Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:52

Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Le Mans 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht 
bert964c4 schreef:
Hoe zit het dan met grid 1 en 2??

da's het tijdperk dat er nog geen porsches gebouwd werden ;)

05 jul 2006 2:46
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Jeroen914 schreef:
bert964c4 schreef:

Precies. Ik heb natuurlijk wel geselecteerd op Porsche.
Grid 1 is volgens mij vooroorlogs (tot 40) en grid 2 tot 1956.
Zie hier in PDF de totale lijst met deelnemers

05 jul 2006 9:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 3.2 cabrio TL
omgeving eindhoven
Bericht 
Hoi Patrick,

Lijst met deelnemers ziet er goed uit. We komen op doortocht naar onze eindbestemming ook langs Le Mans en hebben besloten van zaterdag t/m/ zondag ons kamp op te slaan in de buurt van le Mans.
Misschien zie ik je daar nog wel.

Veel plezier.

05 jul 2006 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
patrick911 schreef:
Jeroen914 schreef:
bert964c4 schreef:

Precies. Ik heb natuurlijk wel geselecteerd op Porsche.
Grid 1 is volgens mij vooroorlogs (tot 40) en grid 2 tot 1956.
Zie hier in PDF de totale lijst met deelnemers

Ik zie je veel kans wel in het hotel..... :wink: :wink: :wink:

05 jul 2006 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Zo: autootje gepoetst, nu nog koffertje pakken, en morgen om 8u zijn we weg richting Mestreech waar we samen met Meneer Van Engelen en Jean R. vertrekken richting Le Mans. En of wij er zin in hebben!
En als jullie een Cayman S en een 996 4S zien passeren: that's us.

06 jul 2006 21:58
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Sjonnie schreef:
samen met Meneer Van Engelen en Jean R. vertrekken richting Le Mans. En of wij er zin in hebben!

Een Cayman S :roll: :? , dus toch niet met de nieuwe Boxster S??? :wink:

06 jul 2006 22:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb via via vernomen dat Jean te lang moest wachten op de Boxter S, en dat hij toen "maar" een Cayman S gekocht heeft....

06 jul 2006 22:32
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Sjonnie schreef:
Ik heb via via vernomen dat Jean te lang moest wachten op de Boxter S, en dat hij toen "maar" een Cayman S gekocht heeft....

Klopt!
Maar ik heb ook via via :wink: vernomen dat hij afgelopen vrijdag alsnog zijn nieuwe Boxster heeft mogen afhalen bij de fabriek!
En toen had hij er twee! :lol: :wink:

06 jul 2006 22:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Tja, en als autohandelaar zal hij daar wel raad mee weten. En dan nog is de vraag: met welke zou hij naar (en op) Le Mans rijden?

06 jul 2006 23:26
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
via via "gok" ik toch echt op de Boxster S! :wink:

Veel plezier daar!!!!! 8)

06 jul 2006 23:31
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Sjonnie schreef:
Zo: autootje gepoetst, nu nog koffertje pakken, en morgen om 8u zijn we weg richting Mestreech waar we samen met Meneer Van Engelen en Jean R. vertrekken richting Le Mans. En of wij er zin in hebben!

Wij vertrekken rond 6.00 om via brussel naar Le mans te gaan. Misschien over Parijs, maar de kans is groot dat we over Amiens via Rouen naar Le Mans rijden,.

DUs als je een Donker blauwe 356 Karmann coupe, een rode 356 Convertible D en een blauwe Speedster tegen komt :D :D

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 jul 2006 23:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...ben sinds een paar uurtjes terug van Le Mans. Wij hadden zeer laat beslist om toch te gaan en zijn zaterdag avond om 20u vertrokken. Om 2u 's nachts zaten we lekker gezellig op de hoofdtribune naar al dat moois te kijken. Prachtig en vooral zéér rustig tijdens de nachtelijke uurtjes qua bezoekers daar in Le Mans.

Wegens het feit dat er eigenlijk nauwelijks publiek was, konden we zonder moeite in de paddock gaan rondhangen en foto's maken. Zo ben ik in de box van de Martini 936 en Gulf 917 mogen binnengaan en een praatje kunnen maken met de monteurs :D

Wat een verschil met zondag hé...drukte van jewelste!!! Heb wat standjes bezocht enzo..schilderij gekocht..info verzameld. De verschillende clubs een bezoekje gebracht en de uitgebreide Porsche parking es uitgekamd 8) ...'k heb jullie 356'en gezien (2 tioch denk ik), maar jullie waren ni in de buurt op dat ogenblik.

Classic Le Mans is een pracht van een evenement en een echte aanrader! De diversiteit van de classic (race) auto's is zo uitgebreid!!! We hebben ervan genoten en gaan zeer zeker volgend jaar opnieuw!

@ Paul v Engelen: Het contact mocht wederom niet lukken hé...hopelijk derde keer goede keer.... :D :lol: ... :wink:

10 jul 2006 2:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wij zijn er vrijdagmiddag gearriveerd en zondag om 6u vertrokken. Man, man, wat hebben we genoten.
Ik zal deze week nog wel een uitgebreid verslag maken.
We hebben schitterende foto's en film gemaakt die ons blijvend zullen doen denken aan een ongelofelijk weekend.
We hebben zowat alle auto's gezien die je op zo'n evenement zou willen zien (zelfs de Bugatti Veyron).
Dit was zonder twijfel de hoogmis voor de autoliefhebber.

10 jul 2006 8:21
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Pfff, zit hier al te watertanden om foto's van al dat moois te zien....

Jammer dat ik het moest missen.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

10 jul 2006 9:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Op de reeds eerder genoemde link: http://www.lemansclassic.com/uk/index.html kan je alle info vinden, maar nog niet de datum van 2008 wanneer de volgende Le Mans Classic zal zijn.
Wij hopen dan ook weer van de partij te mogen zijn.
Vermits bijna iedereen daar met een fototoestel rondliep moet er de komende dagen ongelofelijk veel te vinden zijn op internet over deze happening.
Zelf weet ik nog niet of en waar ik onze foto's zal neerzetten. Het zijn er zoveel, en we willen er eigenlijk niet veel laten vallen want ze zijn bijna allemaal bijzonder. Weet iemand trouwens hoe je een groep foto's in 1 keer in het formaat van PF kan krijgen? Onze foto's zijn (uiteraard) te groot voor hier.

10 jul 2006 9:57
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Vandaag al iemand aan de telefoon gehoord die totaal onder de indruk was van de overdonderende schoonheid dat er te zien was.

Heb ook al een link gevonden met een pak foto's :

http://club9xx.free.fr/lmc2006/page_01.htm

2008 wil ik er zeker heen. Volgend jaar Goodwood.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

10 jul 2006 17:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
We hebben er lang naar uit gekeken, Bo en ik. Eigenlijk hebben we niet zoveel met oldtimers, maar we begrepen wel dat dit iets bijzonders zou worden. Niet zomaar "ouwe rommel".
Het weekend was niet echt ideaal omdat Bo op zondag al om 16u in Goingarijp moest zijn om te zeilen. Oke, dan maar extra vroeg op in Le Mans, maar gaan zouden we!
We hadden afgesproken in Mestreech samen met Mijnheer Van Engelen en Jean R. en na een kopje koffie vertrokken we. Jean inderdaad in zijn nieuwe Boxter S. Sjieke bak overigens : velgen, lakkleur en interieurkleur, mooie combi.
Alles verliep voorspoedig tot Parijs, daar was het wel ff aanschuiven. Maar na Parijs ging het gas er weer op. Echter niet voor lang. Jean werd gelaserd toen ie rondom de 180 km/h reed. Ik wed dat het korte ritje onder politiebegeleiding het naarste ritje sinds lang geweest is voor hem. Hij vreesde (terecht) voor zijn rijbewijs. Slechts 6 km/h te weinig gereden....
In Le Mans reden we recht naar het circuit waar Porsche een grote ruimte gereserveerd had in het Parc des Expositions. We kregen een pretpakketje met strooien hoeden, keycord enz., en uiteraard de noodzakelijke klevers voor de voorruit en de toegangstickets. Ook daar was al behoorlijk wat moois te bewonderen, dit was echter een klein voorproefje van wat er later die dag en vooral de dag nadien te bewonderen viel. We konden van het expositiepark recht naar het circuit wandelen waar vanaf 15u de eerste klassementsproeven begonnen. Die eerste dag hadden we (eerlijk is eerlijk) meer oog voor de Aston Martins, de Ferrari's en uiteraard de Porsches naast het circuit. Wel handig zo'n combi: Pa filmt en zoon maakt de foto's (het bleken er gisteren bijna 200 te zijn).
Tegen de avond reden we richting "hotel". We wisten wel dat het geen echt hotel zou zijn. Het bleek een soort kostschool te zijn op ongeveer 10km van het circuit. Okee, alleen om te slapen, dat was wel vol te houden. Je mocht zelf je sleutel ophalen en je kamer zoeken. Er was helemaal niemand, alleen maar gasten. Naast de NPC waren er ook enkele Engelsen met oldtimers (MG).
Via via waren we te weten gekomen dat in de buurt een goed restaurant zou zijn. Dat bleek helaas volzet, maar na een uurtje zouden we wel aan tafel mogen. Helaas pindakaas. Dat uurtje bleek 2 uurtjes te worden. Heel veel werd goedgemaakt door de prachtige omgeving: watervallen, een watermolen, en vooral enkele hele mooie auto's waaronder een heuse F40.
Pas tegen 1u kropen we onder de wol. Slapen was geen enkel probleem, opstaan iets meer. Prima ontbijtbuffet, dat hadden we niet verwacht op zo'n verlaten kostschool. Daarvoor zijn de herinneringen aan vroeger veel te diep gegraveerd.
Op zaterdag reden we rond 10u richting circuit. Alhoewel we niet de verkeerd route namen bleken we toch veel langer erover gedaan te hebben dan anderen :?: In de file hadden we wel een mooi uitzicht over het nabijgelegen vliegveldje waar zowaar een replica van het historische vliegtuigje van de gebroeders Wright (1908 :!:) aan het taxien was.
In elk geval was er inderdaad een plekje voor ons op het grote Porsche terrein vlakbij het beroemde circuit. Onopvallend stonden we daar temidden van 966 andere Porsches. Even verderop stond een Ferrari Enzo. Omdat er nogal wat van de Porsches ook een ritje op het circuit gingen maken moesten we nogal lang wachten alvorens we het eigenlijk Porscheterrein op konden. Maar okee, we verveelden ons niet echt, meer nog, we koken onze ogen uit onze kop. Soms kwam er een karavaantje MG's voorbij, dan weer een karavaantje Morgan's, ongelofelijk.
Via de Porsche tent (niet bijzonder) liepen we meteen naar het "village". Een waar openluchtmuseum was het met de meest bijzondere auto's (of wat daarvoor moest doorgaan).
Allerlei soorten winkeltjes waren er ook, als het maar iets met auto's te maken had, alhoewel. Een (bekende?) fotograaf uit Parijs wilde je ook wel op de gevoelige plaat zetten, ...........voor 500 euries. Buiten hingen foto's van Schumi, Kimi en dat moest dan wel die 500 euries verklaren zeker. Okee, het waren wel mooie zwart/wit foto's.
Sneller dan we dachten werd het 16u en dan zou "Plateau 1" van start gaan, auto's die de 24h reden tussen 1923 en 1939. We verwachten er niet teveel van, maar owee, wat hebben we ons vergist. Elk "plateau" bestond uit auto's van ongeveer dezelfde leeftijd. Zo waren er 6 groepen die elk 3x gedurende 45 minuten mochten racen.
Inmiddels hadden we post gevat op de tribune vlak na de chicane die volgt na start/finish. Het was er behoorlijk druk en we moesten dan ook goed zoeken om bovenin nog 2 plaatsjes te vinden (de plaatsen waren niet gereserveerd).
Na een "vliegende" start bleken die ouwe knarretjes nog behoorlijk snel te gaan. En wat een ambiance op de tribune. Elke auto die ook maar een beetje driftend door de bochten ging (en dat waren er toch nog wat) werd onthaald op spontaan applaus, en soms (en dat was echt leuk) zwaaide de piloot ons dan vriendelijk toe. Af en toe waren er zelfs gewaagde inhaalmanoeuvers, het was echt genieten.
Bij de deelnemers overigens bekende namen: d'Ieteren, Vanina Ickx, Marc Knopfler).
Inmiddels kregen we weer honger en we wilden eigenlijk toch niet op het circuit blijven om daar iets aan te doen. Le vieux mouling bleek andermaal vol te zitten zodat we in het oude Le Mans (Place des Jacobins) gingen eten. Eerst een flinke pull bier, want het was in de namiddag nog behoorlijk warm geworden. Daarna een uitstekende "choucroute des brasseurs" en weg waren we. Dit was immers de enige dag dat we de race konden zien, en we hadden al zoveel tijd verloren.
Inmiddels was "plateau 5" aan het racen. Maar voor we daarvan gingen genieten wilden we toch wel even gaan genieten van de auto's die we eerder gemist hadden: een Bugatti Veyron (zeeeeeeeer indrukwekkend), een Carrera GT, en de Porsche waarmee Jacky Ickx zo succesvol was.
Om 23u40 startte "grid 6", de auto's die er reden tussen 1972 en 1979). De snelheid was evenredig toegenomen met het geluid. Nog steeds niet zo schreeuwerig en pijnlijk als een F1, maar toch wel flink hard. Dat zou nog later blijken.
We zijn deze dagen meestal met zijn 2tjes op pad geweest. We hadden graag enkele bekenden tegen het lijf gelopen, maar om echt dingen af te spreken, daarvoor was er veel te veel te zien/te horen/te ruiken. Wel om te gaan eten, maar de rest kan je beter met z'n 2tjes doen denk ik.
Op zeker ogenblik (we zaten weer op de tribune bij de chicane en bij de Dunlop boog) spinde er zo'n auto met zo'n joekel van een vleugel. De auto die onmiddellijk in zijn gat zat ging er uiteraard meteen voorbij, maar de auto die vrij snel daarachter volgde lukte dat niet meer. De "vleugel" spinde meteen weer 180graden de goede kant op en reed al driftend weg net voor de neus van die achtervolger. Dat leverde hem een ovatie op, en iedere keer als hij weer langs kwam opnieuw. De auto's kwamen overigens om de 5 tot 6 minuten voorbij want ze reden het circuit van ruim 13 km.
Tegen 24u hielden we het voor bekeken, want de dag nadien moesten we vroeg op en nog een heel traject rijden. Alweer goed geslapen, want ondanks het feit dat het raam open stond hebben we niets gemerkt van de 20-30 Porsches die nog na ons op het binnenterrein van de "kostschool" geparkeerd hebben.
De terugreis verliep zeer vlot (bijna iedereen in Frankrijk wilde de andere kant op).
Onvergetelijk, die 24h van Le Mans.
We hopen er over 2 jaar weer bij te zijn. Ondertussen moeten we het doen met de talrijke foto's en de film.....

10 jul 2006 22:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
@Sjonnie, dit verslag geeft de sfeer en de beleving van de klassieke 24-uurs van Le-Mans zeeeer goed weer, maar het opstellen van de deelnemende auto's voor de Porsche-tent en dan al dit moois van erg dichtbij fotograferen plus zelfs even een praatje maken met de toch ietwat zenuwachtige piloten, vond ik persoonlijk echt geweldig ...je beleeft Le Mans dan echt.... :D :D :D

We hebben zelfs ontdekt dat onze 67-er Targa een erg goed bed is....Ja we hebben overnacht in een 911 op de binnen ring van Le mans en nog goed geslapen ook....... :) :) :)

10 jul 2006 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Om 24u zagen we nog anderen zich iets comfortabeler installeren op het Porscheterrein. Een minitentje en zelfs een luchtbedje werd tevoorschijn gehaald. Het verbaast me dat je met zoveel geluid (je kan toch moeilijk over "herrie" praten) zo goed kan slapen. De race-auto's waren 's morgens om 6u zelfs tot aan ons hotel, in vogelvlucht minimaal 5km van het circuit, nog te horen. Of heb je soms "iets genomen"? :mrgreen:

10 jul 2006 22:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
En omdat plaatjes zoveel leuker zijn, voor mij 1 van de meest indrukwekkende auto's, echt ontroerend mooi, sterk, strak, WAT EEN BAK!

Afbeelding

10 jul 2006 23:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Sjonnie schreef:
Om 24u zagen we nog anderen zich iets comfortabeler installeren op het Porscheterrein. Een minitentje en zelfs een luchtbedje werd tevoorschijn gehaald. Het verbaast me dat je met zoveel geluid (je kan toch moeilijk over "herrie" praten) zo goed kan slapen. De race-auto's waren 's morgens om 6u zelfs tot aan ons hotel, in vogelvlucht minimaal 5km van het circuit, nog te horen. Of heb je soms "iets genomen"? :mrgreen:

Niks genomen, maar blijkbaar is het geluid van de race-auto's een prima "slaap-liedje"....of zou het de geluids-isolatie van een Porsche targa zijn........ :wink: :wink: :wink:

10 jul 2006 23:25
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Weinig aan Sjonnie's verslag toe te voegen.

Citaat:
Maar na Parijs ging het gas er weer op

Tipje, via Amiens naar Rouen en zo naar Le Mans, spaart je file, en daar heb je snelweg waar je als je het wil, de topsnelheid van de wagen kan testen, en waar het heel lastig is voor de Gendarmerie om hun te verstoppen.

Citaat:
Het bleek een soort kostschool te zijn op ongeveer 10km van het circuit.

op 50 à 80 km van Le Mans zijn veel leuke hotels, en de wegen van en naar zijn een plezier op zich 8)

Citaat:
Op zaterdag reden we rond 10u richting circuit.

Na de vorige editie, weten we wel beter, Le Mans is niet om te slapen, dat moet nadien gebeuren, vertrokken om 8.00u uit ons hotel (75km) en om 9.15u op het circuit. Elke 15 minuten later vertrekken, kost je een half uur :(

Citaat:
Inmiddels kregen we weer honger en we wilden eigenlijk toch niet op het circuit blijven om daar iets aan te doen.

Wij hebben lunch genomen in de Porsche tent, echt heerlijk en meer dan voldoende, en niet onbelangrijk, zicht op de startgrid.

Citaat:
We hadden graag enkele bekenden tegen het lijf gelopen, maar om echt dingen af te spreken, daarvoor was er veel te veel te zien/te horen/te ruiken. Wel om te gaan eten, maar de rest kan je beter met z'n 2tjes doen denk ik.

Mag je zeker van zijn, ben verschillende bekende tegen het lijf gelopen, maar echt afspreken komt er niet van, behalve bij de Lunch.

Citaat:
We hopen er over 2 jaar weer bij te zijn.

En dan met een oudje, dat maakt het weekend helemaal af :wink:

Ik heb deze nog bijgekocht, met witte- en zonneglazen, door het lage ruitje van de Speedster, kreeg je de volle wind op je ogen, het is echt luxe dat brilletje :D
En de mensen lachen nog meer dan vroeger als ze die badkuip zien paseren met die bolle in :? :? :D

Afbeelding

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

11 jul 2006 6:46
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik heb deze nog bijgekocht, met witte- en zonneglazen, door het lage ruitje van de Speedster, kreeg je de volle wind op je ogen, het is echt luxe dat brilletje :D
En de mensen lachen nog meer dan vroeger als ze die badkuip zien paseren met die bolle in :? :? :D

Afbeelding

FOTOOOOOO'S!!!!!!

En dan met dat leren cappie erbij! 8) :wink:

11 jul 2006 7:11
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Wachten op de Jubi-rit als het mooi weer is :wink:

11 jul 2006 7:18
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
@ppp 356: Ik zag je voorbij lopen Paul, zaterdagmiddag bij de Dunlop tribune.

Mijn hoogtepunten van Le Mans:

1. De 2 rondjes circuit. Wat ontzettend gaaf zeg! Niks suf achter een safety car rijden... We konden na een half rondje echt voluit gaan :shock: 8)
2. Tijdens 'Frankrijk - Italie' door Le Mans en door die straatjes in een treintje van oude 911jes rijden; ik voelde me precies als in de film :wink:
3. Het feit dat de auto vrij probleemloos 1800km heeft gedaan in 4 dagen, inclusief die 2 rondjes circuit.

Wordt moeilijk om deze ervaring dit jaar nog te toppen. Wat een feest!

11 jul 2006 9:47
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende