Het is als volgt gegaan
De eerste foto herkende ik meteen. Heb zelf zoals jullie hebben kunnen zien een foto van mijn laatste 964 gemaakt onder die straaljager voor PaSCals fotowedstrijd.
Tweede was de A12, was niet heel moeilijk.
Derde was een kasteel dat ik kende, maar door de bouwellende herkende ik het niet. Mijn vriend Google bood uitkomst (afbeeldingen zoeken op 'kasteel' en 'utrecht'). Slot Zeist dus.
Vervolgens Arnhemse Bovenweg (ken ik) en die foto van de brug met de antwoorden op de vragen erna, deed mij denken aan de brug onder de A12 door van Zeist naar Driebergen. Dat bedacht ik me rond een uur of 5 vanmiddag, dus na lang zeuren mocht ik van totmbo nog even snel voor het eten buiten spelen (wel thuis zijn als de lantaarnpalen aangaan
). Ik 'effe' heen en weer blazen naar het betreffende viaduct
14 km file van De Meern naar Driebergen
. Toen in de spits maar binnendoor en toen ik daar aankwam zag ik meteen dat de bewuste brug in de gemeente Driebergen lag. Nog even de Arnhemse bovenweg afgereden, maar ja, het eten stond op tafel.
Had inmiddels wel ontdekt waar de foto van het straatnaambord was genomen. Stelde daar ook wat vragen over. Maar omdat Denis ineens vragen ging stellen over dat natuurgebied (welke conclusie ik inmiddels zelf al had getrokken) besloot ik dat wachten tot morgen niet ging.
Alsnog terug gereden en gewapend met nijptang, combinatietang (ik voelde me net Willem Bever, voor de oudjes onder u
) en schaar ben ik door het bos gaan lopen. Van waar ik geparkeerd stond zag ik een brug, maar mijn gevoel zei me dat het een andere brug moest zijn. Ben dus de andere kant op gelopen en vond na 10 minuten een brug. Lag dus vervolgens onder de verkeerde brug... Terug naar de auto en de betreffende brug bleek het dus te zijn.
Vreemd maar toen ik naar die brug toeliep voelde ik een soort 'sinterklaas-mag-ik-nu-dat-grote-kado-uitpakken' spanning
En daar zat hij, onder de brug met een touwtjes strak vastgebonden.
Met een briefje erin, zeer verzorgd.
Leuk initiatief, jammer dat het bekertje zo klein is dat ik er mijn naam niet in kan graveren...
Kijken of ik daar nog iets op kan vinden...
Wordt vervolgd!