Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:37

Antwoord op onderwerp  [ 211 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
WK voetbal: Italie wereldkampioen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Nou ja, in de voetbalwereld moet je gewoon geluk hebben, ik voetbal al meer dan 10 jaar en soms heb ik het ook wel eens aan de stok met de scheids, ook al verchillende keren daarvoor een rode kaart gekregen.

Je moet gewoon wat geluk hebben met de scheids, en normaal verdiende er iemand van portugal nog rood, ik geloof Deco(die enkele minuten toch een rode kaart pakte), met die vliegende tackle, maar door de reactie van Sneijder geloof ik, had ie maar geel gekregen en Sneijder zelf ook nog eens een gele kaart, maar goed, Nederland naar huis, zoals al enkele andere ploegen, degene die verdienen te winnen (op gebied van hoe men speelt) mag doorgaan van mij, ook al vliegt Italia er straks uit, ok; dan maar op naar het EK2008 zoals Patrick al zei.

26 jun 2006 9:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Het elkaar aannaaien van kaarten, vrije schoppen, het kermend ter aarde storten als je nauwelijks bent aangeraakt, daar heb ik de meeste problemen mee. Alle teams doen het, het wordt ieder jaar erger en het wordt gelegitimeerd als "professioneel." Homosport :!:

26 jun 2006 10:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
wolf schreef:
...het wordt ieder jaar erger en het wordt gelegitimeerd als "professioneel." Homosport :!:

:lol:

Voetballers worden naar mijn mening overbetaald, laat de trainer maar eens beslissen hoeveel ze verdienen e.d. dan zal er gevoetbald worden, maar nu, zelfs als ze op de bank zitten, krijgen ze een pak geld :shock:

Wat dat komedie spelen betreft Wolf, ze doen het om te kunnen winnen, spelers uit te dagen om kaarten te pakken, die drang om te winnen is groter dan alles op dat moment.. Denk maar aan de premies die ze krijgen als ze de volgende ronde halen ...

26 jun 2006 10:06
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Veel meer balbezit van NL zegt me niets. Is nl. vaak het spelletje van de tegenstander: tegenstander in balbezit, komt naar voren, afpakken en counteren. Elke keer dat Ajax tegen Inter of AC Milan speelt, is de verhouding minimaal 60/40 in het voordeel van Ajax. Maar wie wint er telkens? :( :roll:

26 jun 2006 10:07
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
@Wolf,
Daar heb je gelijk in. Als je gisteren weer ziet hoe Robben, wetende hoe zijn reputatie is in de rest van de wereld, weer twee keer meteen omkijkt, met ogen zoekende naar/voor begrip van de scheids, dan erger ik me daar ook weer dood aan.
Waarom? Waarom doet ie dat toch?
Waarom meteen die handen omhoog terwijl je iemand tegen de grond werkt? Waarom dat aangeven voor ingooi of corner terwijl je best weet dat het voor de ander is?
Het vragen van een kaart zou bestraft worden, zei men, maar als alle portugezen van de bank opspringen en Scolari als iemand uit de Jostiband (waarbij ik niemand van de Jostiband wil beledigen overigens) tegen van Basten en de 4e official begint te schreeuwen, krijgt de zogenaamde dader uit het Nederlands team alsnog een kaart...

Ik snap best dat dit soort zaken voor een scheidsrechter ook niet echt meehelpen, maar zo'n zooitje ongeleide projectielen als op dit toernooi heb ik nog nooit gezien.

Ach ja: Hup Guus, Hup Guus!

26 jun 2006 10:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
De commentator viel me erg mee (meestal switch ik naar de Duitse of Engelse zenders). Vooral ook omdat hij in de meeste gevallen de scheids gelijk gaf. Ik heb van "kapotfluiten" niets gemerkt, wel veel van "kapotspelen". M.a.w. de spelers waren zelf de schuld : vaak te agressief, en heel vaak teveel theater. Zo zou Boelaroes meteen rood hebben moeten krijgen voor het eruitschoppen van Ronaldo. Dit was de oorzaak van veel agressie in het verdere verloop van de wedstrijd IMHO.
Als alle scheidsrechters zo zouden fluiten zou het veel leuker worden, en dan zouden de echte voetballers ons hun mooiste voetbal kunnen en mogen laten zien. Nu krijgen sommige spelers de opdracht om bepaalde tegenstanders "uit de wedstrijd te halen".

26 jun 2006 10:15
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik heb dan toch een zwak voor 'werkende' elftallen waar de sterrenstatus nog niet heeft toegeslagen.

Die over het paard getilde profs die permanent last lijken te hebben van de vallende ziekte en het woord Schwalbe hebben doen ontstaan, geven mij tijdens een wedstrijd geregeld grond tot ergernis. En dan dat theater dat erbij/ernaast volgt: rollen over de grond alsof ze stervende zijn, kermend blijven liggen, etcetera...

En als de scheidsrechter er niet naar kijkt en de wedstrijd gaat gewoon door staan ze over het algemeen verbazingwekkend vlot weer op en zijn wel heel snel weer fief en frolijk....

Nee...

Doe mij dan maar een ploeg als Australië: harde werkers, gedreven voetballers en doorzetters. Die laten zich -over het algemeen- niet vallen, maar gaan ervan uit dat een scheidsrechter een overtreding wel zal registreren en ervoor zal fluiten (naief?). Een tackle is altijd op de bal en fair uitgevoerd, maar soms wel bikkelhard. Is dat zo erg?

In Groot Brittanië wordt over het algemeen ook zo gespeeld en dat geeft toch wel het meeste kijkplezier (vind ik)... Ik vind het dan ook jammer dat ploegen als Schotland en Wales de eindstrijd niet halen/gehaald hebben.

Ze hebben over het algemeen de scheidsrechters (helaas) niet op hun hand en spelen tegen ploegen die geslepener zijn en waar het virus van de vallende ziekte rondwaart...

Zonde... Vrééééselijk zonde...

26 jun 2006 10:29
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
...ik werd vanmorgen wakker...het was verdacht stil geweest vannacht en in de morgen...Ga de trap af, de woonkamer door, zet de tv aan, pak mijn ontbijtje bij elkaar..plof neer op de bank en wat ziet mijn oog, jawohl, Schade Holland alles ist vorbei! :idea:
Tja, dat was het dan met de oranjegekte. Moest gelijk denken aan die maat van gisteren die toen nog heel erg vrolijk met vlaggetjes en opblaasknuppel stond te zwaaien :roll:

Heren, ik weet niet, heb het gevoel dat Duitsland misschien ook wel niet verder komt dan de volgende pot. Zal wel weer een land buiten de EU wereldkampioen worden. :wink:

26 jun 2006 11:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik hoopte ook op de gelijkmaker, maar ja, nederland was iets minder met elf tegen 10 dan nog, en de verdediging van portugal hield stand,
vandersar of hoe heet die ook juist ,kon met wat geluk nog de 2-0 vermijden.
We moeten eerlijk blijven, portugal verdient door, en daarmee is nederland uitgeschakeld, maar ze doen het nog beter dan ons Belgskes,

En idd, die gele kaart van boularouz mocht meer roder zijn, zo een vuile fout,
het lijkt op het hedendaags voetbal dat dribbelen risicovol is, ze schoppen je zo het hospitaal in..... zo bruut, misschien dat de kaarten daar een beetje fairplay in brengen.
Maar het is wel jammer dat oranje naar huis moet, ik had het als zuiderbuur ook anders gewild/
Tot zo ver mijn relaas .

26 jun 2006 11:54
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Sjonnie schreef:
Zo zou Boelaroes meteen rood hebben moeten krijgen voor het eruitschoppen van Ronaldo.

Waarom? Omdat Ronaldo daar een blessure aan overhield? Het was zeker niet bewust uit de wedstrijd schoppen...

En de wedstrijd was helemaal niet hard. Het lijkt alleen hard omdat bij iedere scheet geel getrokken werd. Maar vaak was er weinig aan de hand. Niets mis met mannelijk voetbal...

26 jun 2006 12:24
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Devils son schreef:
(...) En de wedstrijd was helemaal niet hard. Het lijkt alleen hard omdat bij iedere scheet geel getrokken werd. Maar vaak was er weinig aan de hand.

Nou, er werd heen en weer behoorlijk hard (en vaak ook gericht) uitgehaald. Vooral bij Nederland was onmacht en irritatie daar 'n voorname oorzaak van.

Kijk maar naar:
- het onderuit halen van Heitinga na het niet 'beleefd afgeven' van de scheidsrechtersbal;
- het op de enkel gaan staan bij Cocu;
- de overtreding van Boularouz op Ronaldo
- het (onnodig) doorschieten van 'n portugees op van der Sar.

Dat waren toch wel acties die op het scherpst van de snede werden gevoerd. Alleen kan een goede scheidsrechter de balans vinden tussen afstraffen, voordeel geven of een wedstrijd beslissen danwel kapotfluiten.

....waarschijnlijk was ie op het einde doodsbang dat er alsnog een verlenging uit voort zou komen, vandaar dat de mafkees maar 6 of 7 minuten extra tijd gaf. :roll: :lol:

26 jun 2006 12:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Gelukkig, de lijdensweg is voorbij, Nederland ligt er weer uit [of moet het Holland zijn?]. Kansloos voetbal, kansloze instelling/mentaliteit, geboren verliezers, zit helaas gewoon in de genen.

Duitsland word wereldkampioen.

mhaschreurs.hyves.nl

26 jun 2006 12:46
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
michael schreef:
Gelukkig, de lijdensweg is voorbij, Nederland ligt er weer uit [of moet het Holland zijn?]. Kansloos voetbal, kansloze instelling/mentaliteit, geboren verliezers, zit helaas gewoon in de genen.

Voor een groot deel aan mentaliteit te wijten ja. Ik ben geen kenner maar als ik zie hoe vaak er van links naar rechts op eigen helft heen en weer werd gespeeld en weer terug naar vd Sar (zeker in de eerste helft) dan getuigd dat niet van veel lef een een vechtersmentaliteit.

(Het Irakeese elftal werd met lijfstraffen op niveau gebracht. Zou hier ook helpen in plaats van die exorbitante salarissen. Eerst presteren dan pas salaris betalen) :wink:

26 jun 2006 12:52
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
patrick911 schreef:

Nou, er werd heen en weer behoorlijk hard (en vaak ook gericht) uitgehaald. Vooral bij Nederland was onmacht en irritatie daar 'n voorname oorzaak van.

Ik vond het merendeel wel meevallen. Ik kreeg iedere week wel vergelijkbare schoppen uitgedeeld EN deelde ze zelf ook uit.

Wat wel zo was is dat bij ieder tikje een speler de stervende zwaan ging spelen. En er waren wat ongezellige momentjes. Maar een harde wedstrijd? Vind ik niet.

26 jun 2006 13:23
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Er waren zowel smerige overtredingen als veel stervende zwanen.
@Devil: vergis je niet in de hardheid; jij zou na 5 minuten op de brancard liggen op dit niveau...

26 jun 2006 13:49
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Advocaat had gewoon Robben moeten wisselen.............niks aan de hand geweest.

Gelukkig.......opzouten die oranje vlaggetjes uit de straat hier...........

26 jun 2006 14:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
John4S schreef:
Gelukkig.......opzouten die oranje vlaggetjes uit de straat hier...........

:thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft: .

mhaschreurs.hyves.nl

26 jun 2006 14:51
Profiel Facebook 
Bericht 
wolf schreef:
@Devil: vergis je niet in de hardheid; jij zou na 5 minuten op de brancard liggen op dit niveau...

Gelet op het feit dat mijn enkels, knieën en rug compleet naar de kloten zijn is het niet moeilijk om mij van het veld af te trappen. Ik ben niet voor niets vroegtijdig opgehouden met ballen.

Maar ik heb bij een aardig cluppie gespeeld en kan derhalve de hardheid prima inschatten. En ik heb nooit gemerkt dat betere voetballers harder schoppen, eerder integendeel.

26 jun 2006 16:35
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
John4S schreef:
Advocaat had gewoon Robben moeten wisselen.............niks aan de hand geweest.

..........

:lol: :lol: :lol: Nu heb ik er bijna geen verstand van als gelegenheidssupporter, maar Advocaat.... :roll: :lol: :wink:

26 jun 2006 17:46
Profiel
Westervoort
Bericht 
Denk dat John's interesses idd héél ergens anders liggen... :wink:

26 jun 2006 18:39
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Figo kopstoot tegen Van Bommel? Had absoluut de 2e kaart voor Van Bommel moeten zijn. Acteur... Hij dacht er ook eerst zeker 2 seconden over na... een domme acteur dus zelfs... :twisted:

Blatter? Oetl*l. Als je zo'n functie hebt ben je een ontzettende matennaaier als je eerst de scheidsrechters een waslijst instructies meegeeft om streng te fluiten en dan je 'eigen' scheidsrechters zo publiekelijk af te vallen. Geen enkel respect voor. Ontzettende foute ....

Robben? Arjan Rollen kan je hem beter noemen. Hij en Van der Vaart moeten opnieuw leren lopen. Zelden twee voetballers gezien die zo snel omvallen en dan zo theatraal zielig gaan lopen doen. Waar is Neeskens :wink:

Ik vind het onbegrijpelijk dat als je profvoetballer bent en je speelt een wedstrijd met een scheidsrechter als deze, dat je je dan zo laat gaan als Sneijder (geel wegens duwen, trekken en jippie), vd Vaart (idem) en Ooijer - verbazingwekkend dat die geen geel kreeg :roll: toen hij zich zo liet gaan. Leuk om een beetje boos te doen, maar voor je het weet krijg je zelf ook een kaart en dupeer je je team. Weinig professioneel.

Enfin, uithuilen en opnieuw beginnen. En Huntelaar meenemen... 8)

26 jun 2006 18:43
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Overigens wordt Australie zojuist echt een vreselijk oor aangenaaid.
Een onbegrijpelijke penalty tegen in de blessuretijd.

Suffe Italiaan struikelt over Australier die al een minuut op de grond ligt... :roll:

Dan maar liever verliezen zoals NL gisteren... :evil:

26 jun 2006 18:52
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
en weer bepaalt een scheidsrechter wie er door gaat.....

26 jun 2006 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Afbeelding

sorry!..................................... :lol:

26 jun 2006 19:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ook weer een schandalige wedstrijd inderdaad, van aussie. Die had ik graag door zien gaan, maar weer van hetzelfde laken een pak: de scheids bepaalt de uitkomst, SCHAN-DA-LIG

26 jun 2006 19:14
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 211 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende