Auteur |
Bericht |
924
Omgeving Leuven
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
Idem
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
26 jun 2006 10:33 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
Effe wachten nog mannen....Ik ga als eerste mee, a.s. donderdagavond verder puzzelen met Erik's 968....
Erik, we kunnen weer, Nederland ligt er uit
|
26 jun 2006 11:41 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Leuk dat je zo enthousiast bent over de 4 teveel en ik herken dat gevoel m.b.t. de 964 ..... maar ben het helemaal kwijt na vervanging van de schokdempers
Tja, als je het maar vaak genoeg tegen jezelf blijft zeggen dan begin je er nog in te geloven ook hè.
Blijkbaar bevalt dat idee je wel dus.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 jun 2006 12:45 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ja, word daar inmiddels ook niet " bien" van - zie topic 968 versus 911
|
26 jun 2006 13:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Precies: de C4 is in de basis een geweldige wagen, je moet het er alleen even uithalen dmv wat kleine wijzigingen. Dan rijdt de C4 ook als op rails.
|
26 jun 2006 13:25 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Af-fabriek dient er dus wat verspijkerd te worden? Hmmm.
|
26 jun 2006 13:54 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Klopt Martijn, ik heb er geen sper op zitten en ook de uitrsuting is "CS onwaardig". Maar toch is het er een
Het is met name de lage ligging (zwaartepunt) en het fantastische chassis dat mij in positieve zin bevalt bij het ronden van bochtige B-wegen! Heel anders dan de C4 die toch echt meer trekt en duwt in de aandrijving.
_________________________________________ Take the long way home....
|
26 jun 2006 14:44 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Re: A6 Joure-Lemmer vv
Da's prima!
Maar dan ontstaat er daarna op de markt wel een overschot aan 924's en 993's... en een nóg schreinender tekort aan 968 CS'en
_________________________________________ Take the long way home....
|
26 jun 2006 14:49 |
|
|
MartijnS2
Porsche 944 S2
|
ErikE,
het is er zeker een, ik heb jouw auto uitgebreid bekeken bij Hans Ik vind het een prachtauto, zeker die kleur is echt top!
Ik denk dat er wel een groot verschil is tussen 4WD en RWD... Alhoewel mijn referentie kader bij 4WD vooral beperkt is tot Quattro's (Torsen) ,4Motion (Haldex) en (Durf ik het zeggen) Impreza's... Dus hoe dat bij Porsche is kan ik niet beoordelen.
|
26 jun 2006 15:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat lijken me toch echt twee héél verschillende dingen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 jun 2006 15:51 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Leuk dat de 968 zo goed bevalt! Wellicht eens in een andere C4 rijden om te bezien of de rij-eigenschappen van jouw C4 Porsche eigen zijn
|
26 jun 2006 16:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Heeft te maken met het feit dat er eind jaren 80 een uitspraak in de VS was, waarbij een auto die de bocht uit vloog met onderstuur een rijdersfout werd genoemd en een auto die de bocht uit vloog met overstuur een constructiefout werd genoemd. Mix dat gegeven met punitive damages en je begrijpt waarom Porsche opzettelijk (teveel) onderstuur heeft opgeroepen in de afstelling van het onderstel.
|
26 jun 2006 16:40 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Sterker nog: diezelde advocaat die dat klaar heeft gespeeld heeft nu ook een procedure gestart met betrekking tot de carrera GT. Een amerikaan op flat6 was de muur ingevlogen nadat een ferrari onterecht de baan op werd gelaten. Dus met 250 een uitwijkmanoeuvre moeten maken, pats, de muur in, beide inzittenden dood.
Die advocaat benaderde de vrouw vd passagier en klaagt ongeveer 500 partijen aan om een smak geld te krijgen. De redenen zijn onder andere:
- Porsche heeft een ontwerpfout gemaakt in de CGT
- De bestuurder had moeten vertellen dat hij eerder was gespind in de carrera GT. Ja, amerikanen kunnen niet rijden, maar iemand die met zo'n auto beweert nog nooit achterstevoren te hebben gezeten liegt dat ie barst. Bovendien was de bijrijder in het bezit van een gallardo dus die zal ook ongetwijfeld wel eens de verkeerde kant op zijn geeindigd.
- Die auto op zich had een probleem met het onderstel (bewijs dat maar eens).
- Het circuit wordt aangeklaagd
- De vlaggen kerel wordt aangeklaagd
- De circuitleiding wordt persoonlijk aangeklaagd
- De vrouw vd bestuurder wordt aangeklaagd
- De ferrari bestuurder wordt aangeklaagd
Ik geloof dat ik het zo wel heb. Het komt er gewoon op neer dat de vrouw vd passagier een h**r is dat ze dit doet. Amerikanen moet eens opkomen voor hun eigen fouten... hamlappen (in t algemeen dan, ik heb er 11 jaar gewoond en ken heus wel enkele fatsoenlijke exemplaren).
Voor de geinteresseerden:
Vanaf hier wordt t grimmig in de topic mbt zijn crash, want hier wordt voor t eerst melding gemaakt van een proces.
http://www.flat-6.net/forum/showthread. ... art=&pp=20
Rennlist topic mbt het proces:
http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... p?t=253838
Laatst bijgewerkt door 944 guy op 26 jun 2006 19:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 jun 2006 19:20 |
|
|
Jort
Groningen
|
Waarom werd met name de 964 aan dit ingebouwde onderstuur onderworpen en niet zozeer de andere Porsche modellen? Waarom geen Europees afgestelde 964, zonder deze "handicap"?
Zomaar 2 oprechte vragen die me te binnen schieten.
|
26 jun 2006 19:27 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Lijkt mij wel verklaarbaar: met die flat-6 achterin zouden (fatale?) overstuur- reacties bij ons ongeoefende berijders aan de orde van de dag zijn. De ene na de andere P-klant zou van de weg schieten. Lijkt me slechte reclame.
Ik zou me eerder in het meningveld begeven, dat Porsche met onze C4 van einde jaren '80/begin '90 gewoon nog niet de 4wd perfectie had, zoals de C4's nu (waarschijnlijk) wel hebben, dus bakten ze 'ladingen' onderstuur in.
_________________________________________ Take the long way home....
|
26 jun 2006 19:59 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Nee hoor 4Gb3.0GHz.... ik bedoel toch echt hetzelfde. Moet je zelf ook maar eens iets meer op de limiet gaan tuffen; je merkt in de bochten het sleuren van de overgang van % aandrijfkracht van rwd naar fwd echt... en alles er tussen in.
Alles went, maar die 968 is een revelatie!
_________________________________________ Take the long way home....
Laatst bijgewerkt door ErikE op 26 jun 2006 20:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 jun 2006 20:08 |
|
|
Jort
Groningen
|
Dat zou kunnen, maar indirect zeg je nu dat de 964 "tweaked" zoals die van Devils Son, in de handen van ongeoefende berijders bij bosjes van de weg zouden schieten.
|
26 jun 2006 20:09 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
... dat IS toch ook zo?
% Gaan er van alle straatauto's denk ik heel wat meer (oudere) 911's de sloot in dan van andere merken. Om te beginnen heeft (vrijwel) geen enkel ander merk de motor op zo'n aparte plaats! (ja, Alpine, maar die liggen er allemaal al in... )
Doe maar eens een Polletje over wie er met zijn 911 al eens een "One-Eighty" of erger heeft (mee)gemaakt!
_________________________________________ Take the long way home....
|
26 jun 2006 20:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Volledig oneens. De formulering van je 'stelling' hierboven maakt hem bovendien erg vooringenomen en daarmee ongeloofwaardig. Verder vind ik het een zeer onsmakelijke conclusie, tenzij jij deze vrouw kent.
je kan het met iemand eens zijn of met iemand oneens zijn. dit echter omschrijven zoals jij doet is respectloos.
mijn mening.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jun 2006 20:20 |
|
|
Jort
Groningen
|
@ ErikE:
Ik betwist het niet, probeerde alleen het beeld helder te krijgen. Ik begrijp dat het uitgangsprincipe van de 911-configuratie listiger is en ik weet ook dat met name de oudere modellen daar om bekend staan.
Wellicht kan Devils Son je stelling bevestigen, als het gaat om de terugkeer van dat listige maar ongetwijfeld vermakelijke karakter.
Overigens, als een 964 die verholpen is van het ingebouwde onderstuur, inderdaad weer terug gaat naar het orginele karakter van tricky overstuur, dan tekent zich toch weer een duidelijk verschil af tussen de karakters van de 964 en 968CS en blijken jouw bevindingen (begin topic) misschien zo gek nog niet.
Grappig dat je de Alpine noemt met inderdaad dezelfde plaatsing van de motor. Vroegere modellen waren ook daar listig maar de laatste A610 schijnt die streken niet meer te hebben gehad. Wellicht ook een flinke dosis onderstuur ingebouwd?
@944 Guÿ:
Interessante discussie, waarbij ik het volledig met je standpunt eens ben, t.a.v. het financieel uitmelken van dit soort ongelukken. De reactie van meneer MNBoxster vond ik ook tekenend. Hoe durf je de discussie aan te gaan met een afgestudeerde advocaat? Geen kritiek op de VS, ze hebben ons 60 jaar geleden immers gered. -zucht-
Laatst bijgewerkt door Jort op 26 jun 2006 20:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 jun 2006 20:23 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Interessante gedachte; wil ik wel eens gaan uitzoeken (door inloggen op ander forum ).
Moet geheel off-topic wel even melden dat mijn lease Megane Grand Tour ook op snelheid héél behoorlijk (lees: vergaand neutraal) stuurt met die zware diesel voorin....
_________________________________________ Take the long way home....
|
26 jun 2006 20:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het 4wd systeem van de 964 is beter dan dat van de 993... Het probleem zit in de onderstelafstemming.
|
26 jun 2006 22:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Niet listig, geen tricky overstuur. Neutraal. Zoals de 964 dus al kon zijn en eigenlijk ook had moeten zijn.
Overstuur moet je bewust oproepen en PDAS zal een ongeoefend bestuurder behoorlijk bijstaan mocht het mis gaan (maar te snel de bocht in en je bent gezien met een C4 (ook origineel) en C2...).
|
26 jun 2006 22:15 |
|
|
Jort
Groningen
|
Klinkt nog steeds een beetje tricky. Maar aangezien je aangeeft dat de orginele configuratie (in laatstgenoemde situatie) niet anders was, heeft Porsche het huiswerk destijds dus niet goed gedaan. De transaxles waren eind jaren '80 begin jaren '90 af fabriek al neutraal.
Laatst bijgewerkt door Jort op 26 jun 2006 22:44, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 jun 2006 22:39 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Horn, Jort, smakeloos zoals ik het omschrijf, ja mijn bewoordingen zijn niet bepaald mild Maar ik kan er met mijn verstand niet bij hoe een weduwe een andere weduwe financieel volledig kapot wil maken, omdat haar man een beslissing heeft genomen die hem noodlottig is geworden. Racen, ook meerijden als passagier, is gewoon een levensgevaarlijke bezigheid en om je dan af te reageren op iemand die er niets mee te maken heeft (sterker nog: die zelf ook eenzelfde verlies heeft moeten werken) doet bij mij het vermoeden rijzen dat die vrouw geen enkele vorm van menselijkheid bezit.
Beide families zijn duidelijk erg rijk, dus financieel kunnen ze het echt wel redden als ze iets voorzichtiger aan doen. In plaats daarvan gaat de één uit op de geld van de ander, waarbij het leven van de 2e niet alleen al emotioneel om zeep geholpen is (man, zoon, of vader kwijt) maar dan wordt die hele familie geen zekere toekomst meer gegund. Dat is bij de beesten af als je het mij vraagt.
Maar helaas wel tekenend voor de amerikaanse cultuur.
BTW: hulde dat de ami's 60 jaar geleden een cruciale rol hebben gehad in WO2 (zonder hun was het inderdaad niet gelukt om de nazis te verslaan) maar dat geeft hun 60 jaar later geen vrijkaart om zelf de wereld naar hun hand te zetten, iets waar ze overduidelijk mee bezig gaan, saddam verdrijven omdat ze medelijden hebben met de iraakse bevolking? Geloof ik geen zak van, amerikanen maken zich daar helemaal GEEN zorgen over, dat heb ik wel geleerd!
Maargoed, we drijven af, excuses
|
26 jun 2006 22:41 |
|
|