Auteur |
Bericht |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Proficiat, je kan toch moeilijk het hoogtepunt van het bezoek in het begin plannen. Eerst even oefenen bij de signoren van Antwaarpen en dan voor echt in Gent
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
21 jun 2006 9:31 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Vraagje;
Zijn jullie eerst naar de fabriek van Porsche geweest, of eerst naar het museum van Mercedes
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 jun 2006 9:52 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Tuurlijk, heeft toch weer met dat zwaaien te maken.......Handwerpen.....Antwerpen(heb ik me wel eens laten vertellen)
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
21 jun 2006 10:32 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Nu niet afwijken he ? De twee staan totaal los van elkaar.
Mercedes voertuigen hebben toch niks met auto's te zien ?
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
21 jun 2006 10:35 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Persoonlijk vind ik Gent sfeervoller dan Antwerpen. Keuze tussen de twee zou voor mij niet zo moeilijk zijn - sorry Paul 8)
|
21 jun 2006 10:38 |
|
|
ppp 356
|
| | | | Citaat: Handwerpen! Er zijn minstens 27 theorieën over waar de naam Antwerpen vandaan komt. De populairste verklaring is die over de Reus Antigoon en de Romeinse soldaat Brabo. Volgens deze legende leefde Antigoon in een burcht aan de Schelde. Van daaruit blokkeerde hij de rivier om alle schippers die wilden voorbijvaren tol te laten betalen. Van de schippers die weigerden te betalen, hakte hij de hand af en gooide ze in de Schelde. De Romein Brabo, neef van Caesar, gooide zich in de strijd tegen de reus, won en mikte op zijn beurt de afgehakte hand van Antigoon in het water. Vandaar: ‘hand-werpen’. Een nationale sport is het niet geworden, maar als eerbetoon werd een fontein gemaakt die je nu nog altijd op de Grote Markt kan bewonderen. Jaarlijks maken duizenden toeristen tijdens hun citytrip een foto van het beeld van de Romein die de hand weggooit, terwijl de reus aan zijn voeten ligt. Gelukkig dat Brabo beter kon vechten dan gooien, want als je het beeld goed bekijkt, kan je zien dat hij op het verkeerde been staat te wankelen om ver te kunnen slingeren. Een foutje van de beeldhouwer of nam Brabo misschien eerst nog een aanloop, daarover zijn de (Antwerpse) meningen verdeeld. De Hand van Antigoon vind je terug op de Meir. Als vakantiefoto is het niet bijster origineel, want diezelfde duizenden toeristen die de Grote Markt bezoeken, lieten ook hier al hun toestellen flitsen. | | | | |
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 jun 2006 10:43 |
|
|
ppp 356
|
Antwerpen is meer dan de Grote Markt en de Kathedraal.
Maar ik lig er niet van wakker, ben tenslotte geen echte sinjoor. Als ik mij ooit zou moeten vestigen in een stad, ging ik wel naar Londen.
|
21 jun 2006 10:49 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ik heb het al vaker geroepen!!!!!!!!!
Save the Flash!!!!!!!!!!!!!
(even knipperen met groot licht, in combinatie met een zwaai!)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
21 jun 2006 10:55 |
|
|
Herman Hof
Boxster 2.5 1999Almere-b
|
Nu weet ik hoe mijn vrouw hieraan komt. Als zij niet meer in mijn auto rijdt gaat de RSI vanzelf over
|
21 jun 2006 13:59 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Precies!! Zeg maar dat Dr. Mark het gezegd heeft!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
22 jun 2006 15:21 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Kwam haar twee weken geleden nog tegen op de A4 in de AA90. (ook in de file want er was even geen vluchtstrook voorhanden ) En inderdaad ze zwaaide netjes terug.
Het mooie is, ik zat niet eens in een Porsche
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 jun 2006 16:10 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ben je een beetje frustie zonder Porsche !?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 jun 2006 19:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee hoor. Beetje moe(deloos) van die boemerang discussie over zwaaien en de eeuwige traantjes over 'maar niemand zwaait terug'... Grow up
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jun 2006 22:22 |
|
|
ppp 356
|
Vandaag in de Zilveren A6 gezwaaid naar een dame in een zilveren A4 cabrio en een dame in een A4 sedan ook beide zilver.
Dames zwaaide vrolijk terug. Je ziet het werkt
Cabrio was mijn zus, de sedan mijn moeder
|
22 jun 2006 22:27 |
|
|
horn
PF #57
|
De dame en de A4? Beide zilver?
Beetje respect voor grijze haren hè?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jun 2006 22:38 |
|
|
ppp 356
|
Kost een fortuin aan de kapper,( daarom rijden die ook 997) maar de dames zelf blijven zwart van haarkleur.
|
22 jun 2006 22:42 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij deze discussie (en de vele die eraan vooraf zijn gegaan ).
Enerzijds kan ik me wel een beetje vinden in Horn z'n standpunt. Je blijft zwaaien.. als iedereen altijd maar zwaait. En het is niet altijd bevordelijk voor de verkeersveiligheid als Jan en alleman er maar op los zwaait.
Anderzijds... hoe vaak zwaait een Porscherijder ook daadwerkelijk? En als deze nu zwaait, dan zwaai je niet terug? Ik zwaai meestal niet, anderen ook niet. Als ze zwaaien, zwaai ik vrolijk terug. Respectvol, aardig en vrolijk.
Doet me altijd een beetje denken aan de Friese dorpjes. (Ben zelf in 1tje opgegroeid, jaja dat verklaart veel. ). Mensen groeten elkaar op straat. Ook diegenen die elkaar niet kennen. Nee, ze zwaaien niet, het gebeurt met woorden of een simpel "hoi". Kom je vast niet veel mensen tegen in die dorpjes, zou je denken. Toch wel. 't is een gewoonte, bijna ongemerkt en ik ben er nooit moe van geworden.
Hetzelfde op de Friese meren. Een vinger aan de denkbeeldige kapiteinspet of een enkele opgestoken hand. Altijd weer.
En eerlijk gezegd..bevalt me dat wel. Het maakt het verkeer tot meer dan éénlingen met de blik op oneindig.
Maar zoals gezegd, het autoverkeer laat ongebreideld zwaaien doorgaans niet toe. Daarom zit ik dit weekend weer op het water. Om ongestoord mijn favoriete hobby te kunnen uitoefenen.
|
22 jun 2006 23:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Als iemand naar mij zwaait, zwaai ik terug. Uit beleefdheid.
|
23 jun 2006 7:08 |
|
|
jl964
964C4/ (Alfa Romeo)Arnhem
|
Zwaaien? Dat doen toch alleen de aapjes in de Zoo?
(zwaai wel eens, krijg nooit een zwaai terug, dus flash, krijg geen flash terug, dus maar gestopt)
_________________________________________ ----De P werkt beter dan een emmertje Prozac----
|
23 jun 2006 7:59 |
|
|
Jort
Groningen
|
Duidelijk, zijn we het daar eens.
|
23 jun 2006 10:37 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Aarghh Rij ik in de 993, komt mij vanavond een Boxster tegemoet, hij zwaaide, ik flashde (met mijn lichten heh ), wat is nou juiste etiquette
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
07 aug 2006 19:50 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Het zijn net Harley-rijders
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
07 aug 2006 19:55 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Toen ik de Provence op een smalle bergweg reed, nam zelfs een bijrijdster van een tegemoetkomende Audi de moeite om naar mij te zwaaien. Ze maakt e ook nog een vriendelijk gebaar, maar wat ze daarmee bedoelde weet ik niet. Moest trouwens ook wel wennen aan die Franse wegmarkering 'smalle weg'
|
07 aug 2006 20:57 |
|
|
horn
PF #57
|
|
07 aug 2006 21:00 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
ik kom net terug uit Stuttgart en heb niet naar alle Porsche gezwaaid die ik tegenkwam.
Want anders had ik nu een soort van zwaai arm ipv tennisarm.
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
07 aug 2006 22:06 |
|
|