Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:31

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
[924] Achterklep gasveren/dempers 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht [924] Achterklep gasveren/dempers
De gasveren (of is het dempers?) van mijn achterklep zijn van de week officieel dood verklaard. Hij zweette eerst al wat zag ik, maar hij bleef nog wel omhoog staan, maar van de week waren ze klinisch overleden..

Weet iemand zo de specificaties van die dingen? Ik neem aan de lengte, en druk (gezien de kracht?) of zijn ze allemaal hetzelfde kwa druk.

Alvast bedankt :)

18 jun 2006 23:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Als het goed is staat dit op de dempers zelf. Ik zou iig wel voor nieuw gaan en geen gebruikte monteren, aangezien dit een veel voorkomend probleem is!

19 jun 2006 8:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: [924] Achterklep gasveren/dempers
Meneer aard schreef:
De gasveren (of is het dempers?) van mijn achterklep zijn van de week officieel dood verklaard. Hij zweette eerst al wat zag ik, maar hij bleef nog wel omhoog staan, maar van de week waren ze klinisch overleden..

Weet iemand zo de specificaties van die dingen? Ik neem aan de lengte, en druk (gezien de kracht?) of zijn ze allemaal hetzelfde kwa druk.

Alvast bedankt :)

Doe nu niet zo moeilijk, die dingen zijn gewoon bij Porsche verkrijgbaar en kosten geen drol................

19 jun 2006 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
ik doe ook niet moeilijk, 1x die klep op me harses krijgen is al genoeg :P (ja ik stond er onder kon het half opvangen met me hand maar goed), ik stel enkel de vraag omdat ik het niet kan vinden in het haynes manual, Pet cd of op internet.

19 jun 2006 11:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Volgens PET:

477 827 348F (rechts)
477 827 349D (links)

19 jun 2006 11:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik vond anders dat die dingen voor mijn 964 wel wat meer dan 'een drol' kostten... :roll:

Ik had er online 2 (voor de voorklep) voor de prijs (incl verz kosten) voor het bedrag waarvoor ik bij Porsche precies een halve had kunnen kopen.

Maar ik begin een beetje te ervaren dat alles onder de 100 euro voor Porscherijders zo'n beetje 'gratis' is... :twisted:

19 jun 2006 11:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ik geloof dat ik 40 euro of zo voor die dingen betaald heb, volgens mij is dat de Porsche prijs.

19 jun 2006 11:25
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Oegstgeest
Bericht 
Heb ze besteld bij Mittelmotor in Duitsland. Kreeg eerst verkeerde (ander bevestigings systeem) doch kostenloos omgeruild. Prijs viel erg mee. Montage fraai beschreven op www.p-car.com voor 993.
Groetjes
Guus

19 jun 2006 11:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Horn schreef:
Maar ik begin een beetje te ervaren dat alles onder de 100 euro voor Porscherijders zo'n beetje 'gratis' is...

Dat is de normale Euro-instelling :roll: :roll: de tientjes vliegen over de toonbank of het niets is :?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 jun 2006 11:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Staat een kracht op, bijvoorbeeld 250N of zo.
Heb op ebay voor 35 euri inclusief porto voor de motorkap (zit bij ons voor) gevonden. Zijn ook voor de achterklep te krijgen.

Veel onderdelen van P zijn natuurlijk goedkoper te krijgen als je andere merken neemt. Dat geldt eigenlijk voor alle merken. Alleen zijn die verplicht om gedurende een bepaalde tijd onderdelen te bewaren.

Zelfde geld voor bougiekabels. Kostten 40 euri 't stuk... Compleet setje was 80 euri bij Heuts. Is wel van een andere auto, maar who cares?

Al met al, demper ff meenemen naar de winkel.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

19 jun 2006 12:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Peter 2.4S schreef:
Volgens PET:

477 827 348F (rechts)
477 827 349D (links)

Bedankt! Hoe kom jij daar aan? :)

@ thijzer, ik ga morgen eerst ff langs de lokale boer waar ik standaard mijn gasveren haal (korting ensow) die hebben hem gewoon op de schap en vermoedelijk mijn porsche dealer niet.

19 jun 2006 21:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
vogens mij zitten in de gasveren van je 924 (in die van een 944 in iedergeval wel) contactjes voor de achterruit verwarming oid in universele gasveren zitten deze niet, blijft over orgineel Porsche, kost idd ergens tussen de 20 en 40 euro per stuk. 't is geld maar niet of nauwelijks duurder als de universele zonder deze contacten

19 jun 2006 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht 
Bel even naar onze forum techniker.
Renntech hij heeft ze zo liggen.

Toen ik ze nodig had wel altans.

19 jun 2006 21:42
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Ja Maarten, nu herrinner ik mij dat ook!

19 jun 2006 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
maarten-944 schreef:
vogens mij zitten in de gasveren van je 924 (in die van een 944 in iedergeval wel) contactjes voor de achterruit verwarming oid in universele gasveren zitten deze niet, blijft over orgineel Porsche, kost idd ergens tussen de 20 en 40 euro per stuk. 't is geld maar niet of nauwelijks duurder als de universele zonder deze contacten

Ja dat klopt, damn morgen maar ff langs mijn P dealer..Was ik helemaal vergeten dat ze van die dingen op de gasdempers hadden hangen.

19 jun 2006 22:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Aard: ik heb nog de stok van mijn motorkap. Heb je daar wat aan? :D
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

19 jun 2006 22:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
thijzer schreef:

Die stok heb ik ook nu voor mijn achterklep :P Zovaak gebruik ik die nou ook weer niet maar het is wel lastig.

19 jun 2006 23:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
thijzer schreef:
Staat een kracht op, bijvoorbeeld 250N of zo.
Heb op ebay voor 35 euri inclusief porto voor de motorkap (zit bij ons voor) gevonden. Zijn ook voor de achterklep te krijgen.

Veel onderdelen van P zijn natuurlijk goedkoper te krijgen als je andere merken neemt. Dat geldt eigenlijk voor alle merken. Alleen zijn die verplicht om gedurende een bepaalde tijd onderdelen te bewaren.

Zelfde geld voor bougiekabels. Kostten 40 euri 't stuk... Compleet setje was 80 euri bij Heuts. Is wel van een andere auto, maar who cares?

Al met al, demper ff meenemen naar de winkel.

Met de ontsteking van de 911 moet je wel oppassen. Ik kocht ooit een verdelerkap voor de 3.2. Was een imitatie maar wat maakt dat nou uit voor een verdelerkap dacht ik. Man ik heb me toch een partijtje ellende gehad met die auto. Op de originele verdelerkap zit nl een extra zwarte kap waar grafiet in schijnt te zitten. Die schermt een magnetisch veld af wat in de verdeler wordt opgewekt en wat storing kan geven aan de DME. Nieuwe kap erop (origineel) en het gedoe was over. Sindsdien alleen maar echte onderdelen.

21 jun 2006 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
Meneer aard schreef:
thijzer schreef:

Die stok heb ik ook nu voor mijn achterklep :P Zovaak gebruik ik die nou ook weer niet maar het is wel lastig.

Ik ook, :D :D moet ook nog nieuwe hebben.

21 jun 2006 21:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]