Auteur |
Bericht |
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Werks ][ wat is dat?
Je leest wel eens de term "werks" of "werks turbo" uitgevoerd.
Maar wat is dat precies, wat betekent werks?
Ik zie dan bijvoorbeeld een verbrede 964, maar ook latere types met werks aanduiding. Is het een optie af fabriek, staat of stond het in de folders...
|
29 jun 2006 9:36 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Is inderdaad af-fabriek (fabriek is onderverdeeld in "afdelingen", bijv. Werk 1 voor de speciale projecten etc.).
|
29 jun 2006 9:43 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Yep, zo zie je ook wel eens "WTL" als aanduiding bij een 911, wat volgens mij (correct me if I'm wrong) staat voor "werks turbo Look", een auto die inderdaad af fabriek met de turbo look werd geleverd, dit in tegenstelling tot 911's die via tuners naar turbo look werden omgebouwd.
Ook zie je bij de oudere types wel eens de term "werksrestauriert", wat aangeeft dat (een onderdeel van) de Porsche fabriek de restauratie heeft uitgevoerd. Je mag er in het algemeen wel van uit gaan dat het dan ook goed gedaan is.
|
29 jun 2006 10:02 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Zag onlangs in een prijslijst uit 1988: mn Cabrio kostte toen een NLG 170.000. Voor de optie Turbo-look kwam daar even een 55.000 bij !!??
Is oa bredere kont (wielkasten) en bredere velgen; optisch gelijk aan de Turbo dus. Bak geld hoor.....
Maar de aanprijzing WTL geeft dus aan dattie de Turbo Look "ab Werk" heeft meegekregen; er zijn natuurlijk zat luitjes die achteraf wat stroken blik hebben aangelast.
Dat ziet er hetzelfde uit met een beetje geluk maar wordt minder gewaardeerd doorgaans....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 jun 2006 12:06 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
29 jun 2006 22:55 |
|
|
frank 964
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!Groningen
|
Ja ,klopt er gaat niks boven een orginele 911 WTL.
En ik heb er lekker 1
1 van de 740 gemaakte 964 cabrio's
alles orgineel van de turbo alleen de motor niet ,maar dat heb ik ook niet nodig..
_________________________________________ 964 WTL verkocht circuit auto bmw e36 321 pk M3 Freude am Fahren......
|
29 jun 2006 23:01 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Van de 996 is ook een 320 Pk versie gemaakt (Werksteigerung). Weet iemand of dat nou zoden aan de dijk zet in vergelijking met de standaard 300 Pk
|
29 jun 2006 23:07 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Van die peekaatjes merk je niet zo veel, het koppel neemt ook toe. Dat merk je wel degelijk...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
29 jun 2006 23:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Remschijf achter is anders niet van de turbo... veren en dempers ook niet...
|
29 jun 2006 23:32 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Lucky you !
Op mobile.de verbaas ik me over de prijzen die gevraagd worden in Duitsland voor een WTL cabrio. De mooie WTL's doen niet onder voor RS'en en Turbo's van het zelfde type. Is dat in Nederland ook zo, of zijn de prijzen in Duitsland misschien aan het stijgen???
|
29 jun 2006 23:52 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Prijzen stijgen volgens mij zowiso van elk merk in Duitsland.
En de prijzen in Nederland zijn inderdaad ook best prijzig.
http://www.luitink.nl/C2-92-TT.html
Hoewel ik vind deze het helemaal waard (vanaf de foto). Prachtige wagen!!!
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
30 jun 2006 4:13 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Euh, vanaf modeljaar 2002 heeft de 996 standaard 320pk én een facelift. Om de verschillen met de 300pk versie te zien volstaat het de gegevens van de 2 modellen te vergelijken. Uiteraard is het een verbetering, maar allicht niet spectaculair.
Ik vraag me trouwens af : op de 997 S kan je de powerkit laten installeren zodat 355 pk er 381 worden. Misschien wordt deze binnenkort als standaard aangeboden en wie weet komt er een bescheiden facelift ? Al zie ik weinig redenen om iets te veranderen hoor...
edit : ik bedenk nu dat de 300pk versie een 3.4 was en de 320 na de facelift een 3.6, dus niet helemaal vergelijkbaar
|
30 jun 2006 8:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
€35.950,= voor een '92 tip met 124k op de teller.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 jun 2006 10:11 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
|
30 jun 2006 13:37 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Marcel, dat zijn gewoon twee typefoutjes!!
|
30 jun 2006 14:46 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2006 21:40 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Precies, andersom is logischer. Laatst las ik ook al zo'n bedenkelijk verhaal in Porsche Scene van een Zwitser die een 964 cabrio voor 39k een koopje vond om er vervolgens nog 12k aan op te mogen knappen (nieuw interieurtje, spuiten etc) Maar ik begin te geloven dat ze die prijzen echt normaal vinden bij de buren
|
30 jun 2006 23:13 |
|
|