Auteur |
Bericht |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik ben positief verrast over alle bijval dit keer mannen(en dames ?).
Zullen we een nieuwe politieke partij beginnen, de PSHS:
" Posrcherijders voor Strenge Handhaving van de max. Snelheid" ?
Nou ok, ik moet ook niet doorschieten
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 jun 2006 13:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Maak het dan de PSHVV verkeersveiligheid
|
14 jun 2006 13:55 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik kan niet over België spreken.. maar waar staan in Nederland veruit de meeste flitskasten? Binnen de bebouwde kom
|
14 jun 2006 13:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Nog nooit wat van gemerkt
|
14 jun 2006 14:01 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wel gemerkt, maar (nog) niet in de portemonnee.
|
14 jun 2006 14:02 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Dat vind ik dus ook slecht hoor; dus die frustratie deel ik ook wel.
Als je de A2 en A9 structureel met 25 te hard uitrijdt heb je vrijwel 100% kans op een bon; bij mij in de straat wordt regelmatig 25 te hard gereden maar er is nog nooit een bon uitgedeeld....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 jun 2006 14:03 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
In België ook, maar op de toevalswegen en kruispunten (lees 70 en 90 km/u zones).
Niet aan de scholen , winkelbuurten , woonzones , ...)
En hadden we het hier niet over het laseren en flitsen (dus op verplaatsing) ipv over vaste flitspalen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 jun 2006 14:04 |
|
|
Shark
|
Keurig meneer Lindemans, u krijgt van mij de komende tijd geen post meer.
Zelf denk ik eerder aan: "Lijst Koos Spee" oftewel LKS.
"Met de LKS de brandende toekomst in"
|
14 jun 2006 14:04 |
|
|
Jort
Groningen
|
De discussie werd al weer aardig algemeen toen "spekken van de staatskas" en "diefstal" als beweegredenen werden genoemd voor het flitsen/laseren buiten de bebouwde kom en dan met name de snelweg.
|
14 jun 2006 14:07 |
|
|
ECT
|
Het probleem is dat op rustige, doorgaande wegen met weinig kruisingen, fiets- en voetgangersverkeer en weinig ongevallen te vaak wordt gelaserd. Terwijl in woonwijken en het centrum waar juist te vaak te hard en door rood wordt gereden door opgeschoten 20-30-ers, juist veel ongevallen gebeuren maar nooit wordt gelaserd. Er wordt op de VERKEERDE PLEKKEN gelaserd. M.a.w. er wordt gelaserd om de staatskas te vullen en niet het bevorderen van de verkeersveiligheid..
|
14 jun 2006 14:19 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Pascal schreef:
Ik begin er idd niet meer over, en ik haak ook niet meer in. Deze discussie wordt hier vaker gevoerd dan Henk van auto wisselt!
|
14 jun 2006 14:21 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Mag ik bovenstaande even weerleggen? Mijn vriendin is een tijdje terug voor het eerst in haar leven bekeurd voor een snelheidsovertreding. Een weg in Etten-Leur (voor de kenners, van de parkeergarage naar de snelweg). Dit is inderdaad een weg met een enkele rijbaan 1 kant op, die ontzettend uitnodigt om iets harder te rijden dan toegestaan. Het fietspad ligt 5 meter verderop achter gras, de rijbaan de andere kant op ligt 10 meter verderop achter gras...
Helemaal perfect en super veilig dus he? Owhja, er liggen wel 2 of 3 zebrapaden overheen, maar die vergeten we even voor het gemak
Dusse, zeg nooit nooit.... Idem met de noordelijke randweg in Breda, de verkeerslichten staan daar strak op elkaar afgestemd (de ene op rood, de andere op groen), en je wilt niet weten hoe goed je daar moet kijken voordat je optrekt bij groen. Ook daar ENORM veel controles op snelheid de laatste paar maanden....
(overigens reed ze met het verkeer mee, en mocht inderdaad nagenoeg iedereen stoppen!)
|
14 jun 2006 14:23 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit , maar wij in België MOETEN stoppen als er nog maar iemand aanstalte maakt om het zebrapad te gebruiken. Anders komt daar een flinke boete voor moest men je pakken bij het negeren van deze regel.
Het nadeel aan deze regel is dat nu de zwakke weggebruikers (voetgangers en fietsers) het dus zo vanzelfsprekend vinden en ze toch in het gelijk worden gesteld bij een aanrijding dat ze zelfs niet meer kijken of rekening houden met het aankomende verkeer en gewoon oversteken (de auto's MOETEN toch stoppen) Ja , suicide gedachtengang maar helaas meer regel dan uitzondering.
Dus vind ik het gerecht(er) op zulke plaatsen hard(er) rijden te bekeuren dan op een snel of expresweg
En ja , ook ik ken die weg daar ik die steeds nemen moet om een goede vriend van me te bezoeken (woont quasi boven die ondergrondse parkeergarage)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 jun 2006 14:33 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Owh, misschien was het nog niet duidelijk, maar mijn posting was met enigszins sarcastische inslag geschreven.... (maw. volledig terecht dat ze daar staan!)
(en ik neem mij nu voor, dat dit het laatste is wat ik over dit soort zeurdingen type!)
|
14 jun 2006 15:06 |
|
|
Lydia
|
Onlangs met een laser geklokt op de A1 ter hoogte van Barneveld met 130 km per uur waar je 120 km per uur mag om 22.30 uur des avonds. Tja, das zuur en ze zullen zich rot gelachen hebben: een Porsche die 10 km te hard rijdt op de snelweg (zeker een vrouw achter het stuur ?)
Maar te hard is te hard, inderdaad, niet zeuren en het voordeel van zo'n kleine overtreding is dat het bedrag ook niet zo hoog is. Alhoewel elke euro zeer doet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de bebouwde kom wel erg op mijn snelheid let. Rij ik ook niet altijd precies 50 km per uur. Maar probeer me bewust daar wel aan te houden. Lekker blits om over de boulevard van Egmond te rijden met een iets hogere snleheid? Neuh, vind ik niet. Je wilt jouw leefomgeving toch ook veilig en leefbaar houden?
Bovendien: op de 80 km wegen gebeuren de meeste dodelijke ongelukken. En ja, op de Hoeverweg tussen Alkmaar en Egmond rijd ik ook wel eens iets harder als 80 km per uur. Maar ik ga daar steeds meer op letten: je wilt niet weten wat er gebeurt met de fietsers op de strook er naast als je een ongeval veroorzaakt.
|
14 jun 2006 17:00 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 jun 2006 18:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
14 jun 2006 18:13 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik dacht t zelfde toen ik m net had gepost, jij bent ook wakker Olaf.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 jun 2006 18:42 |
|
|
Lydia
|
Yip, maar ben al een tijdeje niet meer de Lydia van Ronald. Maareuh, Lindemans??? Klant van Ronald?
|
14 jun 2006 19:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... vraag me af of dat (nog) met de laserdetector in verband staat
|
14 jun 2006 19:10 |
|
|
Lydia
|
Mhhh, tja, Ronald detecteerde mij al een tijdje niet meer...
Maar meneer Lindemans uit Haarlem. Er gaat langzaam een lichtje bij mij branden.
|
14 jun 2006 19:55 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Moet haast wel, want ik heb nog een paar keer mailtjes van je gehad; deed je netjes hoor !
Heb de laatste paar jaar weinig gereden, tussentijds zelf olie gewisseld, dus laatste keer onderhoud bij Ronald is al even terug....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 jun 2006 23:51 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik zeg niks...
|
15 jun 2006 1:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... je kan ook niet elke dag patat eten
|
15 jun 2006 10:56 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ik heb de voorbije 10 maanden wel geluk gehad : niks in de bus, maar deze week meteen 2 hoofdprijzen.
En wat blijkt : in Brussel geflitst op een 6 vaksweg (!) aan 74 waar je 50 mag (probeer het maar eens), kost 130 euro na snelheidscorrectie tot 68, en dan op de E40 aan 153, gecorrigeerd tot 143, kost 115 euro...
De kilometertjes te snel in de bebouwde kom zijn dus behoorlijk duurder.
Overigens beklaag ik mezelf niet, ik besef dagelijks dat het eens "prijs" zal zijn. Overigens viel die 153 nog mee want ik meen me te herinneren dat ik even verderop heb doorgetrokken tot 220
De wetswijziging (basis 50 euro en vanaf 11 km/u te snel telkens 5 euro erbij per km/u erboven, in mijn geval 50 + 65) geeft dus toch een billijker resultaat : tot voor kort zouden deze overtredingen mij 175 (11 à 20 km/u te snel na correctie) en 185 euro (21 à 30 km/u te snel na correctie) hebben gekost.
Die correctie is trouwens een meevaller want ik denk wel dat hun materiaal correct afgesteld staat en dat de geflitste snelheid ook de werkelijke is...
153 zal wel richting 160 op de teller geweest zijn, en dan een boete voor 143, kunnen we mee leven dacht ik zo (los van het feit dat die snelheid op een lege snelweg in feite enkel maar gevaarlijk is voor mezelf...)
|
15 jun 2006 15:01 |
|
|