Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:24

Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Waardevast ??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Olaf schreef:
Marcel schreef:
er zijn maar weinig auto's "waardevast", ook Porsches niet en 996 al zeker niet...

.... inderdaad - IMO is de 996 op dit moment de meest waardeonvaste Porsche :idea:

Logisch, die is de bodem nog niet genaderd zoals bijv. de 964 en 3.2. Is toch niks bijzonders dat nieuwe auto's sneller afschrijven dan oude die hun portie al achter de rug hebben! :idea:

Nog een :idea: 996 kopen :arrow: veel voor weinig :lol:

02 jul 2006 23:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
adu schreef:
Logisch, die is de bodem nog niet genaderd zoals bijv. de 964 en 3.2. Is toch niks bijzonders dat nieuwe auto's sneller afschrijven dan oude die hun portie al achter de rug hebben! :idea:

Los van het feit dat een nieuwe auto altijd harder afschrijft dan een ouder exemplaar is het belangrijkste feit dat er nog nooit zoveel Porsches zijn verkocht als van de 996. Zeker de economische crisis in Duitsland maakt dat de showrooms daar bomvol 996 staan en dat soort dingen drukt de prijs.
Goede exemplaren en versies die wat extra opties bezitten zullen echter altijd wel aardig in de markt blijven liggen.

03 jul 2006 13:14
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
adu schreef:

Klopt :!: ..... maar daarintegen zou ik persoonlijk voor een late 993 gaan :arrow: bv een 4S :wink:

Anton schreef:
Als de balken/dragers daar ook blauw zijn gespoten lijkt het me een schadebak...

Inderdaad :arrow: -lijkt- :!:

Mijn idee van een dure auto in een andere kleur over laten spuiten is nou juist die plaatsen ook laten doen :wink:

03 jul 2006 14:12
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Waardevast ???
Bobby-986 schreef:
Ik heb een 996 gevonden die me erg aanstaat, alleen heb ik hier even een vraag over aan jullie.
Nu is het zo dat deze auto vanaf fabriek geleverd is in Indisch Rood en deze een tijd geleden is overgespoten in lapis blauw, allemaal erg netjes gedaan, niks van te zien en volgens mij geen schade gehad.
Ik ben in dit geval alleen een beetje bang dat deze hierdoor niet echt waardevast is en ook moeilijker te verkopen is in de toekomst.
Nu zou ik graag van jullie horen hoe jullie hierover denken.

Alleen het simpele feit dat de 996 in een ander kleur is overgespoten is, zonder de reden daarvan te kennen, is wat mij betreft niet bij voorbaat een reden om het exemplaar voor te laten staan. Als je persoonlijk daar bezwaren tegen hebt, dan vooral laten staan ..... maar het zegt wat mij betreft meer over een (mogelijke) koper dan over de 996. Bij aankoop nu en bij eventuele verkoop later.

03 jul 2006 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Baarn
Bericht 
Citaat:
Alleen het simpele feit dat de 996 in een ander kleur is overgespoten is, zonder de reden daarvan te kennen, is wat mij betreft niet bij voorbaat een reden om het exemplaar voor te laten staan. Als je persoonlijk daar bezwaren tegen hebt, dan vooral laten staan ..... maar het zegt wat mij betreft meer over een (mogelijke) koper dan over de 996. Bij aankoop nu en bij eventuele verkoop later.

Helemaal mee eens, want zeg nu zelf eerlijk, velen zullen niet eens de originele kleur van hun klassieke Porsche of youngtimer kennen...

Als er schade is geweest aan de auto en daardoor e.e.a. overgespoten is dan vind ik het een heel ander verhaal... niet doen dan...

Wellicht biedt een AKK oplossing om schade te ontdekken?

Gegroet,
Gijs

03 jul 2006 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Waardevast ???
EriC4C schreef:
Bobby-986 schreef:
Ik heb een 996 gevonden die me erg aanstaat, alleen heb ik hier even een vraag over aan jullie.
Nu is het zo dat deze auto vanaf fabriek geleverd is in Indisch Rood en deze een tijd geleden is overgespoten in lapis blauw, allemaal erg netjes gedaan, niks van te zien en volgens mij geen schade gehad.
Ik ben in dit geval alleen een beetje bang dat deze hierdoor niet echt waardevast is en ook moeilijker te verkopen is in de toekomst.
Nu zou ik graag van jullie horen hoe jullie hierover denken.

Leg uit, ik snap het niet? Als je bedoeld dat de mogelijke koper kwaliteit op waarde inschat of genoegen neemt met een auto van laten we zeggen 40.000,- euro (100.000 gulden) die in een andere kleur is gespoten. Ik :puker: namelijk op een auto die overgespoten is in een andere kleur, zelfs al is het een klassieker en zou daar mijn zuurverdiende centjes NEVER aan uitgeven.

03 jul 2006 17:56
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
dan heb je het dus precies begrepen rescue!

het zegt dus meer over de koper dan over de auto. Eric vindt het geen probleem, jij zou het niet eens overwegen.

Dus: de auto is niet per definitie slechter; de koper bepaalt wat de (negatieve) waarde is van een overspuiter. :idea:

03 jul 2006 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ja das absoluut helemaal waar.

Maar ik denk dat het merendeel op dit forum de koper negatief advies zou geven, als liefhebbers, lijkt mij.

03 jul 2006 18:23
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Rescue911 schreef:
Maar ik denk dat het merendeel op dit forum de koper negatief advies zou geven, als liefhebbers, lijkt mij.

Polletje aan wagen :?:

Ieder z'n meug, toch :?: :wink:

03 jul 2006 18:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
:D :wink:

Das waar, ieder zijn meug, maar ik durf het polletje wel aan.

Zou je een 996 kopen van laten we zeggen bouwjaar 1998 (neem ik een oudere) voor rond de 40.000 euro (100.000 gulden oftewel een ton) die overgespoten is in een ander kleur:

Ja nee

03 jul 2006 18:28
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Rescue911 schreef:

ik niet.

maar de 'emotionele waardevermindering' zou ik dan wel graag terugzien in de aanschafprijs zodat ik die niet zelf als 'extra verlies bij verkoop' hoef af te boeken... :idea:

03 jul 2006 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Baarn
Bericht 
Ik zou de reden willen weten, mocht het schade zijn dan zou ik er wel een punt van maken...

Maar back to topic, zoek je een waardevaste Porsche? Dan zou ik afraden een 996 te kopen...

Grt
Gijs

03 jul 2006 18:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster 2.7
Eindhoven
Bericht 
Helaas is de auto verkocht, kreeg net een mailtje al weet ik ook niet voor 100% of hij het wel geworden zou zijn.
In eerste instantie was ik er helemaal verliefd op...........hier wat foto's

Afbeelding Afbeelding

Zeg nou zelf, is toch een dik apparaat.
Volledig interieur van een GT3, stoelen, tellers enz enz
Maar was er ook nog niet helemaal uit, was toch ook wel een beetje verdacht al zei hij voor de volle 100% schadevrij te zijn.

Nu op zoek naar een ander........

03 jul 2006 18:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Baarn
Bericht 
Citaat:
In eerste instantie was ik er helemaal verliefd op...........hier wat foto's

Waar was je precies verliefd op? 8)

Overgespoten in deze kleur kan natuurlijk zijn vanwege extra aangekochte spoilerwerk wat niet allemaal origineel in de kleur was? :?:

Grtz
Gijs

03 jul 2006 18:42
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Rescue911 schreef:
Zou je een 996 kopen van laten we zeggen bouwjaar 1998 (neem ik een oudere) voor rond de 40.000 euro (100.000 gulden oftewel een ton) die overgespoten is in een ander kleur:

Mijn antwoord :?: :wink:

03 jul 2006 18:43
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Gijs schreef:
Ik zou de reden willen weten, mocht het schade zijn dan zou ik er wel een punt van maken...

Maar dan zou het schadeverleden de reden zijn en niet dat hij in een andere kleur is overgespoten. Toch? :roll:

Laatst bijgewerkt door horn op 03 jul 2006 18:58, in totaal 1 keer bewerkt.

03 jul 2006 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Baarn
Bericht 
Citaat:
Maar dan zou het schadeverleden de reden zijn en niet dat hij in een andere kleur is overgespoten. Toch?

Helemaal mee eens!

Heb nu 2 Porsches in mijn bezit gehad, en 1 ervan had niet de originele kleur.. Mijn eigen keuze geweest, en die keuze is door de huidige eigenaar/rijder zeer gewaardeerd! Schade is ander geval inderdaad...

Grtz

03 jul 2006 18:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Afbeelding

Die 13 in een dozijn P staat in de weg :wink: .

mhaschreurs.hyves.nl

03 jul 2006 18:55
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Rescue911 schreef:

In geval van geen negatief advies ben je dus geen liefhebber :?: :shock: :?

03 jul 2006 22:36
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Mooie auto maar zo zijn er meer GT3 look-a-likes die wel in originele kleur zijn.

03 jul 2006 22:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Gijs schreef:
(..)Maar back to topic, zoek je een waardevaste Porsche? Dan zou ik afraden een 996 te kopen... Gijs

Gijs - waarzegger van beroep ...

Gokje: :wink: niemand kan het je zeggen. Twee dingen zijn zeker: 1 op een relatief veelvoorkomende auto (bijna iedere Porsche kwalificeert zich m.i. als zodanig - behalve die van Gijs natuurlijk want die weet precies welke auto de beste waarde behoudt) ga je géén geld verdienen en 2 iedereen gaat eens dood.

Psssst Bobby@, niet verder vertellen hoor maar nog wat: de meestePorschisten hier zijn nogal van de oude bakkies, luchtgekoeld en zo ... dus een ingebakken afkeer van alles wat anders/ nieuwer is ... 8) Advies: weet aan wie je advies vraagt :lol:

03 jul 2006 23:06
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
adu schreef:
Psssst Bobby@, niet verder vertellen hoor maar nog wat: de meestePorschisten hier zijn nogal van de oude bakkies, luchtgekoeld en zo ... dus een ingebakken afkeer van alles wat anders/ nieuwer is ... 8) Advies: weet aan wie je advies vraagt :lol:

Ander geheimpje, met een 996 rijd je voor veel minder ook in een echte Porsche, zowel aanschaf als jaarlijkse kosten :mrgreen:

Mijn keuze staat vast :wink:

03 jul 2006 23:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Baarn
Bericht 
Citaat:
Gijs - waarzegger van beroep ...

was het maar waar... helaas is het niet zo, maar is het geen algemeen beeld dat de 993 meer waardevast blijft dan de 996? Een 996 heb je al voor dezelfde prijs als een 993, onder voorwaarde dat andere condities ongeveer gelijk zijn...

Adu je mag het best zeggen als ik het fout heb, maar dit dacht ik...

En is een 996 goedkoper in onderhoud?

Gegroet,
Gijs

04 jul 2006 8:50
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Psssst Gijs, niet verder vertellen hoor maar nog wat: er zijn hier wat Porschisten die zijn nogal erg snel op hun teentjes getrapt als het om de 996 gaat,... dus een ingebakken snelle reactie op alles wat ouder en zonder water is ...

Pfff, dat gezeik altijd.
Adu, niks mis met een 996. Sterker nog, ik wou dat ik er een kon kopen, maar daarvoor devalueert ie nog net niet snel genoeg....

04 jul 2006 9:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Baarn
Bericht 
:wink:

04 jul 2006 9:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende