Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 10:20

Antwoord op onderwerp  [ 470 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende
PF Circuit-evenement Zolder 13 september 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
Kom je na een dag heel hard werken thuis en zijn de plaatsen al bijna vergeven .....................

Schrijf mij er ook maar gauw bij :ba: :drive: :ba:

20 jun 2006 20:39
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ik ga idd proberen er ook bij te zijn maar ga dan alleen voor een uurtje vrijrijden. Ik wacht eerst eens af hoe de ADPZD dag gaat verlopen.

20 jun 2006 20:47
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
... ga dan alleen voor een uurtje vrijrijden.

Dan sta je bij Koen op het lijstje :wink:

Dit lijstje betreft dus alleen PF'ers die aan de Cursus Circuit Experience mee (willen) doen :!:

20 jun 2006 20:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Joehoe! Als er iets leuks is te doen, ik ben erbij :!: Graag wil ik op het lijstje.

En Rufie, je mag meerijden :)

20 jun 2006 22:47
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Woensdag 13 September 2006 Tot Zolderrrrrrrrrrrrrr
Iedereen die nu op het lijstje staat heeft zojuist een E-mail of PB'tje gehad met de nodige inschrijvings- en betalings-info over de cursus.

Als je zeker wilt zijn over welk mailtje/PB'tje het gaat :arrow: hier volgt een gedeelte van de inhoud:

Om een inschrijving in orde te brengen heb ik per piloot volgende gegevens nodig:

naam + voornaam
straat, nr, postcode + plaats
gsm nummer
e-mailadres
geboortedatum + geboorteplaats
nationaliteit
wagen

Deze info stuur je dus naar beide adressen die in de E-mail/PB vermeld staan. Vervolgens maak je het geld voor de cursus over (180 Euro) naar de bankrekening vermeld in de PB/E-mail.

Dit is voor mij de makkelijkste manier - heb namelijk geen zin om tig keer 180 euro voor te gaan schieten :shock: :wink:

Voor verdere vragen mag/kan je me E-mailen via de button op dit forum ...

Ik heb paSCal gevraagd om tijdens mijn bezoek aan Skandinavie de honeurs waar te nemen ...

Dus voor de volgende 19 moet het geen probleem zijn om in te schrijven :idea:

Groeten en Tot Zolderrrrrrrrrrrrr .....

Olaf

Maxfli schreef:
En Rufie, je mag meerijden :)

PS: Het cursusgeld is per auto - en deze mag met twee piloten ingeschreven worden - komt dan alleen 5 euro bij voor de tweede piloot (of passagier)

21 jun 2006 11:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 Carrera 2 Cabrio
Leeuwarden
Bericht 
Ik heb totaal geen enkele ervaring met een circuit, is het wel aan te raaden voor mensen zonder enige ervaring?

Lijkt me wel erg leuk.

En hoe erg is het voor de auto :arrow: :roll: :?:

Is er ergens meer info over wat ik er precies kan verwachten?

De Joyman.

www.frieslandmotoren.nl

21 jun 2006 15:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Joyman schreef:
Ik heb totaal geen enkele ervaring met een circuit, is het wel aan te raaden voor mensen zonder enige ervaring?

Een Circuit Experience is juist voor mensen met weinig tot geen ervaring, geen probleem dus.

Joyman schreef:

Ligt aan jezelf, maar is geen probleem. Ik heb in juni Zandvoort gedaan en mijn auto heeft er geen nadelige gevolgen van ondervonden :wink:

21 jun 2006 15:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 Carrera 2 Cabrio
Leeuwarden
Bericht 
Harley schreef:
Joyman schreef:

Een Circuit Experience is juist voor mensen met weinig tot geen ervaring, geen probleem dus.

Joyman schreef:

Ligt aan jezelf, maar is geen probleem. Ik heb in juni Zandvoort gedaan en mijn auto heeft er geen nadelige gevolgen van ondervonden :wink:

Oke in dat geval ga ik ook wel mee, en mijn koppelingsplaten zijn toch ook al ingesleten.

Moeten toch nieuwe in, kan in die daar nog even op branden.

De Joyman.

www.frieslandmotoren.nl

21 jun 2006 16:02
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Vroeg ik me ook af, heb daar vanmiddag al een PB aan Olaf over gestuurd. Zijn er dan 20 afgetrapte gti-tjes en gsi-tjes die dan meerijden? Oftewel, wat is de kans op schade door derden. Of is het een all-Porsche groep?

21 jun 2006 16:02
Profiel
ex RS4
Bericht 
MS964 schreef:
...Oftewel, wat is de kans op schade door derden. Of is het een all-Porsche groep?

all-Porsche groep is geen garantie op geen schade :wink:
Weet eigenlijk niet wat Olaf heeft afgesproken, maar ik ga er van uit dat het alleen PF´ers zijn... paSCal :?:

21 jun 2006 16:12
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
MS964 schreef:
Zijn er dan 20 afgetrapte gti-tjes en gsi-tjes die dan meerijden? Oftewel, wat is de kans op schade door derden. Of is het een all-Porsche groep?

Ik rijdt al bijna 10 jaar op circuits zonder één keer schade gehad te hebben. Ook tussen "afgetrapte GSI'tjes en GTI'tjes" .
Het grootste risico op schade (ook van derdern) ligt meestal bij jezelf en een ongelukje kan overal gebeuren. Ook al rijdt je alleen op een circuit :wink:

Laatste update 22/10/2013

21 jun 2006 19:36
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Harley schreef:
Weet eigenlijk niet wat Olaf heeft afgesproken, maar ik ga er van uit dat het alleen PF´ers zijn... paSCal :?:

.... dat er 30 plaatsen beschikbaar zijn :wink:

.... en alles wat wij van het PF daar niet van opvullen - dat wordt opgevuld met andere cursisten die geen of nauwelijks ervaring op een circuit hebben :twisted:

Het totaal wordt in twee of drie ploegen gedeeld - dus nog een paar auto's erbij en ik kan verzoeken of ze dat als 1 groep willen behandelen :idea:

't is al wat 911-lover aangeeft :arrow: schade door derden komt nauwelijks voor .... zolang je jezelf kan beheersen en niet overmoedig wordt is het MI zelfs veiliger op een circuit dan op de openbare weg.
Iedereen zit daar met hetzelfde doel, rijden allemaal dezelfde kant op en zitten zeker niet op brokken te wachten.

tijdens de cursus mag er sowieso niet ingehaald worden :!:

eerste uurtje vrijrijden is met de cursisten only - tweede uurtje dat inclusief is is met de meute :arrow: beide zijn niet verplicht, dus als je het na de cursus welletjes vind - kan je of aan de kant gaan zitten/staan of bij een ander instappen :idea: :wink:

21 jun 2006 23:30
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
hebben hetzelfde een aantal jaar geleden met een kleiner PF groepje gedaan. Was een enorme belevenis voor mij (had een paar keer vrijgereden op Zandvoort verder nul circuitervaring). Heb nog wel een paar ronden vrij gereden na de training maar ben, toen de meute vrijrijders het parcours opkwam, snel verdwenen. Mij te druk en ik voelde me daarvoor nog te onervaren. Was sowiezo leuk die hele diverse groep rijders vanuit de pitstraat gade te slaan.

Foto's van dit eerdere PF uitstapje vind je hier

Afbeelding Afbeelding

Oja, en als jullie het niet volkrijgen weet ik nog wel een F&F autootje dat interesse heeft... :mrgreen:

22 jun 2006 1:48
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Harley schreef:
Ik heb in juni Zandvoort gedaan en mijn auto heeft er geen nadelige gevolgen van ondervonden :wink:

Ik ken anders een blauwe 993 die het presteerde om een 180 graden bocht, welke over ongeveer 150 meter gaat, geheel in vierwieldrift te nemen. Er moet toch iets gesleten zijn :lol:

22 jun 2006 8:00
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Maxfli schreef:
Ik ken anders een blauwe 993 die het presteerde om een 180 graden bocht geheel in vierwieldrift te nemen.

Als jullie denken zoiets te kunnen presteren na 1 dagje ERAN :roll: .... ben ik bang jullie teleur te moeten stellen :shock: :wink:

Overigens geeft SkyLimitEvents (ook) drifcursussen :idea:

Laatst bijgewerkt door Olaf op 22 jun 2006 8:51, in totaal 1 keer bewerkt.

22 jun 2006 8:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 Carrera 2 Cabrio
Leeuwarden
Bericht 
Hoe zit het trouwens met de verzekering :arrow: :?: :?: :?:

En ik zag 96 db staan, ik heb een cup pijp heeft die meer lawaai?

De Joyman.

www.frieslandmotoren.nl

22 jun 2006 8:51
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Joyman schreef:

Dat is per verzekering verschillend - en zal je per individu bij je eigen verzekering moeten laten bevestigen .....

Er zijn verzekeringen die rijvaardigheidstrainingen (op afgesloten terreinen/circuits) in dekking hebben/nemen .... de meeste verz.mij. doen een stapje terug zo gauw ze het woord circuit horen :shock:

.... er gebeuren overigens meer ongelukken van en naar het circuit toe dan op het circuit zelf :wink:

Joyman schreef:

Tja 96 db is te veel .... maar 95 db daarintegen :twisted: :wink:

Cup-pipe of G-pipe is geen probleem :!:

22 jun 2006 8:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 Carrera 2 Cabrio
Leeuwarden
Bericht 
Olaf schreef:
Joyman schreef:

Dat is per verzekering verschillend - en zal je per individu bij je eigen verzekering moeten laten bevestigen .....

Er zijn verzekeringen die rijvaardigheidstrainingen (op afgesloten terreinen/circuits) in dekking hebben/nemen .... de meeste verz.mij. doen een stapje terug zo gauw ze het woord circuit horen :shock:

.... er gebeuren overigens meer ongelukken van en naar het circuit toe dan op het circuit zelf :wink:

Joyman schreef:

Tja 96 db is te veel .... maar 95 db daarintegen :twisted: :wink:

Cup-pipe of G-pipe is geen probleem :!:

Er is geen mogelijkheid om een app. verz. alleen voor die dag af te sluiten?

De Joyman.

www.frieslandmotoren.nl

22 jun 2006 9:10
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Joyman schreef:
Er is geen mogelijkheid om een app. verz. alleen voor die dag af te sluiten?

Dr Joyman.

Niet via de organisatie :(

..... waarmee op het circuit gereden wordt zijn niet verzekerd, informeer bij je eigen verzekering voor de voorwaarden in deze :idea:

De voorgaande Circuit Experiences hadden we Oliver Grahms van Fahrer-training.de uitgenodigd als instructeur .... rijvaardigheidstrainingen vallen IMO wel in de categorie 'verzekerd' .... echter heeft Oliver Grahms zijn idee omgezet in race-training :shock:

:arrow: UPDATE(D) DEELNEMERSLIJST WOENSDAG 13 SEPTEMBER :arrowl:

22 jun 2006 9:31
Profiel WWW Facebook 
ex RS4
Bericht 
Maxfli schreef:
Harley schreef:
Ik heb in juni Zandvoort gedaan en mijn auto heeft er geen nadelige gevolgen van ondervonden :wink:

Ik ken anders een blauwe 993 die het presteerde om een 180 graden bocht, welke over ongeveer 150 meter gaat, geheel in vierwieldrift te nemen. Er moet toch iets gesleten zijn :lol:

:D Die Pirelli's kunnen wel wat hebben hoor 8)

Afbeelding

22 jun 2006 10:22
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Elke wagen die meerijdt krijgt een sonde mee.
Hiermee wordt je nummer doorgezonden bij het passeren van de meetpunten voor dB
95dB is het maximum toegelaten op Zolder.
Bij overschrijding krijg je de eerste keer en waarschuwing die je moet ondertekenen.
Bij de tweede keer vlieg je er onherroepelijk af :evil: (en al heb je voor langer betaald , dat geld krijg je niet terug)
Met de Corsa elk jaar wel eens meegemaakt (als ik boven de 7000 Opm zat) , met de Martini bij Vroemdag meegemaakt (zat boven 100dB doordat de turboknal net bij de voeler plaatsvond) :cry:

Laatste update 22/10/2013

22 jun 2006 11:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 Turbo (930) - VERKOCHT
IJsselstein
Bericht Woensdag
Nu heb ik zoveel vrije dagen maar uitgerekend niet op woensdag 13 september. Ik ga toch even kijken of er wat te regelen valt, want ik heb er wel zin in. Desnoods een paar uurtjes vrij rijden.

22 jun 2006 12:20
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht veel plezier voor weinig geld.
Mannen als je nou een leuke dag wil op het circuit kijk dan eens op www.bmwcircuitclub.nl ik rijd daar met een maat samen alle dagen mee met onze 911 jes. deze zijn welliswaar geprepareerd voor het circuit maar het gaat er om hoe daar gereden wordt (netjes) en hoe de organisatie is.Soms rijden we met 8 a 9 auto's 45 minuten lang blazen in de snelle sessie. Meerijden kan instructeurs alles is mogelijk.
Als er iets georganiseerd moet worden moet je het aan deze mensen over laten ze hebben bv safetycar sessies dan mag er niet ingehaald worden en is de kans op schade minimaal. De circuitclub rijd op diverse circuits ook op Zolder (baan was wel wat glad met dat niewe asfalt).Assen, Zandvoort en Spa.
En dat voor zo weinig geld!!

Groet,
HAnsdie28juliweereensuperdagjegaatbeleven

22 jun 2006 13:52
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: veel plezier voor weinig geld.
bmw911 schreef:
Mannen als je nou een leuke dag wil op het circuit kijk dan eens op ...

Drie keer is scheepsrecht :?: :roll:

22 jun 2006 14:11
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ik ben er bij :lol:

maar doe alleen mee aan het vrijrijden 8)

Afbeelding Afbeelding

de cursus: daar voel ik me nog niet klaar voor :oops:
dat laat ik over aan rode duivels, in hun 944 wel te verstaan :!: :P :lol:

22 jun 2006 15:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 470 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende