Auteur |
Bericht |
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
968CS: A6 Joure-Lemmer vv
Het afgelopen weekend (voor het 1st echt) op pad geweest met de 968 CS. Naar Friesland. Vrijdag héérlijk gereden op de bijna lege A7. Speciaal zondagochtend de hotelkamer uitgeslopen om hem eens even de sporen te geven. A6 Joure-Lemmer een keer of drie gereden. 240 gehaald, er was toch al wel wat verkeer "op de been".
WAT een auto is dit zeg, wow. Dijk van een wegligging en dat kan ik van de 964 C4(!) niet zeggen. Die sleurt me regelmatig naar plekken waar ik niet heen wil, so to speak.
De laagte van de auto, de vorm, de zit, de 6-bak, de trekkracht, het geluid, het dashboard: Alles klopt gewoon aan deze Supercar.... wie het niet gelooft; die gaat maar een keer mee.
He, wat is het hier stil ineens..... Oh sh*t: NL-Portugal begint!!!
_________________________________________ Take the long way home....
|
25 jun 2006 21:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
|
25 jun 2006 21:21 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Klopt, tis een 4 en geen 2!
|
25 jun 2006 21:32 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
@ErikE: Pas op !, óók op zondagochtend: Vlgs. zeggen een muisgrijze (dolfijngrijs ?) A4 Avant 3,0 TDI of een Golf R32 (kleur onbekend).
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
25 jun 2006 21:35 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
95-RX-RK
|
25 jun 2006 21:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
So What
geloof inderdaad dat de 968 een beste auto is zo valt de 944 me ook alles mee
... heen en weer geslinger in je 964 bij hoge snelheden - daar kijk ik toch van op
Mss is het tijd voor nieuwe of andere schokbrekers
|
25 jun 2006 21:38 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
Kun jij daar zeker niet zien hé?? Kunnen ze dat ding waar je nu op zit niet nog verder de zee in slepen.........
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
25 jun 2006 21:49 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
@Rob Herfst: Dank u ! Er schijnen inmiddels een zestal van deze Avants in Nld. te rijden. Ik kom via Pon dus echt niets te weten ! (kentekens etc.), is beroepsgeheim . . .
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
25 jun 2006 22:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
Aangezien ik een 964 C4 heb en een 968 heb gehad kan ik je vertellen dat deze zin mij duidt op een gebrek bij jouw 964 C4 (uitlijning b.v.).
|
25 jun 2006 22:04 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Vrijdag stonden ze trouwens achter de bosjes op de A7.
Eerst bij 62.0 toen 60.0 en als laatste 58.0
Bij het laatste paaltje ben ik zelf met 160 op de teller op de foto gegaan.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 jun 2006 22:32 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
75-RV-RJ
14-SB-NK
56-RT-DL
22-RL-NZ
08-RL-FV
95-RX-RK
Af en toe eens op www.flitsservice.nl kijken!
Of natuurlijk zelf wat avants gaan leveren aan de mannen van Koos!
|
25 jun 2006 22:33 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Nou die jongens op de A7 vrijdag verplaatste wel heel snel hoor. Ik dacht ze bij 60.0 te gaan aantreffen zie ik ineens achter de bosjes twee kilometer eerder al een auto en camera staan.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 jun 2006 22:36 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Wis ik nie... Worden centraal geleverd: niet via ons..., helaas !
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
25 jun 2006 22:41 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
Nee, nee, nee, in die zin niks mis met de C4.
Het is alleen dat ik - denk ik - nu ontdek of ervaar dat achterwiel aandrijving DÉ aandrijving is. Met de C4 bestaat spannend rijden imo vaak uit: "oh, onderstuur, o ja voorkant pakt op, als op rails door de bocht, van het gas af, neiging tot overstuur, gas erop, oh, onderstuur" (en dat 25x).
Rijdt gewoon heel anders dan een "eerlijke" achterwielaandrijver met power. Verschillende geaardheden. Maar de moderne C4 (996/997) zal vast alweer weer 'smoother' rijden met zijn vierwielaandrijving.
Laat ik het zo stellen: de C4 targa wordt/is voor 'mooi weer' tochten en de CS is voor de meer spannende ritten..... (en dan bedoel ik geen puzzelrit )
Wat een FLUTwedstrijd trouwens, zonde van de tijd.... had weer helemaal bij kunnen zijn op het PF!
_________________________________________ Take the long way home....
|
25 jun 2006 23:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
Ik wel .... en de rest jammergenoeg ook - zit ik tussen dat gejuig en gejoel
On Topic
IDD .... flitsservice
ErikE ik zou de Targa voor de winter houden
|
26 jun 2006 0:00 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
Aangezien ik een 964 C4 heb alsmede een 968 ben ik het met deze stelling van die duivelse zoon wel eens. Maar ja, wel enthousiast die Erik. Ik vind het trouwens ook heel onverstandig om in Nederland 240 km/h te gaan rijden, maar goed dat moet tie zelf weten. Trouwens Erik, die 968 kan toch nog wel wat harder???
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
26 jun 2006 0:08 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Leuk om te horen dat er nog iemand meer dan aangenaam verrast is van deze (ondergewaardeerde) wagen.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 jun 2006 0:24 |
|
|
Jort
Groningen
|
968 en 968 CS...2 auto's denk ik.
|
26 jun 2006 0:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
Ik heb een bijna neutrale auto (alleen in echt korte bochten als je te vroeg op het gas gaat staan). Kwestie van de juiste "tweaks".
4WD is niet echt een nadeel... en zeker niet DE aandrijving. Hangt er erg vanaf (op een droog circuit is RWD een voordeel, maar zo zijn er ook genoeg momenten waar 4WD de betere keuze is). En het is al helemaal niet zo dat je met een C4 geen lol kan hebben. Gewoon de bocht in remmen en ook een C4 gaat aan de achterkant schuiven. Zelfs zonder tweaks...
|
26 jun 2006 0:27 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zeker weten, ik heb met die van David (van het Belgische PorscheForum ) gereden en hij met de mijne.
Ze zijn idd als dag en nacht verschillend.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 jun 2006 0:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Jij hebt het M030-pakket. Ik denk dat dat wel eens de grote verschilmaker kan zijn, in plaats van de gewichtsreductie.
|
26 jun 2006 0:35 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
| | | | ErikE schreef: Het afgelopen weekend (voor het 1st echt) op pad geweest met de 968 CS. Naar Friesland. Vrijdag héérlijk gereden op de bijna lege A7. Speciaal zondagochtend de hotelkamer uitgeslopen om hem eens even de sporen te geven. A6 Joure-Lemmer een keer of drie gereden. 240 gehaald, er was toch al wel wat verkeer "op de been".
WAT een auto is dit zeg, wow. Dijk van een wegligging en dat kan ik van de 964 C4(!) niet zeggen. Die sleurt me regelmatig naar plekken waar ik niet heen wil, so to speak.
De laagte van de auto, de vorm, de zit, de 6-bak, de trekkracht, het geluid, het dashboard: Alles klopt gewoon aan deze Supercar.... wie het niet gelooft; die gaat maar een keer mee.
He, wat is het hier stil ineens..... Oh sh*t: NL-Portugal begint!!! | | | | |
Stap maar eens een keer in mijn c4, dan piep je wel anders, zelfs op top speed zo strak als een huis, ik denk dat je echt een foute 964 gehad hebt, anders zou je dit dus echt niet schrijven.
Niks negatiefs over de 968cs hoor, dat is een beest van een porsche, en naar mijn mening heel erg onderschat, is gelijkwaardig, en in sommige gevallen zelfs beter dan de 911, maar ik vindt wel dat je pas een eerlijk oordeel kunt geven over een 964c4 als je ook in een goede c4 hebt gereden!!
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
26 jun 2006 1:28 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nou daar heeft hij dan nog zat kans voor erikE is een van de gelukkigen die beide heeft.
nu is alleen de vraag of hij gaat twijvelen aan de cq banden schokbrekers uitlijning draagarm rubbers of uitwegen van zijn c4.
ik heb geen vergelijking met een 968 dus ik doe niet mee.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
26 jun 2006 8:48 |
|
|
MartijnS2
Porsche 944 S2
|
Nu wil ik best meedoen aan de mythe vorming rondom de 968CS, maar dat de verschillen nu zo enorm zullen zijn kan ik me echt niet voorstellen...
Sterker nog, een 968 met M030 stabi's gele Koni's zal nauwelijks anders rijden dan een 968CS. Het grote verschil zit vooral in een sper, en die zit volgens mij niet op jouw CS toch? Het gewichtsvoordeel is met alle opties op jouw CS ook omgeslagen in een nadeel
|
26 jun 2006 9:56 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
Ik geloof het wel, maar wil best een keer mee
Harley die nog nooit in een 968 (mee)gereden heeft
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
26 jun 2006 10:27 |
|
|