Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:47

Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
sport uitlaten..... 
Auteur Bericht
Moderator
PF # 136
Bericht 
Die is wel eens met ons meegereden tijdens een toertocht!

18 jun 2006 19:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
HenkC2C schreef:
Die is wel eens met ons meegereden tijdens een toertocht!

Nieuw avatar :idea: :wink:

18 jun 2006 19:33
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
Een "dynamisch-avatar" is misschien wel wat voor mij... :D

18 jun 2006 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Henk 3.2 schreef:
[Heb ik toch de vraag of er onderweg nooit iemand bekeurd is met teveel lawaai/afwijkend van origineel. Mijn Scania V8 is voorzien met side-pipe en een kleppensysteem en komt probleemloos door de APK. Maar als ik onderweg ben en ingehaald wordt door zo'n Volvo van de KLPD gaat het rechterraampje al naar beneden. Klep open = E 130

Idd :cry: heb ook zo'n Scania V8 en ook enkele bekeuringen opgelopen van de KLPD want naar verluidt rammelden de deuren inde dienstauto als ze langszij kwamen... 8) :lol:

19 jun 2006 8:56
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
:shock: Gasten, er ontgaat mij iets hier, waarom een blèrpijp op een vrachtwagen :?: Als je de hele dag in zo'n ding zit wordt je daar toch helemaal dol van :?:

19 jun 2006 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
:shock: Gasten, er ontgaat mij iets hier, waarom een blèrpijp op een vrachtwagen :?: Als je de hele dag in zo'n ding zit wordt je daar toch helemaal dol van :?:

Voel me toch geroepen om vanuit het buitenland hierop te reageren. Met de ramen dicht hoor je er bijna niets van, maar het houd je wel wakker bij zo'n snelheid. En je doet heel veel medeweggebruikers er ook een groot plezier mee. Raampjes gaan naar beneden en duimpjes omhoog. Gasten die op een parkeerplaats wachten tot dat jij wegrijdt om dan een videoopname te maken. Zo, ik ga nog ff naar mijn eigen gebler luisteren. :D :D

20 jun 2006 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Henk 3.2 schreef:
Met de ramen dicht hoor je er bijna niets van, maar het houd je wel wakker bij zo'n snelheid. En je doet heel veel medeweggebruikers er ook een groot plezier mee. Raampjes gaan naar beneden en duimpjes omhoog. Gasten die op een parkeerplaats wachten tot dat jij wegrijdt om dan een videoopname te maken. Zo, ik ga nog ff naar mijn eigen gebler luisteren. :D :D

Ik bedoel maar.

Niet voor een ander maar wél voor mezelf: die blèr-uitlaat ZAL er nog een keer komen.........

Vanavond bij me voor de deur, langs de Zuidwillemsvaart: een zwarte 997 met sportuitlaat én even later een 964 cabrio met Cup-uitlaat (Eric??) ; in beide gevallen blij dat ik Porsche rij! :lol: :lol: :lol:

20 jun 2006 23:57
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Wat een engelen geduld heb jij toch Erwin :res:

Bij mij hadden de RSR-s er al lang onder gezeten hoor! :D

21 jun 2006 0:00
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik wacht nog altijd, tot hij even komt koffie drinken bij mij op de zaak, kan hij even langsgaan bij Europipe.

Of is dat hoofdstuk al volledig afgesloten?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 jun 2006 0:01
Profiel WWW
Rosmalen
Bericht 
:lol: :lol: :lol:

Nee guys,

Maak je maar géén zorgen! Dat hoofdstuk is zéker nog niet afgesloten want ik wil er pér se een brutaler geluid uit mijn 911. Hij klinkt wat mij betreft origineel wat te braaf.
En begrijp me niet verkeerd; zowel vermogen als rijeigenschappen zijn zeer indrukwekkend, maar toch gaf bijvoorbeeld het starten van mijn 964 met Cup-uitlaat, me méér de 911-kick dan wanneer ik de 993TT start. (om maar iets te noemen)

Momenteel heb ik namelijk geen tijd hiervoor, net zo min als voor alle andere zaken.... omdat er ff wat afgewerkt moet worden.
Over zo'n 6 tot 8 weken hoop ik wat meer tijd te hebben voor dit soort ontspannende zaken.

Zoals je merkt hou ik het allemaal wél in de gaten via het forum en ben er nóg minder zeker van geworden wat het nou moet worden.
Het uitlaatsysteem van Fvd (met een paar zeer bijzondere sportkatalysatoren) wat door Motron geplaatst kan worden schijnt (volgens Jurgen) subliem te klinken met heerlijk geplof stationair. Maar ja, die 993TT die dit systeem afgelopen week heeft ontvangen rijdt somewhere rond, zonder dat ik hem gehoord heb.......

En de jongens van Europipe maken schijnbaar ook erg prettige systemen, waar ik nog wil gaan kijken (rijdt je niet ff een uurtje heen...). Ook dáárvoor geldt: nog geen enkele 993TT mee horen rijden. En datzelfde geldt voor de RSR's. Die onder de 993 Carrera klinkt tóch anders (is ook anders) dan die onder de TT.

Maar ik heb nog wel geduld, misschien wat meer dan jullie zo te horen.... :lol:

Wait and see (and hear!!).

21 jun 2006 0:47
Profiel
Westervoort
Bericht 
Als je 'm hoort ben je om... :wink:

Er is vast een "luistersessie" :wink: met Chris te regelen...waarna alleen de portemonnaie nog protesteren kan...

21 jun 2006 9:21
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Daar kan je inderdaad héél vet van op vakantie gaan........ :wink:

maar soms moet je jezelf gewoon verwennen. Zie er nu al naar uit! :lol:

21 jun 2006 23:24
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Via Chris van Motron is er inmiddels contact geweest met de eigenaar deze eerder besproken 993TT;

Afbeelding

Welke recent het uitlaatsysteem van FvD tuning heeft ontvangen en een erg gaaf geluid zou produren.

Alleen......

de luistersessie is niet meer mogelijk...... :(

Wat is het geval?

De eigenaar is niet meer in het bezit van deze mooie auto, omdat....

hij hem heeft ingeruild op een Audi S4 !!!!

Ongelooflijk maar waar..... en nog altijd géén luistersessie gehad bij een 993TT met hét geluid waar ik naar op zoek ben.

De auto staat vermoedelijk bij een VW/Audi dealer in den lande als occasion te koop.

Misschien toch wat voor jou, Chris_lbr ? :?: :idea:

01 jul 2006 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
ER schreef:

Ongelooflijk maar waar..... De auto staat vermoedelijk bij een VW/Audi dealer in den lande als occasion te koop.

Misschien toch wat voor jou, Chris_lbr ? :?: :idea:

klikkerdeklak.......http://www.ekrisexclusief.nl/detail.asp?id=3345

MAUK

13 jul 2006 19:39
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb het zware vermoeden dat die prijs iets te krachtig is voor wat Chris zoekt.
Hij had er eentje gevonden en ik heb met deze mensen contact moeten opnemen (vanwege de taal).
Helaas was de 993 TT net verkocht dus de zoektocht gaat gewoon verder.
Die wagen had bijna 100.000km minder en was behoorlijk lager in prijs.
Het was een blauw/zwart combinatie.

Laatste update 22/10/2013

13 jul 2006 19:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
wow, die bij ekris exclusief is gewoonweg een prachtexemplaar!
moest je deze in uit Nederland exporteren en in België invoeren,
wat gebeurt er dan met de prijs?

13 jul 2006 22:46
Profiel Facebook 
Rosmalen
Bericht 
Er zal minimaal zo'n € 7000,- bij komen aan BPM. Wellicht méér wanneer je alle opties van destijds erbij telt.

Maar ja, wanneer je niets inruilt moet er wel ruimte zijn ten aanzien van de verkoopprijs. Vaak tussen de 5 a 10 %.... bij Theo Jansen is dat in ieder geval 10 %.

14 jul 2006 9:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
>€86900 voor een 993tt uit '97 met >130Dkm,
dat is wel erg veel!
Duitsland lijkt dan toch beter om uit te exporteren en dan
dergelijke velgen en uitlaat zelf te monteren..

14 jul 2006 9:22
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Zie dan maar eens zo'n mooie te vinden...

D'r is bovendien veel meer aan de auto gedaan , wat ze bewust weglaten in de advertentie...heeft bijna 500 pk. (mss dat ze denken, dat dit asp. kopers afschrikt..."race"-verleden etc...dit is echter pas enkele mnd geleden gedaan , auto heeft sindsdien bijna niets gelopen)

Als ik de mijne niet had, was ik klaar met zoeken...

14 jul 2006 15:03
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Mee eens.

De verkoopprijs is zeker stevig te noemen voor een 993 met een dergelijk 'asfalt-verbruik'. Maar wanneer het onderhoud gedocumenteerd goed en tijdig is uitgevoerd, is daar natuurlijk niks mis mee.

De extra opties moet je als koper "op de koop toe nemen" :wink: wat wel erg prettig is, maar aan de andere kant kan dat formeel voor de verkoper de prijs nauwelijks opschroeven. Van alle prijzige aftermarket opties weet je dat je dit puur en alleen voor jezelf doet. Hier zie je bij de verkoop niet of nauwelijks meer wat van terug. Tuning tot 500 pk, erg gave 19"velgen van Techart ($$$$) en een zéér indrukwekkend uitlaatpakket met sportkatalysatoren zouden dus géén onderbouwing mogen zijn voor een hogere verkoopprijs.

Voordat we conclusies gaan trekken denk ik dat je dan ook eerst de auto moet zien en rijden, de historie en onderhoud bestuderen en vervolgens een oordeel moet vellen over deze vraagprijs.
Want een dergelijke prijs voor een hele nette, schadevrije, goed onderhouden, liefst Nederlandse 993TT, zónder verdere poespas, zou mij niet verbazen.
De schaarste bepaald nu eenmaal de prijs op het moment. Neemt niet weg dat ik met vergrootglas alle voornoemde zaken zou gaan bekijken, om daarna met een schaaf de verkoopprijs te gaan bewerken.... :wink:

Laatst bijgewerkt door ER op 15 jul 2006 0:14, in totaal 1 keer bewerkt.

14 jul 2006 20:25
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
ER schreef:
Wat is het geval?

Komt me bekend voor. :wink:

14 jul 2006 22:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Prachtig gewoon, wat beginnen die turbo's van porsche mij toch aan te spreken, ik zal eens wat meer auto's kopen en verkopen om ooit zoiets te kopen :lol:

14 jul 2006 22:40
Profiel
Rosmalen
Bericht 
RS-R schreef:
ER schreef:
Wat is het geval?

Komt me bekend voor. :wink:

Ook hij had legitieme redenen met een gezins-karakter, Humphrey! Da's één van de weinige excuses IMHO. :wink:

15 jul 2006 13:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3