Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:51

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Oldtimerdag in Lelystad 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht Oldtimerdag in Lelystad
Op 18 Juni is het weer eens zo ver, de oldtimerdag van Lelystad! Het zal reeds de 22e editie zijn.

*Ik ben nog nooit heengeweest maar verleden jaar wel vernomen dat het behoorlijk groot en spannend moet zijn, met auto's die echt al een geweldige geschiedenis achter de rug hebben.*

Dit jaar zal er onder andere een Rolls Royce Springfield Phantom I uit 1930 te bewonderen zijn die eens van Joseph en Rosemary Kennedy was!! :shock:
Ook zal het 120-jarig bestaan van Benz gevierd worden, net als het eeuwsfeest van Lancia en 60-jarig jubileum Wegenwacht.

Zijn er mensen die verleden jaar de editie bijgewoont hebben en het dit jaar OOK weer zullen doen?? :wink:

25 apr 2006 17:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Bah Jongens, echt NIEMAND heen geweest???
..ik heb eens een beetje op de site zitten neuzen, ook onder de foto's. Er zaten toch naar mijn mening genoeg oude Porsche's bij! 8)
In 2003 zelfs één die een prijs gekregen had!

27 apr 2006 22:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zet even het linkje van het foto-albummetje hier.
Dan kunnen we ook mee genieten :wink:

Laatste update 22/10/2013

27 apr 2006 22:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
uhm..heb me vergist, was de versie van 2002 waar een Porsche 356 een prijs gewonnen had...ik zal effe de link plaatsen van de site, die er trouwens NA verleden zomer wel erg op vooruit gegaan is, hele mooie lay-out :P

http://www.oldtimerdaglelystad.nl/php/view.php

http://www.oldtimerdaglelystad.nl/pics/ ... ad-088.jpg

http://www.oldtimerdaglelystad.nl/pics/ ... 7/0202.jpg WAT EEN SCHOONHEID!!! :shock:

27 apr 2006 22:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster.996 cabrio
Lelystad
Bericht oldtimerdag
De oldtimerdag is altijd goed bezocht in Lelystad, is tevens mijn inziens ook het enige goed bezochte evenement in Lelystad.(buiten de Flevotoerrit om natuurlijk).
Persoonlijk geef ik niet zo veel om die auto`s met houten wielen, maar ja ieder z`n meug zou ik zeggen.

Peter,Boxster

Lelystad natuurlijk!!!!!

27 apr 2006 22:46
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Morgen is het zo ver :D
Hoop dat we lekker weer hebben, ga zeker heel wat foto's schieten!!

Gaat er voor de rest nog iemand heen van dit forum? * effe gezellig ouwenelen bij een kopje koffie ofzo!? * 8)

17 jun 2006 12:54
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
FROST schreef:
Morgen is het zo ver :D

Gaat er voor de rest nog iemand heen van dit forum?

Als ik al naar Lelystad ga ...... :wink:

17 jun 2006 13:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ja, en wat wilde je daar mee zeggen Olaf, je gaat driften?

Ik heb trouwens nog steeds je tel nummer uit Spa meegenomen dus als we daar zijn kunnen we gerust effies komen kijken bij jullie anders..?

17 jun 2006 13:46
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En ik vertrek in 15 minuutjes richting Nordschleife

:ba: :ba: :ba: :ba: :ba:

Laatste update 22/10/2013

17 jun 2006 14:17
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
FROST schreef:

... nope ... d'r staat ALS ..... en zo als het er nu uitziet ga ik morgen nergens heen :wink:

... denk ook niet dat je als niet deelnemer het driftterrein op kan komen ...

17 jun 2006 14:30
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Ga morgen naar Oss On Classic Wheels met mijn oude bak. Is een oldtimerrit + concours d'elegance.

Lelystad mag ik nog niet meedoen. Is te nieuw :cry:

17 jun 2006 18:31
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Olaf schreef:
FROST schreef:

... nope ... d'r staat ALS ..... en zo als het er nu uitziet ga ik morgen nergens heen :wink:

... denk ook niet dat je als niet deelnemer het driftterrein op kan komen ...

ZUIPERD!! 8)

17 jun 2006 22:17
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Jaco schreef:
ZUIPERD!! 8)

Dat was alweer eergisteren :wink:

18 jun 2006 0:48
Profiel WWW Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
We vertrekken over 1 uurtje. Niet in een P, maar in een Mercedes. :?

18 jun 2006 7:04
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Tja nou...het zou dus weer eens een wonder zijn als ik heen kwam;
Mijn vriend heb er helemaal geen zin in :cry:
Hij zit liever de hele middag aan zijn pc zijn server in elkaar te rommelen. Als hij wel gaat, doet ie dat voor mij. Damn, als ie nou ook nog eens een EIGEN mening zou hebben. Van MIJ hoeft ie niet mee, dan vraag ik wel een ander...Zucht.. :roll:

18 jun 2006 9:51
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
FROST schreef:
Mijn vriend heeft er helemaal geen zin in :cry:

.... zeg jij de komende maand(en) toch ook dat je (n)erg(ens) geen zin in hebt :idea: :twisted: :wink:

FROST schreef:
Hij zit liever de hele middag aan zijn pc ...

... als dat nou nog was om De 24 uur van Le Mans te kunnen kijken 8) .... eigenlijk veels te mooi weer om binnen te zitten - zo maar weer met de laptop het terras op :wink:

Olaf -gaat vandaag niet naar Lelystad- :drive:

18 jun 2006 10:07
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Vandaag hier ff langsgereden. Alhoewel ik niet zo veel met oldtimers heb, was het best geinig. Het langste stilgestaan bij 2 mooi lelieblanke elfjes, een 356 en een targa. Verder viel me het tegen, het aantal P's. Wel goeie sfeer, heel veel autofielen!

18 jun 2006 17:02
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Heren, het is toch nog goed gekomen, beter dan ik ooit had kunnen bedenken!!!!!!!!! :lol:

We zijn laat vertrokken, rond een uutje of half 1, en ik had er werkelijk een zwaar hoofd in. Een vriend die er niet echt zin in had, en stikkend heet weer..
MAAR toen waren we voorbij Den Oever en we schrokken ons lam want er kwam ons een 930 met een over machtige snelheid voorbij. We reden zelf al tegen de 140 dus ik denk dat dit beestje toch al dik tegen de 180 zat. Mijn dag werd alweer wat beter :wink:

Eenmaal aangekomen in Lelystad zagen we een hele stoere Lambo Diablo in donkergroen, helaas heb ik er geen foto's van kunnen nemen..

Het event viel zelf een beetje tegen, hoewel het een stuk groter was dan in Den Helder natuurlijk.
Door de mensenmassa's ergerde ik me haast dood, je kon er bijna geen goede foto's schieten.

Onder de speciale auto's bevonden zich de allereerste wagen van Benz, een zeer simpel model uit 1886, een Pierce Arrow sedan, een paar mooie Buick's uit 1937 en 1939, en een replica van een Auburn Speedster. ( voor de laatst genoemde wagen, snuffel eens rond op Internet, het is echt een SUPER mooi gevaarte! )
Natuurlijk waren er ook Porsche's. Hoewel ik moet toegeven dat ik wel wat meer oude 356ers had verwacht. In totaal was er daar maar één van, een zilveren 1600. Deze kreeg aan het einde van de middag trouwens een prijs. Ik kon in ieder geval niet stoppen met het fotograferen van dit pareltje :wink: Mijn vriend moest me wegtrekken..
Er stonden ook nog 2 witte Oer-911ers. Waaronder een T versie.

Na de prijsuitreiking zijn we weggegaan.
We hebben gegeten en even gezellig voetbal gekeken bij familie van mijn vriend en toen we even zijn gaan wandelen om het eten te laten zakken, zagen we over de dijk een, jawel, 928 S2 met S4 velgen rijden(?)
Het beestje parkeerde nog wel precies in onze straat, voor onze voeten!! Er kwam een heel mooi roffelend geluid uit, en dat liet het hartje van FROST natuurlijk sneller slaan!
Gelijk effe een praatje gemaakt met de baas. En gevraagt of wij een rondje meemochten! Dus zo kwam het dat we net nog eventje met zijn allen hebben mogen genieten van de pure snelheid van de 928, waande mijzelf weer als op Spa. ( 200 over de dijk :twisted: )

Met al, geslaagde dag.
Op de terugreis als eerste NOG een 930 gezien, en een zilverkleurige 993 Coupe.

18 jun 2006 22:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Met z'n 3en in een 928 :? Dat was dan toch ook wel proppen :lol:

Maar ik ben benieuwd naar de foto's. Ik zie ze nog niet in je album staan.

18 jun 2006 22:23
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Moet eerlijk toegeven dat het een beetje tegenviel. Heb nog wel gekeken bij de schaalmodellen, maar dat waren veel US cars. Maar goed..... het weer was super en heb me, ondanks een pet, nog best aardig weten te verbranden :oops:

18 jun 2006 22:25
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Even een update van Oss On Classic Wheels. Circa 150 oldtimers en ik was de enige Porsche die meereed...

Wel Marcel ontmoet die met zijn Harley eens even poolshoogte kwam nemen.

Leuke rit en om 14.15 afgelopen en Frost.... met 110 km/p uur naar huis met ramen en schuifdakje open. Zag er waarschijnlijk niet uit.
En maar duwen achter de turbo. Hoezo sterk in je schoenen moeten staan.

Op naar VET COOL MAN :lol:

Marcel B.

18 jun 2006 22:59
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ik vond het met de kraampjes ook tegenvallen, inderdaad veel amerikaanse modellen.
Wat ik wel heel geinig vond, er was een kraam, daar stond een schaalmodel van een Porsche Boxster in verpakking, maar de opschrift was van een andere 1:18 Ferrari! Eventjes de verpakking verwisselt misschien?? :D

edit/ Wat die 928 aangaat: Ja, was best proppen, ik zat naast de bestuurder want ik ben het langst. Mijn vriend daarintegen kon achterin, wel schuin, hij is maar 1,61!

Het uploaden van de foto's is mij hier nog niet gelukt. Ik krijg altijd een foutmelding dat ze of corrupt zijn of te groot, Ga er van uit dat ze te groot zijn aangezien ik de foto's van Spa naar Rufie wilde sturen per mail maar daar deed quicknet bijna een kwartier over om de mail vervolgens met een lekkere foutmelding terug te transporteren :roll: /edit

18 jun 2006 23:23
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]