Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 10:22



Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Nieuwe wagen geleverd: Alpina Roadster S 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
MichM3 schreef:
@Marco: Dat hoop ik jullie over een paar weken te kunnen vertellen als alle papierwerk in orde is :wink:

dat valt nog niet mee in Belgie als ik dat iedere keer zo lees :?
_________________________________________
Got coffee?


14 mei 2006 9:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...het is een lang verhaal met de nodige ellende :cry:

Al ligt het fundamentele probleem bij het feit dat Alpina geen Europees gelijkvormigheidsattest meegeeft aan zijn wagens. Mijne is bij Alpina in Duitsland rechtstreeks gekocht als recente tweedehands, hetgeen de zaak enkel bemoeilijkt om hem in Belgie in te schrijven. De enige mogelijkheid om hem hier in 't verkeer te brengen is via een speciale gelijkvormigheids keuring: zoals je moet laten doen voor een exotische Amerikaan die je importeert.

Tot 2006 moesten alle Alpina's voor Belgie via zo'n keuring ingeschreven worden. Sinds dit jaar heeft de invoerder een overeenkomst met de Belgische staat dat ze 25 auto's per type per jaar via de normale manier kunnen inschrijven in het verkeer. Dit vergemakkelijkt de procedure. er is even twijfel geweest of dit voor mijne ook zou kunnen: Heb 3 weken op uitsluitsel moeten wachten en het antwoord wan negatief...ik heb dus de gelijkvormigheidskeurinhg moeten ondergaan. Is een tiental dagen terug gebeurd met succes :D Over 10 dagen zou ik m'n gelijkvormigheidsattest moeten toegestuurd krijgen en dan kan ik een verzekering en platen aanvragen!

Dus 2 maand nadat de wagen hier in Belgie geleverd is heb ik er eindelijk een goed oog in. Ik heb het misschien wel zelf een beetje gezocht met de wagen rechtstreeks bij Alpina te kopen en niet via de Belgische invoerder te gaan, tja :lol: ...Ik had medewerking van de invoerder nodig voor de gelijkvormigheid en mogelijkerwijs heeft die daar ni echt meegewerkt.
Enfin we zijn op goede weg en elke dag komen we een stapje dichter :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


14 mei 2006 21:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Dan hebben ze het bij PCB toch beter gedaan. Gans de procedure van invoer, eenmalige keuring, aanvraag gelijkvormigheidsattest en definitieve keuring, hebben ze klaargekregen in 14 dagen. :lol: :lol:

Mijn persoonlijke nr.plaat, laat enkel lang op zich wachten. Het roze formulier, samen met het bewijs van betaling van de gereserveerde nr.plaat, is nu al meer dan 14 dagen verstuurd, en ik heb ze nog steeds niet.

Hopelijk komt ze deze week, :roll: want binnen 8 dagen vertrekken we naar de Internationale 356 meeting in Italië :D :D
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


14 mei 2006 22:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...het is altijd wachten als je iets nodig hebt van officiele instanties hé...'t is huilen met de pet op op dat gebied hier in Belgie :cry: ..tja...

Ga je met beide 356'en naar Italie? Hebben jullie dit jaar nog een meeting in Belgie ook (in Brugge is het normaal toch, niet)? Want daar zou ik toch graag es naartoe komen :D
_________________________________________
Respekt für die Eltern


14 mei 2006 22:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
..voila..vandaag opgehaald...we kunnen bollen...het heeft wel hééél lang geduurd... :roll:

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Respekt für die Eltern


21 jun 2006 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zeer mooie foto's van een zeer mooie wagen.
Veel plezier ermee
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


21 jun 2006 19:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
MichM3 schreef:
..voila..vandaag opgehaald...we kunnen bollen...het heeft wel hééél lang geduurd... :roll:


Prachtig product van onze Beierse Vrienden ! Mijn volgende wordt er denk ik ook weer van de firma uit München......

Heel veel plezier ermee !!
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


21 jun 2006 19:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
mooie bak vooral de kleur
velgen niet mijn ding

Eindelijk het wachten beloond
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


21 jun 2006 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ziet er goed uit zeg :shock: :!:
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


21 jun 2006 21:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Simpel, gewoon een hele mooie en excl. auto! :thumleft:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


21 jun 2006 23:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Schitterende auto :!:

Enjoy 8)


21 jun 2006 23:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht 
Wat zijn nu de specs van deze bak?
OF heb ik er al over heen gelezen :lol: :oops:

leander
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


22 jun 2006 0:04
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
leander schreef:
Wat zijn nu de specs van deze bak?
OF heb ik er al over heen gelezen :lol: :oops:


Als je het topic nou gewoon eens van bovenaf door gaat lezen... :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2006 1:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
mooie, coole bak :!: :wink:
vind BMW nog steeds mooie, sportieve auto's maken.
veel rijplezier ermee..........................


22 jun 2006 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
MichM3 schreef:
...maar wat een mooi testverslag aan een zwembad in de mid-zomerse-Italië-zon al niet met een mens kan doen hé :wink:


Zonnesteek.... :?: :shock:

Nee hoor geweldige auto. Ontzettend bruut vermogen en een mooi geluidje.
Heel veel plezier ermee. Ben inderdaad wel benieuwd naar de verschillen met een 996 al kan ik er naar gissen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 jun 2006 11:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
leander schreef:
Wat zijn nu de specs van deze bak?
OF heb ik er al over heen gelezen :lol: :oops:

leander


300 pk, 3.4l, basis is 3.0l M3 blok van de E36 M3. Gooi de ///M cilinderkop eraf met één gasklep per cilinder en monteer er de kop op van een 328/330...bewerk deze cilinderkop uiterst zorgvuldig (kanalen, uitliteren kop en blok, nokkenassen, uitlaatcollector, inlaatcollector) en samen met een nieuw motrmanagement van Alpina kom je aan een dikke 300 pk (meeste motoren tussen 308 en 312pk)...motoren voldoen aan EuroIII, door de komst van Euro IV is produkie gestopt.
Motoren hebben een fenomenaal koppel van 368 NM aan 5200 toeren...90% reeds beschikbaar bij 2000 o/min.

Versnellinsbak is van Getrag.

topspeed is 268 km/u open en 276 gesloten.
_________________________________________
Respekt für die Eltern


22 jun 2006 22:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Heb er m'n eerste km's mee gedaan en het rijdt wel ferm. Al zou de sporing nog es moeten herdaan worden want de neus is wat zoekerig. Er staat een KW kit onder en als die over een paar duizend km ingereden is dan heeft de garage voorgesteld de boel nog es na te checken. De wagen heeft nog steeds geen 5000 km en dat voel ik wel...het is allemaal nog wat stroef!!! ook de motor is zeker nog niet los, al is de klank wel prachtig. Het weggedrag in de bochten is heel secuur, al is de acherkant wel "licht" in vgl met een Porsche (996 bijvoorbeeld)...zeker als plots op het gas of van het gas gaat...300 pk is zeer veel voor zo'n karretje en dat voel je wel...je moet een beetje weten waarmee je bezig bent. Niet dat dat bij een Porsche niet het geval zou zijn, maar als ik terugblik naar onze 996 cab dan reed die toch makkelijker dan dit! Ik had er alleszinds meer vertrouwen in...al is dat natuurlijk zeer voorbarig na 200km gereden te hebben met de Z4. Deze Alpina is denk ik wel veel speelser, net een kart! Komt natuurlijk ook die strakke vering nu.

De koppeling is een droom, en de zithouding ook. Dit is de eerste wagen in jaren (van m'n Z3 M Coupe geleden) waarin ik een uitstekende houding vind. Meestal zit ik met m'n benen te kort op de pedalen en staat het stuur te ver van m'n lichaam. Hier is - dankzij de vele verstelmogelijkheden - een degelijke positie tevinden. De koppeling is zijdezacht en zeer direct...kunnen menig +300pk wagens nog wat van leren. Het stuurgevoel is dan weer wat te licht door de zware bekrachtiging en heeft veel last van koppelreacties (spoorvorming en hobbels)...19" is groot voor een Z4, misschien wel iets te maar enfin...

Ook de rolgeluiden dringen fel door, het windgeruis ook maar dit is minder storend...verder laat de moter ook flink van zich horen en z'n zachte gromis alom present :D

Ik denk dat als je een paar compromissen kan sluiten dit een heel fijne wagen is...het is zeker geen limo, het is verre van zacht, het is ook ni stil maar het is een leuk ogend, vrij uniek, gek, overpowered twee-zittertje voorzien van alle moderne gadgets (regensensor, el. kap, Xenon, GPS, PDC, DSC, ...) met bullet-proof mechaniek van Alpina! En...het verbruik is verbazend...ok, ik vlam nog ni super door maar rijd zeker met geen ei onder het pedaal: 9.2l/100 km (gisteren in garage opgehaald aan 9.9l!) ..dus ergens tussen 1/10 en 1/11
_________________________________________
Respekt für die Eltern


22 jun 2006 22:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Sinds ik de Z4 gekocht heb, had ik steeds last (24.000km) van een lastig (of moet ik zeggen listig) stuurgevoel. De auto was zeer gevoelig aan spoorvorming en bumpsteer. Zo erg zelfs dat het plezier er soms wel af was en dat ik pijn in m'n polsen kreeg.

Deze week had ik 'm naar de dealer gebracht voor een onderhoud...vandaag gaan ophalen. 'k Had hen er ook van gesproken dat ik het stuurgevoel in de Z4 niet correct vind ondanks de auto al meerdere malen te hebben laten uitlijnen en met de bandendrukken te hebben gespeeld. Alles helpt wel een beetje, maar de core van het probleem was nog altijd niet opgelost.

'k Kreeg telefoon deze week waarbij ook zij meldden dat de Alpina inderdaad niet zeer aangenaam reed en soms zelfs gevaarlijk reageerde. 'k Was blij dat we op dezelfde golflengte zaten. Ze hebben 'm hiervoor bij een specialist gebracht die zelf zeer veel ervaring heeft met verlaagde BMW's en krachtige auto's. Persoon heeft er ook mee gereden en beaamde het slechte stuurgedrag. Woensdag kreeg ik opnieuw telefoon dat 'm iets "anders" uitgelijnd is nu en dat de auto zeer goed rijdt...niet meer te vergelijken met ervoor.

Ik dus heel benieuwd om ermee te rijden vandaag en ik moet zeggen...'t is niet gelogen. De auto heeft nog steeds een zenuwachtig stuurgevoel maar het listige is er compleet af! De auto is een plezier om te sturen, ook de grip is een pak beter!!! De winterbanden hebben het wel moeilijk om de pk's op de weg te zetten maar het is echt lol aan het stuur. Ook het volgen van sporen en bumpsteer is verdwenen....super!

Enkele vraagjes toch wanneer ik het uitlijningsrapport overlees:

Toespoor stond hij vroeger negatief en nu lichtjes positief (is dit dan toe of uitspoor)?
Ook de naloop is verminderd...naloop is castor toch dacht ik? 'k wist niet dat je dit kon regelen? Is toch de hoek die de fuseepen heeft? Ik dacht dat dit een statisch gegeven was...
Iemand een idee wat "stuwhoek" is? die is van 0°13' naar 0° gegaan achteraan???

Anyway...'t resultaat is prachtig!!! Heel beniewd hoe hij op de 19" wielen zal rijden met deze settings :wink:

Blijkbaar is dit weer een bevestiging van het feit dat de Z4 zeer gevoelig is aan settings en uitlijning...Subtiele veranderingen met een groot verschil in resultaat.
Heel veel mensen schoven het steeds op de verlaging en de spacers die ik achteraf op de Alpina heb laten plaatsen, maar blijkbaar heeft dit er weinig mee te maken...ben heel blij dat het probleem eindelijk van de baan is...ik kan weer een glimlach trekken achter het stuur en da's toch heel belangrijk voor ons, niet? :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


23 dec 2006 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Van harte Mich !

Fijn dat ze er even de tijd voor namen en eruit zijn gekomen, het zou toch niet zo kunnen zijn dat onze Beierse Vrienden een auto hebben gemaakt die niet 'lekker' zou sturen ?
Overigens heb ik met 'de grote broer van de Z4' ook af en toe last van 'wat' zoekerigheid (overigens op te lossen door het stuur gewoon wat steviger vast te houden, we rijden niet in een limousine). Ik heb ook een beetje het idee dat de (keiharde) Run Flats van Bridgestone hier een rol in spelen; als het wegdek niet geheel vlak loopt geeft de band ook niet mee, en maakt dat de auto dus éxtra gevoelig voor zenuwachtig stuurgedrag.
Zitten er onder de Z4 toevallig ook RFC's ?
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


23 dec 2006 23:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Mich,

blij dat ze je probleem hebben opgelost, maar wie is de specialist die het gevonden heeft? Ik zit met een gelijkaardig probleem met mijn VTEC die 4 wielsturing heeft (een electro-motor op de achteras stuurt de achteras tot 6 graden mee of tegen in functie van parameters als snelheid, stuurhoek etc.) en ik heb extreem last van spoorvorming ondanks geen buitensporige velgdiameter (16 inch). Msschn. kan een gelijkaardige uitlijning daar wel iets aan verhelpen, want het heeft mij al een aantal keer een quasi-hartverzakking opgeleverd, het gevoel de controle over de auto 'kwijt' te zijn in een spoor :(
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


24 dec 2006 0:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
@ Epicurus: het is inderdaad heel normaal dat de Beierse produkten wat gevoelig zijn aan spoorvorming enzo maar als je het gevoel hebt dat de aito elk moment het decor kan invliegen dan is het plezier en al gauw af.
Onder normale omstandigheden bij spoorvorming moet je gewoon het stuur wat steviger vastnemen, maar bij mij was het echt een worsteling aan het worden.

Het heeft heel veel te maken met de RFT's (Run Flat Tires) die zeer stijve flanken hebben. In afwachting van de Alpina huurde ik een 1-serie van de garage...de RFT's hebben een specifiek rijgedrag maar ik vond het zeer goed meevallen.
De Z4 heeft standaard ook RFT's, enkel de ///M modellen niet (onafgeveerd gewicht laag houden) en de Alpina ook niet. De 19" zijn Michelin Pilot Sport banden waar ik super tevreden van ben en sinds een paar weken rij ik met smalle Pirelli winterbanden op 18" wielen.

@ 2.2 VTEC: Die specialist ken ik zelf niet meteen, maar het is iemand waarmee een aantal BMW garages rond het Brusselse samen werken...'k denk dat het een bedrijf is dat in banden-velgen-verlagingen enzo doet. Ik weet ook dat de eigenaar zelf enorm BMW-freak is. Hij rijdt zelf een M5 e60 op 't moment en z'n vrouw een Z4...hij heeft een paar M3's gehad en ook de vorige M5. Hij heeft heel veel ervaring met verlagingskits en velgen op BMW's. Ik denk dat hij gewoon met z'n gezond verstand de wagen naar eigen gevoel heeft uitgelijnd en het resultaat mag er wezen. De voornaamste verandeing die hij heeft doorgevoerd is beide assen op uitspoor te zetten ipv toespoor...maar wat een verschil!

Om even op uw probleem terug te komen...is die elektro motor van de achterste sturing nog ok? Komt die goed terug naar z'n beginpunt na een stuurmanouevre? Zijn de ophangingsrubbers en rubbers vande sturing op beide assen nog ok? De geringste hoek die overblijft na sturen kan voor vreemde reacties zorgen.
Heb je'm al es laten uitlijnen? Wat zegt de Honda garage? Al es op een Honda forum gezocht naar een oplossing?
Ik kan me wel inbeelden dat een uitlijning voor zo'n 4-wiel gestuurde auto niet simpel is...eerst moet je weten of alle onderdelen wel in goede staat zijn.
Feit is dat er iets niet klopt en raad je aan een voor een alles te checken van de sturing op beide assen. Daarna doe je een uitleijning en als er dan nog steeds een probleem is, moet je es een specialist opzoeken
_________________________________________
Respekt für die Eltern


24 dec 2006 12:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.