Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:49

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Voetbal: Davids haalt zijn gram... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Ach, toen Afbeelding als bondscoach, zonder ervaring, de halve finale haalde van het EK, die wij helaas dankzij strafschoppen verloren, hoorde je niemand over het onervaren "probleem" en was de natie in shock :shock: , toen Frenkie gelijk aankondigde te stoppen..........

Dat was een wezenlijk andere groep. Een zelfcorrigerende groep. Een groep waar een onervaren Rijkaard en misschien ook wel Van Basten bij paste (mits met steun van ervaren mensen).

Overigens, toen het er op aan kwam waren de wissels van Rijkaard ook "bijzonder"...

06 jul 2006 16:09
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
EvR schreef:
Rob Herfst schreef:
zonder ervaring..

Er zat wel ervaring naast hem op de bank... :wink: :!:

We bedoelden niet 'ervaring met op die bank zitten' (heeft Schippie genoeg... :cheesy: )

Ik weet niet meer wie het ooit zei, toen Schip rechtsvoor bij Ajax was, maar ik weet nog wel dat ik er hard om moest lachen...

Schip liet een bal van zijn voet over de achterlijn stuiteren, waarop hij zich omdraaide en nonchalant door zijn haar streek.

Commentator: "John van 't Schip, leuk voor op de teamfoto. Verder nutteloos"

Uiteraard niet terecht en sterk overdreven, maar ik moest er wel om lachen. En er weer aan denken toen ik hem met zijn lange haar en strakke shirtje (als enige uit zijn broek) op die bank zag zitten.

06 jul 2006 16:10
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ondankbare positie, rechtsbuiten... Maar je moet aan de lijn blijven hangen zodat het middenveld ongezien de bal aan je kwijt kan en je op die wijze ook de verdediging uit elkaar trekt, waardoor er weer ruimte komt...

06 jul 2006 16:18
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Van Nistelrooy opent de aanval op bondscoach Van Basten
Uit Sportweek 26-Sep-06

http://www.sportweek.nl/detail.asp?grou ... wsid=18443

Twee jaar lang was Ruud van Nistelrooy de vaste spits van bondscoach Marco van Basten. Tot die ene wedstrijd op het WK, tegen Portugal. Sindsdien is hij nooit meer opgeroepen. Voor de eerste keer geeft Ruud van Nistelrooy, in Sportweek, zélf zijn mening over Oranje en het beleid van Marco van Basten.

Hij zegt: “Het jammere is dat de bondscoach zich niet alleen laat leiden door voetbalkwaliteiten van spelers, maar ook door andere dingen. Ik noem dat het ‘ik mag je-gehalte.’”
En: “Hij wil bepaalde persoonlijkheden gewoon niet in zijn selectie hebben. Zég dat dan. Draai er niet omheen.”

Van Nistelrooy had overigens al een voorgevoel: “Meteen na het WK zei ik tegen mensen in mijn directe nabijheid: dit was het, Van Basten zal me niet meer oproepen. Dat gevoel had ik. En nu sta ik hier in de verleden tijd over het Nederlands elftal te praten. Dat is raar. Niet dat ik ooit zal bedanken hoor, dat niet. Ik hoor daar gewoon te staan, daar ben ik van overtuigd. Maar ik schijn er nu niet meer bij te horen. Terwijl ik denk dat het Nederlands publiek er recht op heeft om de beste spelers van het land in Oranje te zien. Ik vind dat ik erbij hoor.”

Van Nistelrooy heeft het ook over de meningsverschillen tussen hem en Van Basten tijdens het WK, met als hoogtepunt de discussie rond Nederland – Ivoorkust. ”Hij vond dat ik alledrie de poulewedstrijden slecht had gespeeld op het WK. Nou, als hij me tegen Ivoorkust slecht vond, is het misschien ook wel beter om niet met elkaar te werken.”

26 sep 2006 16:59
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
het lijkt wel 'haal je grammetje-dag' vandaag. Verstappen ook al:

www.nu.nl schreef:
'Ik heb nooit een faire kans gehad in Formule 1'

De 34-jarige Limburger, die komende zondag op Zandvoort deelneemt aan de eerste A1GP-race van het seizoen, heeft niks meer met de raceklasse die hem zo beroemd maakte. De auto's bij Simtek, Tyrell en Stewart noemt hij onomwonden 'brandhout' en de teameigenaren krijgen het etiket 'bandieten'.

Nee, Jos Verstappen mist de Formule 1 geen moment. Zelfs wanneer hij thuis voor de buis zit, kan de race hem meestal niet meer boeien. "Tegenwoordig is het lang niet meer zo spannend", zegt de inwoner van het Belgische Maaseik. "Meestal zet ik na de start de televisie uit. Daarna gebeurt er toch niks meer."

De vele technische snufjes hebben er volgens Verstappen voor gezorgd dat stuurmanskunst amper nog telt. "Ze hebben meer moeite om alle elektronische hulpmiddelen te leren, dan met het sturen", schampert hij. "De Formule 1 is veel te gemakkelijk geworden. Je ziet niks meer fout gaan. Kijk naar zo'n jongen als Vettel. Die stapt in de auto en klokt bij de training meteen de beste rondetijd."

Verstappen deed in 1994 zijn intrede in de Formule 1. Nadat hij door Benetton was ingelijfd als derde rijder, mocht hij bij de Grote Prijs van Brazilië zijn debuut maken, omdat de Fin JJ Lehto geblesseerd was. Veel indruk kon de Limburger niet maken. "In de training en kwalificatie ging 't op zich nog wel", meent de coureur die tweemaal een GP als derde beëindigde. "Maar in de wedstrijd kende ik te veel problemen."

Twee races voor het einde werd Verstappen bij Benetton vervangen, waarna hij de daaropvolgende jaren genoegen moest nemen met trage auto's én een plek in het achterveld. "Of ik te vroeg gebracht ben? Nou, dat was niet eens zo belangrijk", spreekt hij. "Er speelde veel meer. Er zijn politieke spelletjes gespeeld, waardoor ik nooit een faire kans heb gehad."

Die opmerkelijke uitspraak toelichten, wil hij niet: "Dan veroorzaak ik een echte rel. Misschien heb ik die mensen over tien jaar weer nodig", aldus de A1GP-coureur, die doelt op de carrière van zijn 8-jarige zoon Max. Verstappen zegt dat hij achteraf bezien één persoon beter had kunnen mijden. Een naam noemt hij echter niet. Wel is duidelijk dat de coureur 't niet heeft op teameigenaren, die Verstappen 'bandieten' noemt: "Ze hebben te veel macht. Je wordt als coureur gebruikt."

A1GP

Zondag begint voor Verstappen het A1GP-seizoen met een race op Zandvoort. Dat de Limburger nog immer populair is, bleek wel uit de voortvarende kaartverkoop. Ruim 71.000 kaarten vlogen in korte tijd over de toonbank. "Ik sta ervan te kijken dat ik nog steeds zo geliefd ben", zegt Verstappen. "Nu Nederland twee formule 1-coureurs heeft, zou je denken dat mijn populariteit wat minder zou worden. Maar dat is dus niet zo."

De voormalig F1-piloot hoopt mee te strijden voor het kampioenschap. Nadat hij vorig jaar werd tegengewerkt door enkele kinderziektes in het team, verwacht hij nu constanter te kunnen presteren. Verstappen - die mikt op een plek in de top drie - ziet vooral Duitsland, Nieuw-Zeeland en titelverdediger Frankrijk als zijn voornaamste concurrenten.

Zandvoort

Dat de openingsrace op het duinencircuit van Zandvoort wordt verreden, bezorgt hem geen extra motivatie. "Voor een coureur maakt het niet uit waar je rijdt", zegt Verstappen. "Natuurlijk wil ik winnen, maar zoiets kan je niet forceren. Jos Verstappen rijdt altijd op de limiet, geeft altijd 100 procent. Meer kan ik niet doen."

En voor wie nog twijfelt; terugverlangen naar de Formule 1 doet hij niet. "Nee, dat wereldje mis ik niet. Het is een heel onzekere wereld, waar je nooit weet waar je aan toe bent. De laatste zeven jaar was ik alleen bezig met overleven, de eindjes aan elkaar knopen. Nu geniet ik van de A1 Grand Prix. Dat vind ik veel leuker."

26 sep 2006 17:26
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
patrick911 schreef:
het lijkt wel 'haal je grammetje-dag' vandaag. Verstappen ook al:

www.nu.nl schreef:
'Ik heb nooit een faire kans gehad in Formule 1'

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP

misschien vindt ie hier wel troost :lol:

26 sep 2006 19:29
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
:lol:

jankpaard.

26 sep 2006 20:11
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
2.2VTEC schreef:
misschien vindt ie hier wel troost :lol:

:lol: :lol:

26 sep 2006 20:57
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3