Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:33



Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Hoogste snelheid al gereden ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 type1 Targa 2.5 TL van 1984
ZOMERGEM
Bericht 
ooit met een vriend zijn porsche 330 gereden was bbbbbbbrrrrrrrrr maga coooll

gelukkig geen wagens op de weggehad


22 jun 2006 9:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
wat voor een porsche rijdt 330???
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


22 jun 2006 10:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel schreef:
wat voor een porsche rijdt 330???


Die lelijke dacht ik :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


22 jun 2006 10:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
DeniS2 schreef:
Afbeelding
260 op de teller,
geen gas meer over
nog wel 200 toeren
Dat met een standaard 944 S2


wil niet zeuren, maar teller staat toch echt op 250, dat is dus analoog, -3/4% is dus zo'n 240 in het echie....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


22 jun 2006 10:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marcel schreef:
wil niet zeuren, maar teller staat toch echt op 250 ....

Hé Marcel :shock: ..... even naar de opticien of één van de oogartsen ook hier aanwezig :?: :roll: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


22 jun 2006 10:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Marcel schreef:
wil niet zeuren, maar teller staat toch echt op 250, dat is dus analoog, -3/4% is dus zo'n 240 in het echie....


Da's gek, de schaalverdeling veranderd dus ineens van 20kmph per streepje naar 10kph per streepje na bereiken van 240.....?? :?


Edit: Eric, je was me net voor; ik zat ook al te kijken... :wink:


22 jun 2006 10:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
patrick911 schreef:
Edit: Eric, je was me net voor; ik zat ook al te kijken... :wink:


En wss was je niet de enige... :wink:


22 jun 2006 10:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Inderdaad, da's 260 op de teller. Ik heb mijn S2 ooit net voorbij het volgende streepje gehad, maar ik denk dat de afwijking dan richting de 10% gaat.


22 jun 2006 10:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
kijk eens goed naar de schaduw v.d. naald, deze ligt tussen de 250 en de grote 260 in. :wink:
dus mijn conclusie: 255 km op de teller gereden :!: :D :!:
ik denk dat je hiervoor geen specsavers of hansie anders voor nodig hebt.







craze die min 1.5 heeft maar dit nog wel ziet


22 jun 2006 11:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
craze schreef:
kijk eens goed naar de schaduw v.d. naald, deze ligt tussen de 250 en de grote 260 in. :wink:
dus mijn conclusie: 255 km op de teller gereden :!: :D :!:
ik denk dat je hiervoor geen specsavers of hansie anders voor nodig hebt.

Inderdaad aan de conclusie o.b.v. deze analyse helpt geen opticien of oogarts. :roll:
Positie van de schaduw is afhankelijk van de lichtinval/reflectie ..... dus :idea: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


22 jun 2006 11:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
craze schreef:
craze die min 1.5 heeft maar dit nog wel ziet


En die hopelijk ook een horloge heeft, want vroeger had jij het niet gered :cheesy: :lol:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2006 11:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
craze schreef:
kijk eens goed naar de schaduw v.d. naald, deze ligt tussen de 250 en de grote 260 in.


craze die min 1.5 heeft en dit niet zo best meer ziet :twisted:


Volgens dezelfde theorie zou de toerenteller dus .... :twisted: :lol: duhh


22 jun 2006 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
craze schreef:
kijk eens goed naar de schaduw v.d. naald, deze ligt tussen de 250 en de grote 260 in. :wink:
dus mijn conclusie: 255 km op de teller gereden :!: :D :!:
ik denk dat je hiervoor geen specsavers of hansie anders voor nodig hebt.


/*Peter R de Vries mode ON
Da's inderdaad erg raar, want de lichtinval zou toch van boven moeten zijn....
Enige logische verklaring dan is dat de auto (steil) bergaf reed..... :mrgreen:
Wat dan weer verklaard waarom ie zo verschrikkelijk hard loopt....
/*Peter R de Vries mode OFF


22 jun 2006 11:46
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Hé Peter R,

En wat als de zon nou laag links van de auto staat? Komt dan de lichtval nog steeds van (recht) boven? :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2006 11:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
horn schreef:
Hé Peter R,

En wat als de zon nou laag links van de auto staat? Komt dan de lichtval nog steeds van (recht) boven? :roll:


Ja, want dat lijkt misschien onwaarschijnlijk, maar iets vergelijkbaars is in een andere zaak ook gebeurd, Harald.... :tongue:


22 jun 2006 12:02
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
patrick911 schreef:
Da's inderdaad erg raar, want de lichtinval zou toch van boven moeten zijn....
Enige logische verklaring dan is dat de auto (steil) bergaf reed..... :mrgreen:
Wat dan weer verklaard waarom ie zo verschrikkelijk hard loopt...

Gezien het ontwerp van het dashboard, zo ontworpen dat er zo min mogelijk buitenlicht op de wijzerplaten valt :idea: , is het juist niet raar dat de lichtinval niet van boven komt :!:
Je ziet ook het felle zonlicht op het dashboard voor/onder de wijzerplaten vallen ..... en dus de reflectie op de wijzerplaten schuin van onderen ..... en dus de schaduw van de wijzer ..... :idea::idea: ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


22 jun 2006 12:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
944 Teller :?:

GPS aanwijzingen wil ik zien .....


De Permagrin Mobiel geeft bv al 120 Km/uur op de klok bij een werkelijke (GPS) snelheid van 100 :shock:

Zo, nu jullie weer en paSCal mag niet meedoen :wink:


22 jun 2006 12:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Het was niet mijn bedoeling om hier serieus op in te gaan, maar dat laatste klopt vlgns mij voor geen meter, Eric.
De reflectie op het onderste deel v/h dashboard zorgt echt niet voor enige reflectie op de wijzers.

Kan ook niet, want door het standpunt van de camera is te zien dat de schaduwen van de wijzers (en op de hand, etc) gewoon komt vanwaar je 't ook verwacht.
Daarbij, als het onderste deel wel zou reflecteren, zou je dus twee schaduwstreepjes moeten zien...

Ik wilde met mijn redenatie een excuus voor 'bergaf' vinden. Vandaar. :wink:


Laatst bijgewerkt door patrick911 op 22 jun 2006 12:28, in totaal 1 keer bewerkt.



22 jun 2006 12:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zou de omtrek van die kleine wieltjes er niets mee te maken hebben :?:

Om schaduwduscussies te vermijden is het het best de foto recht voor de teller te maken :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


Laatst bijgewerkt door 911-lover op 22 jun 2006 13:20, in totaal 2 keer bewerkt.



22 jun 2006 12:21
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
911-lover schreef:
Zou de omtrek van die kleine wieltjes er niets mee te maken hebben :?:


Nope ... :wink:


22 jun 2006 12:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Is het een intuimertje :roll:

bvb bij een drift waardoor de wieltjes doordraaien (lees doorspinnen) en dus sneller aangeven dan de gereden snelheid (GPS)
Ik heb eens op ijs 130 gereden p de teller en misschien 10 in het echt :lol:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


22 jun 2006 12:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
911-lover schreef:
Ik heb eens op ijs 130 gereden p de teller en misschien 10 in het echt :lol:


Jouw luchtsnelheid was 10 km/u maar het ijs schoot met 130 km/u onder je wielen door en krulde op achter je wielen :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 jun 2006 12:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
911-lover schreef:
Weggehaald daar RS-R een probleem had met mijn persoonlijke reactie op het snelheidsgevoel in een P:!:


Nee hoor, integendeel.


22 jun 2006 12:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
mooi he, als je een 'balletje' opgooit wat voor reacties er allemaal komen :!: :wink: :twisted:
jullie analyticussen moeten bij BvD gaan zitten, valt daar nog wat te beleven :wink:
terwijl jullie je hoofd breken over lichtinval, zwaarte v.d. naald, wieltjes en doorslippende wielen ga ik lekker rijden met de P :!: :D

craze die het een worst is of ie 255 of 260 knalt


22 jun 2006 16:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Als je gewoon naar de richting vd naald kijkt vergeleken met de lijntjes dan ben je klaar. Dan zie je dat ie voorbij de 250 en voor de 260 zit. Dus 255 is een goeie schatting ;)
Wel geniaal, onze 944 (nonS) doet al 250 op de teller :D Heb je niet veel extra aan zo'n S2 :D Maar ik moet zeggen: dat heb ik welgeteld 2x gered in 4 jaar rijden.
En inderdaad, de afwijking is fors. Ik denk dat je toch zeker 15kmh mag rekenen bij zulke snelheden. BTW:

Citaat:
maar ik denk dat de afwijking dan richting de 10% gaat.


De afwijking zal procentueel altijd hetzelfde blijven ;) Het is namelijk zoiets simpels als het meten van het aantal toeren, vermenigvuldigen met een getal, en dat geeft de naald aan. De absolute afwijking zal toenemen!

edit: Alhoewel, nu ik even nadenk: als je HEEEEEL hard gaat, dan wordt door de centrifugaal kracht de omtrek van je wiel groter. Daardoor zal je bij dezelfde snelheid minder toeren maken aan de wielen, dus zal het verschil procentueel weer omlaag gaan :D


22 jun 2006 18:32
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.