Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:36

Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Hoogste snelheid al gereden ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht 
Met mijn S2 op de Duitse Autobahn iets boven de 250 km/u op de GPS (dus échte kilometers...). :twisted:
Ik had nog gas over, maar moest helaas vol in de remmen omdat er zo nodig een Hollander met een busje met een gangetje van zo'n 120 km/u moest gaan inhalen.... :evil:
En een paar maanden terug 260 km/u op de teller op de snelweg van Joure richting Drachten....

(en dan gewoon een foto maken van degene die voor mij reed.... :shock: )
Afbeelding

22 jun 2006 19:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
944 guy schreef:

De afwijking zal procentueel altijd hetzelfde blijven ;) Het is namelijk zoiets simpels als het meten van het aantal toeren, vermenigvuldigen met een getal, en dat geeft de naald aan. De absolute afwijking zal toenemen!

Zoals je later al toevoegde, de afwijking is vaak niet lineair (vast %).

22 jun 2006 19:16
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
sjeesus wat een discussie over mijn gezichtsvermogen :D

Gee toe dat de schaduw een rare inval heeft, ik denk zelf dat dit
een deel van de reden is:
Citaat:
En wat als de zon nou laag links van de auto staat? Komt dan de lichtval nog steeds van (recht) boven?

het was rond 2 uur dus laag stond ie niet,
maar kwam wel van de zijkant.

Mijn ogen zeiden 260, maar als ik hier moet schikken op 255 mij best.
Vind het nog steeds loei hard.

De afwijking is 10%, dus bijna 230 echte kilometers.

Ik snap van sommige alleen niet de uitspraak "nog gas over"
bedoelen jullie nog toeren, of trekken jullie echt niet plank gas door naar de top?

22 jun 2006 20:42
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Citaat:
De afwijking is 10%, dus bijna 230 echte kilometers.

Berekend?

Overigens is een GPS óók niet helemaal betrouwbaar, zal wel nog beter worden als ons eigen Europese sattelietnetwerk in gebruik wordt genomen (is aanzienlijk nauwkeuriger dan het huidige)

Ach ja, wat zegt de snelheid op de teller als het toch niet klopt?

Dus gewoon bij 260 op de teller je stopwatch erbij pakken en op de hectometerpaaltjes de afstand van één Km klokken 3600/aantal sec. wat je erover deed en je weet je snelheid (wél 10x doen en dan gemiddelde nemen) :wink:

22 jun 2006 21:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
@944S2 schreef:
En een paar maanden terug 260 km/u op de teller op de snelweg van Joure richting Drachten....

als dat de situatie op die foto is :arrow: levensgevaarlijk :evil:

22 jun 2006 22:29
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
horn schreef:
@944S2 schreef:

:arrow: Mijn idee :!: :twisted: :!: (zal wel dezelfde situatie zijn geweest!)

22 jun 2006 23:46
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
horn schreef:
@944S2 schreef:

Dit is op de A7 richting Heerenveen. Vlak na het PB-Station.
Afslag Haskerhorne volgens mij. (????)

En op even op de opmerking van Horn te reageren: Met 260 km/u op een totaal vrije snelweg te rijden is in Nederland haast onmogelijk... Tenzij je wacht tot er een brug opengaat :D . Ik keur het niet goed, maar begrijp de situatie in sommige gevallen wel.

23 jun 2006 7:29
Profiel Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
Erick schreef:
Met 260 km/u op een totaal vrije snelweg te rijden is in Nederland haast onmogelijk...

Dus??? :roll:

Dan rij je dus 260 km/u op een snelweg waar normaal verkeer met 110 rechts rijdt? Ik begrijp bovenstaande reden niet. Als je 260 wil rijden doe je dat 's nachts op een lege snelweg. Of je gaat lekker naar Duitsland. Mijn mening. Doe wat je niet laten kan, maar ik weet zeker dat mensen met 110 op de rechterbaan niet kunnen inschatten dat er gewoon overdag eentje met 260 in de linkerbaan achterop komt.

"Het is haast onmogelijk om in Nederland een weg langs een school te vinden waar GEEN kinderen lopen. Dan moet ik helaas maar 120 rijden op weg waar WEL kinderen lopen..." :? :shock:

23 jun 2006 7:41
Profiel
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Nee zo bedoel ik het niet.
Toen ik afgelopen zaterdag op de A6 t.h.v. Urk de brug open zag gaan, heb ik besloten om daarna even te stampen.
Ik stond helaas niet vooraan...
Vanaf Bant had ik de weg volledig vrij. (eindelijk)

Ik heb er ook bij gezet dat ik het niet goedkeur!!!!

Als je echt even wilt stampen: Bij Emmen de grens over en richting Groningen trappen. Bijna altijd een lege snelweg!!!

En te hard in de bebouwde kom is gewoon STOM.
(al zijn er overal van die wegen, waar je niet van snapt dat het slechts 50 is... Geen bebouwing, dubbelbaans, etc.)

23 jun 2006 7:47
Profiel Twitter 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Citaat:
Als je echt even wilt stampen:

Vroeg uit je nest, of er laat in :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 jun 2006 8:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
@944S2 schreef:

Kijk, hier mag de KLPD van mij direct het rijbewijs plus auto voor een paar maanden vast houden. Welke gek gaat nu 250 rijden op een weg waar ander verkeer 100 -120 rijdt.

:cry: :cry:

23 jun 2006 8:55
Profiel
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ja en wat dan met bijv: 1 glaasje dranks op?, rood licht negeren?, geen richting aangeven?, etc.
We doen toch allemaal wel eens iets wat niet mag!!!!

23 jun 2006 9:37
Profiel Twitter 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
@944S2 schreef:

foto

:idea: Voor jou :arrow: Rij niet sneller dan de beschermengel van andere weggebruikers bij jou in de buurt vliegen kan. 8)

Erick schreef:
Ja en wat dan met bijv: 1 glaasje dranks op?, rood licht negeren?, geen richting aangeven?, etc.

Lekkere vergelijking :? , hoewel wat de alcohol betreft ben ik het er helemaal mee eens. 8)

Zoals horn eerder schreef:
Dus??? :roll:

"Het is haast onmogelijk om in Nederland een weg langs een school te vinden waar GEEN kinderen lopen. Dan moet ik helaas maar 120 rijden op weg waar WEL kinderen lopen..." :? :shock:

De intentie van die opmerking komt blijkbaar niet bij je over. :roll:

23 jun 2006 9:57
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Erick schreef:

Ja hoor.

Maar met het gevaar dat ik klink als een kapotte grammofoonplaat:
Ik rij niet me teveel drank op. Ik rij geen 200+ langs verkeer dat gewoon met 110 rechts rijdt.

Ja, ik rij vaak te hard (flitsen ze me ook voor helaas :cry: ). Ja, ik rij wel eens parkeergarages uit zonder te betalen. Ja, ik rij wel eens zwart in de tram.

Iets wat niet mag is voor mij een heeeeeeel breed begrip. Ik wil de laatste zijn die hier een heilig boontje uithangt, maar overdag op een snelweg met ander verkeer (zie foto's) 260 rijden vind ik persoonlijk levensgevaarlijk en onverantwoordelijk. Zie mijn voorbeeld van school en kinderen (net zo onverantwoordelijk).

My Afbeelding

23 jun 2006 10:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
@944S2 schreef:
Afbeelding

HEY!

Gespot .. Perry 8) 8)

Leander

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

23 jun 2006 10:09
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
EriC4C schreef:
Erick schreef:

Lekkere vergelijking :? , hoewel wat de alcohol betreft ben ik het er helemaal mee eens. 8)

Vergelijkingen gaan idd behoorlijk mank ; hou zelf echter op bv een feestje altijd max. 2 flesjes of 3 glazen bier aan...maar ga daar ook nóóit !! over, ga hiermee mss tot de grens, maar rij dan ook geen 200 meer...(ook al omdat je weet, dat je dan wss altijd schuldig bent :oops: )

Ik ga ( in volledig nuchtere toestant, let wel... :twisted: ) iig geen auto's inhalen met 150 of 200 kmh snelheidsverschil , écht, je weet niet waar je blijft als zo'n auto ineens toch maar alvast naar links gaat, want verderop rijdt een auto die hij in wilt gaan halen... 8)

23 jun 2006 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Woopss, da had je nie gezien hè :wink:
Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

Groetjes, Koos Spee :!:

23 jun 2006 11:19
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
:lol: , mooi gemaakt... :thumright:

23 jun 2006 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Bericht 
Over de grens rijden die duffe Hollanders ook 110 - 120 waar je onbeperkt mag en gaan dan gewoon met die snelheid inhalen.... :evil:
Overigens lijkt het op de foto ernstiger dan het in werkelijkheid was, het was aan deze zijde errug rustig hoor.
Dus niet allemaal meteen lopen brullen, maar kijk ook eens regelmatig op je eigen teller, wedden dat je ook vaak veel te hard gaat? :? 8)

23 jun 2006 15:06
Profiel
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Jurgen schreef:
Hou zelf echter op bv een feestje altijd max. 2 flesjes of 3 glazen bier aan...maar ga daar ook nóóit !! over, ga hiermee mss tot de grens, maar rij dan ook geen 200 meer...

:bang: :bang: :bang: :flush: :zwbl: :twisted:

Met drank op rijden vind ik echt ongelooflijk STOM !!!!!

(heb ooit een werkgever gehad die hierdoor tot 2x toe iemand van z'n leven heeft beroofd!!!!)

23 jun 2006 16:52
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
@944S2 schreef:
Over de grens rijden die duffe Hollanders ook 110 - 120 waar je onbeperkt mag en gaan dan gewoon met die snelheid inhalen.... :evil:

Daar heb je wel een punt ! Mijn devies is alvast - België of Duitsland - dat de snelheid naar normale waarden gaat als er achter elkaar rijdend verkeer is op de naastliggende rijstrook, het risico dat zij gaan inhalen is gewoon tegroot om met 200 voorbij te komen... Als er slechts hier en daar een wagen rijdt dan vind ik het risico zo goed als onbestaande.

23 jun 2006 16:52
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Erick schreef:
Jurgen schreef:
Hou zelf echter op bv een feestje altijd max. 2 flesjes of 3 glazen bier aan...maar ga daar ook nóóit !! over, ga hiermee mss tot de grens, maar rij dan ook geen 200 meer...

:bang: :bang: :bang: :flush: :zwbl: :twisted:

(heb ooit een werkgever gehad die hierdoor tot 2x toe iemand van z'n leven heeft beroofd!!!!)

Nu ben ik geen drinker, maar op een avond 2 of 3 biertjes drinken, lijkt me nu niet direct een ramp :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 jun 2006 17:20
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Erick schreef:

Volledig met je eens hoor , en hoewel de nul-lijn nu gemeengoed is, kan ik mezelf door dit maximun, wat ik mezelf al zo'n 20 jaar opleg én waar ik nog nooit overheen ben gegaan toch niet betitelen als een rijder met drank op.
De vergelijking met jouw werkgeven gaat mijn inziens dan toch echt een beetje mank.

Let wel , ik pleit hier niet voor 2 pilsjes en toch gaan rijden , komt ook bij mij hoogst zelden voor ; "Ah, nog ééntje dan..." komt bij mij niet voor , maar wilde me niet heiliger dan de Paus voordoen. :oops:

23 jun 2006 17:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
@944S2 schreef:

Dan zou ik daar dus ook geen 260 gaan rijden.

@944S2 schreef:
Overigens lijkt het op de foto ernstiger dan het in werkelijkheid was, het was aan deze zijde errug rustig hoor.

Tja. Optisch bedrog dan waarschijnlijk. Ik zie toch echt twee auto's rechts rijden en als jij idd 260 rijdt vind ik (persoonlijk hoor) het allemaal nogal krap op elkaar.

@944S2 schreef:
Dus niet allemaal meteen lopen brullen, maar kijk ook eens regelmatig op je eigen teller, wedden dat je ook vaak veel te hard gaat? :? 8)

Niemand loopt te brullen. Er wordt hier wat mij betreft gewoon een eigen mening gegeven. En zoals aangegeven - ja, ik rij ook vaak veel te hard. 160 waar je 120 mag bijvoorbeeld. Maar geen 260 waar je 120 mag terwijl er ander verkeer rondrijdt. Maar doe vooral wat je zelf wilt, maar liever niet in de buurt van mij of mensen die ik ken. :roll:

23 jun 2006 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Bericht 
horn schreef:
ja, ik rij ook vaak veel te hard. 160 waar je 120 mag bijvoorbeeld. Maar geen 260 waar je 120 mag terwijl er ander verkeer rondrijdt. Maar doe vooral wat je zelf wilt, maar liever niet in de buurt van mij of mensen die ik ken. :roll:

Maak je maar geen zorgen hoor, normaliter hou ik de stelregel aan dat ik niet harder rij dan 30km/u boven de toegestane snelheid op de snelweg.
Op provinciale wegen en binnen de bebouwde kom hou ik netjes aan wat gereden mag worden, ergo binnen de bebouwde kom en dan met name woonstraten rij ik beduidend langzamer dan de toegestane 50 km/u....
Maar....., een enkele keer wil je toch wel even de uitlaat schoonblazen....
(Overigens was de foto behoorlijk ingezoomd waardoor de indruk ontstaat dat alles boven op elkaar rijdt.... :oops: )

23 jun 2006 18:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende