Auteur |
Bericht |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Concours jongens prettig gestoord?
Ik vind het wel wat hebben, die concours jongens.
Hoe ver kan je gaan.
http://www.early911sregistry.org/forum/showthread.php?t=11104
|
30 jun 2006 9:43 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
30 jun 2006 9:48 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ah, ik kan me voorstellen als je bakken met geld uitgeeft aan een restauratie, je niet op de eerste de beste meeting wil ontdekken dat je pride 'n joy maar voor 99,9% origineel is....
Aan de andere kant. Vaak moet je toch concessies doen.; zo ben ik best wel een purist, maar heb ik de kettingspannermodificatie wel laten retrofitten op de mijne.
...Misschien maakt me dat trouwens wel een afvallige onder de puristen, geen idee eigenlijk.
|
30 jun 2006 10:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Een heiden!
|
30 jun 2006 11:47 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Patrick;
Maar je hebt toch zeker wel een paar flessen perslucht uit 1973 in de schuur staan om je banden in stijl op spanning te houden?
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
30 jun 2006 12:04 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Heb je het dan over zomerlucht of winterlucht?
De winter van 73 was nl nogal droog dus dat rijdt niet zo lekker....
|
30 jun 2006 12:07 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
ze noemen dat soor knakkers niet voor niks "concour weenies"
"It makes me sad. Our cars were meant to be driven, not polished"
- Ferry Porsche while surveying a PCA Parade concours field
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
30 jun 2006 12:22 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat zijn appelen met peren vergelijken, Jeroen.
Polishen is niet hetzelfde als een auto origineel willen houden.
Ik kan me nl niet voorstellen dat het Ferry's ego niet streelde dat z'n auto zoveel los maakt en dat ze na zoveel jaar nog rijden.
|
30 jun 2006 12:30 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zoals misschien bekend heb ik een aantal autos volledig gerestaureerd en daarmee heb ik aardig wat contacten opgedaan met andere gedreven 'gekken'.
Ik heb eens met een man gesproken die zijn Jaguar E-type in volledig originele fabrieksstaat had terug gebracht. Daarbij was hij zelf op zoek gegaan naar boutjes met de juiste geelachtige galvanische bescherming die later in de wielkast onder een tectyl laagje verdwenen. Voor stiksel van de bekleding was hij naar Engeland afgereisd om exact hetzelfde fabrikaat garen te krijgen.
Was wel een bloedmooie auto geworden maar dat gaat me toch wel te ver
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 jun 2006 12:33 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
in het geval van mhoeneveld kun je idd wel overdrijven.
Maar als het gaat om dinger als welke kleur een tankdopje moet en of het veertje moet worden meegespoten, dan vind ik nog wel gaan (als uiterste). wij hebben ook een volvo amazon in concoursstaat gebracht, helemaal origineel. Maar die won wel een concours van 1500 amazon's uit zweden, duitsland, engeland, belgie, nederland etc etc.
|
30 jun 2006 12:40 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Mee eens. Het gaat er om dat de auto uiterlijk er zo origineel mogelijk uit ziet. Zo'n veertje van een tankdopje kan ik ook wel inkomen maar of de lagers in de wielen nu van merk X of Y zijn dat zal toch niemand boeien.
(Ook een dankbaar restauratie object zo'n amazone)
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 jun 2006 12:44 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Zat er op een originele E-type wel 1 of andere vorm van anti-roest bescherming? Volgens mij niet.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
30 jun 2006 13:13 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Niet de antiroestbescherming zoals we die nu kennen. Wel een soort tectyl achtig elastisch goedje dat op een aantal plekken was aangebracht en kon worden meegespoten. Het was zeker niet zo dat autos hier volledig mee werden behandeld. Veelal alleen stukjes in wielkasten en onderkanten van dorpels tegen steenslag.
Ik weet niet zeker maar hele vroege E-types hadden zowieso geen extra bescherming. Dat is pas begin 1970 bij Jaguar ingevoerd.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 jun 2006 13:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Rijden Rijden Hoezo rijden
Welleens op zo'n concours geweest?
die dingen komen op een trailer met hoesjes om de banden zodat ook die niet vies worden als ze van de trailer afgerold worden...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
30 jun 2006 13:38 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Eh, nee. Want daar wordt ik afgeschoten met mijn gebakje....
|
30 jun 2006 13:46 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Moet je eens met een replika heengaan . Neem wel een defribilator mee, die gasten gaan om.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
30 jun 2006 16:04 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2006 21:25 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
haha. grappig draadje.
ik wil inderdaad ook gewoon in mn bakkie kunnen rijden. zonder helemaal in de stress te schieten als een mug zn lichaam op mn koplamp kapotsplet.
Wat dat betreft ben ik het helemaal met de quote van dhr porsche (eerder in dit draadje) eens.
Wel tot op zekere hoogte wil ik alles (als het kan) origineel houden.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
01 jul 2006 5:13 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Ik vind dat die Amerikaan helemaal gelijk heeft als ie wil weten hoe zo'n klepje origineel gespoten was. Het is een kleine moeite om het goed te spuiten als je maar weet hoe het eerst zat. Als je toch bezig bent, doe het dan goed.
De waarde van dit soort concours vierwielers hangt af van hoe origineel en netjes alles is. En of je dus die eerste prijs haalt. Het is een competitie. Misschien niet op de manier zoals de meesten van ons met een Porsche bezig zijn, maar toch, een competitie. Ik kan dit wel waarderen.
Wees blij dat er dit soort "concours weenies" zijn want die houden de historie van ons merk levend. Dat gaat niet gebeuren als iedereen zijn Porsche afragt en vervolgens maar een beetje oplapt. Of weggooit. Een van de redenen van de hoge restwaarde van Porsches is dat ze zo'n lang leven hebben. Aan dat imago, en mijn portemonnee, draagt dit soort detailisme bij. Zo zie ik het.
Prettig gestoord? Absoluut!
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
01 jul 2006 10:27 |
|
|