Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:00

Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
968CS: A6 Joure-Lemmer vv 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 968CS: A6 Joure-Lemmer vv
Het afgelopen weekend (voor het 1st echt) op pad geweest met de 968 CS. Naar Friesland. Vrijdag héérlijk gereden op de bijna lege A7. Speciaal zondagochtend de hotelkamer uitgeslopen om hem eens even de sporen te geven. A6 Joure-Lemmer een keer of drie gereden. 240 gehaald, er was toch al wel wat verkeer "op de been".

WAT een auto is dit zeg, wow. Dijk van een wegligging en dat kan ik van de 964 C4(!) niet zeggen. Die sleurt me regelmatig naar plekken waar ik niet heen wil, so to speak.

De laagte van de auto, de vorm, de zit, de 6-bak, de trekkracht, het geluid, het dashboard: Alles klopt gewoon aan deze Supercar.... wie het niet gelooft; die gaat maar een keer mee.

He, wat is het hier stil ineens..... Oh sh*t: NL-Portugal begint!!!

25 jun 2006 21:00
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Blijkbaar is er met je 964 iets niet in orde :idea: :!: :shock: 8)

25 jun 2006 21:21
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Klopt, tis een 4 en geen 2! :wink:

25 jun 2006 21:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@ErikE: Pas op !, óók op zondagochtend: Vlgs. zeggen een muisgrijze (dolfijngrijs ?) A4 Avant 3,0 TDI of een Golf R32 (kleur onbekend).

25 jun 2006 21:35
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
plh schreef:
A4 Avant 3,0 TDI

95-RX-RK :salut: :wink:

25 jun 2006 21:38
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: A6 Joure-Lemmer vv
ErikE schreef:
Oh sh*t: NL-Portugal begint!!!

So What :?: :evil:

geloof inderdaad dat de 968 een beste auto is :arrow: zo valt de 944 me ook alles mee :wink:

... heen en weer geslinger in je 964 bij hoge snelheden - daar kijk ik toch van op :shock:

Mss is het tijd voor nieuwe of andere schokbrekers :idea:

25 jun 2006 21:38
Profiel WWW Facebook 
Negenhonderdvijfenzestig.
Olaf schreef:
ErikE schreef:
Oh sh*t: NL-Portugal begint!!!

So What :?: :evil:

Kun jij daar zeker niet zien hé?? :twisted: Kunnen ze dat ding waar je nu op zit niet nog verder de zee in slepen......... 8) :wink:

25 jun 2006 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@Rob Herfst: Dank u ! Er schijnen inmiddels een zestal van deze Avants in Nld. te rijden. Ik kom via Pon dus echt niets te weten ! (kentekens etc.), is beroepsgeheim . . .

25 jun 2006 22:03
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ErikE schreef:
Dijk van een wegligging en dat kan ik van de 964 C4(!) niet zeggen. Die sleurt me regelmatig naar plekken waar ik niet heen wil, so to speak.

Aangezien ik een 964 C4 heb en een 968 heb gehad kan ik je vertellen dat deze zin mij duidt op een gebrek bij jouw 964 C4 (uitlijning b.v.).

25 jun 2006 22:04
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Vrijdag stonden ze trouwens achter de bosjes op de A7.

Eerst bij 62.0 toen 60.0 en als laatste 58.0

Bij het laatste paaltje ben ik zelf met 160 op de teller op de foto gegaan. :wink:

25 jun 2006 22:32
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
plh schreef:
Er schijnen inmiddels een zestal van deze Avants in Nld. te rijden. Ik kom via Pon dus echt niets te weten ! (kentekens etc.), is beroepsgeheim . . .

75-RV-RJ

14-SB-NK

56-RT-DL

22-RL-NZ

08-RL-FV

95-RX-RK

Af en toe eens op www.flitsservice.nl kijken! :wink:

Of natuurlijk zelf wat avants gaan leveren aan de mannen van Koos! :wink:

25 jun 2006 22:33
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Rob Herfst schreef:
[Af en toe eens op www.flitsservice.nl kijken! :wink:

Nou die jongens op de A7 vrijdag verplaatste wel heel snel hoor. Ik dacht ze bij 60.0 te gaan aantreffen zie ik ineens achter de bosjes twee kilometer eerder al een auto en camera staan.

25 jun 2006 22:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
:oops: Wis ik nie... :oops: Worden centraal geleverd: niet via ons..., helaas !

25 jun 2006 22:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Devils son schreef:
ErikE schreef:
Dijk van een wegligging en dat kan ik van de 964 C4(!) niet zeggen. Die sleurt me regelmatig naar plekken waar ik niet heen wil, so to speak.

Aangezien ik een 964 C4 heb en een 968 heb gehad kan ik je vertellen dat deze zin mij duidt op een gebrek bij jouw 964 C4 (uitlijning b.v.).

Nee, nee, nee, in die zin niks mis met de C4.
Het is alleen dat ik - denk ik - nu ontdek of ervaar dat achterwiel aandrijving DÉ aandrijving is. Met de C4 bestaat spannend rijden imo vaak uit: "oh, onderstuur, o ja voorkant pakt op, als op rails door de bocht, van het gas af, neiging tot overstuur, gas erop, oh, onderstuur" (en dat 25x).
Rijdt gewoon heel anders dan een "eerlijke" achterwielaandrijver met power. Verschillende geaardheden. Maar de moderne C4 (996/997) zal vast alweer weer 'smoother' rijden met zijn vierwielaandrijving.

Laat ik het zo stellen: de C4 targa wordt/is voor 'mooi weer' tochten en de CS is voor de meer spannende ritten..... (en dan bedoel ik geen puzzelrit :wink: )

Wat een FLUTwedstrijd trouwens, zonde van de tijd.... had weer helemaal bij kunnen zijn op het PF!

25 jun 2006 23:24
Profiel Twitter 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Jaco schreef:
Kun jij daar zeker niet zien hé?? :twisted:

Ik wel .... en de rest jammergenoeg ook - zit ik tussen dat gejuig en gejoel :evil:

On Topic :arrow:

IDD .... flitsservice :thumleft:

:@: ErikE :arrow: ik zou de Targa voor de winter houden :idea:

26 jun 2006 0:00
Profiel WWW Facebook 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Devils son schreef:
ErikE schreef:

Aangezien ik een 964 C4 heb alsmede een 968 ben ik het met deze stelling van die duivelse zoon wel eens. Maar ja, wel enthousiast die Erik. Ik vind het trouwens ook heel onverstandig om in Nederland 240 km/h te gaan rijden, maar goed dat moet tie zelf weten. Trouwens Erik, die 968 kan toch nog wel wat harder???

26 jun 2006 0:08
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Leuk om te horen dat er nog iemand meer dan aangenaam verrast is van deze (ondergewaardeerde) wagen. :wink:

Laatste update 22/10/2013

26 jun 2006 0:24
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
968 en 968 CS...2 auto's denk ik.

26 jun 2006 0:26
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ErikE schreef:
Het is alleen dat ik - denk ik - nu ontdek of ervaar dat achterwiel aandrijving DÉ aandrijving is. Met de C4 bestaat spannend rijden imo vaak uit: "oh, onderstuur, o ja voorkant pakt op, als op rails door de bocht, van het gas af, neiging tot overstuur, gas erop, oh, onderstuur" (en dat 25x).

Ik heb een bijna neutrale auto (alleen in echt korte bochten als je te vroeg op het gas gaat staan). Kwestie van de juiste "tweaks".

4WD is niet echt een nadeel... en zeker niet DE aandrijving. Hangt er erg vanaf (op een droog circuit is RWD een voordeel, maar zo zijn er ook genoeg momenten waar 4WD de betere keuze is). En het is al helemaal niet zo dat je met een C4 geen lol kan hebben. Gewoon de bocht in remmen en ook een C4 gaat aan de achterkant schuiven. Zelfs zonder tweaks...

26 jun 2006 0:27
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jort schreef:
968 en 968 CS...2 auto's denk ik.

Zeker weten, ik heb met die van David (van het Belgische PorscheForum ) gereden en hij met de mijne.
Ze zijn idd als dag en nacht verschillend.

Laatste update 22/10/2013

26 jun 2006 0:33
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
911-lover schreef:

Zeker weten, ik heb met die van David (van het Belgische PorscheForum ) gereden en hij met de mijne.
Ze zijn idd als dag en nacht verschillend.

Jij hebt het M030-pakket. Ik denk dat dat wel eens de grote verschilmaker kan zijn, in plaats van de gewichtsreductie.

26 jun 2006 0:35
Profiel
vianen
ErikE schreef:
Het afgelopen weekend (voor het 1st echt) op pad geweest met de 968 CS. Naar Friesland. Vrijdag héérlijk gereden op de bijna lege A7. Speciaal zondagochtend de hotelkamer uitgeslopen om hem eens even de sporen te geven. A6 Joure-Lemmer een keer of drie gereden. 240 gehaald, er was toch al wel wat verkeer "op de been".

WAT een auto is dit zeg, wow. Dijk van een wegligging en dat kan ik van de 964 C4(!) niet zeggen. Die sleurt me regelmatig naar plekken waar ik niet heen wil, so to speak.

De laagte van de auto, de vorm, de zit, de 6-bak, de trekkracht, het geluid, het dashboard: Alles klopt gewoon aan deze Supercar.... wie het niet gelooft; die gaat maar een keer mee.

He, wat is het hier stil ineens..... Oh sh*t: NL-Portugal begint!!!

Stap maar eens een keer in mijn c4, dan piep je wel anders, zelfs op top speed zo strak als een huis, ik denk dat je echt een foute 964 gehad hebt, anders zou je dit dus echt niet schrijven.
Niks negatiefs over de 968cs hoor, dat is een beest van een porsche, en naar mijn mening heel erg onderschat, is gelijkwaardig, en in sommige gevallen zelfs beter dan de 911, maar ik vindt wel dat je pas een eerlijk oordeel kunt geven over een 964c4 als je ook in een goede c4 hebt gereden!!

26 jun 2006 1:28
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
nou daar heeft hij dan nog zat kans voor erikE is een van de gelukkigen die beide heeft.

nu is alleen de vraag of hij gaat twijvelen aan de cq banden schokbrekers uitlijning draagarm rubbers of uitwegen van zijn c4.

ik heb geen vergelijking met een 968 dus ik doe niet mee.

robert

26 jun 2006 8:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 944 S2
Bericht 
Nu wil ik best meedoen aan de mythe vorming rondom de 968CS, maar dat de verschillen nu zo enorm zullen zijn kan ik me echt niet voorstellen...

Sterker nog, een 968 met M030 stabi's gele Koni's zal nauwelijks anders rijden dan een 968CS. Het grote verschil zit vooral in een sper, en die zit volgens mij niet op jouw CS toch? Het gewichtsvoordeel is met alle opties op jouw CS ook omgeslagen in een nadeel

:lol:

26 jun 2006 9:56
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
ErikE schreef:
...wie het niet gelooft; die gaat maar een keer mee.

Ik geloof het wel, maar wil best een keer mee :)
Harley die nog nooit in een 968 (mee)gereden heeft

26 jun 2006 10:27
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende