|
Auteur |
Bericht |
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
oh jéé.....dat worden slapeloze nachten voor Yohan....
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
19 jun 2006 14:15 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Niet waar.
In de vakhandel spreekt men tegenwoordig graag van 'deelrestauratie'.
Dit is een volledig geaccepteerde manier van restaureren en dat voor minder geld. Zo kun je bijv. je bodemplaten en dorpels laten doen, maar je carrosserie de oude look met patina laten behouden. Of andersom.
Dan zeg je dat je uit liefde voor de geschiedenis van de wagen e.e.a. niet hebt gerestaureerd. Expres gedaan dus. Over geldgebrek wordt niet gesproken.
Je kunt dan adverteren met een 'deelgerestaureerde auto', of een 'deels gerestaureerde auto', of een 'gedeelrestaureerde auto', of zoiets.
Prachtig, toch?
|
19 jun 2006 16:07 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Creatief volkje die 'Ollanders, he Paul?
(als het om valuta gaat tenminste....)
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
19 jun 2006 16:11 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
| | | | Retep968 schreef: Niet waar. In de vakhandel spreekt men tegenwoordig graag van 'deelrestauratie'. Dit is een volledig geaccepteerde manier van restaureren en dat voor minder geld. Zo kun je bijv. je bodemplaten en dorpels laten doen, maar je carrosserie de oude look met patina laten behouden. Of andersom. Dan zeg je dat je uit liefde voor de geschiedenis van de wagen e.e.a. niet hebt gerestaureerd. Expres gedaan dus. Over geldgebrek wordt niet gesproken. Je kunt dan adverteren met een 'deelgerestaureerde auto', of een 'deels gerestaureerde auto', of een 'gedeelrestaureerde auto', of zoiets. Prachtig, toch? | | | | |
Dat is dus geen restauratie, maar een opknapbeurt
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 jun 2006 16:14 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Veel hier hoor zeggen dat een auto helemaal gerestaureerd moet worden of niet.
Bij ons was het geval, er zat roest in de spatschermen voor aan beide kanten en aan de bijrijderskand de dorpel.
Dit wisten we al bij aankoop en hadden we geen problemen mee.
We zijn bij een antieroest specialist geweest in alphen a/d rijn en daar bleek dat ie helemaal goed was op de plekken die je kan zien na.
Maar waarom zouden we de hele carrosserie die nog helemaal goed is en in 2000 (toen de auto naar nl is gekomen)is gespoten en nog glimt als een spiegen moeten restaureren.
En de auto hoeft niet in concoursstaat te zijn maar gewoon netjes en er goed uitzien.
yohanv:Ik zou zeggen als je hem voorlopig nog niet kwijt wil gewoon afmaken en dan weet je voor je eigen dat ie 100% is.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
19 jun 2006 16:25 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Was gewoon een antwoord op de vraag yohanv, als je daar mee start, is er eigenlijk geen weg terug. Als een wagen uit zo'n bad komt, komt er echt veel meer boven, dan dat je bij de beste inspectie hebt kunnen vaststellen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 jun 2006 16:46 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Er is niemand die beweert dat je niet een beetje aan je auto mag sleutelen om hem mooier te maken, ofdit nu een schermpje is of een halve bodem, maar dan hebben we het heus niet over concoursstaat of over waardevermeerdering of zelfs maar het woord restauratie... Bovenstaande opmerking geeft dit aardig weer dat velen het nog niet begrijpen, het is namelijk niet "afmaken" maar "opnieuw beginnen" als je echt wilt dat het kwalitatief enige waarde heeft.... Zeker gezien het lijstje waar Johan het over had en dan ging het over het geld dat daarmee gemoeid is.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
19 jun 2006 16:47 |
|
|
horn
PF #57
|
blijkt maar weer: ieder zijn meug
of wellicht is in dit geval 'ieder zijn meuk' toepasselijker...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 jun 2006 16:58 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Een SC van 50K, mmmm, goed verzekeren!
|
19 jun 2006 17:02 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
HIER het toepasselijke draadje moest je een compleetrestauratie voor ogen hebben en wilt zien hoe het te werk gaat
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 jun 2006 17:03 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Klopt idd , ik dacht namelijk dat yohanv al een eindeje op weg was met zn auto.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
19 jun 2006 17:21 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Zo even 12 uurtjes slapen (overdag) en weer heel wat leesvoer terug.
Allen bedankt voor de uitgebreide reacties. Ik zal zover mogenlijk proberen toe te lichten dat ik aardig met de pootjes terug op de grond ben gekomen.
Helemaal mee eens. Het is mijn eerste echte elfje. Ik had nooit gedacht dat ik het ooit voor elkaar zou krijgen en bij de opgemaakte versies zou blijven steken. (944-> 968 etc) Ik ben zeer gehecht aan deze wagen en heb er financieel ook meer voor over dan mijn wederhelft lief is. Als je een 356 ook als als een gewone auto ziet…. ? Dan krijg ik bij de mijne nog meer vraag tekens. Het is natuurlijk nooit voor de hand duidelijk welke beslissingen ik ga nemen binnen 10 jaar. Mijn woorden zijn nu dus ook al: Ik doe hem nooit meer weg. Hier hoor ik dus ook typisch mijn eigen woorden! Maar het blijft maar een auto??? Dan hoor ik meer mijn vriendin praten. Op het moment, al zie ik hem bijna nooit. (maar dat gevoel ken je zelf ook wel met de rebirth van je speedster) heb ik wel een enorme binding met deze wagen. Maar dan weer terugkomend op Horn zijn opmerking zal dit ook tevens komen doordat het mijn eerste Elfje was, waar ik van 8 jarige leeftijd al naar uitzag. Het gevoel echter om een in perfecte staat verkerende Elf te verkrijgen spreekt me inderdaad ook weer heel erg aan. De motor en versnellingsbak zijn nog steeds orgineel en die worden op het moment gereviseerd. Nu word het dus al weer lastig. Voor een complete restauratie 60-75K neer te leggen dat ligt buiten mijn budget. Ik ben met mijn huidige baan al blij dat ik nu 10-15k per jaar weg kan zetten voor de auto zonder dat de rest van het gezin er onder hoeft te ’’lijden’’. Mijn schatting van de kosten zitten er dus blijkbaar helemaal naast. Dat is het nou juist. Zoals aangegeven kom ik straks op een bedrag neer van ongeveer 20K. Gelukkig zijn de zetels/interieur nog in een redelijk goede staat. Maar optisch aan het koetswerk laat wel degelijk de wensen over. En dit geeft dus een scheef gevoel.
Optie1 zal pas over 5-7 jaar mogenlijk zijn, dus dat geeft me nog genoeg bedenktijd..
Optie 2 Nu niet aan de orde, Dan zou ik mijzelf niet meer in de spiegel en tevens ook Erwin niet meer durven aan te kijken (Die nu ook heel veel moeite voor me gedaan
Dus het wordt zowiso optie 3, met nog enige aanpassingen aan het koetswerk.
Mijn conclusie dus (Op het moment)
Ik zal zowiso (Als ik weer terug ben en als ie weer rijdt) me goed laten informeren bij meerdere bedrijven naar de kosten van een Deel restauratie ( Of zoals paul het noemt een Opknapbeurd). In eerste instantie nog lekker doortuffen inclusief roest. (Hopenlijk op de volgende tourrit) Ik heb dan voor mezelf een auto die technisch in een goede staat is. Ik kan me dan later nog genoeg orienteren naar een optische verbetering die het beste bij mij past en in verhouding staan met: Of ik hem ooit nog eens ga verkopen.
Ik moet namenlijk ook wel degelijk toegeven dat het aanschaffen van een nieuwere versie (denkend aan een 993) naast deze ook zeker in mijn achterhoofd speelt. En de kosten voor dus een totaal restauratie maakt dit zeker onmogenlijk.
Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties die me inderdaad slapeloze nachten (-> lees overdag ) geven.
But my passion will continue !!!!!
Johannes
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
19 jun 2006 20:49 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Ik kan me heel sterk vergissen maar er is ook nog een tussenweg hoor!
Als je de auto technisch goed hebt, (motor, onderstel, versnellingsbak e.d.) kun je de auto optisch echt wel in nieuwstaat krijgen zonder dat je daar €65.000,- tegenaan hoeft te gooien.
Oke, als er dan iemand toevallig langsloopt met een lakdikte meter en toevallig ook perse wil weten of er nergens aan de auto geplamuurd of gelast is, dan zal die persoon er wel achter komen dat je niet in een restauratie project van een krappe ton rijdt maar gewoon in een mooie 911 die heus wel profesioneel is gerepareerd.
En ja je loopt het risico dat je kaartleeslampje het midden in de nacht opgeeft vanwege een draadbreukje terwijl je vrouw op de bijrijdersstoel net driftig op zoek is naar het dichtstbijzijnde wegrestaurant om dat je zonodig naar het toilet moet. Nou pech gehad.
En goed dan heb je je auto geheel laten overspuiten en na 7 jaar al komt er weer een roestblaasje op je linkerdorpel. Nou dan laat je die dorpel over 7 jaar toch lekker weer repareren voor pak em beet €1000,-
Een dorpel van een 911 spuiten is echt niet duurder als die van een opel omega!
Ik heb uit je verhaal begrepen dat je hem door een loogbad wilde laten halen, en ik begrijp best dat daardoor de intentie is gewekt dat je voor een totaal restauratie gaat. Maar een technisch goede auto die door een profesional uitelijk goed is aangepakt is niks mis mee. Blijft nog steeds wel een prijzige aangelegenheid waarbij de vraag blijft of dit rationeel gezien verstandig is. Maar voor de €65.000,- die genoemd wordt kun je je auto ook om de 7 jaar volledig laten spuiten en dan ben je ook 35 jaar verder voor het zelfde geld. (inflatie even achterwege gelaten)
Veel wijsheid toegewenst.
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
19 jun 2006 21:20 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Een tussen oplossing zal zeker alleen tot mijn mogenlijkheden behoren. Al hoe graag ik het dus ook zou willen om een totaal restauratie te doen, die bedragen die Paul noemt zijn simpelweg niet op te hoesten voor me. Tenzij ik de loterij eens ga winnen. Ik had ook niet deze bedragen verwacht, maar ik weet wel dat ze niet zomaar uit de mouw zijn geschudt. Ik heb al meerdere malen info gevraagd over de prijzen maar nog nooit een duidelijk antwoord gekregen. Maar dit begrijp ik ook wel, want zodra je begint weet je nooit van te voren wat je allemaal tegenkomt.
Mijn research gaat wel weer verder zodra ik hem weer in mijn bezit heb. En na rationele overwegingen zal het allemaal nog duidelijk worden tot in hoeverre ik doorga.
Maar 1 ding is zeker, ik blijf hier wel mee doortuffen.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
20 jun 2006 20:31 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Beste Johannes,
Nu je hem niet wegdoet misschien ten overvloede het volgende:
Wanneer je de auto technisch in orde hebt heb je al veel geld uitgegeven. Wanneer de bodem en de dorpels goed zijn zou ik de wagen laten ontroesten, plamuren en spuiten.
Een mooi woord hiervoor is restaureren 'American Style'.
Dus geen uitbebreid plaatwerk-project ervan maken. Want dat is erg duur. Dan is de auto technisch perfect, en optisch mooi. Dit laatste zou moeten kunnen voor 2500-4000 euro. Dan maar geen concours-exemplaar, maar het is niet anders.
Misschien een discutabel advies, maar ik denk dat ik het zo zou doen.
Later kun je altijd nog zien zoals je al aangaf.
|
20 jun 2006 21:56 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik snap de bedragen die hier rond vligen niet zo...Yohan geeft aan nu na al het werk dat reeds gebeurd is, motor, bak etc. nu " meer dan het dubbele van de orig. aanschaf" kwijt te zijn, dus dan lees ik € 20K +. dan moet nu het plaatwerk, roest wegwerken en spuiten gebeuren. Volgens mij kan dat ook wel zonder dompelbad en volledig strippen en dan ben je echt niet zoveel kwijt dat de totaalrek. naar € 60K loopt. Ik denk dat je met max. € 10K erbij er toch echt wel zou moeten zijn, maar ik ken de details niet en ben geen specialist. Je hebt dan echter wel een techn. en optisch perfecte auto met een eigen verhaal in de juiste kleur!
Blijft een lastige, waarschijnlijk een dikke tien mile teveel kwijt, maar niet alles kwijt. Shit happens.... aan de mijne is inderdaad ook al een hoop gebeurt, maar dat krijg je als een 30 jaar oude 911 op onderbuik gevoel koopt weer bijna beter als nieuw wilt maken! Maar van de andere kant, aan welke 911 van voor 1980 onder de € 20K mankeert helemaal niets?
Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
20 jun 2006 22:05 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Wel Jeroen, die bedragen zijn er gekomen op vraag van Johan.
De wagen strippen, een badje geven, en volledig toppie maken. En dan kom je op zulke bedragen uit.
Wat jij aangeeft, kan uiteraard ook en zal een betere (lees voordeligere) oplossing zijn voor Johan zijn probleem.
Langs de andere kant, als je dan toch niet gaat voor de 100%, vraag ik me af, maar daar ken ik de wagen niet goed genoeg voor, of het niet beter is van hem te verkopen en met het budget een wagen te zoeken die naar zijn zin is, zoals hier al eerder is aangegeven.
Maar dit zijn beslissingen die Johan zal moeten nemen, wij geven hem alleen maar raad en slapeloze nachten
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
20 jun 2006 22:13 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Denk inderdaad dat Paul hier wijze woorden spreekt.
Afhankelijk van een aatal factoren die hier niet op afstand te bepalen zijn (denk aan; wat is de huidige toestand van de carroserie; wat is de mening van de techniker over de rest van de techniek nadat de motor + bak revisie heeft plaats gevonden; hoeveel binding heb je met de auto; waar heb je persoonlijk vrede mee (ben je een kniesoor of is het al snel goed); enz.) zou je kunnen kijken wat een voor de auto en voor jou meest verantwoorde beslissing is. (voorzover je überhaubt verantwoord bezig wilt zijn... )
Ik denk inderdaad dat een auto ook voor enkele duizenden euro's in acceptabele staat te krijgen is, wil je meer dan acceptabel, dan is de overweging des te belangrijker en kan soms inruil de verstandigste en voordeligste oplossing zijn.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 jun 2006 22:25 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
20 jun 2006 22:29 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Ik bedoel maar!
Maar inderdaad, dat was wel de reden om mijn 2e 964 destijds te vervangen
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 jun 2006 22:31 |
|
|
horn
PF #57
|
zelfde gedaan met mijn 1e kromme 964 - ingeruild en wat bijgestort en met een veel jongere 964 met minder kilometers (en helaas tiptronic ) verder gegaan. Nooit spijt van gehad.
Wijze woorden van de specialist (ik had die kromme C4 voor 15.500 gekocht): er moet zeker 5 mille bij, maar waarschijnlijk eerder 10 mille. Maar wat heb je dan? Een rechte '89er C4 met 220K km's op de teller...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jun 2006 22:45 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Die goede raad is ook heel goed aangekomen en heb er desondanks niet minder om geslapen. Als je de bal kaatst, kan je hem terug verwachten. En de reacties die ik heb gehad waren nu juist die me een heel ander beeld hebben gegeven.
De 10K-15K die Jeroen aangaf, die had ik zelf ook ongeveer in gedachten.
In jou Speedster; is daar bijvoorbeeld elk knopje hendeltje en draadje vervangen voor een nieuwe? Volgens mij is echt alles vernieuwd in zo'n project.
Dit is echter niet mijn bedoeling zoals nu wel duidelijk is.
Voor de autobeitserij wordt een bedrag gevraagd van €800,- tot €1000,- en zal met meerdere losse onderdelen mischien uitkomen op €1500,- Zoals ik geinformeerd ben in een mailtje van hun vorig jaar.
Om hem te spuiten neem ik een bedrag van ongeveer €5000,- in gedachten. Enig laswerk ? €2000,- en montage / demontage ? laat dit een €4000,- zijn.
Dit was mijn SCHATTING. <- lees goed, schatting!.
Dus bij mij speelt ook nog steeds de vraag? Hoe kom je op €65.000 als de versnellingsbak en motor, ruiten, complete uitlaatsysteem in RVS al gedaan zijn?
Als bovenstaande echter mogenlijk is voor mijn geschatte bedrag, dan is de wagen in mijn ogen helemaal naar mijn tevredenheid.
En op de vraag om een andere te kopen. ??? Ik weet nu straks dat mijn auto technisch goed is. Dat stadium heb ik dan achter de rug. Ik schrik ervan hoeveel terug komen van een AKK wat er allemaal aan mankeerd bij nog veel jongere exemplaren. En ik heb toch echt meer met juist mijn huidige model. En de zekerheid van de technische staat (straks) wil ik niet weer ruilen voor onzekerheid.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
20 jun 2006 22:47 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Ik zou Erwin gewoon eens vragen om een inschatting wat het gaat kosten om de carroserie in de door jou gewenste staat te brengen.
Wanneer hij er geen verdusie in ziet of er geen tijd voor heeft, weet ik nog wel iemand die goed werk levert op plaatwerk en spuit gebied.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 jun 2006 22:54 |
|
|
horn
PF #57
|
65000 is een schatting voor een volledige restauratie. Dus volledig afbreken in onderdelen, alles kaal maken, opnieuw opbouwen, motor reviseren, onderdelen vernieuwen/vervangen etc etc. Volg het draadje van de restauratie van Pauls Speedster maar.
We zijn het er al lang over eens volgens mij dat dat voor jouw 911 geen optie is. Volg de raad van Henk en praat er eens met Erwin over. Dan hoor je vast een eerlijk antwoord what to do.
En als jij idd aan die auto gehecht bent moet je het doen. Ik zelf zou nooit voor 10 mille een auto kopen, voor 10 mille herstelwerkzaamheden uitvoeren en dan nog eens 15 mille in een auto pompen die nooit meer dan 17K waard zal zijn.
Maar dat is, zoals al vaker gezegd, jouw keuze. Jouw auto, jouw geld, jouw droom. Jaag hem na!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jun 2006 22:59 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ik weet dat Erwin het stervensdruk heeft op het moment. En als ze maar blijven komen van heel het land (En verder) blijft die drukte ook nog wel even aanhouden. Dus ik denk dat Erwin er vanaf zou ziet qua tijdsplanning alleen al. Hij heeft me er al eens eerder op geattendeerd dat je de auto HEEEEL lang kwijt bent. Nu ik de auto vanaf Februari kwijt ben doet al zeer.... en dan praten we maar over een paar maandjes.
En wat betreft adressen van spuiters en plaatwerkers zijn altijd welkom.
Een bij me in de buurd in Leeuwarden had al een wachtrij van 2 jaar, en dat is ook niet de bedoeling. Thuis heb ik nog een adres van ene Folkerd uit Wolvega gekregen, die ik ook al eens op een beurs heb gesproken.
Gr.
Johannes
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
20 jun 2006 23:06 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|