Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:35

Antwoord op onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
RINGring ..... wake up! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944 type-1 1985
alkmaar - oudorp
Bericht 
Het is inderdaad een gevaarlijk stukje snelweg, maar het is zeker het leukste stukje autorijden wat ik heb meegemaakt.
Ik heb niet erg veel ervaring, ben er nu vijf keer op geweest (2x bmw, 3x 944), maar ik vond het zelf een fantastische leuke, maar tegelijk angstige ervaring.
Ik vind dat iedereen zelf moet uitmaken of hij daar de baan op duikt of niet, aan de kant kijken is ook leuk maar rijden is (naar mijns inziens) 100x leuker!

Ook heb ik de Nordschleife op mijn (..jawel) xbox honderden zoniet duizenden keren gereden, en het verbaasde me dat ik werkelijk stukken circuit kon voorspellen toen ik er voor de eerste keer op reed. Nu is het niet zo dat je de xbox 'ervaring' als oefening kan zien, maar je weet duidelijk méér van wat je er kunt verwachten dan als je de 'xbox ervaring' niet hebt.

Tis gevaarlijk, maar er zijn meer gevaarlijke dingen in t leven :wink:

944 Granat Rot '85

15 jun 2006 16:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
adu schreef:
Marco schreef:
(..)in duitsland zijn er meer wegen waar geen limiet geldt, volgens de letter van de wet is de ring "gewoon" een tolweg; vandaar idd. dat je er "gewoon" verzekerd bent

Weet ik. Ik geef alleen mijn mening over de Ring. Kort samengevat: gevaarlijk stukkie snelweg.

Waar baseer je die mening op?

15 jun 2006 16:54
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
EriC4C schreef:
Devils son schreef:
Als je stil staat en een malloot rijdt gewoon door (of je rijdt een kruispunt over en iemand komt met een rotgang kruisen, of je rijdt op een 80 km/u weg en iemand gaat inhalen omdat hij je over het hoofd ziet)...

Je hoeft mij niet te overtuigen van de risico's en consequenties daarvan op de openbare weg. :idea:
Dat wil echter niet zeggen dat ik het niet meer in (het juiste) perspectief kan plaatsen.

Mannen,

Let wel als er iemand is die veel verstand heeft van malloten die zomaar iemand aanrijden met blijvend letsel en alle geklooi ermee gaande, dan is het wel Eric (ik ga niet in details treden).

Ook Paul (ppp) heeft helaas hier ervaring mee.

Daarom zal ik de mening van deze op dit gebied torenhoog zetten bij andere die ff een ringetje pakken, man als het misgaat op de ring dan gaat het goed mis, vraag het maar aan Erwin (ER).

Meneer Devils Son..........laten we is gaan babbelen bij een biertje met deze 3 mensen, die ik toevallig redelijk ken alsmede hun persoonlijke verhalen.

Verkeer (circuit of openbareweg) kan zo genadeloos en wreed zijn, dat knoop ik iedere km in mijn oor.

Laatst bijgewerkt door John op 15 jun 2006 17:09, in totaal 1 keer bewerkt.

15 jun 2006 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
adu schreef:
En of iedere - incidentele - "Ringer" zich ten volle bewust is van het risico vraag ik mij af.

Uiteraard niet. Maar je bent stekeblind als je de waarschuwingen niet ziet.

15 jun 2006 17:09
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Enfin, net weer 10 minuten gespendeerd aan alles wat hier neergepend is.

Ik lees het volgende:

Bovengemiddelde snelheid rijden vraagt oplettendheid
De Nordschleife is een tolweg; dit heeft zijn beperkingen maar ook zijn voordelen
Sommigen willen hun auto er niet aan wagen, sommigen vinden de ultieme plaats om hun Porsche te testen, sommigen vinden het top om een keer te doen, anderen zie je daar niet meer...

Waarom dan de discussie? Ieder zijn meug toch?

Dat komt ook maar steeds terug:
"Ieder moet het voor zich weten, maar ik zou het niet doen. Ik vind dat gevaarlijk".

"Het is helemaaaaaal niet gevaarlijk. Maar als je niet wilt, moet je het niet doen'

"Ik vind het dus wel gevaarlijk, daarom doe ik het niet. Iedereen rijdt daar hard"

"Ik heb het al 100 keer gedaan, nooit iets gehad. Het is dus niet gevaarlijk"

etc etc Eindeloze discussie. Lekker doen wat je wilt.

Neem je het risico, doe je dat bewust. Heb je een mooie ervaring met het risico op een zeperd.

Neem je het risico niet, heb je niet die mooie ervaring. Hou je wel je auto heel.

15 jun 2006 17:49
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:
Hou je wel je auto heel.

:?:

Ik begrijp dat ik mijn verzekering kan opzeggen als ik maar van de Ring weg blijf? :wink:

15 jun 2006 18:14
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
absoluut. :twisted:

15 jun 2006 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
horn schreef:

Neem je het risico, doe je dat bewust. Heb je een mooie ervaring met het risico op een zeperd.

Neem je het risico niet, heb je niet die mooie ervaring. Hou je wel je auto heel.

Give that man a cigar......... :lol:

15 jun 2006 19:56
Profiel
Bericht 
Heb wel wat circuitjes gereden, maar nog nooit een deuk in m'n auto (wel eens in mijn ego), maar daarentegen, ondanks vele kilometertjes rijden, ook nog nooit een ernstig ongeluk gehad op de openbare weg, gelukkig.

15 jun 2006 19:59
Moderator
PF #57
Bericht 
Lydia schreef:
Heb wel wat circuitjes gereden, maar nog nooit een deuk in m'n auto (wel eens in mijn ego), maar daarentegen, ondanks vele kilometertjes rijden, ook nog nooit een ernstig ongeluk gehad op de openbare weg, gelukkig.

Ik denk dat als je je auto tot het uiterste pusht op een circuit de kans groter is dan dat je zelf schade aan je auto rijdt op de openbare weg. In verhouding gezien dan, daar de meesten meer kilometers op de openbare weg rijden.

Echter, de kans dat iemand anders schade aan jouw auto rijdt is groter op de openbare weg (meer mensen die minder scherp zijn dan als je op het circuit rijdt).

Overigens lijkt me de kans op schade zowel op een circuit of op de openbare weg niet extreem groot. Denk daarom dat de meesten hier bovenstaande quote van Lydia voor zichzelf kunnen invullen (behalve Adu dan, die rijdt niet op het circuit :twisted: :wink: :^: )

15 jun 2006 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Citaat:
Waarom dan de discussie? Ieder zijn meug toch?

Er wordt een verkeerd beeld geschept van de Ring door mensen die nog nooit in de buurt van de Ring zijn geweest.

15 jun 2006 20:27
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Ik begrijp dat ik mijn verzekering kan opzeggen als ik maar van de Ring weg blijf? :wink:

Er zijn maatschappijen die 'm bij voorbaat opzeggen - als je op de ring gaat rijden :shock:

15 jun 2006 20:28
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Je bent zowiezo op geen enkel circuit met je auto verzekerd.

15 jun 2006 21:02
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Lydia schreef:

..... is niet waar - hangt er heel erg vanaf wat je op dat circuit aan het doen bent :idea:

De Ring staat niet (overal) gedefinieerd als circuit :wink:

15 jun 2006 21:23
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Lydia schreef:

idd, als Olaf zegt: als je bezig bent met een rijvaardigheidstraining ben je bij veel verzekeringsmaatschappijen gewoon verzekerd. Wordt je wrak :evil: vervolgens weggetakeld en vinden ze nummerstickers, rondemeters en/of stopwatches in je auto, ben je alsnog de pineut... :shock: :idea:

Daarom gebeuren er nog best vaak eenzijdige ongelukken in de buurt van een circuit...

15 jun 2006 21:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Joost Houben schreef:
(..)Weet ik. Ik geef alleen mijn mening over de Ring. Kort samengevat: gevaarlijk stukkie snelweg.

Waar baseer je die mening op?

Als je de moeite zou nemen het topic volledig te lezen, in het bijzonder mijn bijdragen, dan zou je weten waarop ik mijn mening baseer. Ik verkondig het niet als waarheid, slechts een mening. Verder zullen er velen zijn die bij herhaling de Ring doen en bij wie er niets overkomt. Sterker nog, deze lieden zullen allicht het aantal verre overtreffen van hen die minder gelukkig zijn. Desalniettemin hoef je geen lichtend voorbeeld te zijn om in te zien dat het rijden op deze weg een risico met zich brengt met soms fatale afloop. Ik schat dat risico hoger in dan het rijden op een reguliere snelweg. Uit jouw postings begrijp ik echter dat jij het totaal anders ziet en dat is jouw goed recht. Ik wens je daarom veel mooie km's op de Ring met hopelijk een goede afloop! Voor mij, als vader van 2 kinderen en echtgenoot van de liefste vrouw en moeder die ik me kan wensen, is het rijden op de Ring echter geen optie. Ik hoop dat je ook dat standpunt begrijpt en respecteert.

Nogmaals, Horn heeft het al zo mooi samengevat. Ieder zijn meug en mening :idea:

15 jun 2006 21:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
adu schreef:
En of iedere - incidentele - "Ringer" zich ten volle bewust is van het risico vraag ik mij af.

Uiteraard niet. Maar je bent stekeblind als je de waarschuwingen niet ziet.

Need I say more :?

15 jun 2006 21:41
Profiel
Bericht 
Olaf schreef:
Lydia schreef:

..... is niet waar - hangt er heel erg vanaf wat je op dat circuit aan het doen bent :idea:

De Ring staat niet (overal) gedefinieerd als circuit :wink:

Maar we hadden het toch over vrij rijden op het circuit op dit topic? Daarom schreef ik dat je in dat geval dus niet verzekerd bent...

15 jun 2006 21:43
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
horn schreef:
Lydia schreef:

idd, als Olaf zegt: als je bezig bent met een rijvaardigheidstraining ben je bij veel verzekeringsmaatschappijen gewoon verzekerd. Wordt je wrak :evil: vervolgens weggetakeld en vinden ze nummerstickers, rondemeters en/of stopwatches in je auto, ben je alsnog de pineut... :shock: :idea:

Daarom gebeuren er nog best vaak eenzijdige ongelukken in de buurt van een circuit...

Weet je nog die Donkervoort op Zolder met die huilende eigenaar??

15 jun 2006 21:50
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
MS964 schreef:
Nou Rob, bij mij in de straat vallen er toch niet zoveel doden en gewonden hoor. Dus wel degelijk meer risico op de Ring.

Misschien niet bij jou op straat maar Duitsland kent procentueel een behoorlijk aantal verkeersdoden op de snelweg per jaar. Hoe al die kilometers snelweg zich tot de Nordschleife verhouden weet ik niet.

Overigens ben ik het met velen eens dat je motoren en autos niet gemengd moet latern rijden. Ook ik heb jaren lang heel fanatiek motor gereden en weet uit ervaring dat ik met twee wielen een bocht nooit zo hard kan nemen als een flinke auto. Daarin tegen kan een auto het qua acceleratie veelal niet winnen van een motor.
Tuurlijk is het leuk om te kijken of je het van elkaar kunt winnen maar de risicos zijn veel te groot. Stuurfoutjes in een auto zijn op te vangen. Op de motor moet je enorm ervaren zijn omdat je onbalans in het geheel brengt.
En dan is er inderdaad ook het door 911-lover genoemde effect van spiegelen. Veel motorrijders denken dat ze toch sneller zijn en flexibeler zijn en daarom niet hoeven te spiegelen. (is overigens ook op de openbare weg heel vaak het geval)

15 jun 2006 22:10
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
RS-R schreef:
Weet je nog die Donkervoort op Zolder met die huilende eigenaar??

... zeker :arrow: wij dachten allemaal dat jij de pits in ging omdat je bij het passeren van de 'platte'donkervoort je mss realiseerde wat voor risico er in ons onschuldige stukje gummen zat :roll: ....

Maar nee, jij moest persoonlijk even de eigenaar er van op de hoogte gaan stellen :twisted: (niet wetende dat deze naast Horn stond toen je hem het relaas vertelde) :evil: :wink:

Lydia schreef:
Maar we hadden het toch over vrij rijden op het circuit op dit topic? Daarom schreef ik dat je in dat geval dus niet verzekerd bent...

In dat geval niet :arrow: maar zoals Horn al aangeeft :arrow: bij een rijvaardigheidstraining in het algemeen wel - mits je auto niet uitgerust is om mee te racen - en dit kan varieren van stickers tot rolkooi of soortgelijke constructies .....

Kijk eens hoeveel mensen er nog met afgeplakte kentekens over het circuit boenderen ..... noem het maar risico-analyse :idea: :wink:

15 jun 2006 22:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Wow wat een berg reacties weer zeg :shock: Horn heeft het mooi samengevat en ik deel 100% de mening van John:

Verkeer kan kei en keihard zijn en ben je daar van bewust, of je nu op Zandvoort, de Ring of op de opebare weg bent.

Mocht, ondanks deze topic, iemand mij een keer aantreffen op de parking van de Ring... spreek me gerust aan en ik neem je graag een veilig (kooi, helm, 6 pt gordels etc) rondje mee in mijn (helaas niet Porsche) 205je.

Mocht je nog meer info willen omtrent de Ring, qua openingstijden, kijkplaatsen, kosten etc.... zie mijn site.

Paskal

15 jun 2006 23:13
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
mhoeneveld schreef:
MS964 schreef:
Nou Rob, bij mij in de straat vallen er toch niet zoveel doden en gewonden hoor. Dus wel degelijk meer risico op de Ring.

Misschien niet bij jou op straat maar Duitsland kent procentueel een behoorlijk aantal verkeersdoden op de snelweg per jaar. Hoe al die kilometers snelweg zich tot de Nordschleife verhouden weet ik niet.

Uiteraard bedoelde ik dit niet letterlijk. Ik woon in een rustige straat met drempels, en daar gebeuren idd niet zoveel ongelukken. Maar de suggestie van Rob H. en kennelijk ook van jou is dat de Ring net zo veilig zou zijn als de openbare weg. Dat lijkt me heel stug, sterker nog, ieder kind kan bedenken dat het aantal doden/gewonden/blikschades op de Ring een stukkie hoger zal uitkomen dan welke openbare weg dan ook.

15 jun 2006 23:58
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Joost Houben schreef:
Er wordt een verkeerd beeld geschept van de Ring door mensen die nog nooit in de buurt van de Ring zijn geweest.

Tja, soms is het moeilijk om iets objectief te bekijken en in dat geval wordt anders vaak gezien als verkeerd. :|

Wat mij betreft ook van toepassing op het rijden op de Ring ;)

16 jun 2006 10:41
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Joost Houben schreef:

Joost,

Ook ik ben der geweest, en heb met verbazing een tijdje op een van die plekken staan kijken naast de baan.

Wat er op die (doordeweekse) dag voorbij kwam, man man....

Porsches in alle maten, Ford Capri-Opel Ascona- Lotus- standaard straatauto's woorndere vele BMW's en zeer veel motorrijders.........van die gasten met zo'n motorpak waarvan het kruis tussen de kneieen hangt en zo'n nekbult.....wellicht 1000 kilometer gereden en dan met al hun maten ff de ring op.

Nee ik daar niet tussen als amateurtje.

16 jun 2006 12:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende