Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:35

Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Waardevast ??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Boxster 2.7
Eindhoven
Bericht Waardevast ???
Hallo allemaal,

Ik ben bezig mijn Boxster te verkopen en in eerste instantie was het de bedoeling om een Audi RS4 te kopen.
Nu kan ik voor mezelf erg moeilijk van het merk Porsche afstappen dus ben toch weer op zoek gegaan naar een P :lol:
Ik heb een 996 gevonden die me erg aanstaat, alleen heb ik hier even een vraag over aan jullie.
Nu is het zo dat deze auto vanaf fabriek geleverd is in Indisch Rood en deze een tijd geleden is overgespoten in lapis blauw, allemaal erg netjes gedaan, niks van te zien en volgens mij geen schade gehad.
Ik ben in dit geval alleen een beetje bang dat deze hierdoor niet echt waardevast is en ook moeilijker te verkopen is in de toekomst.
Nu zou ik graag van jullie horen hoe jullie hierover denken.
Alvast bedankt en lees graag jullie reaktie's !!!

Groetjes,

Bobby

30 jun 2006 23:53
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ach, het spreekt niet voor hem.
iedere toekomstige koper zal dat feit gebruiken om wat van de vraagprijs af te krijgen (net als jij toch? :twisted: ).
als het netjes en gedocumenteerd (dus niet gespoten om schade's of een lasnaad van een verschillende voor- en achterkant te maskeren :shock: ) is het niet zo'n probleem. Meer waard zal hij er echter zeker niet van worden.

Of hij hierdoor de komende jaren sneller zijn waarde zal verliezen waag ik ook te betwijfelen...

01 jul 2006 0:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Origineel heeft inderdaad vaak de voorkeur. Aan de andere kant, nieuwe lak is natuurlijk ook niet te versmaden. Maar om dan Indisch Rot te wijzigen in een andere kleur ... :evil:

01 jul 2006 0:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Mij zou vooral de beweegreden interesseren waarom de wagen van het mooi indisch rood :D omgetoverd is naar het saaie lapisblauw :cry: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 jul 2006 0:44
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
er zijn maar weinig auto's "waardevast", ook Porsches niet en 996 al zeker niet. Geld kosten ze allemaal en afschrijven doen ze ook, de ene wat meer dan de ander...

01 jul 2006 0:56
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
er zijn maar weinig auto's "waardevast", ook Porsches niet en 996 al zeker niet...

.... inderdaad - IMO is de 996 op dit moment de meest waardeonvaste Porsche :idea:

01 jul 2006 1:12
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Olaf schreef:
Marcel schreef:
er zijn maar weinig auto's "waardevast", ook Porsches niet en 996 al zeker niet...

.... inderdaad - IMO is de 996 op dit moment de meest waardeonvaste Porsche :idea:

Er zijn uitzonderingen :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 jul 2006 1:14
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ppp 356 schreef:
Er zijn uitzonderingen :wink:

Ik zat er aan te denken toen m'n vingers het toetsenbord beroerde :wink:

Mag toch hopen dat het hier niet om een in Lapis-blauw-overgespoten-GT3RS gaat :twisted: :wink:

01 jul 2006 1:21
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Steenslagschade op een 911 is erg gewoon; als dan het rood er weer onder vandaan komt wordt t net de gespikkelde beer......

Zou ALTIJD voor origineel gaan zelf...

01 jul 2006 1:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964C4/ (Alfa Romeo)
Arnhem
Bericht 
Ut zou me geen ruk uitmaken die spuitjob als ik hem van je zal kopen in de toekomst. Maar beestachtig onderhandelen over de prijs zal ik wel doen, alleen als extra (onterecht) argument om de prijs te drukken. En ik ben denk ik zeker niet de enige.

01 jul 2006 3:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Waardevast ???
Bobby-986 schreef:
Hallo allemaal,

Nu kan ik voor mezelf erg moeilijk van het merk Porsche afstappen dus ben toch weer op zoek gegaan naar een P :lol:

Ik ben in dit geval alleen een beetje bang dat deze hierdoor niet echt waardevast is
Groetjes,

Bobby

Ten eerste, goeie keus om niet voor een Audi te gaan :wink:

Ik denk dat velen niet echt om de kleur (overgespoten in een andere kleur -> hoewel vreemde keuze :?: ) een auto voorbij laten gaan nee. Maar je vraag of de wagen door het overspuiten niet meer waardevast zal zijn. Of in het algemeen? Ik denk dat Olaf zijn reactie (muv GT3RS) dan al genoeg zegt.

01 jul 2006 4:46
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Mijn advies: NIET doen. Geheel over spuiten bij zo'n jonge auto is al 1 'vlekje' (vrijwel zeker schade? Heb je alle panelen al goed bekeken?), een andere kleur dan origineel is m.i. absoluut fout, ik zou hem als koper niet willen. Als je al tot aanschaf over zou gaan ligt de prijs van deze 996 BEDUIDEND lager dan gemiddeld; inderdaad volledig uitonderhandelen dus (!!)

01 jul 2006 11:34
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Epicurus schreef:
Mijn advies: NIET doen. Geheel over spuiten bij zo'n jonge auto is al 1 'vlekje' (vrijwel zeker schade? Heb je alle panelen al goed bekeken?), een andere kleur dan origineel is m.i. absoluut fout, ik zou hem als koper niet willen. Als je al tot aanschaf over zou gaan ligt de prijs van deze 996 BEDUIDEND lager dan gemiddeld; inderdaad volledig uitonderhandelen dus (!!)

Helemaal mee eens :!: Zou m zelf ook niet willen maar als je die andere jas geen punt vind....aanschaffen voor minimaal 20% minder dan de 'normale'prijs :idea: :!:

01 jul 2006 12:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ppp 356 schreef:
Mij zou vooral de beweegreden interesseren waarom de wagen van het mooi indisch rood :D omgetoverd is naar het saaie lapisblauw :cry: :wink:

hij houdt niet van India misschien,

ferrarirood daarentegen is dan weer wel mooi, aldus de winkelbediende :lol:

01 jul 2006 12:11
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
F@RGO schreef:
hij houdt niet van India misschien,

ferrarirood daarentegen is dan weer wel mooi, aldus de winkelbediende :lol:

Tenzij je niet van Italië houdt. :D

01 jul 2006 12:28
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Een auto van die leeftijd die volledig is over gespoten geeft bij mij toch wel bedenkingen. Ik zou hem zeker heel goed laten keuren en de hele historie proberen uit te pluizen. Daarnaast zou ik toch flink aan de vraagprijs morrelen. :wink:

01 jul 2006 23:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Een auto van die leeftijd die volledig is over gespoten geeft bij mij toch wel bedenkingen. Ik zou hem zeker heel goed laten keuren en de hele historie proberen uit te pluizen. Daarnaast zou ik toch flink aan de vraagprijs morrelen. :wink:

Net wat ik denk, vaak geldt toch met name bij het toenemen van de leeftijd ( vd porsche ) : orgineel is waardevaster maar het courant zijn of aantal zijn ook bepalend natuurlijk Afbeelding
8) 8) 8) :?:JJ's Porsche is in ieder psychelisch genoeg, waardevast ook ondanks de respray :lol:

02 jul 2006 9:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Simpel: NIET DOEN!

Normaal gesproken is een rode 964/993/996 vaak minder waard dan een zwarte blauwe zilvere (wat ik altijd raar heb gevonden want een rasechte sportauto mag best rood zijn), maar in dit geval is de auto NOG MINDER waard dan wanneer hij gewoon rood was gebleven...laten staan dus.

Een overgespoten auto in een andere kleur dan de originele:

BLEEEHG!!

Moet je kijken na een tijdje op de steenslagplaatsen (dorpels/achterschermen/voorkant) Krijg je allemaal mooie rode puntjes, je moet het maar willen. :puker:

Laatst bijgewerkt door Rescue911 op 02 jul 2006 10:46, in totaal 1 keer bewerkt.

02 jul 2006 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
NO GO!

Ik snap er niets van dat iemand een mooie rode 996 opeens blauw gaat laten spuiten.
En als men per se een blauwe wil, dan koopt men toch een blauwe en geen rode?
Zou er geen schade zijn geweest die zo groot was dat de rest ook wel even voor een prijsje meegenomen kon worden (in de gewenste kleur)?
Dat vermoed ik.
Heb je al onder het tapijt gekeken van de voorklep?
Als de balken/dragers daar ook blauw zijn gespoten lijkt het me een schadebak...

Het is met Porsches net zoals met vrouwen en bussen; er komt altijd een volgende :mrgreen:
Ik zou lekker verder zoeken. De 996 die je ECHT wilt is al geboren, je moet haar alleen nog vinden :wink:

02 jul 2006 10:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Zo is het.

02 jul 2006 10:42
Profiel
Bericht 
Als ik jou was zou ik naar een andere auto uitkijken in jouw & originele kleur.

1. Origineel is "waardevast" en later gemakkelijker door te verkopen.

2. Overspuiten van rood naar blauw :scratch: :scratch:
Waarom????? Schade?
Psychiatrisch patient?

3. Er zijn genoeg origineel blauwe 964/993/996 die op jou staan te wachten.

02 jul 2006 10:43
PorscheForum Rookie
Boxster 2.7
Eindhoven
Bericht 
Allemaal bedankt voor jullie reaktie's !!
Ik vind het ook een erg moeilijk verhaal en keuze, nauurlijk weet ik voor mezelf dat het raar is bij zo'n jonge auto maar het is niet zomaar een 996,
maar snap jullie punten en uileg ook zeker wel hoor.
Ik zal hier zo snel mogelijk foto's plaatsen en meer uitleg geven als mijn Boxster definitief weg is want dan pas is het interessant om er verder op in te gaan.
Op dit moment ben ik met 2 mensen bezig die mij in deze dagen terug bellen.
Jullie horen snel van mij en nogmaals bedankt voor de uitleg en het meedenken.

Groetjes,

Bobby

02 jul 2006 13:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Opglabbeek, België
Bericht 
Het feit dat je zelf al twijfelt en hier deze vraag stelt, zegt volgens mij genoeg...
Er zijn er nog (veel) om uit te kiezen... :wink:

02 jul 2006 13:45
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Bobby-986 schreef:
....maar het is niet zomaar een 996,....

Geen enkele 996 is zomaar een 996 :wink:

En inderdaad het feit dat je zelf twijdelt zegt genoeg. Er zijn zoveel mooie en bijzondere 996-en te vinden.

02 jul 2006 21:40
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Er zijn zoveel mooie en bijzondere 996-en te vinden.

mmmm :mrgreen:

02 jul 2006 21:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende