomt."

14 jun 2006 12:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
patrick911 schreef:
(..) Er hoeft inderdaad maar een idioot te zijn die zichzelf hopeloos overschat en daar ga je. Voor mij betekent dat niet dat ik vind dat ze daar regeltjes voor moeten maken (die zijn er in het 'gewone' verkeer ook, en daar kan diezelfde idioot zich ook overschatten) maar dat ik dat risico op de ring met mijn auto niet aandurf. (..)

Kan ik me helmaal in vinden. Kennelijk zijn er nog steeds mensen die daar niks om geven of zich onaantastbaar voelen. Voor hen hoop ik dat die bezoekjes aan de Ring goed aflopen. Wat mij betreft hoeven er geen regels te komen voor de Ring, ik zal er géén gebruik van maken en hen die dat wel doen wens ik het beste toe. Het lijkt mij echter geen overbodige luxe om de zaak wat veiliger te maken, that's all folks.

14 jun 2006 12:12
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
patrick911 schreef:
Je zegt tegen je vrouw (en evt kinderen) dat je voorzichtig zult zijn, maar dat heb je maar ten dele in de hand. Er hoeft inderdaad maar een idioot te zijn die zichzelf hopeloos overschat en daar ga je.

Is dit niet elke dag van het jaar zo?
Woon-werk-verkeer!!

Elke dag komt er in NL alleen al één man/vader niet meer thuis................

14 jun 2006 12:17
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende