Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:39

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
te GEK of te GEDREVEN??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht te GEK of te GEDREVEN???
Na het lezen van de 356 projecten van Paul en Michael ben ik een beetje gaan twijvelen over mijn eigen project. Aangezien ik zelf best wel emotioneel gehecht ben aan mijn elfje graag reacties van buitenstaanders.

De voor geschiedenis;

Ik heb mijn eigen 911 aangeschaft voor een kleine 10.000 euro (September 2004). Zonder AKK en zonder geschiedenis. (hier hoef ik geen reacties op…. Dit spreekt nu wel voor zich :cry: ) Sindsdien, zoals je kunt verwachten, zijn er meer reparaties uitgevoerd dan kilometers die ik heb gereden. (Een beetje overdreven, maar zo voelt het wel).

Ik dacht op hoop van zegen. (Als de motor goed blijft) de beginnede roest aan te pakken en dan heb ik een leuke wagen.

Helaas…. :!: Eerst na het hele uilaatsysteem, startmotor, bezine leidingen, voorraam en zijraam etc. te hebben vervangen was ik nog niet aan het roest probleem toegekomen. De motor kreeg een raar tikkend geluid en bleek dus een kromme drijfstang te zijn. Vanaf Februari wordt de motor gereviseerd inclusief versnellingsbak, nieuwe banden (misschien nog nieuwe schokbrekers).

Op zich heb ik dan een in goede technische verkerende staat Targa. De wagen komt me meer als het dubbele van aanschafwaarde te kosten.

En nu verder;

• Roestprobleem
• Lekkend Targa dak

Aangezien ik dus al veel geld heb gestoken in reparaties begint bij mij twijvel te ontstaan over het verdere verloop van het project. Voor het roestprobleem heb ik in eerste instantie het plan

• de wagen totaal te strippen
• Vervolgens in een afbijtbad (ben de naam kwijt, ergens in Noord Holland)
• En daarna de rotte onderdelen te laten vervangen
• Rubbers vervangen
• Dakje reviseren
• En weer in de orginele oranje kleur te laten spuiten.

Dit dan wel bij een restauratie bedrijf.

Ik ben bang dat de kosten zo hoog uitkomen dat de kosten totaal niet meer in verhouding staan tot het exemplaar waar ik mee bezig ben. (Quote van een restauratie bedrijf waar ik ben geweest; ’’ Ik zou maar afstand doen van de wagen en je verlies nu accepteren voordat je straks met zo’n hoge kostenpost eindigd die dit niet unieke exemplaar niet veel extra waarde geeft’’)

Ben ik dan echt gek om zover te gaan? Of te gedreven?

Een paar vragen:

• Maakt de ontbrekende voor geschiedenis veel uit na een complete restauratie?
• In 1978 werd de body toch al verzinkt? Waarom heb ik dan toch roest? Of verzonken ze maar gedeeltes van de body?

Laatst bijgewerkt door yohanv op 19 jun 2006 0:05, in totaal 1 keer bewerkt.

18 jun 2006 23:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Die voorgeschiedenis is idd huilen met de pet op.
De ontbrekende voorgeschiedenis zou een zwak punt bij eventuele verkoop zijn , doch ik denk als je een uitgebreide reportage maakt met voldoende materiaal (rekeningen , foto's voor tijdens en na, etc) dit toch wel een overtuigende factor kan zijn.
Ik vrees wel dat zoals je aanhaalt de kosten erg hog gaan zijn dus best even op voorhand navragen , rekenen en zien of het zich voor je loont.
Op de vraag waarom er toch roest komt op een verzinkt koetswerk kan ik maar één verklaring geven (wat niet wil zeggen dat dat de enige is).
Voor mij duidt dit op een gevolg van geleden schade die hersteld is en/of vervangen onderdelen die niet originbeel zijn (lees niet verzinkt).

Laatste update 22/10/2013

18 jun 2006 23:25
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
De bescherming zink en lak is een zg duplex systeem :arrow: zorgen er samen voor dat de boel (minder snel) van buiten af gaat oxyderen :idea:

De oxydatie waar jij het over over hebt komt waarschijnlijk van binnenuit .... of er is ooit schade geweest aan het duplex-syteem

Voor de investeringen die je doet aan/in je 911 moet je voor jezelf afvragen hoe lang je deze auto in je bezit wilt houden .... om zegge nu 20K aan euro's weg te gooien is een hoop geld - wil je er nog 5 of tien jaar in blijven rijden, dan kan je naar mijn idee er best mog eens een duizendje of tien tegen aan gooien - vermits je het idee hebt dat het daarna wel een keer ophoudt met deze bodemloze spaarpot :idea:

18 jun 2006 23:25
Profiel WWW Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

ik heb zelf ook een targa van 92 en ik heb ook dak rubbers en dak al vernieuwd.
motorrevisie nieuwe koppeling rondom nieuwe remmen.nieuwe airco radiateur enz enz nieuw servo motors enz enz als ik de rekinngen optel
zit ik dik over de €15.000 aan nieuwe dingen heb ik het nog niet eens over de onderhouds beurten.
maar het zal me een worst zijn ik doe de wagen toch niet weg dus hoop er weer minsten 10 jaar plezier van te hebben.
o ja deze winter gaat hij ook naar de spuiter om wat kleine plekjes weg te werken ben je ook zo weer een paar centen lichter.
maar ja je rijd dan wel in en betrouwbare wagen.
ik heb van avond mijn olie thermostaat weer gereviseerd is ook weer €100.
maar kort om zoals olaf zegt als je hem niet van plan bent weg te doen lekker je centen er in stoppen(als het kan natuurlijk)

gr anton964

18 jun 2006 23:40
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Inderdaad geen leuk verhaal, mijn situatie is niet hetzelfde, maar ik herken er wel eea in. Ook ik heb de auto zonder AKK en zonder historie gekocht, voor wel wat meer dan wat de jouwe heeft gekost. Wel laten taxeren door Wolter Gratema. Wist niet veel van Porsches, kende het PF niet, alleen Morgan en wat klassieker bladen gelezen en toen ik deze gezien had de sprong gemaakt. Daar de mijne ook van 1977 en dus bijna 30 jaar oud is ben ik ook al het nodige tegengekomen en is nu het nodige vervangen of wordt op dit moment op hetzelfde troetel adres als waar de jouwe staat gedaan. Ook ik had last van roest en niet een beetje, twee grote gaten door en door in de achterspatborden, " mooi" weggewerkt met plamuur, glaswol en op maat geknipt blik :? , waar even snel overheengespoten was. Is reeds door een hele handige kennis mooi gerepareerd. Verder kleurverschil in de koets vanwege meerdere spuitklusjes. Nu de warmtewisselaars vervangen, motor en bak hebben aandacht gehad en de hele auto wordt opnieuw gespoten ivm. tikje van de buurman, nog meer roestvorming ( voor en onder de parafan) en het voorgenoemde kleurverschil.

Dus heel wat geleerd wat ik liever voor de aankoop had geweten! Maar nog steeds erg gek met de auto, moet niet vergeten dat ie al bijna 30 is, we doen hem denk ik nooit meer weg. Ik heb de jouwe zien staan, inderdaad, mooi oranje is niet lelijk, zeker niet op een PF ritje naast een 1977 limoengroene! :wink:

Ik hoop dat dit je iets opbeurt, blijft inderdaad een lastige keuze, zeker als je de ratio erin betrekt. Succes!

18 jun 2006 23:59
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Ben het met 911-lover (Koen) eens dat wanneer je je reparaties en evt. restauratie goed documenteert, bijv. door foto's en rekeningen in een album te plakken of op datum in een map te doen dit een ontbrekende voorgeschiedenis kan goedmaken. Of kan verbeteren, want wat heb je aan rekeningen van 15 jaar geleden?

Over de roest aan de carrosserie: vanaf midden-1975 was de 911 verzinkt. Echter roest kon locaal optreden in plaatsen waar water holle ruimtes kon binnentreden, zoals achter de koplampen. En idd na slechte plaatwerk-reparaties. Vreemd verhaal: op rennlist.de las ik dat de zinklaag na 14-15 jaar zijn roestwerende werking kan verliezen. De precieze werking van dit proces is mij niet geheel duidelijk, maar e.e.a. wordt hier uitgelegd:

Hallo,
hab zwar auch schon was von Opfermetallen und dem Schutz von Metallen aufgrund der elektrochemischen Spannungsreihe gehört. Da ich´s nicht erklären könnte, hab ich auch mal gegoogelt. Glaube hier http://www.karger.net/zink/zinkundstahl.html ist es ganz gut beschrieben, warum das Zink im Laufe der Jahre weniger wird.

Of ga naar rennlist voor de discussie hierover.

Of je door moet gaan met je project is een moeilijke beslissing. Het restaureren van een auto is nl. meestal niet winstgevend. Heb ikzelf mogen ondervinden met een Alfa Romeo uit 1964. Het hangt er ook vanaf hoeveel je verliest wanneer je hem nu verkoopt.

Of: waarom spreid je de restauratie niet en ga je eerst rijden, en doe je over een tijd de carrosserie?

In ieder geval veel wijsheid toegewenst. Het is wel een mooie auto. Heb hem ook gezien...

edit Shark -> link ingekort

19 jun 2006 0:24
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Bedankt voor de reacties. Waar ik mezelf dan ook weer goed in kan vinden en weer wat opgebeurd word ja.

Wat betreft schade: Ik heb vorig jaar een taxatie rapport op laten maken door een door DIKS geleverde taxateur. Deze heeft de auto grondig geinspecteerd en er bleek dus geen enkele zichtbare schade door aanrijdingen of zoiets dergelijks te zijn geweest. (Pak van mijn hart).
Ik kan me daardoor het beste in Olaf zijn antwoord vinden wat betreft de roest. Het is inderdaad roest van binnen uit. (onder de koplampen, bij de hoekpunten waar de rubbers aansluiten, langs de raamstijl etc.)

Citaat:
Voor de investeringen die je doet aan/in je 911 moet je voor jezelf afvragen hoe lang je deze auto in je bezit wilt houden .... om zegge nu 20K aan euro's weg te gooien is een hoop geld - wil je er nog 5 of tien jaar in blijven rijden, dan kan je naar mijn idee er best mog eens een duizendje of tien tegen aan gooien - vermits je het idee hebt dat het daarna wel een keer ophoudt met deze bodemloze spaarpot

Wat betreft het houden van de auto; Ja ik ben van plan om hem nog vele jaren trots in onze garage te parkeren. Om er na de revisie etc... er nog een duizendje of tien achteraan te gooien ligt dus in de planning zodra ik dit budget heb bereikt.

De uitspraak om het in een NIET unieke auto te stoppen zinde mij niet zo, maar zoals ik begrijp vinden jullie het dus ook wel de moeite waard.

Citaat:
als ik de rekinngen optel
zit ik dik over de €15.000 aan nieuwe dingen heb ik het nog niet eens over de onderhouds beurten.
maar het zal me een worst zijn ik doe de wagen toch niet weg dus hoop er weer minsten 10 jaar plezier van te hebben
:thumleft:

Citaat:
Daar de mijne ook van 1977 en dus bijna 30 jaar oud is ben ik ook al het nodige tegengekomen en is nu het nodige vervangen of wordt op dit moment op hetzelfde troetel adres als waar de jouwe staat gedaan. Ook ik had last van roest en niet een beetje, twee grote gaten door en door in de achterspatborden, " mooi" weggewerkt met plamuur, glaswol en op maat geknipt blik , waar even snel overheengespoten was.

Dat is ook dikke pech Jeroen. Bij mij gaat het hopenlijk niet zover.

Citaat:
En je zal zeker de 356-igers van Paul en Michael bedoelen (365 ken ik niet)
:arrow: :oops: Aangepast (beetje dislectisch) :wink:

Citaat:
De ontbrekende voorgeschiedenis zou een zwak punt bij eventuele verkoop zijn , doch ik denk als je een uitgebreide reportage maakt met voldoende materiaal (rekeningen , foto's voor tijdens en na, etc) dit toch wel een overtuigende factor kan zijn.
Ik vrees wel dat zoals je aanhaalt de kosten erg hog gaan zijn dus best even op voorhand navragen , rekenen en zien of het zich voor je loont.
:arrow: Wordt aan gewerkt. Erwin maakt gelukkig van elke stap uitgebreid foto's etc... Ik maak hier later zelf een uitgebreid verslag van. :idea:

19 jun 2006 0:52
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Retep968 schreef:
Ben het met 911-lover (Koen) eens dat wanneer je je reparaties en evt. restauratie goed documenteert, bijv. door foto's en rekeningen in een album te plakken of op datum in een map te doen dit een ontbrekende voorgeschiedenis kan goedmaken. Of kan verbeteren, want wat heb je aan rekeningen van 15 jaar geleden?

Of: waarom spreid je de restauratie niet en ga je eerst rijden, en doe je over een tijd de carrosserie?

In ieder geval veel wijsheid toegewenst. Het is wel een mooie auto. Heb hem ook gezien...

De meningen over de huidige documentatie ben ik heel blij mee. Sinds de auto in mijn bezit is hou ik al alles goed bij. Nu is het wachten op de fotosessie van Erwin als de revisie klaar is en dan ga ik dus beginnen met een zo compleet mogenlijke documentatie met foto's om de ''schade'' in te halen.

Zijn er ook leuke orginele mappen van Porsche waar ik alles in kan bewaren? Dat geeft toch wel een extra tintje aan het geheel.
Wat betreft het spreiden. Ja als de auto motorisch nu goed is, dan rijdt ik eerst nog wel een tijdje met roest rond. Gerard bij Renntech zei ook al eens; Die auto rijdt er heus niet minder om met die paar roestplekken hoor !!!! En ik kan het niet met hem onneens zijn.

Ik zal nu de link eens doornemen, bedankt hiervoor.

19 jun 2006 1:04
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Zo, leuk om dit te lezen, ondanks de tegenslagen. Ik vind het vooral leuk dat er weer iemand die blijkbaar echt gehecht is geraakt aan zijn wagen.

Want dan krijg je dus zulke hersenkronkels. Je moet wel gek zijn, om een "gewone 911 van '78 volledig te laten restaureren. Krijg ik nu ook al enkele weken te horen, omdat ik beslist heb om een mijn "gewone 356 Coupé" te laten restaureren. Kost hopen geld, en als je hem ooit verkoopt, mag je al blij zijn dat je de helft recupereerd.

En hier zit het hem juist, als je de intentie hebt om de wagen vroeg of laat (ja zelfs pas binnen 10jaar) NIET DOEN. Heb je echter zo'n binding met de wagen, dat je zegt, ik doe hem enkel weg, als ik echt niet anders kan, ZEKER DOEN. Je gaat als je niet op kosten bespaart, een wagen krijgen, die niemand anders heeft.

Jouw 911, helemaal opgemaakt door jou, en hij gaat zelfs aanvoelen alsof je de eerste eigenaar bent. Zoals ik in mijn verslag schreef, "Rebirth of a car", an naarmate het einde naderd, ga je dat gevoel ervaren, van een wagen die volledig voor jouw gebouwd is. Voor geschiedenis, speelt dan helemaal geen rol meer, probeer er wel een juiste motor en versnellingsbak in te krijgen "matching numbers", bij een eventuele verkoop gaat dit je wat extra opleveren en het verlies beperken.

Voorgeschiedenis van een gerestaureerde wagen, is enkel belangrijk als het over echt exclusieve wagens gaat, en dan dank ik aan een Spyder, 904, 356 Carrera met race geschiedenis, en dan kan je ook weer wat meer vangen, als je de juiste info hebt.

Enkel nog een imho een goede raad, een halve restauratie bestaat niet.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 jun 2006 6:49
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Mijn mening (tja, die vraag je). Niks meer aan doen en verlies pakken.

Hoewel ik alle bovenstaande verhalen begrijp en ook wel kan onderschrijven in sommige gevallen, heb je tot nu 20 ruggen in een auto gestopt die je wellicht nog voor 13 kan verkopen. Prop er nog eens 10 - 15 ruggen in en dan kan je hem voor 16 verkopen. Of je hem nou wel of niet gaat/wil verkopen, als ik zo je verhaal over je auto lees is hij niet bijzonder, niet gedocumenteerd en voorlopig nog niet in concoursstaat. Om hem perfect te krijgen is denk ik voornoemde 10-15k zelfs een erg lage schatting. Stel nou dat je hem voor 10-13 verkoopt en daar die 10-15k bijlegt (vooropgesteld dat je die kan uitgeven, maar daar voor het verhaal even van uitgaand), dan kan je voor 20-28K een hele goede 911 kopen, met AKK en historie.

Daar zal je ook wel weer eens wat mee hebben, maar dan is de basis tenminste goed.

My 2 pennies.

Horn - ook ooit op tijd afscheid genomen met pijn in zijn hart van zijn eerste 964 zonder AKK (ook bodemloze put)

19 jun 2006 7:21
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Ook ik ben het helemaal met Horn eens. Het heeft meer moed nodig om nu je verlies te nemen dan om door te "modderen" want zoals Paul ook al zei; halve restauraties bestaan niet, of toch eigenlijk wel, maar dan heet het knoeiwerk. Wil je die van jou zo krijgen als je hem zou willen dan moet ie helemaal gestript (zie Pauls verslag), en dan praten we over serieus geld en tijd.

Dus

1) helemaal restaureren en dan ook echt grondig
2) verkopen en naar iets anders omkijken, ala het verhaal van Harald
3) lekker doortuffen zoals ie nu is en nog een beetje sparen en dan naar optie 2....

19 jun 2006 7:31
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Deels eens met Horn, maar niet helemaal :)

Indien je de wagen tot concoursstaat wil brengen, is het belangrijkste, dat de wagen hard is " dus niet zo wak als natte peperkoek" voor de rest, hoe slechter "goedkoper " hoe beter, alles dient toch te vervangen worden.
Nieuwe zetelbekleding, nieuwe kabelbomen, tellers reviseren, nieuwe ramen enz. Je kan beter een volledig afgereden barrel hebben, dan een goede daily driver.
Dat is eigenlijk het grootste probleem met mijn coupé, die wagen is nog vrij goed, maar gaat in restauratie niet beterkoop zijn, dan een volledig afgereden 356.

We zijn hier nu wel aan het spreken, over een wagen een toprestauratie te geven, ik weet niet of dat dit eigenlijk de bedoeling was toen de vraag gesteld werd.

Is het niet de bedoeling, dan inderdaad de raad van Horn opvolgen, want die € 15.000 die Horn in zijn rekensommetje aanhaalt, zijn peanuts, als je aan zo'n project begint.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 jun 2006 7:33
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Verlies pakken en een andere kopen.
Lijkt mij de enige wijsheid.

(blijkbaar ben ik niet de enige die zo denkt...)

19 jun 2006 7:39
Profiel Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
Deels eens met Horn, maar niet helemaal :)

Dat mag natuurlijk altijd :twisted: :wink:

ppp 356 schreef:
alles dient toch te vervangen worden.
Nieuwe zetelbekleding, nieuwe kabelbomen, tellers reviseren, nieuwe ramen enz. Je kan beter een volledig afgereden barrel hebben, dan een goede daily driver.

Voor een 356 speedster kan ik me dat voorstellen, voor een 356 coupe evt ook nog (al moeilijker).

Voor de 911 van johanv dus niet. Ik kan me niet voorstellen dat hij daar (als ik gewoon zijn topicstarter lees) - doe een gooi - 75.000 euri in gaat steken om zijn 911 in concoursstaat te krijgen. Ik lees nergens iets van tentoonstellingen etc. Hij wil een mooie 911 om lekker in te rijden.

Off body restaureren tot beter-dan-nieuw lees ik niet in zijn wensenlijstje terug. Ik kan me vergissen, ik lees ook maar tussen de regels...

Vandaar mijn advies. Zoals het spreekwoord zegt: uithuilen en opnieuw beginnen.

Oja, en leren van je fouten. Dure leerschool, ik weet het. :cry:

PS Optie 3 van Marcel is ook een goede, want door een beetje rijden zal hij niet snel veel minder waard worden. Moet met die roest natuurlijk ook weer geen jaren gaan duren...

Veel wijsheid!

19 jun 2006 7:44
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Exact.
Als het nou ging om een 2.0 ltr. 911-je dan was het een ander verhaal geweest.
Maar zoveel geld in "slechts" een SC steken, is het volgens mij nooit waard. Hier zijn er nl. gewoonweg teveel van. Niet onvriendelijk bedoeld maar in mijn ogen wel de waarheid. Ik zou 'm lekker proberen interuilen op een ander exemplaar.

Suc6

19 jun 2006 7:47
Profiel Twitter 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik ben bang dat TS teveel kijkt naar het geld wat hij nu kwijt raakt indien hij de wagen verkoopt en niet kijkt naar het (nog veel hogere) bedrag welke hij kwijt raakt in de toekomst als hij door gaat met dit project.

Het verlies nemen is altijd het moeilijkste wat er is. Maar het is zeker in deze de beste weg. Voor het geld dat je nu al zeker kwijt bent aan de auto in een fatsoenlijke staat te brengen kun je een zeer goede SC kopen, wat zeg ik: je kan zelfs een goede 3.2 voor dat geld krijgen.

19 jun 2006 8:46
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
We zullen hem even goed helpen :wink:

@yohanv; Neem voor een totaal restauratie voor de wagen in perfecte staat te brengen, maar op een budget van tussen de € 45.000 en 65.000, maar dan heb je wel een pracht van een wagen, die je nooit of te nimmer nog zonder veel verlies kan verkopen.

Nu moet je voor jezelf uitmaken, hoe erg je aan de wagen gehecht bent. :lol:

Ik denk dat je nu de beslissing moet nemen, alles of niks doen aan de wagen.

19 jun 2006 9:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Let op mijn woorden:

Targa's worden in de toekomst alleen maar zeldzamer, zeker in originele staat. Ze beginnen nu al zeldzamer te worden...

Ik zou lekker doorgaan met dit project, zeker als je je blok en bak al gedaan hebt... Ach, die roest werkt de proffesional in Steenwijk :D ook wel weg; zo'n loogbad om 'm helemaal kaal te maken zou ik niet doen.

Succes, (en veel plezier natuurlijk !!)

Dick

19 jun 2006 9:14
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Dick schreef:
Let op mijn woorden:

Targa's worden in de toekomst alleen maar zeldzamer, zeker in originele staat. Ze beginnen nu al zeldzamer te worden...

Als zeldzaam is gedefinieerd als "minder" dan heb je zeker gelijk vanwege het simpele feit dat ze niet meer worden gemaakt en er dus nooit meer kunnen komen dus minder..

Zeldzaam als in "goede investering", denk het niet....
Auto's die als een goede financiele investering te boek staan zijn spreekwoordelijk op de vingers van 1 hand te tellen en vaak supergevoelig voor conjunctuur......

Dus blijft over auto als investering in leuke momenten, goede herinnering, ook niks mis mee en een van de weining dingen die je met je mee kunt nemen als je de houten pyama aantrekt...

19 jun 2006 9:18
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Dick schreef:
Let op mijn woorden:

Ik zou lekker doorgaan met dit project, zeker als je je blok en bak al gedaan hebt... Ach, die roest werkt de proffesional in Steenwijk :D ook wel weg; zo'n loogbad om 'm helemaal kaal te maken zou ik niet doen.

Succes, (en veel plezier natuurlijk !!)

Dick

Ik vrees dat je dan voor het halve werk gaat,(zonder afbreuk te willen doen aan Erwins werk) Indien de wagens dan toch zo in waarde zouden stijgen, zoals jij vermoed, en het interresante restauratieprojecten worden, gaan ze geen geld geven aan een goede daily-driver, en ben je je geïnvesteerde centen kwijt.

19 jun 2006 9:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Als'ie technisch 100% is, rijden tot'ie er écht niet meer uitziet en dan pas de koets op laten knappen, heb je nu alvast tijd om goed vervangings plaatwerk te gaan zoeken. Maar ik kan goed begrijpen dat als je al zoveel geld in je karretje hebt gestopt om hem technisch goed te maken dat je niet wilt dat de buitenkant er niet uitziet, dat is toch hetgene waar je tegenaan kijkt hè?
btw, ik vind dat oranje echt "Da Bomb"

19 jun 2006 9:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
yohan: vraag gewoon eens aan Renntech wat het moet kosten om deze auto:

- weer rijdbaar en probleemloos te maken
- klaar te maken voor jaren plezier (roest weg, evt overspuiten etc)
- in concoursstaat te brengen

en tel dan je zegeningen.
En doe dat op rationele basis en niet op emotionele.
Toen ik mijn eerste 964 kocht was ik de koning te rijk en riep tegen iedereen dat ik hem nooit meer weg zou doen. Toen ik twee jaar (en twee 964's) later in mijn 'ideale' eigen 964 reed was ik dolblij dat ik dat gebakkie kwijt was en dat ik 'deze' gekocht had. Enfin, die is inmiddels ook weer weg.

Het is maar een auto.

19 jun 2006 10:03
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:

Het is maar een auto.

Ga eens snel je mond met water en zeep spoelen... :evil:

:wink:

19 jun 2006 10:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: te GEK of te GEDREVEN???
yohanv schreef:
In 1978 werd de body toch al verzinkt? Waarom heb ik dan toch roest? Of verzonken ze maar gedeeltes van de body?[/color]

Het grootste misverstand wat er bestaat wat betreft de verzinkte carrosserie. Die kunnen echt wel roesten, alleen duurt het wat langer voordat het begint. Er zijn genoeg voorbeelden van SC's en 3.2'en met doorgerotte dorpels.

19 jun 2006 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Net als hier al vaker is gezegd, een restauratie is gewoon niet winstgevend. Ik zou je p in jouw geval of verkopen, of mee doorrijden en dan de koets doen.
17 jaar geleden heeft mijn vader een volvo amazon (zie album) gerestaureerd, voor 16000 gulden. Nu is die auto wel meer waard, maar de tijd en energie die er in gaat zitten zit in die auto, en komt er niet meer uit (en dan heb je nog de inflatie). Zo'n auto begint een deel van je te worden (alleen balen dat ze er laatst achterop zijn geknald :evil: ).
En goede SC's voor minder rijden er ook rond.
Zo heeft een kennis van ons voor 11.250 (zo meenemen) een witte SC targa gekocht, van binnen en buiten, (zowel technisch als motorisch) in werkelijke topstaat. Alleen de onderkant heeft ook last van roestvorming, gelukkig niet door het plaatwerk heen.
Als je dan beseft dat je zelf zo'n auto kan rijden maar dan met een goede bodem voor 25k meer, dan begint er toch ook iets te dagen dat je niet slim bezig bent :roll: ?
En rekeningen bij je auto, tsja .Onze vorige p (912) daar zat voor een dikke 55.000 gulden bij!! Het was ook een goede auto (geworden), maar gekocht voor 27.5 k gulden.
Zolang je je auto niet helemaal tot het laatste schroefje restaureert, schiet je niets op met die rekeningen. Ik geloof ook dat er hier zat mensen zijn, die zich schamen voor het geld wat ze in hun auto hebben gepompt.

Maarja, liefde maakt blind hè :wink: :D

19 jun 2006 13:52
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende