Auteur |
Bericht |
erikdrij
993 Carrera 2Amsterdam
|
993: Alarmproblemen
Al een tijdje zit ik met het probleem dat het alarm van mijn 993. Te pas en te onpas gaat dit af (natuurlijk ook midden in de nacht). Ik ben al bij een specialist (porsche, geen alarmspecialist) en een dealer geweest, maar vannacht ben ik wederom twee keer wakker geworden en ook de hele straat. Ik word er een beetje moedeloos van. Heeft iemand misschien ervaring met een alarmspecialist in of in de omgeving van Amsterdam, waar ik nog eens naar toe kan gaan ? Help !
|
28 jun 2006 6:47 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Sorry maar heb geen tip over een bedrijf voor je.
Ben wel benieuwd of het een origineel alarm is of niet.
Zal ongetwijfeld een interieur- of bewegingssensor zijn die een vals alarm af geeft.
|
28 jun 2006 8:16 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Geen gecorrodeerde contacten ofsow? Waardoor die denkt dat ie ergens wat detecteerd in het interieur ofsow? Je weet maar nooit kan hoop rare dingen doen.
|
28 jun 2006 8:21 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Heb ik bij de 964 ooit ook een keer gehad!
Uiteindelijk bleek er water bij de sirene te zijn gekomen en die had voor een soort kortsluiting gezorgd.
Nieuwe sirene en het probleem was opgelost!
Suc6!
|
28 jun 2006 8:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Alarmproblemen
Fabrieksalarm? Dan uit laten lezen, weet je waar je moet zoeken.
After-market? Dan kun je meestal aan het ledje zien waar je moet zoeken.
Heb je toevallig recent een andere autoradio in laten bouwen oid? Het standaard alarm heeft nl. een draadje lopen naar de radio. Als die zomaar los is gelaten...
|
28 jun 2006 8:56 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
wat voor alarm is het?
anton964
|
28 jun 2006 10:00 |
|
|
droomauto
911 Carrera 3.2 1987Noord-Holland
|
alarm problemen
Ben laatst bij Franke car electronics geweest. Deze zit in Noord Scharwoude. Niet helemaal in de buurt van Amsterdam ongeveer 55km naar het noorden. Heb er mijn klasse 3 alarm laten certificeren. Hebben heel veel verstand van alle typen alarmen. Als het geen factory alarm is dan is het de moeite waard hem even te bellen. 0226 314242
Marc
_________________________________________ Let the dream come true
|
28 jun 2006 11:01 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het klinkt te zot voor worden maar bij mij werd het veroorzaakt door een grote SPIN
Meerdere malen per nacht ging het alarm van mijn auto af. Een heel weekend heb ik me rot gezocht. Contact sensoren gechecked en gereinigd. Ultrasoon sensoren gechecked. Helemaal niks. En het alarm maar afgaan op de vreemdste momenten. Toen bij de specialist het alarm uitgelezen op foutcodes en bleek te zijn afgegaan op ultrasoon.
Wat bleek; Ik had al wat spinrag gevonden bij de achteruit en daar in een randje huisde een enorme spin. Beest de vrijheid gegeven en sinds dien geen last meer. Hoe een spin echter de ultrasoon kan verstoren snap ik nog niet helemaal maar het lijkt wel met elkaar te maken te hebben
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 jun 2006 12:28 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Was het een grote harige spin?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
28 jun 2006 13:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ja zo'n grote oranje. Je ziet ze tegenwoordig wel meer op hoedenplanken
Nee het was gewoon een doorsnee kruisspin. Snappen doe ik het niet helemaal want het alarm zou door zulke kleine dingen niet getriggerd moeten worden maar het schijnt wel eens vaker voor te komen. Misschien communiceren spinnen wel ultrasoon
En nee ik had geen bakkie op
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 jun 2006 14:56 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Heb interieurdetectie die, toen het nog iets TE scherp stond afgesteld, reageerde als ik de voorruit, aan de buitenkant dus, aan het soppen was
|
28 jun 2006 17:17 |
|
|
erikdrij
993 Carrera 2Amsterdam
|
Bedankt voor alle reacties ! Dadelijk kan ik hem gelukkig afleveren bij a-point in amsterdam, zij gaan er naar kijken. Ik neem aan dat zij het wel kunnen verhelpen. Ik heb nu in ieder geval het punt bereikt dat het tegen iedere orijs verholpen moet worden, na weer een paar keer in de nacht wakker te zijn geworden. Ik hou jullie op de hoogte !
|
29 jun 2006 9:06 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Voor een heer van stand speelt geld geen enkele rol?
Weet A-Point dat ook?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
29 jun 2006 13:19 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Een goede nachtrust is heel wat waard blijkbaar.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
29 jun 2006 14:08 |
|
|
horn
PF #57
|
exact hetzelfde gehad met mijn 964.
Wat bleek nou? Ik had het binnenbakje van mijn asbak eruit gesloopt om de stinger in te leggen. Binnenbakje in het kaartenvak van de rechterdeur gepletterd. Een keer hard door de bocht en dat asbak-binnenbakje is onder de bijrijderstoel terecht gekomen. Vervolgens een keer die stoel naar voren geschoven en het bakje heeft de hellingsensor verbogen... alarm bleef maar afgaan, want de auto dat steeds dat hij weggesleept werd...
voel je je stom hoor...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2006 0:03 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Voor de hellingsensor maakt het toch niet uit in wat voor positie hij staat?
Alleen een verandering van hellingshoek zou hem moeten activeren.
Hoe kun je anders op een helling, of 2 wielen op de stoeprand parkeren.
Maar misschien dat het in het verleden bij Porsche anders was. Dan heb ik niks gezegd.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 jun 2006 0:34 |
|
|
horn
PF #57
|
geen idee. hij stond zo scheef dat de auto dacht dat hij opgetakeld was (dus niet 'werd'). Was ook niet zo dat hij meteen als ik het alarm erop deed afging. Pas een willekeurige tijd later (soms dus 's nachts).
Enfin, reden genoeg om snel te laten repareren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2006 20:59 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Belangrijkste is dat je daarmee de oorzaak hebt gevonden. Het zit alleen in mijn genen om dan te willen weten waarom dat zo werkt.
(toch te veel in al die technische boeken zitten bladeren)
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 jun 2006 23:09 |
|
|
erikdrij
993 Carrera 2Amsterdam
|
@harley: je hebt gelijk. Geld speelt zeker een rol, alleen een goede nachtrust een grotere ! Werd er echt horendol van..
|
02 jul 2006 10:48 |
|
|
Pascal911
993 Carrera 4SBelgië
|
Ik heb het ook gehad met mijn 993. Alarm bleek zo afgeleverd door Porsche dealer, doch niet origineel Porsche. Het is er eentje van GT. Toen ik het 3x 's nachts voor had, heb ik het afgezet en de auto met de sleutel op slot gedaan hoor!!!
Later bleek dat de deurkontakten af en toe geen contact maakten en blijkbaar geeft dit zelfs met gesloten deuren melding aan de alarm-unit...
Bij mij gebeurde het meest bij regenweer. Nu blijkt alles opgelost.
Gaat je binnenverlichting spontaan branden als je de deuren open doet of 'hapert' die soms? Idem voor koffer en motordeksel.
|
06 jul 2006 12:25 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Ik ken wel dealers waar je dat maar beter niet hardop kunt zeggen.....
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
12 jul 2006 17:27 |
|
|
Pascal911
993 Carrera 4SBelgië
|
En wat was nu de diagnose???
|
12 jul 2006 17:33 |
|
|