Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Klopt, helemaal: een kwestie van smaak.
Bij een tweedehands auto is de ideale combinatie kleur/rest echter vaak moeilijk te vinden (zoals jij heel goed weet ), dus zul je consessies moeten doen. In mijn geval was tijdens de zoektocht de rest belangrijker dan de kleur met één uitzondering ..... bij een amethyst kon de rest nog zo ideaal zijn, maar Echt waar!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 jun 2006 14:29 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Op zich heb je daar wel gelijk in, maar het zou toch even mooi meezitten als de 'rest' helemaal in orde is en kleur van de auto ook nog zwart of zilvergrijs is
_________________________________________ Sapere aude
|
29 jun 2006 14:41 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
In jouw geval wel blijkbaar.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 jun 2006 14:46 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Ik ben bewust gaan kijken voor de kleur Amethist L38A omdat ik dit een geweldige kleur vind maar de REST zoals jij zo mooi omschrijft moet ook goed zijn Ik ben blij dat jij deze kleur niet mooi vind wat je natuurlijk ook wel rechtuit mag verwoorden/schrijven hoor.
Want anders zou mijn kleur minder uniek zijn.(uitgesproken mening)
Alhoewel er rijden nu al 2 Amethist kleurige 964 in Uden.
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
29 jun 2006 15:05 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik vind het moeilijk te beoordelen op de fotos. Daarnaast is er flink geretoucheerd in de fotos dus het geeft geen goed beeld.
De prijs vind ik ook wat aan de hoge kant. Ik heb goede autos voor minder weg zien gaan en met minder op de teller.
Het enige advies is eerst heel kritisch de auto bekijken en de historie op vragen. Dan een AKK.
Let vooral ook op de houding van de verkoper want iemand die het verversen van olie als iets belangrijks ziet heeft wel een vreemde kijk op auto's
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 jun 2006 16:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nachtblau is een "veilige" keuze, maar zoals gezegd geen bewuste keuze. Hoewel tevreden, had ik best een andere kleur willen hebben ..... behalve ..... want volgens mij heb ik duidelijk verwoord wat ik van amethyst vind.
Overigens wat mij betreft prima dat jij er blij mee bent hoor. "Over smaak ....."
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 jun 2006 17:46 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
jongens volgens mij als je goed kijkt heeft hij zwarte knipperlichten in het scherm!! sla de foto maar op en vergroot hem! en zie zowaar een zoewarte knipperlamplichie!
greez mike rookie
|
29 jun 2006 17:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik heb hem niet vergroot maar dat meende ik ook eerst te zien. Ik krijg het echter niet duidelijk genoeg om bovenstaande conclusie te trekken.
Daar de foto nou niet de beste kwaliteit is.
Maar ala, niet te lang jippie over een auto - straks is hij weg.
KRKB'tje doen!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jun 2006 23:57 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Het plan is om morgen de auto te gaan bekijken, maar dat plan is ook een beetje afhankelijk van de combinatie mooi weer en zeurende vriendin
_________________________________________ Sapere aude
|
30 jun 2006 12:29 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Afgelopen zaterdag ben ik de auto gaan bekijken. Ik moet eerlijk zijn het was echt een plaatje.
De auto zag er goed verzorgd uit zonder tekenen van achterstallig onderhoud. Er zijn echter 3 grote problemen met de auto:
1) Er mist een aanzienlijk deel onderhoudshistorie op papier. (ik zeg op papier omdat de huidige eigenaar veel onderhands liet doen bij een p dealer in Duitsland. Je kent dat sjacheren van die limbo's wel).
2) De airco deed het niet. Hij zei die dat die hem moest bijvullen maar ja ik had het idee dat het ergens anders aan lag.
3) De auto heeft het bekende accuprobleem.
Wat betreft het onderhoud krijg je het gevoel dat de auto nu nog okee is maar binnenkort de grote reperaties eraan zitten te komen.
Ik moet nu beslissen of ik een AKK laat doen (kost mij geld en vrije tijd) en wat een goede prijs voor de auto zou zijn. E 19.500 is natuurlijk veel te veel.
Heb ik weer lekker iets om veel over te peinzen!!
_________________________________________ Sapere aude
|
03 jul 2006 19:15 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
19.500Euri is toch vraagprijs? Houdt in dat je na AKK stof tot onderhandelen hebt. Als het echt zo'n plaatje is is het altijd de moeite waard én niet geschoten is altijd mis!
|
03 jul 2006 20:28 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Hopelijk bedoel je dit in de trant van of je verder wilt met deze auto ja of nee. Het is hopelijk bekend altijd, ALTIJD aankoopkeuring VOOR aanschaf van de auto kleine moeite om daarbij ook de stempels in het boekje te regelen toch
Er zijn bedrijven waarbij je als potentieel koper niet aanwezig hoeft te zijn. Moet je alleen regelen dat de auto bij dat bedrijf komt, maar ook dat hoeft niet altijd ...
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
03 jul 2006 20:40 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Eerlijk gezegd denk ik dat je 2) en 3) niet eens onder "Grote Problemen" hoeft te scharen; hebben we (met onze 964's) allemaal last van.....
Blijft over 1)... Tsja, daar zal de AKK wel licht op doen schijnen. Reden genoeg om er voor te gaan... ÁLS je "HET" gevoel hebt bij de auto
_________________________________________ Take the long way home....
|
03 jul 2006 23:30 |
|
|
horn
PF #57
|
als het een p-dealer in duitsland is - effe bellen. zo gecheckt. als het een beun is wordt dat veel lastiger.
accuprobleem is lekstroom, accu of dynamo - niet zo'n ingrijpend probleem en meestal met een druppellader nog wel even te verhelpen.
Dat aircoverhaal ken ik nu wel. Als het 'alleen maar even bijvullen' is, waarom doe je dat dan niet als je een auto verkoopt? Geloof er geen ruk van, maar komt er in de AKK wel uit.
Ik zou zeggen, AKK'tje regelen bij P&P in Roggel, afhankelijk van de uitkomst de te maken kosten van de vraagprijs aftrekken (wellicht een grote beurt) en dan nog een beetje eraf omdat het de 'vraagprijs' is en dan ben je volgens mij koopman.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jul 2006 6:52 |
|
|
horn
PF #57
|
En dan te bedenken dat in de advertentie expliciet staat: k omplete historie en rekeningen aanwezig
Ik ben geen historie-fan voor een auto van 14-15 jaar oud, maar bewijzen van regulier onderhoud van de laatste 4-5 jaar zou ik wel erg fijn vinden. Die beurtjes daarvoor geloof ik wel.
En 'ik zeg op papier'... Hoe had je een onderhoudshistorie dan willen hebben? USB stick? Uiteraard stempels, facturen etc.
Enfin, veel wijsheid.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jul 2006 6:56 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ik heb wel eens gelezen dat Dirkie (ex-PF-er ) iedere 5.000 km zijn olie ververste ... Volgens mij wat overbodig, maar hij wou alleen het allerbeste voor de Porsche.
|
04 jul 2006 11:41 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jul 2006 16:04 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Heb al héééééél lang niets meer van hem gelezen, maar ik mis af en toe wel eens iets. Swing it out Dirkie
|
04 jul 2006 16:06 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Uiteindelijk is toch het belangrijkste hoe dat de totale staat van onderhoud momenteel is ?of zie ik dat verkeerd wat zeggen die stempels nog als de auto goed is is hij goed.
Echter Airco probleem kan heel veel zijn(Vaak dure reparaties.)
Maar accu probleem is geen probleem denk ik
En als hij nu ok is zal hij niet over een maand ineens alles mankeren lijkt mij.
Gewoon een AKK en dan wel of niet kopen
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
04 jul 2006 16:27 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Er is een voorstel naar de verkoper gegaan, nu even wachten op reactie.
_________________________________________ Sapere aude
|
04 jul 2006 18:19 |
|
|