Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 9:33



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
924: 'DOPE' 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 924: 'DOPE'
Ik heb een automaatbak onder mijn 924 liggen, en nu is mijn vraag of er een soort 'dope' te koop is die je er in kunt gooien om kleine lekkage's te verhelpen.

Ik heb dit vaker gehoord maar ik weet niet hoe dit spul heet en waar je het kunt kopen.

Het idee is hetzelfde als bij een koelsysteem, want daar kun je de 'pil' ingooien voor kleine lekkage's.

Dus weet iemand hoe dit heet dan ben ik hem heel erg dankbaar.

Bert
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


20 jun 2006 20:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 'DOPE'
BW schreef:
Ik heb dit vaker gehoord maar ik weet niet hoe dit spul heet en waar je het kunt kopen.

Het idee is hetzelfde als bij een koelsysteem, want daar kun je de 'pil' ingooien voor kleine lekkage's.


... allemaal 'lap' middeltjes - die evt. schade alleen maar grotere (kunnen) maken :shock:


20 jun 2006 21:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Je hebt gelijk Olaf, maar het gaat mij erom dat ik een paar maanden ( zomer) lekvrij kan rijden want daarna wordt de bak toch gereviseerd.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


20 jun 2006 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
:idea: Alle olie eruit halen en dan de bak vullen met kokend heet kaarsvet. Als dit eenmaal is gestold lekt het er gegarandeerd niet meer uit :lol: :twisted:


Even zonder gekheid; ik zou hem of nu gelijk reviseren of gewoon af en toe bijvullen, maar geen lapmiddeltjes erin die schade(=DUUR!!!) kunnen veroorzaken of verergeren.
_________________________________________
NPC 0577


20 jun 2006 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Oke dan, ik zie dat jullie niet van lapmiddeltjes houden en jullie hebben daar ook wel gelijk in.

Ik ga gewoon af en toe even bijvullen, en trouwens zo erg lekt het ook weer niet.
Na warmdraaien (20km) en zet hem stil ligt er 1 drup, dus het valt nog wel mee.

Maar ik dacht ach kom laat mij deze vraag eens stellen en prompt al de reactie's die ik had verwacht.

Bert
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


20 jun 2006 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
he ik had ook een lek aan de motor heb het soort spul toen ook gebruikt maar zonder resultaat.de motor is nu lekker gereviseerd dus weer kurk droog.ik weet niet of het bij een versnellingsbak wel werkt.
later dacht ik nog wat ben ik toch dom.want het komt ook in je olieradiateut en je termostaten.
vorige week heeft mijn zwager zoeen pil in zijn radiateur gedaan en het gevolg was warm lopen.
ik denk dus dat het niet gaat helpen.

waar lekt de bak?als het aan de onderkant is en je gaat toch voor een lap middel zou ik het volgende doen.
olie er uit halen even uit laten lekken,goed ontvetten.en aan smeren met een goed merk hitte bestendige kit.deze is er van Loctite® 5399 - Fast Curing - High Temperature Adhesive/Sealant.
ik denk dat dat het beste is maar het blijft lappen.


gr anton964


20 jun 2006 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht 
de lekage kan van 2 soorten olie zijn, a.t.f olie voor het schakelen of transmissie olie van het diff. waar komt de olie vandaan?

als de bak toch gereviseerd wordt zou ik ook doorrijden, maar het olie pijl wel
steeds controleren :!: zeker als het de a.t.f olie is, als daarvan het pijl te laag is kan het zijn dat de olie niet meer word gekoeld en er onderdelen slijten/ vastlopen.


21 jun 2006 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Het is ATF olie.
En lekt uit het deksel waar ook de price-as vandaan komt.

Ik heb net (een aantal dagen geleden) nog de keering en de bronzen bus vervangen, maar dit mocht niet helpen.

Nu maar gewoon even in de gaten houden en genieten van het mooie weer.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


21 jun 2006 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Zeker met hydraulische systemen zoals in de bak zitten moet je niet met lapmiddellen werken. Je maakt het alleen maar erger en hebt kans dat de uiterst kleine oliekanaaltjes verstoppen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


21 jun 2006 22:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
BW schreef:
Het is ATF olie.
En lekt uit het deksel waar ook de price-as vandaan komt.

Ik heb net (een aantal dagen geleden) nog de keering en de bronzen bus vervangen, maar dit mocht niet helpen.

Nu maar gewoon even in de gaten houden en genieten van het mooie weer.


Zal dus een oliekeerring zijn. Wynns (schrijf ik dat goed?) had vroeger een middeltje wat keerringen weer soepel maakt en dat was wel aardig spul. Of het nog steeds tekoop is weet ik niet maar je zou het eens bij Brezan kunnen vragen.


21 jun 2006 22:17
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
vroegah deden ze wel is fijngemalen panty's erin, geeft een super effect, smeert goed, dicht af en maakt alles geruisloos.........


Tja is een Haagse Harrie oplossing "sgahrahsie toh de deuh".


22 jun 2006 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Zaagsel in de motor deden ze ook, vulde perfect de ruimte tussen de lagers op :twisted:

Maar als het van de ingaande as in de vernsellingsbak is, lijkt het me gewoon die keering. Ik weet enkel hoe het zit bij een handmatige versnellingsbak maar niet bij een automaat :)


22 jun 2006 11:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Blijkbaar wil je de revisie tot na de zomer uitstellen?

Ik zou idd het aantal ritten beperkt houden en het peil bijhouden. De discussie over oliespoelmiddelen is al vaak gevoerd, maar heeft eigenlijk alleen betrekking op motorolie. Olie in versnellingsbakken voldoet weer aan hele andere eisen (komt geen verbranding in de buurt, temperatuur loopt niet zo hoog op etc.) en daar zijn die additieven niet voor gemaakt.

Iemand trouwens ervaring met motorrevisie van een 924? Misschien een winter-project.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


22 jun 2006 14:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik enkel met een koppaking revisie :P En nieuwe waterpomp etc maar verder zal het niet moeilijk zijn ;) Gewoon goede pakkingen + lager schalen bestellen .


22 jun 2006 19:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Oke heren, mijn oordeel staat vast en dat is dat ik gewoon blijf doorrijden en af en toe wat olie bijvullen.

Bedankt voor de reactie`s.

Bert
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


22 jun 2006 21:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Heel verstandig. En gewoon tijdens een flinke onderhoudsbeurt of revisie de zaak grondig aan pakken
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 jun 2006 22:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Na de zomer gaat de bak naar een specialist toe die hem van A tot Z reviseerd.

Kost wat maar dan heb je ook wat :wink:
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


22 jun 2006 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Automaatbak is weer lekvrij.

Heb zelf maar even alles losgehaald om te zien waar het probleem lag.

Het probleem lag dus in de deksel voor de cardanhuis (als je in het `vliegwielhuis` kijkt), lager was stuk, er zaten platte kanten aan, en de twee keeringen waren lek.

Dit alles vervangen en blijkt dus dat de bak nu lekdicht is.

Dus geen dure revisie meer nodig maar voor €50.- aan onderdelen erin gestopt.

Foto`s volgt.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


29 aug 2006 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Afbeelding

Cardanzijde en over de grote as zat de lager die dus stuk was.


Afbeelding

Hier zaten de twee keeringen in en de lagerschaal.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


29 aug 2006 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Way to go!

Deze winter gaat mijn blok er definitief uit. Verdachten zijn de koppakking (wazige koelvloeistof) en er zijn meerdere mensen die willen zien wat dit blok na 125k heeft gedaan.
Ik weet niet wat het kost, maar alle keerringen, pakkingen enzo kunnen niet zo verschrikkelijk duur zijn.

Iemand enig idee?
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


30 aug 2006 0:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Kop set:
-Koppaking
-Klepseals
-Nokkenas keering
-Uitlaat pakking
-Inlaat pakking
-Pakking voor thermostaat huis, rotor huis en zo verder

Carter set:
-Carter pakking
-Krukas keering
-Nog een paar pakkingen.

Ik gok op iets van een 300,00€ tesamen...(schiet me niet dood als het wat afwijkt hé :wink: )
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


30 aug 2006 8:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ik zou dus niet direct zeggen dat je het probleem hebt 'opgelost'.
Versnellingbakken worden gemaakt met een behoorlijke precisie, en geen 2 bakken zijn gelijk. Er worden altijd flinterdunne plaatjes gebruikt om ervoor te zorgen dat de voorspanning op de assen naar behoren is. Door een nieuw lager erin te zetten heb je deze voorspanning gewijzigd.
Ga dan niet zeggen van: ja maar het ouwe was versleten, deze nieuwe brengt het op de oude niveau. Want ook geen 2 lagers zijn gelijk. Bedenkt wel dat we het hier over hondersten van millimeters hebben.
Als je voorspanning te hoog is heb je overmatige slijtage, als deze te laag is kan de as heen en weer gaan klapperen (moeheid, BREUK, en dus bak naar de kloten).
Ik weet verder niet wat je allemaal hebt aangeraakt of losgemaakt, maar ik heb uit ervaren bron vernomen dat als je bijv een open diff wil vervangen met een LSD dan moet je je bak al reviseren, simpelweg omdat je die los moet maken!

Als het lager trouwens echt stuk was, zoals jij zegt, dan zweeft er nu ook wat gruis in je bak rond...


30 aug 2006 10:21
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Ik heb alles nagekeken en er was geen zwerfvuil aanwezig.

Achter de lager zit een opvulring die zorgt voor de voorspanning en die is ook vervangen.

Dus ik denk dat ik het goed gedaan heb.

En trouwens het is van een automaatbak, waarbij de dif gescheiden is van de automaat, sorry Guy, maar ik denk dat jij een gewone v-bak in gedachten heb.
En die heb ik dus niet.
En de cardan is er niet uitgeweest, maar alleen de deksel verwijderd, omdat hier de keeringen in lagen en de lagerschaal.
De rest hebben we allemaal laten zitten.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


30 aug 2006 11:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.