Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:33

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
porschepower (aka Eric), Porsche 924 Kanteldak ;-) 1977 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht porschepower (aka Eric), Porsche 924 Kanteldak ;-) 1977
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en ik zal me dus maar eerst even netjes voorstellen.

Ik ben Eric, 28 jaar en woon in Eindhoven. Ik rij al langere tijd een Honda prelude 2.3i waar ik met veel plezier het motorblok van heb gereviseerd en verder al het onderhoud zelf aan doe. Nu ben ik met die honda een aantal keren het circuit opgeweest en dat vond ik zo leuk dat ik opzoek ben gegaan naar een auto waar ik ook regelmatig het circuit mee op kan.
Na enige tijd zoeken heb ik afgelopen vrijdag een Porsche 924 Targa uit 1977 opgehaald voor een schijntje (300 euro). Het motorblok ligt in de soep, er zit veel roest op de carrosserie en het interieur ziet er niet uit (hij staat overigens geschorst).

In eerste instantie was het de bedoeling om niks aan het uiterlijk van de wagen te doen, maar nu ik hem zo zie, met die mooie originele details van porsche in het interieur (helemaal verwaarloosd), kan ik het niet over m'n hart verkrijgen om dat zo te laten. Ik dus toch m'n best doen om hem weer in ere te herstellen.

Wel is het nog de bedoeling om er regelmatig het circuit mee op te gaan (het is immers een porsche), dus geheel origineel zal hij niet blijven.

Hier een foto van toen ik hem ging bekijken,
Afbeelding

Hier nog meer foto's voor de liefhebbers,
klik, meer foto's

Ik ben nu druk opzoek naar onderdelen. Eerst de belangrijke zaken, blokpakkingsset, polyurethaan bussen voor het onderstel, remmen upgrade, etc.
Ik zal er nog een hoop werk aan hebben en ik ga er vanuit dat het nog wel enige tijd zal duren voor ik er de weg mee op kan. Maar dat geeft niks, vind het sleutelen bijna net zo leuk als het rijden :D

Vandaar ook dat ik me hier op het forum heb geregistreerd. Ik ben ook lid van 2 honda prelude fora waar ik veel informatie en tips het kunnen krijgen toen ik net begon met de wagen en waar ik inmiddels zelf ook al wat mensen heb kunnen helpen. Zo hoop ik ook hier een hoop info te kunnen krijgen en misschien ook anderen te kunnen helpen.

Groeten,
Eric

Laatst bijgewerkt door porschepower op 26 jun 2006 13:57, in totaal 1 keer bewerkt.

26 jun 2006 13:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
De bestuurdersstoel behoeft klein werk.
Good luck!
:D

26 jun 2006 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
ah leuk nog een 924 eigenaar :) Het worden er steeds meer :D

Veel plezier met het opknappen met je 924. Maar onder remmen upgrade waaraan had je gedacht? 5 gaats turbo onderstel eronder of gewoon andere schijfremmen (geef me dan even een gil, want ik wil ook de remmen van mijn 924 upgraden maar weet niet wat).

26 jun 2006 13:56
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Welkom & veel plezier met de 924-met-groot-uitneembaar-kanteldak :wink: en hier :!:

26 jun 2006 13:57
Profiel
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
EriC4C schreef:
Welkom & veel plezier met de 924-met-groot-uitneembaar-kanteldak :wink: en hier :!:

Had al zo'n vermoeden, vond het ook niet echt een targa :oops: Is aangepast

26 jun 2006 13:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
haha maar wel een fijn kantel uitneembaar dak ;)

@ ts: wat moet er allemaal aan de motor gebeuren?

26 jun 2006 14:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
Geen idee, de motor lekte flink olie toen ik hem ophaalde en hij stond al zeker 2 jaar stil. Dus ik haal hem toch maar uit elkaar om te kijken wat er nog allemaal mis is. Kan een simpel oliekeerinkje zijn, maar dan toch ook maar meteen even alle lagers en spelingen checken.

Citaat:
Maar onder remmen upgrade waaraan had je gedacht? 5 gaats turbo onderstel eronder of gewoon andere schijfremmen (geef me dan even een gil, want ik wil ook de remmen van mijn 924 upgraden maar weet niet wat).

Het wordt in ieder geval een ander onderstel, ben er alleen nog niet precies uit wat, 924 turbo of 944 onderstel. Zodra ik eruit ben, zal ik het laten weten.

Laatst bijgewerkt door porschepower op 26 jun 2006 14:15, in totaal 1 keer bewerkt.

26 jun 2006 14:11
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom hier Eric.

En uiteraard veel succes met de 'restauratie' van de 924.
Blijft altijd leuk om aan dit soort autos te sleutelen en het doet me goed dat er mensen zijn die dit ook doen om deze modellen in ere te houden.

26 jun 2006 14:13
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, Eric en veel plezier met het
Afbeeldingen.

26 jun 2006 16:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
YES YES YES!!! :D :D Weer een Porsche gered voordat ie naar de sloop ging!! Geweldig, wat hou ik van dat soort mensen die de wagen gewoon in het hart sluiten en hem willen opknappen tot het bittere einde!
:cry: Had mijn vriend dat nou ook maar gedaan met die gele 924 uit ,76 :cry:

26 jun 2006 16:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Welkom en alvast succes met het opknappen/circuit klaar maken van de 924.

Heb je onderdelen nodig, laat me maar iets weten, ik heb hier nog het een en het ander... (wel helaas in België)

Greetz

26 jun 2006 16:48
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Leve de 924!

Upgraden is leuk, maar waarvoor? Naar iets anders gaan is altijd 5-gaats en da's mijn bedoeling eigenlijk niet. Is wel ouwerwets, maar origineel.

Tenzij je gaat voor de looks, dan is dat wel een optie. Ik wil die van mij eigenlijk origineel hebben, of althans snel origineel te maken.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

26 jun 2006 21:18
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
Bedankt voor alle leuke reacties, echt een warm welkom :D
Citaat:
Heb je onderdelen nodig, laat me maar iets weten, ik heb hier nog het een en het ander... (wel helaas in België)

Goed om te weten :D

@thijzer, Het is voor mij toch de bedoeling om er regelmatig het circuit mee op te gaan, dan zijn de remmen waarschijnlijk niet goed genoeg (met mijn prelude waren de remmen na 5 km nurburgring al zo heet dat ze weinig meer deden, wil ik niet te vaak meemaken). Tsja, het is dan inderdaad jammer dat ik over moet naar 5-gaats, vind namelijk zelf die originele velgen wel heel erg mooi. Dus als ik die 4-gaats velgen kan blijven houden dan zal ik dat zeker doen, maar ben er bang voor.....

27 jun 2006 8:05
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
porschepower schreef:
....met mijn prelude waren de remmen na 5 km nurburgring al zo heet dat ze weinig meer deden, wil ik niet te vaak meemaken)....

en de remolie was wel in de afgelopen 2 jaar of zo ververst :?:
want dat kan ook heel goed de oorzaak zijn van de fading :!:

27 jun 2006 8:24
Profiel
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
Daar heb je wel gelijk in. Ik heb direct na dat ritje (Had de auto net een half jaar) nieuwe geboorde schijven en iets zachtere blokken eronder gezet en de vloeistof ververst. Dat was inderdaad hard nodig en kan goed de oorzaak zijn geweest. Realiseer ik me nu pas :oops:

27 jun 2006 9:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ja op het circuit is een ander verhaal. Voor normaal verkeer zijn die remmen prima.

Ja en als je die remmen dan niet in orde maakt...
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

27 jun 2006 13:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Welkom, mooie classic!

02 jul 2006 9:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
Zo, zondag flink bezig geweest. Het interieur ligt eruit (alles behalve het dashbord) en ook het blok ligt nu naast de auto. Heb geen werkplaatshandleiding, dus het blok uitbouwen kostte iets meer tijd dan ik had gehoopt. Deze week de interieurdelen die ik wil hergebruiken goed schoon zien te krijgen en dan volgende week het dashbord eruit en binnenwerk van de koets opknappen. Zit nog best wel wat roest aan de binnenkant, dus werk genoeg. Zal vanavond even wat foto's posten...

03 jul 2006 10:00
Profiel WWW
Bericht 
welkom
maar deze naam had ik ook op een ander forum :?
maakt niet uit hoor
maar wel grappig

03 jul 2006 18:35
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Heel goed, keep up the 924 spirit!

De foto's daar zijn we natuurlijk heel erg benieuwd naar. M'n eigen 924 uit 1983 nadert haar voltooiing. Nu aan de motor nog wat zaken veranderd danwel vernieuwd zijn, loopt de auto ook weer zoals het hoort. De voorspoiler is weer opnieuw gespoten en de onderdorpels zijn weer netjes zwart zoals het ooit bedoeld was.

Mijn vriendin komt er dan met de handen in de zij bij staan en zegt dan: "En wat ga je hierna dan doen?" Hoe naïef.

Overigens heb ik in een ander topic wat verteld over mijn afwerkingsperikelen. Ook leuk voor de 924.

03 jul 2006 18:41
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
Ow, die zal ik eens gaan bekijken dan, altijd leuk om te zien :D . Tsja en wat de vriendin betreft....die heeft de wagen nog niet eens gezien anders dan op de foto, de wagen staat namelijk niet bij mij thuis. Ze is wel nieuwschierig en daardoor toch ook wel een beetje enthousiast :D

Hier dan even een aantal foto's,

Eerst hebben we het interieur eruit gesloopt (alles behalve het dashbord). De lijmresten en andere troep verwijderen zal nogal wat werk zijn, maar daar was het afgelopen zondag net even te warm voor :wink:

Wat een troep,
Afbeelding

Lalalala
Afbeelding

Zonder blok is het net een cayenne :clown: :res:
Afbeelding

Leuk, 2 projecten door elkaar, als we de porsche zat zijn, staat er nog een eend te wachten :rofl:
Afbeelding

de complete fotoset staat hier

Dat was het weer even voor nu. Komend weekend het interieur verder kaal maken en alvast wat onderdelen netjes maken. Ik heb al een paar mooie stoeltjes op het oog. Ook hoop ik dan vast het blokje onder handen te kunnen nemen. Moet nog een goed adres vinden voor een pakkingsset en nieuwe lagers (iemand een tip?).

04 jul 2006 9:49
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
thijzer schreef:
Overigens heb ik in een ander topic wat verteld over mijn afwerkingsperikelen. Ook leuk voor de 924.

Ik heb even de 'search'-knop gebruikt, maar kan dat topic hier niet vinden (tis nog vroeg), heb je een linkje?

04 jul 2006 10:16
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
ik gok dit draadje :salut:

En welkom hier
leuk dat er weer een 924 zich hier meld, houd ons op de hoogte met fotos en leuke verhalen.

04 jul 2006 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Leuk dat er begonnen is met het knutselen :) Succes ermee!!!

Hier heb je (geen id of het compleet is) een haynes manual: http://www.geocities.com/porsche924proj ... manual.htm

Bij bol.com is deze te bestellen, heb ik ook gedaan echt goed boek, staat alle moment in etc.

04 jul 2006 23:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ja dat boek heb ik ook, is super. Die website is wat onhandig naar mijn bescheiden mening.

Draadje ging over klei waarmee je over je lak wrijft. Is inmiddels ontaard in allerlei gezwets van 3-jarige kleuters maar daardoor niet minder leuk.

Poep, klei... je snapt t wel.

Begint er goed uit te zien, we rekenen op live updates!

04 jul 2006 23:55
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende