Auteur |
Bericht |
Henk
PF # 136
|
Wanneer het niet te storend voor je is en het wachten een niet te nadelige invloed heeft op de bestaande plekken, zou ik zeggen:
Lekker rijden en genieten wanneer je hem terug krijgt van Erwin en geef me gerust een PB-tje tegen de tijd dat je hem weer "even" kunt missen.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 jun 2006 23:14 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ik begrijp ook dat ik straks een veel te dure SC rij. En ik zal de raad van Erwin ook zeker gaan vragen..... Maar ben pas over 3 weken terug in Nederland, dus zal het tot nu toe moeten doen met de reacties op dit forum. En zoals ik in het begin aangaf, was er al enige twijvel. En die is nog groter geworden. (maar dat is ook geen slechte ervaring)
Ik laat het weten tzt ik een definitieve beslissing heb genomen.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
20 jun 2006 23:19 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Zal ik doen.
En wat betreft hoe lang de roest nog door kan gaan zonder al te negatieve gevolgen te hebben dat is dus ook mijn dilemma. Maar dat zal vast allemaal duidelijk worden zodra ik weer met de wagen op pad kan gaan.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
20 jun 2006 23:21 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Je onderhoud moet je niet meetellen, dat was je bij een andere 911 ook kwijtgweest voor de kilometers waar je plezier aan hebt.
Ik wil je toch nog wel een beetje opbeuren:
Met EUR 10k heb je natuurlijk weinig geld uitgegeven kwa aanschaf; een redelijk goeie SC Targa kost toch wel een EUR 15-16k; maar daarvoor heb je een goeie gebruikte waar je vaak ook rap na aankoop ook aan nieuwe koppeling, remmen etc toe kan zijn.
Je geeft nu wel een bende geld uit, maar je auto staat er dan technisch wel beter bij dan wanneer je voor die 16k een goeie had gekocht.
Als je de auto echt lang wilt houden was je gaande weg toch ook voor dergelijke kosten gekomen, alleen heb je ze nu in 1x maar heb je wel een hele goeie basis voor 10-15 jaar rijden zonder verdere gekke kosten....
En als ie dan echt helemaal top er bij staat, who cares....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
21 jun 2006 0:09 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
21 jun 2006 19:57 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ach, je hebt een beetje hetzelfde scenario als ik, heb ook de motor en bak aan laten pakken door Erwin, ook RVS warmtewisselaars laten monteren. Ook roest aan laten pakken en over laten spuiten. Straks alles bij elkaar de laatste twee jaar aardig wat centjes uitgegeven en meer dan 10K voor de aanschaf uitgegeven. Heb dan wel een Carrera 3.0, ietsje exclusiever dan een SC.
Maar net als jij zegt, dan weet je wel dat het meeste grote werk gedaan is voor de komende jaren. En van de andere kant, een hobby mag toch wat kosten?
Succes met je overwegingen, maar ik denk dat ik de uitkomst wel weet...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 jun 2006 23:10 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Je moet maar denken dat het geld dat je anders de komende jaren kwijt zou zijn aan iedere keer een beetje extra onderhoud nu in één keer in je auto gaat zitten en dat je daarmee zoals je zelf al zegt wel redelijk zeker kunt zijn dat je geen extreme bedragen meer te hoeven uit geven.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 jun 2006 11:10 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Eens!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
22 jun 2006 22:58 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Cognitieve dissonantie.
|
22 jun 2006 23:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De praktijk leert dat dit zeker niet zo hoeft te zijn.
|
23 jun 2006 9:07 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Mee eens maar om nu altijd maar van de aanwezigheid van Murphey uit te gaan...
Het blijft techniek en het is nooit te voorspellen wanneer je eens met problemen te maken krijgt. Per slot kan dat ook met een nieuwe auto. Op deze manier maak je alleen de kans dat je op korte termijn weer met hoge kosten te maken krijgt een stuk kleiner.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 jun 2006 13:07 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Net zoals met minder (vaak) te hard rijden de kans op boetes zal verminderen.
|
23 jun 2006 13:24 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
23 jun 2006 18:46 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kijk, de zaken die nu vernieuwd zijn, die gaan als het goed is niet zo snel meer stuk. Maar een auto is zoveel meer dan motor en bak en daar zit het probleem.
Overigens is er geen een Porsche die je in lengte van dagen kan rijden zonder dat er hoge kosten om de hoek komen. Zo lang je er rekening mee houdt is dat niet erg.
|
23 jun 2006 18:59 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Misschien ben ik nog iets te naief op het technische gedeelte van een auto in het algemeen.
Even serieus;
Ik heb de afgelopen anderhalf jaar een groot gedeelte al vervangen; Leidingen, slangen (zaten echt helemaal met klemmen en hoesjes aan mekaar geprutst), complete uitlaatsysteem (RVS op einddemper na-> maar wel nieuw). Startmotor, 4 nieuwe 'goeie' banden (Volgen Erwin zaten er voor hele slechte banden voor de P om). Nieuwe wiellagers anderhalf jaar geleden (Intussen niet veel kilometers gemaakt). Zodra de auto weer rijdbaar is na het uitlijnen test Erwin de schokrekers nog, dit naar aanleiding van de vele discussies hierover op het forum.
Als de motor en de bak dan is gerevisserd, dan kan ik er toch enigszins met een gerust hart in gaan rijden lijkt mij? Of zie ik nog een veel voorkomend zwak punt over het hoofd bij een oud bessie?
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
23 jun 2006 19:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Het Electriciteitsgebeuren?
|
23 jun 2006 20:14 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Nou ben ik het helemaal met de duivel eens....ik heb in de basis een goede wagen....hetgeen echter niet zegt dat ik niet jaarlijks toch enkele duizenden euri's aftik om het zo te houden (liever nog te verbeteren). Iedere keer is er wel weer iets anders aan vervanging toe ook bij een in de basis goede auto van nu toch 15 jaar oud. Vele onderdelen die ik dit jaar weer vervangen heb zijn origineel van 1991..het houdt echt een keer op met die onderdelen.
Dus als je denkt na een € 25 k aankoop van een 964 -uit bijvoorbeeld '92- het af te kunnen met jaarlijks onderhoud to € 1 k, kom je volgens mij bedrogen uit...... maar misschien verwacht ik ook wel te veel van een P:roll:
Ik ben het anders gaan benaderen....doe ik dit niet dan moet ik h'm gewoon verkopen.
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
24 jun 2006 0:15 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
De discussie heeft een beetje een anderde draai gekregen, maar geeft niet.
Zelf ben ik het ook wel met de duivel eens hoor, begrijp me niet verkeerd.
Ik ga er nu alleen van uit dat ik de eerst komende tijd even geen bedragen boven de 3K bijvoorbeeld hoef te verwachten. Een bedrag van zegge 1K-2K op jaarbasis, zul je denk ik altijd wel moeten rekenen. Als het een beetje binnen die bedragen blijft dan heb ik er ook helemaal geen problemen mee.
En mocht het toch zo zijn: Dan is het gewoonweg weer pech hebben. Maar daar laat ik me niet meer door klein krijgen.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
24 jun 2006 18:49 |
|
|
horn
PF #57
|
That's the spirit my boy! Uithuilen en opnieuw beginnen!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jun 2006 18:55 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
24 jun 2006 19:54 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Zijn er hier nog mensen die niet uithuilen na een beurt?
|
25 jun 2006 17:00 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ach, een goeie beurt mag toch best wat kosten?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
25 jun 2006 17:02 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Da's waar. Maar dan ook het volledige programma graag!
|
25 jun 2006 19:16 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
effe snel de 3 paginas topic doorgenomen en heel herkenbaar :
heb 9 jaar terug mijn eerste 911 gekocht : een 1969 2.0T targa en die volledig gerestaureerd. 2 jaar werk en 25k tot 30k euro gespendeerd aan een auto die dat zelfs nu vemoedelijk nog niet waard zou zijn. Veel zelf gedaan anders was het nog duurder geweest. Zeer mooi resultaat en ooh nee ik zou hem nooit verkopen, zo'n mooie auto
Na pakweg een jaar kom ik er achter dat de targa toch niet mijn ding is. Daar sta ik dan.....wat nu : blijven rijden of iets anders kopen en pakweg 10k verliezen ? Blijven rijden dus.
Door een enorme pech (auto is in een garagebrand gebleven) heb ik van 1 op andere dag geen 911 meer en ook de verzekering keert bijlange niet het bedrag uit dat de auto gekost heeft (taxatiewaarde lag echt een heel stuk onder de kostprijs van de auto......Belgie ).
Maar ik kon wel op zoek naar een andere 911 : mijn eerste 2.4T coupé gekocht. Veel leuker (en mooier) dan de targa. Klein jaartje mee gereden, met de glimlach verkocht (het is maar een auto) voor een iets betere, iets mooiere : geen cent op verloren, integendeel.
Heb nu mijn vierde 911 : prachtig leuk ding in originele, ongerestaureerde maar goed onderhouden staat, die elk jaar meer in waarde stijgt dan hij mij kost en waar ik meer mee rijdt dan eraan hoef te sleutelen.
Het zal al wel gezegd zijn geweest hierboven (Horn z'n mening o.a. helemaal mee eens) maar heel concreet : verkoop die SC nu en voor 20k euro koop je een prachtige SC of 3.2 en je kan rijden zonder zorgen en zonder nog meer financiële aderlatingen. Het aanbod is groot en er zijn er echt wel goede te vinden. Geduld en zoeken....ook dat is leuk
|
26 jun 2006 21:31 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
En ik maar denken dat ik pech heb gehad in het verleden Dit is pas echt huilen met de pet op. Hele sneue bak, zeker na zoveel tijd te hebben gespendeerd aan de auto.
Eerst maar even afwachten wat de Kenner, en die mijn auto ook wel degelijk goed kent er van zegt over de technische staat na revisie.
De expertise van Erwin raadpleeg ik eerst voordat ik e.v.t. stappen ga ondernemen. Voor mij is een Targa het wel helemaal en ik ben nog wel steeds van mening dat ik het zonde zou vinden om deze weg te doen.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
27 jun 2006 22:41 |
|
|