Roi, je hebt in dit draadje al kunnen lezen wat de gevolgen kunnen zijn(zeer ernstig) als je er niet optijd bij bent
Gelukkig heb je het optijd in de gaten gehad en er wat aan gedaan en niet door blijven rijden, heel wijs .
Gr. JBP.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
22 jun 2006 19:18
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968
Nederland
Ik heb deze leiding ook laten vervangen door het nieuwere type bij Renntech. Volgens mij de oliezuigleiding. Kosten inclusief montage €550,-
Wel even een ander prijskaartje dan!!! De leiding zelf was €240,- ex. BTW.
Doorrijden is zeer onverstandig, volgens Erwin (Renntech) is het wel een persleiding dus staat er flinke druk op (1-5 bar), als de olie op de verkeerde plek komt (lees: heet) dan grote kans op vlammetjes. Dus gewoon vervangen.
Prijs die je noemt Jan klopt vlgns mij wel aardig. En ja de warmtewisselaar links moet verwijderd worden om er bij te kunnen....dus lekker al die bout- en moerverbindingen loshalen die al jaren niet meer gelost zijn (ook die op de cilinderkoppen). Wordt vaak brander bij gebruikt heb ik begrepen....dus een paar uurtjes kunnen er wel inzitten we gaan het zien en beleven....jullie horen het wel t.z.t.
PS. Ik heb trouwens bij 1 specialist gezien dat ze de leiding gemodificeerd hadden d.w.z. extra verbinding zodat bij een evt. 2e keer niet de hele boel gedemonteerd moet worden. Nadeel is dat juist deze 2e verbinding een oorzaak kan zijn van lekken/zweten dus.....ik ga voor "1"geheel.
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
23 jun 2006 0:05
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Mijn prijskskaartje lag idd een stukje hoger, maar dat komt doordat ik div.leidingen heb laten doen en gelijk olieverversen en oliefilter en nog wat kleine dingen. De boel lag toch open, dus gelijk waarnemen, ja toch.
Maar ja ik schreef het al eerder, brand is erger
Gr.JBP.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
23 jun 2006 8:30
Roi
niet meer....
Nieuwe olieleiding 964 207 252 14 zit er op ....... en nu .....karren maar weer ,
Ook een nieuwe koppelingscilinder (slave-cilinder) en het koppelingspedaal komt ook weer netjes terug .....perfect, rijdt beter als ooit te voor..
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
08 jul 2006 0:08
ruud964
Hoeksche Waard
Das goed nieuws, mooi Roi dat alles weer perfect werkt, rijden maar weer
09 jul 2006 19:26
Rick
Haaglanden
In het verleden heb ik deze en andere olieleidingen laten maken bij een gespecialiseerde hydrauliek- en persluchtfabriek in Den Haag.
Minstens net zo goed als het origineel, kost echter een fractie, omdat er niet zo'n mooi plastic zakje met een Porsche onderdeelnr. stickertje op zit.
09 jul 2006 19:49
Roi
niet meer....
Rick schreef:
In het verleden heb ik deze en andere olieleidingen laten maken bij een gespecialiseerde hydrauliek- en persluchtfabriek in Den Haag. Minstens net zo goed als het origineel, kost echter een fractie, omdat er niet zo'n mooi plastic zakje met een Porsche onderdeelnr. stickertje op zit.
Rick,
als je de "connecties" hebt dan ben ik het met je eens..voor mij zou dit zoveel voeten in de aarde hebben dat het zich niet loont om 1 leiding speciaal voor mij te laten maken, das ook nie goedkoop.
Bovendien zit er meer in uurloon dan materialen dus zelf doen bespaart meer dan op materiaal.
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
10 jul 2006 11:52
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
Helemaal origineel of niet. Belangrijk is dat de auto weer naar je zin rijdt. Met dat rijplezier vergeet je de 'verloren' euros al weer snel
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum