Auteur |
Bericht |
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
gezocht: uitgesproken mening
In mijn zoektocht naar een nieuwe 964 ben ik zojuist iets op marktplaats tegengekomen. Er knaagt bij mij echter iets bij deze auto maar kan mijn vinger er niet op leggen.
Wat jullie?
Horn laat maar komen...
link
mod by horn - hekel aan horizontaal scrollen
_________________________________________ Sapere aude
|
28 jun 2006 22:11 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
de neus komt mij ook vreemd over
beetje uitgezakte bumpers
Maar ik heb het idee dat dit meer gezichtsbedrog is
dan dat er wat scheelt aan deze auto
gewoon kijken
of om andere fotos vragen
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
28 jun 2006 22:24 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Die auto staat helemaal in Limburg, zal inderdaad nog even om wat extra foto's vragen.
_________________________________________ Sapere aude
|
28 jun 2006 22:32 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Ziet er op 't 1ste gezicht niet gek uit. Bumper vóór is imo in orde: kijk maar naar de aansluiting van de rubberstrip met de bagageklep. Eerder een beetje jippie genomen foto.
(Eerdere) bestuurder had wel gevoel voor smaak, er zit een 3-paaks RS stuur in, en dat is een TOP stuur kan ik melden uit eigen ervaring. (Stuur moet je voor het nemen van zo'n foto wel even recht zetten, verkoper!)
Interieur lijkt ook o.k., verder weinig beschadigingen en zo.... maar ja dat zie je niet met die schittering.
Meer foto's en gaan kijken dan maar....
Ciao,
ErikE
_________________________________________ Take the long way home....
|
28 jun 2006 22:39 |
|
|
volkert
|
Als gummen je hobby is,is deze auto wel wat want de helft van de foto is weggegumd.Een pre schijnt wel te wezen dat zelfs de olie is ververst!
|
28 jun 2006 22:42 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Ook welkom, Volkert. Ben je weer vrij?
(beeeetje ongenuanceerd weer, he....)
_________________________________________ Take the long way home....
|
28 jun 2006 22:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Voor zover je van 3 van die mini-marktplaats-fotootjes wat kan zien:
bumper is denk ik gezichtsbedrog omdat het nummerbord mist - ziet er wat vreemd uit.
Wat ik vreemd vind is dat ik geen knippers in het scherm achter de voorwielen zie. Is dat wellicht net als bij de 993 een amerikaanse versie?
Verder vind ik 19.450 voor een auto met meer dan 200K km aan de ruime kant. Maar het is een vraagprijs, dus je weet nooit.
"5 originele cupvelgen" - waar zit die 5e dan? Volgens mij past hij niet onder de voorklep in het reservewiel vak... (maar ik kan me vergissen, heb het nooit geprobeerd)
@ ErikE - dit is toch niet het 3-spaaks rs-stuur?
Ik dacht dat dit het 3-spaaks RS-stuur was (had ik ook in mijn 964)
Maar inderdaad, tijdens het zoeken naar bovenstaand fotootje zie ik dat ze dat leren stuur ook het RS stuur noemen
Het enige dat ik me herinner uit mijn twijfeltijd over welk stuur te kiezen is dat bij het onderste stuur de naaf niet in het midden zit omdat je anders in een 3.2 te weinig ruimte onder je stuur hebt voor je benen...
On topic: KRKB'tje - Kijken Rijden Keuren Beslissen. Ook in Limburg (P&P in Roggel is een hier veelgeroemd adres voor een keuring wellicht )
Oja, zwart/zwart blijft een mooie en gewilde combinatie.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jun 2006 23:27 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
mooie auto mis wel de nummerplaat denk dat dat de foto wat vreemd doet overkomen.en een ander stuur.geen airbag dus.
gr anton964
|
28 jun 2006 23:30 |
|
|
horn
PF #57
|
was in '90 nog een optie.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jun 2006 23:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn het niet eens 4 originele cupvelgen...
|
28 jun 2006 23:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Moeilijk te zien. Originele cup 1 velg:
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jun 2006 23:46 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
De nummerplaat is weggefotoshopt Horn!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
28 jun 2006 23:50 |
|
|
horn
PF #57
|
dat had ik gezien. dus mist hij op de foto.
de vraag is; zou hij in één moeite door ook de zijknippers hebben weggesjopt?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jun 2006 23:51 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Ik denk dat het ontbreken van de nummerplaten en zijknippers de auto een wat vreemde look geven. Er is flink aan de eerste foto geknutseld.
Gewoon nog een paar extra foto's vragen. Een 964 heeft standaard een thuiskomertje, dus een vijfde cup velg is wel leuk.
Verder zie ik zo niets vreemds aan het verhaal. De persoon zal 10-11 liter olie wel duur gevonden hebben?
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
28 jun 2006 23:54 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Even afgaand op de foto's,dat ziet er vaak goed uit, maar ik zou als ik jou was zeer zeker een AKK doen, zeker gezien de gereden kilometers, en hou er verder rekening mee dat een auto met die km stand zeker een keer aan de beurt is voor een rivisie van motor, misschien bak, en hoe zit het met de koppeling??
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
29 jun 2006 0:09 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Foto is gewoon met groothoek lens genomen waardoor je een fisheye effect krijgt wat de auto wat "bol" doet staan.
ziet er niet verkeerd uit.
|
29 jun 2006 0:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... kan meer dan genoeg betekenen
.. indien interesse kijken .... en hier het relaas publiceren
|
29 jun 2006 0:23 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
TE goedkoop voor een goeie zou ik bijna zeggen.
Laten keuren door specialist......
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 jun 2006 2:20 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik weet wat bij jou de prijzen van de 964 doen, maar 20K voor een 90'er met meer dan 200.000 km vind ik niet goedkoop.
Ik zie 'goeie' (met goede AKK) verkocht worden voor minder dan 20K met substantieel minder op de teller.
Gewoon uit interesse: Stel; jij had een goede auto staan met deze specificaties wat zou jij ervoor vragen?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jun 2006 8:14 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Ik vind 200.000 ook wel veel kilometers, dus ik zal de beste man even aan de tand voelen over de staat van onderhoud, als koppeling, bak en motor.
Wellicht lekt die net zo erg als de vorige die ik bijna kocht. Die kon ongeveer elke week 10 tot 11 liter nieuwe olie bijvullen.
_________________________________________ Sapere aude
|
29 jun 2006 10:17 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Vind ik ook niet TE goedkoop voor 90-er met over de 2 ton gelopen...Wel de juiste specs (airco, schuifdak, kleuren). Originele stickers in boekje, onder klep? En hoe is de staat van het interieur, en exterieur (lak)? Kan best een geinig P zijn, maar AKK-en is het devies!
|
29 jun 2006 10:23 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
vind de prijs zeker niet goedkoop, pa heeft 2 weken geleden een 964 uit '91 c2 tip met 200dkm voor aanzienlijk minder gekocht, AKK bij Speedservice in Born laten doen en de wagen was op de gebruikelijke dingetjes gewoon oke
had alleen geen cupvelgen maar wel pinkers in voorscherm en airco/schuifdak/dezelfde sportstuur etc. , checken deze auto dus...............
succes ermee, kleur is toppie dus daar ligt het niet aan.
|
29 jun 2006 11:01 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Alsie technisch echt goed is, boekjes stickers, modificaties gedaan; de kleur is courant, kmstand wel hoog daar hebben jullie gelijk in; had ik m toch op 22.5-23 geschat.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 jun 2006 12:01 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Als deze bak de juiste modificaties heeft gehad maar nog geen revisie dan is 2 ton wel hoog. Ik heb vaak op het forum gelezen dat de revisie na zo'n 180.000 moet plaatsvinden.
Zo'n revisie kost bij Visser in Hilversum gemiddeld zo'n €6.200.
Dit is dus wel een belangrijk voor mij om nog even te bespreken.
_________________________________________ Sapere aude
|
29 jun 2006 12:22 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Vraagprijs € 19750 vind ik niet te veel geld als het een goede auto is,
en wat is iedereen toch bang voor 180.000 km kameraad van me heeft een 964 met 200.000 km en rijd nog als nieuw volgens de specialisten nog lang geen revisie nodig.
Wat ik inderdaad wel raar vind is dat er geen knipperlichten in voorscherm zitten ,?!
En kleur ja een zwarte of een blauwe rijd bijna heel 964 rijdend nederland
Dus een kwestie van smaak
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
29 jun 2006 13:24 |
|
|