Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:50

Antwoord op onderwerp  [ 470 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende
PF Circuit-evenement Zolder 13 september 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Paul , de cursus is er net voor hen die er eigenlijk nog niet klaar voor zijn.
Zij leren daar oa de vlaggen nuttige tips en de ideale lijnen.

Laatste update 22/10/2013

22 jun 2006 15:18
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Ik ben er bij :lol:

maar doe alleen mee aan het vrijrijden 8)

Nou, dat wordt nog een leuk clubje vrije-rijders :thumleft:

1. 911-lover
2. Geert
3. Red Cabriolet
4. Rolf :?:
5. Paul van Engelen
6.
7.
8.
9.
etc

De cursisten daarintegen :roll: :wink:

22 jun 2006 15:36
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Dank Koen 8)

Zal me aanmelden als 'meekijker' tijdens de Cursus :wink:

Olaf: helemaal scherp vanuit Scandinavie :?: :P

Olaf schreef:
... twee deelnemers in 1 auto kan/mag ook - eenmalig de cursuskosten van 180 plus eenmalig 5,- voor de tweede piloot

Hoe regel ik dat meerijden: zelf, via de piloot, ter plaatse,... :?:

22 jun 2006 15:37
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Hoe regel ik dat meerijden: zelf, via de piloot, ter plaatse :?:

Alle drie - als je tenminste zelf de piloot bent .....

Vrijrijden is alleen 's middags en kan je ter plekke in het 'cafe' regelen ... daar weet Koen alles van :wink:

Meerijden tijdens de cursus regel je IMO ook ter plaatse - da's een kwestie van voor 5 euro een armbandje kopen - dat je toegang tot de baan geeft ....

Alleen nog even een piloot zien te vinden waar je bij in mag stappen :wink:

22 jun 2006 15:45
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Harley die eerder in dit topic schreef:
ff een update: Zandvoort offerte komt er aan, komende paar dagen kan ik wat posten hoop ik.

Nog ff wachten... nog ff de laatste puntjes op de i zetten...

Ik hoop snel een nieuw topic openen voor inschrijving bij een PF Porsche-only Circuit Experience op Zandvoort eind juli; voor diegenen die niet kunnen op 13 september, niet naar Zolder willen, of gewoon nog meer op een circuit willen rijden, zoals ik...

Het is de bedoeling dat het circuit exclusief voor ons gereserveerd wordt !

En nee, Olaf en ik hebben geen ruzie, alles in goed overleg :wink:

22 jun 2006 15:49
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Olaf schreef:
Alleen nog even een piloot zien te vinden waar je bij in mag stappen :wink:

Ja, of dat gaat lukken vraag ik me af :lol: :mrgreen:

Paul schreef:
de cursus: daar voel ik me nog niet klaar voor :oops:
dat laat ik over aan rode duivels, in hun 944 wel te verstaan :!: :P :lol:

Voor ALLE zekerheid: hoeveel deelnemers aan de cursus zijn er op dit moment met een rode 944 :?: :P :wink:

Laatst bijgewerkt door Paul II op 22 jun 2006 15:55, in totaal 1 keer bewerkt.

22 jun 2006 15:53
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik ben er bij :lol:

maar doe alleen mee aan het vrijrijden 8)

Afbeelding Afbeelding

de cursus: daar voel ik me nog niet klaar voor :oops:
dat laat ik over aan rode duivels, in hun 944 wel te verstaan :!: :P :lol:

Da's lijkt me juist een beetje de omgekeerde volgorde Paul! Ik vraag me juist af of het voor mij verstandig is te gaan vrij rijden, aangezien ik geen ervaring heb. :? (of zie ik iets over het hoofd?)

PS: nice pictures! 8)

22 jun 2006 15:55
Profiel
Bericht 
MS964 schreef:
... (of zie ik iets over het hoofd?)

Denk het wel :wink: Maar jij niet alleen, ik spreek soms iets te veel in raadselen 8)

MS964 schreef:
PS: nice pictures! 8)

Die moet je misschien nog iets langer op je laten inwerken :idea: :!: :D

Vond dat ik beter niet kon schrijven dat ik de cursus niet meer nodig denk te hebben; kan je zo vreselijk hard op je bek gaan, of meer op je P. gaan :twisted:

22 jun 2006 16:00
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
MS964 schreef:
Ik vraag me juist af of het voor mij verstandig is te gaan vrij rijden, aangezien ik geen ervaring heb. :?

Aangezien JIJ je hebt opgegeven voor de Cursus - ga je dus eerst een paar uur onder begeleiding het circuit verkennen voordat je zelf mag besluiten of je jezelf (en je P) na het einde van de cursus gaat mengen tussen de vrije rijders .....

Voor mensen met ruimere circuit ervaring, zoals Paul, is het fijn een of meerdere rondjes met iemand mee te rijden voordat ze zichzelf overgeven aan een circuit dat ze niet (al te goed) kennen :wink:

22 jun 2006 16:09
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Olaf says it all :D

En mocht jij of anderen behoefte hebben aan een bijrijder tijdens het vrije rijden, iemand die meer circuitervaring heeft, dan is dat uiteraard altijd mogelijk :wink:

22 jun 2006 16:19
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
De laatste keren moest het (zowel voor rijders als meerijders) niet in het Wheels Café (kennen we nog van de Hrfstrit) betaals worden , maar in de laatste pitbox. Daar zitten de dames aan wie alles betaald mag (lees moet) betaald worden.
En ook bij deze mag je wel meerijden hoor Paul :wink:
(ik ken het circuit een beetje) :twisted:

22 jun 2006 16:23
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ok ok, ik lees kennelijk te snel... :lol: :oops: Maar ik ben ook aan het WERK heren! (ahum):wink:

22 jun 2006 16:50
Profiel
PorscheForum Rookie
996
Heusden-Zolder
Bericht 
ik doe ook mee in de namiddag vrijrijden ,woon op een 500m van het circuit tot dan;;;;;

22 jun 2006 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
c4/996 schreef:
ik doe ook mee in de namiddag vrijrijden ,woon op een 500m van het circuit tot dan;;;;;

Dan weet je de weg vast wel te vinden op het circuit, kunnen we mooi de eerst rondjes de lijnen afkijken. Ik heb er zeker al 7 jaar niet meer gereden en volgens mij is er in de tussentijd aardig aan de baan gesleuteld!

22 jun 2006 20:54
Profiel
ex RS4
Bericht 
Harley schreef:
Ik hoop snel een nieuw topic openen voor inschrijving bij een PF Porsche-only Circuit Experience op Zandvoort eind juli; voor diegenen die niet kunnen op 13 september, niet naar Zolder willen, of gewoon nog meer op een circuit willen rijden, zoals ik...

Bij deze dan. 27 juli 2006 - Porscheforum Zandvoort Circuit Experience

22 jun 2006 23:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Harley schreef:
Harley schreef:

Ja maar dan zit ik in Porto Manous, aan de playa op mijn boot. Das lekker dan :cry:

22 jun 2006 23:21
Profiel
ex RS4
Bericht 
Verkoop je toch gewoon je boot :mrgreen: Ah joh, je gaat ook al naar Zolder. :wink:

22 jun 2006 23:25
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
MS964 schreef:
Zijn er dan 20 afgetrapte gti-tjes en gsi-tjes die dan meerijden?

Geen idee, maar wel minstens twee 944's en of JIJ daar nou zo blij van gaat worden....... :twisted: :mrgreen: :wink:

22 jun 2006 23:31
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Ben nog aan het twijfelen of ik toch niet liever met de 968CS kom.
Gaat een beetje vlotter op het circuit dan de Martini.

22 jun 2006 23:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 Carrera 2 Cabrio
Leeuwarden
Bericht 
Joyman schreef:
Er is geen mogelijkheid om een app. verz. alleen voor die dag af te sluiten?

Ik heb dus net info terug gekregen van mijn verzekeringsagent, en die zei mij dat ik niet verzekerd ben als ik op zolder ga rijden :arrow: :cry: :cry:

Ik moet dus maar even zien wat ik dan nu ga doen, want ik vind het risico dan wel groot, en als er wat gebeurd ben ik mooi de klos.

De Joyman.

www.frieslandmotoren.nl

23 jun 2006 13:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Maxfli schreef:
Harley schreef:
Harley schreef:

Ja maar dan zit ik in Porto Manous, aan de playa op mijn boot. Das lekker dan :cry:

Me too :cry: :(

23 jun 2006 16:41
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Citaat:
Ik heb dus net info terug gekregen van mijn verzekeringsagent, en die zei mij dat ik niet verzekerd ben als ik op zolder ga rijden

Ik moet dus maar even zien wat ik dan nu ga doen, want ik vind het risico dan wel groot, en als er wat gebeurd ben ik mooi de klos.

De Joyman.

De beste verzekering ben je nog altijd zelf! Als je gewoon met gezond verstand op max. 90% van je kunnen rijdt en ook nog in de gaten houd wat er zoal om je heen gebeurd rijdt je minstens zo veilig als op de openbare weg! Verder het feit dat je een cabrio hebt doet je vanzelf al veiliger rijden. Geldt voor mij iig wel :wink:

23 jun 2006 22:32
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Jeps, sluit me aan bij die rooie cabrio.... Vorig jaar (of was het al weer langer geleden, ja, volgens mij wel) zijn we met dat groepje op Zolder wezen rijden. Ging allemaal prima, je gaat steeds harder rijden en op den duur ga je "glijden" (een soort mini-driftje)....

Voor mijn gevoel ging ik volledig dwars door de bocht, een ego-boost van hier tot urk, want ik hield hem wel!... Olaf reed achter me, en vertelde me later in de pits, dat de achterkant hooguit 20cm opzij schoof... Dat was het dus, dat was alles!

Maar je weet op zo'n moment waar je grens ligt, en zoals ik altijd al zeg (en velen met mij): De grens van mijn auto ligt een stuk verder weg als mijn eigen grens!

Dusse, volgens mij is het wel veilig, maarja, het KAN altijd natuurlijk!

23 jun 2006 22:40
Profiel Facebook 
Bericht 
Joyman schreef:

dat geldt niet alleen voor jou maar voor alle aanwezigen :oops:
verder helemaal eens met Pascal :o

heb het meeste van de quote van je eigen quote maar even niet nogmaals ge-quote :!: 8)

23 jun 2006 22:47
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Als je gewoon met gezond verstand op max. 90% van je kunnen rijdt en ook nog in de gaten houd wat er zoal om je heen gebeurd

.... tijdens de cursus niet zoveel - alleen voor en achter je :wink:

Meeste risico zit 'm in het vrij-rijden-voor-iedereen :idea: .... en dan nog :arrow: niemand is erop uit om schade te rijden :!:

Als je auto technisch in orde is de bestuurder beschikt over een dosis gezond verstand kan er weinig mis gaan 8)

23 jun 2006 22:48
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 470 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende