Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:39

Antwoord op onderwerp  [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Zwaaien naar andere Porsche - en - welke types wel en niet? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Proficiat, je kan toch moeilijk het hoogtepunt van het bezoek in het begin plannen. Eerst even oefenen bij de signoren van Antwaarpen en dan voor echt in Gent :wink:

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

21 jun 2006 9:31
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
rufie schreef:
Proficiat, je kan toch moeilijk het hoogtepunt van het bezoek in het begin plannen. Eerst even oefenen bij de signoren van Antwaarpen en dan voor echt in Gent :wink:

Vraagje;

Zijn jullie eerst naar de fabriek van Porsche geweest, of eerst naar het museum van Mercedes :mrgreen: :?:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 jun 2006 9:52
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
ppp 356 schreef:
rufie schreef:
GerbenJ schreef:
Gelukkig zwaait zij altijd terug

Afbeelding

Toppunt is dat ze morgen in mijn stad vertoeft in België, in Gent.
Ben gelukkig gaan werken :D

Ze stelt wel prioriteiten, Eerst Antwerpen :lol: :lol:
Tuurlijk, heeft toch weer met dat zwaaien te maken.......Handwerpen.....Antwerpen(heb ik me wel eens laten vertellen) :lol: :wink:

21 jun 2006 10:32
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
ppp 356 schreef:
rufie schreef:

Vraagje;

Zijn jullie eerst naar de fabriek van Porsche geweest, of eerst naar het museum van Mercedes :mrgreen: :?:

Nu niet afwijken he ? De twee staan totaal los van elkaar.
Mercedes voertuigen hebben toch niks met auto's te zien ?

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

21 jun 2006 10:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Persoonlijk vind ik Gent sfeervoller dan Antwerpen. Keuze tussen de twee zou voor mij niet zo moeilijk zijn - sorry Paul 8)

21 jun 2006 10:38
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
2000 gtv schreef:
Tuurlijk, heeft toch weer met dat zwaaien te maken.......Handwerpen.....Antwerpen(heb ik me wel eens laten vertellen) :lol: :wink:

Citaat:
Handwerpen!
Er zijn minstens 27 theorieën over waar de naam Antwerpen vandaan komt. De populairste verklaring is die over de Reus Antigoon en de Romeinse soldaat Brabo. Volgens deze legende leefde Antigoon in een burcht aan de Schelde. Van daaruit blokkeerde hij de rivier om alle schippers die wilden voorbijvaren tol te laten betalen. Van de schippers die weigerden te betalen, hakte hij de hand af en gooide ze in de Schelde. De Romein Brabo, neef van Caesar, gooide zich in de strijd tegen de reus, won en mikte op zijn beurt de afgehakte hand van Antigoon in het water. Vandaar: ‘hand-werpen’.
Een nationale sport is het niet geworden, maar als eerbetoon werd een fontein gemaakt die je nu nog altijd op de Grote Markt kan bewonderen. Jaarlijks maken duizenden toeristen tijdens hun citytrip een foto van het beeld van de Romein die de hand weggooit, terwijl de reus aan zijn voeten ligt. Gelukkig dat Brabo beter kon vechten dan gooien, want als je het beeld goed bekijkt, kan je zien dat hij op het verkeerde been staat te wankelen om ver te kunnen slingeren. Een foutje van de beeldhouwer of nam Brabo misschien eerst nog een aanloop, daarover zijn de (Antwerpse) meningen verdeeld. De Hand van Antigoon vind je terug op de Meir. Als vakantiefoto is het niet bijster origineel, want diezelfde duizenden toeristen die de Grote Markt bezoeken, lieten ook hier al hun toestellen flitsen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 jun 2006 10:43
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
adu schreef:
Persoonlijk vind ik Gent sfeervoller dan Antwerpen. Keuze tussen de twee zou voor mij niet zo moeilijk zijn - sorry Paul 8)

Antwerpen is meer dan de Grote Markt en de Kathedraal.

Maar ik lig er niet van wakker, ben tenslotte geen echte sinjoor. Als ik mij ooit zou moeten vestigen in een stad, ging ik wel naar Londen.

21 jun 2006 10:49
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ik heb het al vaker geroepen!!!!!!!!!

Save the Flash!!!!!!!!!!!!!
(even knipperen met groot licht, in combinatie met een zwaai!)

21 jun 2006 10:55
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5 1999
Almere-b
Bericht 
marknineoneone schreef:
patrick911 schreef:
als ik hier in het Gooi voor iedere Porsche moest zwaaien, dan had ik nu RSI... :wink:

En als ik een euro kreeg naar iedere P rijder waar ik WEL naar zwaaide had ik nu een RS :lol:

Nu weet ik hoe mijn vrouw hieraan komt. Als zij niet meer in mijn auto rijdt gaat de RSI vanzelf over

21 jun 2006 13:59
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Herman Hof schreef:
marknineoneone schreef:
patrick911 schreef:
als ik hier in het Gooi voor iedere Porsche moest zwaaien, dan had ik nu RSI... :wink:

En als ik een euro kreeg naar iedere P rijder waar ik WEL naar zwaaide had ik nu een RS :lol:

Nu weet ik hoe mijn vrouw hieraan komt. Als zij niet meer in mijn auto rijdt gaat de RSI vanzelf over

Precies!! Zeg maar dat Dr. Mark het gezegd heeft! :mrgreen:

22 jun 2006 15:21
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
GerbenJ schreef:
Gelukkig zwaait zij altijd terug

Afbeelding

Kwam haar twee weken geleden nog tegen op de A4 in de AA90. (ook in de file want er was even geen vluchtstrook voorhanden :mrgreen: ) En inderdaad ze zwaaide netjes terug.
Het mooie is, ik zat niet eens in een Porsche :wink:

22 jun 2006 16:10
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
horn schreef:
nee, ik zwaai niet. Ook niet toen ik nog een Porsche had. Tenzij het iemand was die ik kende. Zo uniek is een Porsche nou ook weer niet.
Zelfde als al die r*kkers met een Mini die naar een Mini gaan lopen zwaaien. Zouden Ladarijders dat ook doen (allebei :twisted: )? Hou in vredesnaam je beide handen aan het stuur, er gebeuren al genoeg ongelukken.

Ben je een beetje frustie zonder Porsche !? :roll:

22 jun 2006 19:56
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Nee hoor. Beetje moe(deloos) van die boemerang discussie over zwaaien en de eeuwige traantjes over 'maar niemand zwaait terug'... Grow up :twisted: :cheesy:

22 jun 2006 22:22
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Vandaag in de Zilveren A6 gezwaaid naar een dame in een zilveren A4 cabrio en een dame in een A4 sedan ook beide zilver.
Dames zwaaide vrolijk terug. Je ziet het werkt :D

Cabrio was mijn zus, de sedan mijn moeder :lol: :lol:

22 jun 2006 22:27
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
en een dame in een A4 sedan ook beide zilver.

De dame en de A4? Beide zilver? :cheesy: :mrgreen:
Beetje respect voor grijze haren hè? :wink:

22 jun 2006 22:38
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
ppp 356 schreef:
en een dame in een A4 sedan ook beide zilver.

De dame en de A4? Beide zilver? :cheesy: :mrgreen:
Beetje respect voor grijze haren hè? :wink:

Kost een fortuin aan de kapper,(daarom rijden die ook 997) maar de dames zelf blijven zwart van haarkleur.

22 jun 2006 22:42
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij deze discussie (en de vele die eraan vooraf zijn gegaan :D).

Enerzijds kan ik me wel een beetje vinden in Horn z'n standpunt. Je blijft zwaaien.. als iedereen altijd maar zwaait. En het is niet altijd bevordelijk voor de verkeersveiligheid als Jan en alleman er maar op los zwaait.

Anderzijds... hoe vaak zwaait een Porscherijder ook daadwerkelijk? En als deze nu zwaait, dan zwaai je niet terug? Ik zwaai meestal niet, anderen ook niet. Als ze zwaaien, zwaai ik vrolijk terug. Respectvol, aardig en vrolijk.

Doet me altijd een beetje denken aan de Friese dorpjes. (Ben zelf in 1tje opgegroeid, jaja dat verklaart veel. :wink: ). Mensen groeten elkaar op straat. Ook diegenen die elkaar niet kennen. Nee, ze zwaaien niet, het gebeurt met woorden of een simpel "hoi". Kom je vast niet veel mensen tegen in die dorpjes, zou je denken. Toch wel. 't is een gewoonte, bijna ongemerkt en ik ben er nooit moe van geworden.
Hetzelfde op de Friese meren. Een vinger aan de denkbeeldige kapiteinspet of een enkele opgestoken hand. Altijd weer.

En eerlijk gezegd..bevalt me dat wel. Het maakt het verkeer tot meer dan éénlingen met de blik op oneindig.
Maar zoals gezegd, het autoverkeer laat ongebreideld zwaaien doorgaans niet toe. Daarom zit ik dit weekend weer op het water. Om ongestoord mijn favoriete hobby te kunnen uitoefenen. :salut:

22 jun 2006 23:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Jort schreef:
Ik zwaai meestal niet, anderen ook niet. Als ze zwaaien, zwaai ik vrolijk terug. Respectvol, aardig en vrolijk.

Als iemand naar mij zwaait, zwaai ik terug. Uit beleefdheid.

23 jun 2006 7:08
Profiel
PorscheForum Rakker
964C4/ (Alfa Romeo)
Arnhem
Bericht 
Zwaaien? Dat doen toch alleen de aapjes in de Zoo?

(zwaai wel eens, krijg nooit een zwaai terug, dus flash, krijg geen flash terug, dus maar gestopt)

23 jun 2006 7:59
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
horn schreef:
Jort schreef:
Ik zwaai meestal niet, anderen ook niet. Als ze zwaaien, zwaai ik vrolijk terug. Respectvol, aardig en vrolijk.

Als iemand naar mij zwaait, zwaai ik terug. Uit beleefdheid.

Duidelijk, zijn we het daar eens. :salut:

23 jun 2006 10:37
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Aarghh :!: Rij ik in de 993, komt mij vanavond een Boxster tegemoet, hij zwaaide, ik flashde (met mijn lichten heh :wink:), wat is nou juiste etiquette :?: :wink:

07 aug 2006 19:50
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Het zijn net Harley-rijders :wink:

07 aug 2006 19:55
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Toen ik de Provence op een smalle bergweg reed, nam zelfs een bijrijdster van een tegemoetkomende Audi de moeite om naar mij te zwaaien. Ze maakt e ook nog een vriendelijk gebaar, maar wat ze daarmee bedoelde weet ik niet. Moest trouwens ook wel wennen aan die Franse wegmarkering 'smalle weg' Afbeelding

07 aug 2006 20:57
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
:D :lol:

altijd vriendelijk terugzwaaien...

Afbeelding

07 aug 2006 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
ik kom net terug uit Stuttgart en heb niet naar alle Porsche gezwaaid die ik tegenkwam.

Want anders had ik nu een soort van zwaai arm ipv tennisarm.

:D

07 aug 2006 22:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende